Ресурсът Jalopnik излезе с интересно становище по темата, като заяви, че двигателите от семейството Theta II са едни от най-неуспешните в историята на корейците. Изданието прави това заключение а база на отзиви на свои потребители, които са собственици на модели от марките Hyundai или Kia.
Резултатът е показателен, като сред всички оплаквания ясно се откроява аглегатите Theta II, които са инсталирани на много модели Hyundai и Kia. Напомняме, че Theta II са 2- и 2.4-литрови бензинови двигатели, които се използват в Hyundai Sonata от 2010 г., а у нас са най-известни с Kia Sportage. Те се монтират още на Kia Optima, Kia Stinger и Genesis G70.
За слаби страни на тези двигатели се считат лошата конструкция на маслената помпа и честите повреди в катализатора. Двигателите са склонни и към надраскване по стените на цилиндрите при сравнително кратък пробег.
В допълнение, производствените дефекти в коляновия вал и лагерите водят до няколко мащабни сервизни акции (първата през 2015 г.), които само частично решават проблемите на тези агрегати, но същевременно струват на производителя близо 3 милиарда долара, изхарчени за коригиране на дефекти и компенсиране на собствениците.
Напиши коментар:
КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА
1 Мнение
Коментиран от #2, #4
09:32 13.09.2023
2 Учуден
До коментар #1 от "Мнение":
Кое немско има добър двигател?Коментиран от #7, #9
09:53 13.09.2023
3 Мнение
09:55 13.09.2023
4 замислен
До коментар #1 от "Мнение":
Я пак прочети за "здравите немски двигатели" че напоследък от 10-15 години по-точно нещо започнаха да влагат двигатели и скоростни кутии на Рено и PSA груп.Коментиран от #11
10:00 13.09.2023
5 Този коментар е премахнат от модератор.
6 Този коментар е премахнат от модератор.
7 Начуде
До коментар #2 от "Учуден":
Всички който не са на 500 000 нов внос, а ти ги дават за 175 000.Коментиран от #8
10:08 13.09.2023
8 замислен
До коментар #7 от "Начуде":
Може би точно това е проблема на нашенеца, обича да бъде лъган. Отива и купува кола на 123 000 км и започва да се оплаква "ама то от сервиза не излиза" - е как ще излиза като някой е "спестил" 400 000 км? Друг проблем е, че много от съвременните двигатели са с дълъг междусервизен интервал а именно 30 000 км смяна на масло и филтри (за България е на 10 000). Много зависи как е каран автомобила през тези 30 000, защото едно е да е на магистрала други е на градско и задръствания. Започват да се трупат нагари, запушват се редица маслени канали и започват проблемите. И пак казвам тук проблема не е в производителя.10:43 13.09.2023
9 Антон
До коментар #2 от "Учуден":
Що за отговор? Гоуфо е най-велик още от време оно.11:06 13.09.2023
10 Съдията Дред
13:55 13.09.2023
11 Дфен
До коментар #4 от "замислен":
И като се замисли каква глупост измисли че в рено моторите са чук пък в Мерцедес не. Тези мотори от рено минават 500 хил.км без ремонт кое му е калпаво на мотора спец замислен.Коментиран от #12, #14
14:59 13.09.2023
12 Лаладжия от панелката
До коментар #11 от "Дфен":
3 милиона минават без ремонт!!!Коментиран от #23
15:59 13.09.2023
13 Дошо
16:04 13.09.2023
14 замислен
До коментар #11 от "Дфен":
"споделените" френски мотори и на немските марки и на френските изкарват едни и същи километри, ако стопанина не ги потроши с лоша или ненавременна поддръжка или не попаднат на "майстор" изкарват около 350-500 000 км. без особени проблеми. Въпроса е, че нашенеца обявява "немското си е качество" и се хвърля с едни пари на сляпо и плаща за някаква отминала слава. Преди време в една автокъща ухилен джамбазин ми хвали едно БМВ как върви, като му казах "какво ми го хвалиш то двигателя е на пежо, същия като на 308" доста се засегна на селска чест НО не заложи стек водка. Между другото, личното ми бензиново рено си отиде на 600 000 км наскоро, не съм имал оплаквания от към двигателя.16:28 13.09.2023
15 Тити
17:57 13.09.2023
16 Няма ядка
Коментиран от #18, #20, #21
22:08 13.09.2023
17 Автоджамбазин
22:39 13.09.2023
18 Математик
До коментар #16 от "Няма ядка":
Абе, пич, с кой акъл си дал 170 бона за шкодилак? С тези пари можеш да си купиш поне 10-15 читави Хонди на старо! По 10 години да ги караш - пак са 100-150 години!22:48 13.09.2023
19 Ван Дал
09:09 14.09.2023
20 шКодиак
До коментар #16 от "Няма ядка":
Чак пък 170 х. лв... 😏 Отрежи половината, хайде 70...Втори Кодиак карам. Първият го продадох на 125 х. км. На 110 умря мехатроника, други драми не е имал, освен разхода на масълце-той е по дефолд... 😏 Сегашния е на 25,та още бива, като изключим потропващата предница, ма те ВАГ-овете са си така 🤭
10:24 14.09.2023
21 Димчи
До коментар #16 от "Няма ядка":
Най скъпата е 94980 лева твоята как стана 170 000 хиляди11:34 14.09.2023
22 089765123
14:04 14.09.2023
23 Дфен
До коментар #12 от "Лаладжия от панелката":
Колко струва един Хюндай колко две Дачия остана и да се строши преди 500 Хил.км19:28 14.09.2023
24 ония с Хюндая
13:50 09.01.2024