Отидете към основна версия

8 240 10

Защо е важно да не пропуснете промяната в цвета на отработените газове

  • ауспух-
  • дим-
  • пушек-
  • цвят-
  • съвети

Цветът на отработените газове красноречиво говори на разбиращ човек за състоянието на автомобилния двигател. Като знаете причините за промяна на цвета на пушека от ауспуха, можете да предотвратите сериозна повреда или пък да разберете кой автомобил какъв е на вторичния пазар.

Черен


Причината за черни кълба с отработени газове може да идва от неизправност в системата за запалване или впръскване. В първия случай виновниците могат да бъдат свещи, върху които се е образувал силен нагар. Също така черният дим може да показва неизправност в системата за захранване или в инжекторите. По-специално, неприятности могат да възникнат от инжектори за гориво, запушени с отлагания, които започват да изливат, а не пръскат гориво в горивната камера. Също така си струва да проверите сензора за дебит на въздуха. Ако не е в ред, тогава съотношението гориво и въздух в сместа ще се наруши.

Бял


Бялата пара говори за излишната влага в изпускателната система. Когато двигателят е слабо загрял, парата, преминала пътя от горивната камера до изпускателната тръба, успява да се кондензира в своеобразна мъгла. Оттук идва и парата. Но ако бял дим излиза от ауспуха, това е лошо. Това може да показва скъсано уплътнение (гарнитура) на главата, например. Цилиндрите се пълнят с охлаждащата течност и подобно на помпа пращат антифриза в изпускателния колектор.

Син


Синият цвят на дима казва, че в отработените газове има частици от двигателното масло. И ако двигателят наред със синия дим харчи масло охотно, то трябва да имате готовност, че може да се стигне и до основен ремонт. Освен това, колкото по-гъста е синкавата мъгла, толкова по-сериозни ще бъдат ремонтите. Опитите за сипване на по-гъсто масло няма да дадат резултат. Може би става въпрос за износване на буталните пръстени или уплътненията на клапаните.

Ако говорим за дизеловите двигатели, то тези мотори са склонни към черен дим от ауспуха най-много от всички останали. В действителност винаги има сажди в изгорелите газове на агрегат с тежко гориво. За да ги има в ауспуха по-малко обаче, проверете филтъра за твърди частици.

Поставете оценка:
Оценка 3.4 от 15 гласа.

Свързани новини