Повечето съвременни автомобили могат да изминат без почти никакви разходи за ремонти стотици хиляди километри - или поне докато изтече гаранционният срок. Някои модели обаче започват да създават проблеми значително по-рано, а основният източник на ядове са автоматичните скоростни кутии, които по правило се нуждаят от скъпи поправки.
Американското издание Consumer Reports състави класация на 10-те коли с автоматични трансмисии, които се чупят значително по-рано от средното. Рейтингът се основава на статистика на броя повреди в годишния доклад на изданието за надеждността на автомобилите, продавани на американския пазар през последните 20 години, като моделите са подредени в низходяща последователност в зависимост от честота на дефектите.
Модел | Година на производство |
Пробег преди ремонт на автоматичната трансмисия
|
Nissan Sentra | 2013-2014 | 109 000 - 164 000 км |
Nissan Versa Note | 2014 | 89 000 - 104 000 км |
GMC Acadia | 2008-2010 | 156 000 - 235 000 км |
Nissan Pathfinder | 2013-2015 | 80 000 - 121 000 км |
Chevrolet Equinox/GMC Terrain | 2010 | 135 000 - 191 000 км |
Ford Focus | 2012-2015 | 48 000 - 130 000 км |
Jeep Wrangler | 2010 | 157 000 - 224 000 км |
Infiniti QX60 | 2014 | 90 000 - 132 000 км |
Nissan Maxima | 2012-2013 | 106 000 - 150 000 км |
Nissan Rogue | 2012 | 151 000 - 186 000 км |
Впечатление в класацията прави големият брой модели на Nissan. От Consumer Reports отбелязват, че автоматичните трансмисии за Honda Odyssey (2001 г.), Acura TL (2003 г.), Acura MDX (2002 г.), Chrysler PT Cruiser (2005 г.), Ford Escape/Mazda Tribute (2002 г.) и Ford Focus (2004 г.) също не са от най-издръжливите.