Отидете към основна версия

7 833 8

Седалките на Peugeot - технология в една единствена част

  • peugeot-
  • седалки

Проучване показва, че в Европа, търсенето е фокусирано върху комфорта на предните седалки

В изключително конкурентната обстановка в автомобилната индустрия, интериорът на автомобила играе важна роля при взимането на решение за покупка. Peugeot има свой стил по отношение на автомобилния интериор и показва това с т.нар- i-Cockpit, интегриращ се в по-голямата част от гамата си. Французите отделят особено внимание на седалките, които стават все по-сложни и технологични. Те ежедневно са подложени на различни изпитания, поради което трябва да отговарят на множество изисквания: да предадат отличителен и персонализиран визуален образ, усещане за сигурност и комфорт на пътниците, съобразени с различните географски райони.


Малко история


За 60 години седалките са минали през важни технологични етапи. През 1955 г. се появяват първите корекции на седалките в серийните автомобили (регулиране на височината на наклона на седалката и облегалката и др.). Peugeot въвежда седалките с функция сън във флагмана си за онова време - 403.

Функцията за достъп до задните места е лансирана в лекотоварните автомобили през 1957 година. Други по-скорошни иновации са разделянето на седалките в съотношение 2/3 и 1/3 (в Peugeot 306 например) или добавянето на трети ред отстраняеми седалки (Peugeot 5008).

От 2007 година при лансирането на новата платформа EMP2, Peugeot се възползва от възможността, за да започне разработването на напречна рамка на предните седалки. Тази модулна напречна рамка ще открием в първата генерация на Peugeot 308, лансирана през 2014-а. Рамката олекотява седалките, като същевременно подобрява сигурността и комфорта. Седалките стават по-леки и по-евтини. Тази рамка е използвана и в CMP платформата и е индустриализирана в Европа, Китай и Латинска Америка.

Очакванията в зависимост от географските райони 

Седалките са част от основни услуги в гамата на Peugeot. Това е сериозно икономическо предизвикателство със себестойност, която може да надхвърли няколко хиляди евро. Комплектът седалки е направен от 150 части и се състои от седалка на водача, седалка на пътника и задна седалка.

Седалките са подложени ежедневно на различни изпитания : 


-    Издръжливост (морфологията и теглото на клиентите са различни в зависимост от потребителя) ;
-    Износване (седалката ще носи хиляди пъти един или няколко ползвателя в продължение на години, дори десетилетия) ;
-    Температура (в купето на автомобила може да е много студено или много топло).

По света концепцията за комфорт варира в зависимост от географските области:

-    В Европа, търсенето е фокусирано върху комфорта на предните седалки, клиентите искат прецизност в стойката, странична опора и подкрепа при дълги пътувания. По отношение на втория ред седалки се утвърждава концепцията за възможностите за сгъване. 

-    В Китай, търсенето е за комфорт на предния ред и задната седалка с мек подход и с малка странична опора.
За високия сегмент това е допълнено от изисквания по отношение на оборудване и аксесоари на задните седалки
-    В Южна Америка, търсенето е за оптимално усвояване на вибрациите и комфорт в първия ред и задната седалка.

ДНК-то на Марката като визуален и сетивен маркер 

От гледна точка на клиента, седалките на автомобила трябва да изпълняват три основни функции: място, удоволствие и защита.

Сливайки се с пътника, те дават важен принос за типологията на автомобила, която е специфична за всяка марка. През 2013 г., различните марки на PSA Groupe дефинират стратегия за диференциация, която обяснява ДНК-то на всяка от тях. Клиентът трябва да познае марката на своето превозно средство от пръв поглед и при първо сядане на седалката. В Peugeot клиентът възприема седалките като динамични, вертикални, с по-здрава опора. 

Седалките на бъдещето: мода и удоволствие

Седалките на бъдещето ще бъдат повлияни от модата в облеклото. Цветовете и материите, използвани за тапицерия на седалки, ще бъдат вдъхновени от прет-а-порте модата и тенденциите в обзавеждането.

Постигането на оптимален комфорт и удоволствие също е неразделна част от усилията на дизайнерите. Последните иновации включват интегрирането на въздушни възглавници в пяната, за да се адаптират автомобилните седалки към морфологията на пътниците. Peugeot предлага като опция за много модели от гамата си система за масаж на гърба, която е особено ценена от клиентите, тъй като подпомага отпускането и същевременно активира мускулите на гърба.

В епохата на автономните автомобили, седалките ще са повече от всякога в основата на интериорния дизайн. Те ще трябва да предложат множество възможности за трансформиране на купето, по аналогия на концептуалния e-LEGEND, като целта е времето, прекарано в автомобила, да се превърне в момент на споделеност и почивка.

Дотогава композитът частично ще замени металната рамка на седалките, за да предложи повече финес и да освободи още пространство в купето.

Поставете оценка:
Оценка 3.2 от 11 гласа.

Свързани новини