По-лесно е първо да се отговори защо двигателят рядко се намира в средата. Разпределението в средата на двигателя осигурява еднакво натоварване и на двете оси. Това подобрява стабилността и динамиката на автомобила. Централно разположеният двигател обаче "изяжда" основна част от пътническото пространство, поради което тази подредба се използва почти изключително в суперавтомобили, много от които имат само две предни седалки.
Разликата между автомобилите с мотор отпред и отзад външно не е толкова очевидна. Интуицията предполага, че ако все пак има повече от първите, то те имат някои предимства пред вторите. По-сигурни ли са или мощни? По-удобни?
С интегрирането на двигател отпред, предната част на автомобила е добре натоварена, така че по-уверено преодолява завоите (стига моторът да не е прекалено тежък, защото тогава се наблюдава презавиване). При двигател отзад има повече натоварване на задните задвижващи колела, при тяхното плътно прилепване към пътя автомобилът ускорява по-бързо, има по-къс спирачен път.
Но моделите с предно предаване имат същото свойство. Те имат добро сцепление с асфалта и по-добра стабилност на посоката на движение от колите с двигатели отзад и те могат да бъдат излязат от почти всякакви преспи. Те са и малко по-безопасни.
Силовият агрегат на моделите с двигатели отзад е компактен агрегат, състоящ се от двигател, съединител и скоростна кутия. Автомобилът не се нуждае от кардан или карданни шарнири, които предават въртящ момент на предните колела. Такива коли обаче са по-малко просторни. Следователно автомобилите с двигатели отпред са малко по-удобни и функционални.
Като цяло, оформлението със "задни" двигатели е по-ефективно по време на ускорение и се използва, например, във автомобилите от Формула 1. Но оформлението на предни двигатели е по-безопасно, по-удобно и значително по-функционално. Именно заради това е по-широко разпространено сред масовите коли.