Отидете към основна версия

18 850 27

Най-мощният влекач в света вече е Scania

  • scania-
  • 770s-
  • c16

Scania представи нова форсирана версия на флагманския си камион с усъвършенстван дизелов V8. С мощност от 770 к.с. 770S отнема титлата за най-мощен сериен влекач в света от досегашния рекордьор Volvo FH16 със 750 коня.

В процеса на усъвършенстване дизеловият двигател от серията DC16 е получил над 70 нови детайли, сред които бутала, цилиндрови глави, компресор, горивна помпа и електронен управляващ блок. Увеличена е степента на сгъстяване и са намалени загубите от триене.

Новият дизел покрива екологичния стандарт Евро-6 без използване на система за рециркулация на отработените газове EGR. Инженерите на Scania са съумели да елиминират нуждата от система за селективна каталитична редукция (SCR), но работния реагент AdBlue вече се подава не само в ауспуха, а и във всмукателния тракт след клапана на моторната спирачка, тъй като температурата в изпускателния колектор е по-висока. Шведите дават гаранция, че влекачът ще покрива нормата Евро-6 минимум 7 години или 700 000 км.

Допреди модернизацията 16.3-литровият V8 е развивал мощност от 520, 580, 650 или 730 к.с. и въртящ момент от 2 700 до 3 500 Нм. Сега тези показатели са съответно 530, 590, 660 и 770 к.с. (3 700 Нм). За сравнение при обем 16.1 литра шестцилиндровият Volvo FH16 развива максимум 750 к.с. и 3 500 Нм при 950-1 400 Нм.

На фона на предшественика си със 730 коня обновеният V8 тежи със 75 кг по-малко. Снабден е с нов турбокомпресор от типа twin-scroll с фиксирана геометрия.

Заедно с модернизирания дизел Scania представи и изцяло ново поколение на автоматизираните предавателни кутии от семейството Opticruise. Флагман на серията е 12-степенната G33CM с алуминиев корпус, който намалява теглото ѝ с 60 кг. Трансмисията е по-тиха с 3.5 децибела, а вътрешните загуби са намалени с 50%.

Поставете оценка:
Оценка 4.8 от 26 гласа.

Свързани новини