Замръзванията под -10 градуса се считат за критични за превозните средства. Техническите възли и агрегати започват да работят при условия на повишени натоварвания и колкото по-ниска е температурата, толкова по-голяма е вероятността от повреди. Следователно за водачите е препоръчително да проверяват изправността на превозното средство преди всяко пътуване.
Има някои техники за проверка на системите на автомобила, които помагат да се оцени работата на най-важните компоненти и които е добре да се знаят. Особено важно е да се извършват ежедневни проверки, ако колата е изминала повече от сто хиляди километра и нейната възраст надвишава 10 години. Ето и някои съвети как правилно да инспектирате автомобил в студено време?
Гуми и колела
Разходете се около колата, като започнете от шофьорската врата нататък. Първо трябва да обърнете внимание на колелата. Гумите при -20 градуса се втвърдяват и не могат бързо да се върнат в предишната си форма. Следователно ако някоя от гумите е застъпила неравност, в първите минути на пътуването можете да усетите вибрации. При -30 градуса, при подобна ситуация , липсата на еластичност може да доведе и до разхерметизиране на гумата. За това е добре да проверите гумите преди да потеглите. Също така е важно да се премахне натрупването на сняг от подкалниковите арки, които при студено време замръзват и пречат на окачването.
Проверка на амортисьорите
Поради сгъстеното масло амортисьорите вече не работят добре. Често се случва, че при удар, маслото пробива уплътнението и изтича навън. Следователно си струва да погледнете в арката на колелата и да оцените визуално състоянието им. Ако върху тях се виждат следи от работна течност, е време да смените амортисьорите. В противен случай управляемостта на автомобила ще започне да се влошава.
Течове на масло и други течности
Основният проблем за автомобилите при ниски температури са гумените уплътнения. След замръзване гумените уплътнения губят своята еластичност. Течностите преминават през пукнатините, а замърсяванията от пътя попадат вътре в устройството, причинявайки процеси на окисляване и корозия. Най-лошото е, когато уплътнението на масления филтър се пробие.
Тогава маслото изтича върху асфалта и ако не забележите това, ще имате сериозни проблеми. Ето защо е важно да погледнете под капака и да проверите двигателното отделение за течове преди шофиране. На първо място, разглеждаме масления филтър и черните следи под дъното. Ако там е чисто, тогава обръщаме внимание на маншоните на полуоските. Ако са в ред, преминете към следващия елемент за проверка - маркучите на охладителната система и спирачната течност.
Спирачна течност
Обръщаме внимание на спирачната система. При температури под -20 градуса спирачната течност също се сгъстява. При рязко повишаване на налягането може да пробие уплътненията. Образуват се скрити течове, които не винаги могат да бъдат намерени. Поради това е важно да се провери нивото на спирачната течност.
Хидравлика на волана
Рейката на сервоуправлението също е чувствителна към ниски температури и замръзване. Прекомерната хипотермия втвърдява старите маркучи и когато се натрупа налягане, те могат да се напукат и течността да изтече. Проверката се състои във въртене на волана и респективно на колелата с работещ двигател още преди да потеглите.
Пластмасови части
При студ свойствата на материалите се променят, включително пластмасите, от които се правят броните, например. Те стават крехки. Достатъчно е да докоснете снежна преспичка при маневриране на паркинг и частта може да се спука. Ето защо е по-добре да инспектирате надвесите на автомобила и да се уверите, че нищо няма да попречи на излизането му от паркинга. В противен случай някоя от броните може да остане в снега.