Американски блогъри обвиниха Tesla в динамична манипулация на производителността на нейните автомобили. Оказа се, че Tesla използва различни методи за изчисляване на времето за ускорение от 0 до 100 км/ч. Динамиката на базовите модели се измерва по традиционния начин със старт от място, а тази на най-добрите версии се тества по различна методология.
Несъответствието в техниките за измерване, което може да заблуди купувачите, беше открито от YouTube-блогър, който отваря официалния уебсайт на Tesla и показва, използвайки примера на актуализирания Model S, че времето за ускорение до 60 мили в час (96 км / ч) на основната версия е посочено без звездичка, а за най-добрите версии Plaid и Plaid +, същият индикатор е маркиран със звездичка.
По-долу, с дребен шрифт, е посочено, че времето за ускорение на най-наточения Model S не се прави от място, а от момента, в който колата изминава един фут (30,5 сантиметра) - подобен метод се използва при драг надпреварите.
Според Engineering Explained, след като изминава един фут, електрическата кола ускорява до около 6 мили в час, тоест всъщност за по-малко от две секунди актуализираната Tesla Model S ускорява не от 0 до 60, а от 6 до 60 мили в час. Още повече, че и в двата случая ускорението от място до 60 mph отнема повече от две секунди, а цифрата от 1,99 секунди не е нищо повече от маркетингов трик.
Оплакването срещу Tesla е, че за различните версии се използват различни методи за измерване и главната страница на марката "мълчи" за тези нюанси. Купувачите на електрически превозни средства може да останат с впечатлението, че разликата в производителността между базовата и топ версията е по-голяма, отколкото е в действителност.