11 Май, 2021 10:23 4 306 52

Обвиниха Tesla в машинации с динамичните характеристики

  • tesla-
  • ускорение

Оказа се, че Tesla използва не съвсем коректен метод за измерване на ускорението

Обвиниха Tesla в машинации с динамичните характеристики - 1

Американски блогъри обвиниха Tesla в динамична манипулация на производителността на нейните автомобили. Оказа се, че Tesla използва различни методи за изчисляване на времето за ускорение от 0 до 100 км/ч. Динамиката на базовите модели се измерва по традиционния начин със старт от място, а тази на най-добрите версии се тества по различна методология.

Несъответствието в техниките за измерване, което може да заблуди купувачите, беше открито от YouTube-блогър, който отваря официалния уебсайт на Tesla и показва, използвайки примера на актуализирания Model S, че времето за ускорение до 60 мили в час (96 км / ч) на основната версия е посочено без звездичка, а за най-добрите версии Plaid и Plaid +, същият индикатор е маркиран със звездичка.

Обвиниха Tesla в машинации с динамичните характеристики

По-долу, с дребен шрифт, е посочено, че времето за ускорение на най-наточения Model S не се прави от място, а от момента, в който колата изминава един фут (30,5 сантиметра) - подобен метод се използва при драг надпреварите.

Според Engineering Explained, след като изминава един фут, електрическата кола ускорява до около 6 мили в час, тоест всъщност за по-малко от две секунди актуализираната Tesla Model S ускорява не от 0 до 60, а от 6 до 60 мили в час. Още повече, че и в двата случая ускорението от място до 60 mph отнема повече от две секунди, а цифрата от 1,99 секунди не е нищо повече от маркетингов трик.

Оплакването срещу Tesla е, че за различните версии се използват различни методи за измерване и главната страница на марката "мълчи" за тези нюанси. Купувачите на електрически превозни средства може да останат с впечатлението, че разликата в производителността между базовата и топ версията е по-голяма, отколкото е в действителност.


Поставете оценка:
Оценка 4.4 от 9 гласа.


Свързани новини


Напиши коментар:

ФAКТИ.БГ нe тoлeрирa oбидни кoмeнтaри и cпaм. Нeкoрeктни кoмeнтaри щe бъдaт изтривaни. Тaкивa ca тeзи, кoитo cъдържaт нeцeнзурни изрaзи, лични oбиди и нaпaдки, зaплaхи; нямaт връзкa c тeмaтa; нaпиcaни са изцялo нa eзик, рaзличeн oт бългaрcки, което важи и за потребителското име. Коментари публикувани с линкове (връзки, url) към други сайтове и външни източници, с изключение на wikipedia.org, mobile.bg, imot.bg, zaplata.bg, bazar.bg ще бъдат премахнати.

КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА

  • 1 омъскаряване

    30 4 Отговор
    Аве той само с това да ги благославяше "свети" Илон хаха ! Блажени са вярващите хаха
  • 2 Тцтцтцтц

    6 21 Отговор
    Какви машинации бе, пичове? Нали са си го написали отдолу с малък текст?

    Коментиран от #6, #47

  • 3 Незнаещ

    5 5 Отговор
    Някой ще ми обясни ли термина "динамична манипулация" който е използван в статията? Крайно време екипът да си наеме редактор.
  • 4 Е така де!

    8 21 Отговор
    "По-долу, с дребен шрифт, е посочено, че времето за ускорение на най-наточения Model S не се прави от място, а от момента, в който колата изминава един фут (30,5 сантиметра) - подобен метод се използва при драг надпреварите."


    Е така де! Този който си купува най-бързият автомобил, обикновено се интересува точно от драг надпревари, а те се мерят точно по този начин. Нали като си купи автомобила иска да знае какво точно ще е времето, а не да сравнява ябълки с портокали.

    Като иде на състезанието, ще постигне точно резултата, който са обявили от Тесла, защото и те са го измерили по същия начин, както ще го направят и на състезанието. Къде е измамата?

    Коментиран от #5

  • 5 Turbo

    24 6 Отговор

    До коментар #4 от "Е така де!":

    Поредната измама в стил Свети Илон!Тесла не е състезателна кола,че да я сравняваш с резултати на драг състезание.Този Мъск е голям измамник.

    Коментиран от #7

  • 6 Димов

    16 2 Отговор

    До коментар #2 от "Тцтцтцтц":

    Така всички мошеници слагат в малкият текст "уточнение", че бялото било черно.

    Коментиран от #8

  • 7 гост

    6 19 Отговор

    До коментар #5 от "Turbo":

    Де да беше измама и че Тесла къса всички петролки по който щеш метод , хахах !! Там каква измама има , та и гледат стоповете и то отдалеч !!! Всъщност къса ВСИЧКИ серийни , без значение петролки или електрички , ти да видиш , хахахаха !!

    Коментиран от #9, #10, #11, #12, #17, #46

  • 8 Тцтцтцтц

    8 9 Отговор

    До коментар #6 от "Димов":

    Аха! Няма кола която да не взема и да не намеря характеристики на които да отговаря! Не ускорява както е написано, на гори както е написано и т. н.! Твоята гори ли по каталог? Не нали? И те са мошеници!

    Коментиран от #21, #28

  • 9 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 10 Plameni

    16 0 Отговор

    До коментар #7 от "гост":

    Като е най-бързата електричка ,да се пробва в реално състезание ,например някое 24 часа или за издръжливост , да направи отбор във Форума Е не само за ускорение При състезание на драг си има класове, правила и ограничения

    Коментиран от #15

  • 11 Домакин

    11 1 Отговор

    До коментар #7 от "гост":

    Льольоооо,още чакаме с колегите тука снимка на тесла,дето я нямаш...още....е,освен ако нямаш закачена на стената у вас в гаража,я някъде в сайванта!хахахахахахахахахахахахахахахаха...
  • 12 pokoloko

    11 1 Отговор

    До коментар #7 от "гост":

    айде бе стига се пени, тесла та тесла. отивай да сложиш газ на Кадито че имаш разнос да правиш цял ден, стига си мечтал

    Коментиран от #14

  • 13 DrivingPleasure

    11 5 Отговор
    Ако има как да се измами - Илон ше ви измами. Този просто не може да живее без лъготене :)
  • 14 Домакин

    8 3 Отговор

    До коментар #12 от "pokoloko":

    Той този шемет от мечти се е психясъл. За това ако намери и кой да мисли вместо него,ще му е най-добре.
  • 15 Ти да видиш!

    4 12 Отговор

    До коментар #10 от "Plameni":

    В тази статия се говори за ускорението. Сравнявай само по този критерий за бързина. Ако сравниш с Тесла по който си искаш критерии и клас серийни автомобили, кажи кой автомобил е по-бърз на ускорение до 100? А Тесла не е нито спортен нито състезателен автомобил, а семеен с най-малко пет места и два багажника.
  • 16 Ханс

    2 6 Отговор
    И тази седмица си измислихте за какво да плювнете. Ще си заслужите премиите значи!
  • 17 Turbo

    13 4 Отговор

    До коментар #7 от "гост":

    Всичко в данните на Тесла е измама.Ускорението, пробег с едно зареждане,време за зареждане,брой цикли живот на батерията.

    Коментиран от #18, #19

  • 18 Хихи

    3 9 Отговор

    До коментар #17 от "Turbo":

    Всичко ли е измама? Чакай като излезе и ще гледаш колко измамени ще има с ДВГ коли, дето са платили за тях милиони! И понеже само ускорение имали електричките, да ви се спомене, че Плейд + направи НЕОФИЦИАЛНА обиколка на Нюрбургринг за 7.23 минути с възможност до 7.05 минути! И така, влезте да разгледате времената на Ринга и кои коли са в това време! Ако откриете 5 местен седан се обаждайте!

    Коментиран от #20

  • 19 Хихи

    3 9 Отговор

    До коментар #17 от "Turbo":

    И още нещо, ако откриеш кола с такива характеристики с по-голям пробег, пак ела се обади! Серийно, а не с монтиран 200 литров резервоар в багажника!
  • 20 Plameni

    10 3 Отговор

    До коментар #18 от "Хихи":

    Mercedes GT 63s автомобил който можеш да купиш в ДЕЙСТВИТЕЛНОСТ, а не в бъдеще

    Коментиран от #22, #24

  • 21 РЗС

    10 3 Отговор

    До коментар #8 от "Тцтцтцтц":

    Първо си погледни безсмислено подреденото изречение. Предполагам искаш да кажеш, че няма кола която да отговаря на характеристиките зададени от производителя. Но си леко в грешка, в момента масово производителните нарочно занижават показателите на колите си на хартия, за да може всеки новак да постигне секундите от 0-100, щото нали вечно се оплаквате. Примерно новите бмв-та от М серията са с поне 70-80 коня повече и с добър шофьор дават по-добри времена от на хартия. Така, че си леко в грешка с тия неща, леко си назад.

    Коментиран от #23

  • 22 Хихи

    3 8 Отговор

    До коментар #20 от "Plameni":

    За този Мерцедес ли пишеш? Та той не може да бие предния Модел на Тесла, а къде го сравняваш с новия?

    Коментиран от #31

  • 23 Хихи

    4 6 Отговор

    До коментар #21 от "РЗС":

    По принцип, на новите коли даже и с ДВГ трябва да стартират винаги с едни данни, но те не могат! Това не са стари коли, в които да държиш обороти! В новите това става автоматично на Лаунч контрол! Но въпреки това, електрониката не сработва винаги, както трябва! А мощността е занижена, за да излиза колата по-евтина за собственика, като данъци и застраховки и т. н.! А не за да може всеки да изкара данните!

    Коментиран от #25

  • 24 Хихи

    3 10 Отговор

    До коментар #20 от "Plameni":

    И забележи, е във видеото горе Тесла е преди последните ъпгрейди! След тях, времето на 400 метра е 10.4 секунди! До коментара на РЗС да види старта на БМВ във видеото, как стартира! Това е грешка в ланч контрол, като не стартира вярно!

    Коментиран от #34

  • 25 РЗС

    5 3 Отговор

    До коментар #23 от "Хихи":

    Това, че на клиентите им излиза по-евтино не е основаната причина за занижени показатели. Основната е на производителя да му е по-евтино от към такси и мита, отделно заради това, че в много държави има ограничение на кубатурата и мощността. Това, че на клиента му излизат по-малко такси е просто плюс, а не причина. Едва ли ако купуваш 600 коня М5 за 200к лева, таксата ти е на мисъл или пък разхода. В много ревюта журналистите коментират точно каквото казах по-горе другата причина е клиентите да постигат ускорението на хартията, но това както поясних не е основаната причина. Когато купуваш кола за 200к лева искаш да прави поне квото пише на хартията, докато теслярките са нищо повече от забравена технология. Батерията прави теслата, просто са навързали батериите в специален ред за оптимизация на пробега. Истински удър ще направи тесляка като направят нова батерия, до тогава ще имаш много поздрави да направи пробега дето го рекламират

    Коментиран от #26, #27

  • 26 Хихи

    3 7 Отговор

    До коментар #25 от "РЗС":

    Нали всички тези такси мита и т. н. се пишат на цената на клиента! Нали за това ти написах, че ги занижават, за да излизат по-евтино на клиента от където ще дойдат и повече продажби! Не мислиш ли, че хората като тръгнат да купуват БМВ и Мерцедес и ги сравняват за цена и това което получават! За това се гони минимално ниска цена! За това и занижават характеристики на мощност! От мощността се изчислява и застраховки в много държави и така! Една електрическа кола, много по-лесно влиза в данните които са дадени за ускорение, докато при ДВГ можеш да ги изкараш само при перфектен старт! При електрическите само натискаш газта! При Модел С и Х има ланч контрол!
  • 27 Хихи

    3 5 Отговор

    До коментар #25 от "РЗС":

    И естествено, че който купува кола смята какво получава. Не правете хората на прости! Естествено, ако Мерцедес му излиза по-евтино от БМВ, може да избере Мерцедес! Или обратно! Не мислете, че като купува кола за 200 хиляди и парите ги с.ре! Хората на запад работят за парите си, но у нас може да си ги краде и това е вярно! Тогава вече не му пука, колко откраднати пари, ще изхарчи!

    Коментиран от #41

  • 28 Димов

    6 3 Отговор

    До коментар #8 от "Тцтцтцтц":

    Би трябвало да правиш разлика, между статистическа грешка, отклонение от усреднени стойности и манипулативно изкривена методика за контрол, с цел нарочно манипулиране за постигане на по-задоволителни резултати.

    Коментиран от #29

  • 29 Методичен

    3 5 Отговор

    До коментар #28 от "Димов":

    Какво и е изкривено на методиката? Както е написано и в статията, това е стандартната методика при драг състезания от десетилетия. Тоест още преди създаването на Тесла. Тази методика не е измислена от Тесла за да лъже клиентите си. Всеки който примери времето за ускорението, ще го направи по тази методика. За всички останали това са само данни на хартия от които няма да се възползват.

    Коментиран от #30

  • 30 Димов

    6 3 Отговор

    До коментар #29 от "Методичен":

    Ти знаеше ли за тази методика, преди да го разбереш от статията, или и ти досега си мислеше, че Тесла засичат 0-100, а чак днес разбра, че всъщност засичат 6-96?

    Коментиран от #36

  • 31 Plameni

    6 2 Отговор

    До коментар #22 от "Хихи":

    Mercedes поставят рекорди на пистата ,а не на права отсечка от 0 до 100км/ хихихи

    Коментиран от #32, #33

  • 32 Хихи

    2 5 Отговор

    До коментар #31 от "Plameni":

    Аз за това ти написах, че Плейд + е минало за 7.23 минути и има възможност да свали до 7.05! Мерцедес не е с такова време! А до колкото знам Нюрбургринг е писта! А също и Лагуна Сека!

    Коментиран от #38

  • 33 Хихи

    1 3 Отговор

    До коментар #31 от "Plameni":

    Ето ти видеото от Лагуна Сека!

  • 34 Plameni

    2 1 Отговор

    До коментар #24 от "Хихи":

    Абе Tesla когато падне под 7,5сек на1/4миля ще я сравняваме с още по-бързите от тежката категория

    Коментиран от #35, #37

  • 35 Хихи

    2 2 Отговор

    До коментар #34 от "Plameni":

    Тя е достатъчно да бие Бугати Чирон, който е 2.5 млн. евро! И тя го бие! А и вярно, това е семейна кола!

    Коментиран от #48

  • 36 Методичен

    1 3 Отговор

    До коментар #30 от "Димов":

    Разбира се че знам какво е roll out. Всеки път когато се спомене време за ускорение винаги внимавам със или без rollout е това време. Обикновено винаги го споменават. Иначе тази статия е претоплена манджа. Ето едно видео на същия, който обяснява абсолютно същото преди четири години. Също трябва да се внимава дали ускорението е до 100 километра в час или до 60 мили в час, защото нашите журналисти не правят много разлика

  • 37 Ти да видиш!

    2 3 Отговор

    До коментар #34 от "Plameni":

    Кои са тези серийни автомобили, които правят четвърт миля за 7,4 секунди? Изброй ги. Не вярвам да са много, даже и не съм сигурен, че въобще има такива. Изненадай ме, да науча и днес нещо ново.
  • 38 Plameni

    4 2 Отговор

    До коментар #32 от "Хихи":

    Ако една обиколка за теб е състезание ОК! Само че в класацията на Нюрбургринг с време 7.23с.(20,6км) е записан рекорд на Mercedes за луксозни автомобили. Със 6,43с е друг Mercedes с рекорд за сериен автомобил ,а с време 6,05с е електрическия Volkswagen с когото мисля че трябва да се състезава електрическата Tesla която е назад в гъбите

    Коментиран от #40

  • 39 РЗС

    4 1 Отговор
    Не разбирам само защо винаги трябва да се сравняват две различни технологии при които двг има доста по-малко кпд от ел двигател? Факта, че ел двигателя е по-стара технология, трябва да ви говори, че е имало защо да бъде изоставена. Това е батерията, тя се влияе от много фактори, за да остане читава, и се отделят страшно много емисии, за които всички ревете, за да бъде чист източник на ел енергия. Ел революцията няма да я бъде за дълго време, защото ако всички скочим на ел коли след няколко години като забранят двг, няма кой да ви прави тока бе момци за тия елкари. Не ме разбирайте погрешно, ел колата има много по-малко чаркалаци да се счупят и може да изкара повече, но на каква цена? Отделяйки супер много емисии, за батерии, които е много трудно да се рециклират, и отделно емисии за рециклиране. Тецовете ще бумтят да ви хранят батериите, хората ще развиват рак навсякъде по света. Има други източници на енергия, но не тая подгрята манджа батерията. Ел панелите имат ограничен живот, няма кой да произведе толкова много и са нерентабилна инвестиция. същото е с ветрогенераторите. Ще страдаме и то много заради тази безобразна тенденция.
  • 40 Хихи

    2 2 Отговор

    До коментар #38 от "Plameni":

    😂😂😂😂Ти електрическия ФВ виждал ли си го? Това не е ИД3! 😂😂Това, че е електрически не означава нищо! ФВ е почти болид! Те и Ф1 болидите го взимат за по 5 минути, а Мерцедес а чак назад със 7.23 минути! Пък и той с ДВГ като болида! 😂😂

    Коментиран от #42

  • 41 Роко

    3 2 Отговор

    До коментар #27 от "Хихи":

    На запад модела автомобил е въпрос на статус. Ако статуса ти е да караш Мерседес няма да си купиш БМВ (освен ако не си маняк на марката но дори и тогава това ще колата за удоволствие) и парите не са толкова важни. Двигателя с вътрешно горене има ограничение в мощността от ред технически и физически параметри. Докато електрическия зависи само от батерията. НЯМА ДВГ който да бие на старт електрическия. Принципът им на работа е коренно различен.

    Коментиран от #43

  • 42 Plameni

    4 2 Отговор

    До коментар #40 от "Хихи":

    С две думи ,Тесла нямат рекорд на Нордшлайфе

    Коментиран от #44

  • 43 Хихи

    0 2 Отговор

    До коментар #41 от "Роко":

    Мен са ми ясни техническите характеристики! Но ако мислиш, че цената няма значение и производителите не се стремят да произвеждат и продават на максимално ниска цена си в грешка! Разбира се, без да играе роля на комфорт и лукс!
  • 44 Хихи

    1 3 Отговор

    До коментар #42 от "Plameni":

    Те не са ходили да правят рекорд! Рекорд се прави на празна писта с пилот, със серийна кола! Те това не са правили! Те тестваха прототипа!
  • 45 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 46 хо ха

    1 1 Отговор

    До коментар #7 от "гост":

    Как го пишете все едно в таблетите няма електроника.
  • 47 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 48 я пак

    4 1 Отговор

    До коментар #35 от "Хихи":

    Какво бие бе пич ? С пълна батерия, от 0-100. Какво бие ?
    След няколко състеания умира. След още няколко и трябва ток. На roll race дава време като на коли с 200 коня по-малко от нея.
    Кое бие че не разбрах ?
    На всяка кола може да и добавиш мощност и да бие 0-100. На АМГ-тата и М5цата с един ремап им още коне и дават същото време.
    Бие ги САМО от 0-100 и САМО защото е по-мощна. Нищо друго

    Коментиран от #49

  • 49 Аре бегай

    1 2 Отговор

    До коментар #48 от "я пак":

    Ускорение от 0-100 за под 2 секунди е трудно достижимо за серийна семейна кола с ДВГ! Като излезе пак ще пишем, но ти ще се скриеш! По-нагоре има видео от Лагуна Сека, гледай го!

    Коментиран от #50, #51, #52

  • 50 я пак

    4 2 Отговор

    До коментар #49 от "Аре бегай":

    Няма какво да излиза. Ако беше прочел статията щеше да разбереш че НЕ Е за под 2 секунди.

    Освен това времето не е 0-100, а 0-60 мили в час. 100 километра са 62 мили.
    Така че тръгнеш от място и правиш истинско 0-100 и става 2 и нещо, точно толкова като всяка друга кола с двигател с подобна мощност.

    Разбираш и че дали е 800, 1000, 1500 коня няма никакво значение при такова ускорение, затова коли с тези мощностти дават горе долу едно и също време. Не мощността, а гумите те спират.

    765лт прави под 2 секунди НА ЗАДНО предаване с драг гуми на писта.
  • 51 Гост

    2 1 Отговор

    До коментар #49 от "Аре бегай":

    Ускорение 0-100 за под 5 сек е пагубно за семейна кола.
  • 52 Гост

    3 1 Отговор

    До коментар #49 от "Аре бегай":

    Тесла не прави 0-100 а прави 6-96, липсват 10 кмвч от дисциплината.