Отидете към основна версия

15 604 35

С какво масло можем да удължим времето до предстоящия основен ремонт на двигателя

  • моторно масло-
  • двигател-
  • основен ремонт

Важното в случая е да не се експериментира, а да се спазват препоръките от производителя

Снимка: Shutterstock

Фразата "двигателят започна да гори масло" за много шофьори рисува доста неприятна картина. Когато зад колата започне да се вижда синкав отработен газ с характерна миризма на изгоряло масло и собственикът започне да долива на всеки хиляда километра, нещата съвсем не са добре. В повечето случаи в такава ситуация основният ремонт неизбежно наближава, но понякога не можете да не бързате с него, а просто да смените маслото с различен тип и по този начин да отложите проблема с увеличения му разход.

Основната причина за "разхода на моторно масло" е естественото износване на групата цилиндър-бутало поради големия пробег на автомобила или тежките условия на работа. Но преди да се хванете за главата и да започнете да изчислявате бъдещите значителни разходи за основен ремонт на двигателя, трябва да се уверите, че маслото го напуска именно поради увеличените пролуки между буталните пръстени и стените на цилиндъра, а не поради друга причина.

В крайна сметка, банални течове на уплътнения или повреда на уплътненията на стеблото на клапана могат да доведат до много сериозни загуби на смазка. Ако други причини за увеличения разход на масло, в допълнение към износването на бутално-цилиндровата група, не са открити, можете да пробвате с избора на нова смазка. Трябва обаче да е ясно, че никакви нови смазочни материали не могат напълно да премахнат разхода на масло. Но е напълно възможно значително да се намали интензивността му.

За да започнете избора на масло, което ще се справи с такава задача, трябва да изучите инструкциите за експлоатация на колата. Там производителят на автомобила обикновено посочва диапазона от характеристики на смазочните материали, подходящи за двигателя на вашия конкретен автомобил. Има общоприето правило, което се прилага при избора на ново масло за двигател със сериозен пробег и силно износена бутално.цилиндрова група: трябва да преминете към масло с по-голям вискозитет.

Ясно е, че ако си поставите цел, тогава за по-голяма "плътност" в двигателя, можете веднага да долеете минерално масло. Но факт е, че моторното масло работи не само в цилиндрите, но и в други триещи се части на двигателя. Поради тази причина минералното масло по принцип може да не е подходящо за много възли в мотора, като това важи с пълна сила за автомобилите, произведени през последното десетилетие.

В края на краищата ние сме изправени пред задачата не само да създадем възможно най-дебелия смазващ филм между буталните пръстени и стените на цилиндъра, за да компенсираме частично големите пропуски, причинени от износването. Трябва също така да осигурим здравината на този филм, така че триещите се части да не влизат в контакт при никакви условия на принципа "метал върху метал". И съвременните синтетични моторни масла правят най-доброто за това.

По този начин става ясно, че при „смазване“ трябва да използвате модерно синтетично моторно масло, но с повишен вискозитет, при това разрешен от производителя. Например, ако обикновено сте изливали смазка 5W30, тогава можете да я смените с 5W40 или, например, полусинтетика 10W40 - в особено напреднали случаи на износване на двигателя!

В този случай няма смисъл да препоръчваме конкретни марки масла, тъй като различните марки масла са по-подходящи за различни двигатели. Струва си обаче да разгледаме по-отблизо тези от тях, които са препоръчани от производителя, при това за автомобили с голям пробег. Те, наред с други неща, обикновено съдържат специфичен пакет от добавки, който удължава живота на износените триещи се части.

Поставете оценка:
Оценка 4 от 24 гласа.

Свързани новини