Last news in Fakti

26 Май, 2021 14:03 15 518 35

С какво масло можем да удължим времето до предстоящия основен ремонт на двигателя

  • моторно масло-
  • двигател-
  • основен ремонт

Важното в случая е да не се експериментира, а да се спазват препоръките от производителя

С какво масло можем да удължим времето до предстоящия основен ремонт на двигателя - 1
Снимка: Shutterstock

Фразата "двигателят започна да гори масло" за много шофьори рисува доста неприятна картина. Когато зад колата започне да се вижда синкав отработен газ с характерна миризма на изгоряло масло и собственикът започне да долива на всеки хиляда километра, нещата съвсем не са добре. В повечето случаи в такава ситуация основният ремонт неизбежно наближава, но понякога не можете да не бързате с него, а просто да смените маслото с различен тип и по този начин да отложите проблема с увеличения му разход.

Основната причина за "разхода на моторно масло" е естественото износване на групата цилиндър-бутало поради големия пробег на автомобила или тежките условия на работа. Но преди да се хванете за главата и да започнете да изчислявате бъдещите значителни разходи за основен ремонт на двигателя, трябва да се уверите, че маслото го напуска именно поради увеличените пролуки между буталните пръстени и стените на цилиндъра, а не поради друга причина.

В крайна сметка, банални течове на уплътнения или повреда на уплътненията на стеблото на клапана могат да доведат до много сериозни загуби на смазка. Ако други причини за увеличения разход на масло, в допълнение към износването на бутално-цилиндровата група, не са открити, можете да пробвате с избора на нова смазка. Трябва обаче да е ясно, че никакви нови смазочни материали не могат напълно да премахнат разхода на масло. Но е напълно възможно значително да се намали интензивността му.

За да започнете избора на масло, което ще се справи с такава задача, трябва да изучите инструкциите за експлоатация на колата. Там производителят на автомобила обикновено посочва диапазона от характеристики на смазочните материали, подходящи за двигателя на вашия конкретен автомобил. Има общоприето правило, което се прилага при избора на ново масло за двигател със сериозен пробег и силно износена бутално.цилиндрова група: трябва да преминете към масло с по-голям вискозитет.

Ясно е, че ако си поставите цел, тогава за по-голяма "плътност" в двигателя, можете веднага да долеете минерално масло. Но факт е, че моторното масло работи не само в цилиндрите, но и в други триещи се части на двигателя. Поради тази причина минералното масло по принцип може да не е подходящо за много възли в мотора, като това важи с пълна сила за автомобилите, произведени през последното десетилетие.

В края на краищата ние сме изправени пред задачата не само да създадем възможно най-дебелия смазващ филм между буталните пръстени и стените на цилиндъра, за да компенсираме частично големите пропуски, причинени от износването. Трябва също така да осигурим здравината на този филм, така че триещите се части да не влизат в контакт при никакви условия на принципа "метал върху метал". И съвременните синтетични моторни масла правят най-доброто за това.

По този начин става ясно, че при „смазване“ трябва да използвате модерно синтетично моторно масло, но с повишен вискозитет, при това разрешен от производителя. Например, ако обикновено сте изливали смазка 5W30, тогава можете да я смените с 5W40 или, например, полусинтетика 10W40 - в особено напреднали случаи на износване на двигателя!

В този случай няма смисъл да препоръчваме конкретни марки масла, тъй като различните марки масла са по-подходящи за различни двигатели. Струва си обаче да разгледаме по-отблизо тези от тях, които са препоръчани от производителя, при това за автомобили с голям пробег. Те, наред с други неща, обикновено съдържат специфичен пакет от добавки, който удължава живота на износените триещи се части.


Поставете оценка:
Оценка 4 от 24 гласа.



Напиши коментар:

ФAКТИ.БГ нe тoлeрирa oбидни кoмeнтaри и cпaм. Нeкoрeктни кoмeнтaри щe бъдaт изтривaни. Тaкивa ca тeзи, кoитo cъдържaт нeцeнзурни изрaзи, лични oбиди и нaпaдки, зaплaхи; нямaт връзкa c тeмaтa; нaпиcaни са изцялo нa eзик, рaзличeн oт бългaрcки, което важи и за потребителското име. Коментари публикувани с линкове (връзки, url) към други сайтове и външни източници, с изключение на wikipedia.org, mobile.bg, imot.bg, zaplata.bg, auto.bg, bazar.bg ще бъдат премахнати.

КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА

  • 1 сектант

    47 4 Отговор
    по принцип предпочитам калиакра ама понеже трябва да пазиме природата сипвам на дъстъра вносно Коста Доро
  • 2 Абе

    43 1 Отговор
    обикновено с обява от сорта "нов внос, реални километри всичко платено"
  • 3 Анастас

    26 6 Отговор
    Добър материал, въпреки че съм сигурен, че саге някои ще кажат, че това всеки го знае и т.н. Но не е така, младежите за първи път ще го прочетат тук, а разни разбирачи в много случаи блъскат масло, подобно на грес, което още по-бързо прецаква нещата. Маслото е хубаво да се сгъсти, но както пише в статията - да е според препоръките на производителя.
  • 4 ДЪЛБОКО ВИЖДАЩ

    8 11 Отговор
    Когато почне да губи масло и да цапа ,първо не гледай а смени КАртера.....За по стари двигатели минералномасло!Колкото е поскъпо маслото толкова подобре работи двигателят!
  • 5 dsсса

    33 9 Отговор
    "собственикът започне да долива на всеки хиляда километра"

    Дори при нов двигател TDI, това е стандарт.

    Коментиран от #24

  • 6 производител

    28 8 Отговор
    "Пoрaди тaзи причинa минeрaлнoтo мacлo пo принцип мoжe дa нe e пoдхoдящo зa мнoгo възли в мoтoрa, кaтo тoвa вaжи c пълнa cилa зa aвтoмoбилитe, прoизвeдeни прeз пocлeднoтo дeceтилeтиe"

    Автомобилите произведени през последното десетилетие са модерни. При тях поддръжка не се извършва. Като стане маслото за смяна, сменяш автомобила!

    Коментиран от #11

  • 7 Blackthorn

    20 4 Отговор
    Диона М10Д!
  • 8 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 9 човек от народа

    15 6 Отговор
    ръгай М10Д за ЗИЛ 110 и нямаш проблеми....

    Коментиран от #12, #16

  • 10 гост

    7 14 Отговор
    15 w 50 или 10w60 за разтракани бензинки до 2007-8 г. Първото нещо ако няма течове, са смяна на т.нар. ,,вложки" . Оттам може да има и един литър разход на 1000 км.Ако не се сменят,каквото и масло да се слажи, разход ще има.И то висок.Моторите на газ страдат много от подобна болежка с ,,вложките".

    Коментиран от #19

  • 11 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 12 Шопландец

    6 6 Отговор

    До коментар #9 от "човек от народа":

    M10Д особено за по старите дизели си е супер. Само зимата трябва да имаш читав стартер и силен акумулатор.

    Коментиран от #17

  • 13 Хмм

    19 2 Отговор
    Пълни глупости! Да вдигаш вискозитета на маслото е най-голямата глупост, която може да се направи. Къде отиде студеният старт, подобреното смазване и охлаждане. Ко ти пука, тя, колата веч е за боклука! Ако си горублянски тарикат мажиш я с грес и я даваш на друг да троши нерви/пари по нея. Ако държиш на този автомобил, ремонт.
  • 14 Хидролог

    7 4 Отговор
    За да не се стига до такива мерки внимавайте с колата когато я купувате. Ако не разбирате вземете със себе си някой който поне от това да ви предпази( издухан двигател). Разбира се има още хиляди проблеми които могат да останат незабелязани, но тоя е трудно да бъде скрит. Когато колата обаче сте я купили нова, сами сте си виновни ако започне да гори много масло.

    Коментиран от #23

  • 15 Име

    25 3 Отговор
    Автора явно не знае, но разхода на масло не е само заради проблем.

    Много от съвременните двигатели харчат масло заводски, поради инженерните решения. На много коли това го пише и в книжката.

    И все пак разхода на масло не е голяма болка.

    Има много по-скъпи проблеми. Дори смяната на един електронен модул може да е по-скъп от ремонт на двигател
  • 16 дядо

    5 2 Отговор

    До коментар #9 от "човек от народа":

    Какъв е този модел ЗИЛ 110?

    Коментиран от #20

  • 17 дядо

    2 3 Отговор

    До коментар #12 от "Шопландец":

    Що на ГАЗката за зимата на(ТО) наливах М8Д!
  • 18 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 19 Plameni

    12 3 Отговор

    До коментар #10 от "гост":

    Малко тия масла ,като 10 w 60 са за спортни автомобили или работещи при големи натоварвания,а не за разтракани бензинки, ама на теб ти е простено незнанието нали все пак караш Тесла или май беше велосипед
  • 20 Влекач

    3 0 Отговор

    До коментар #16 от "дядо":

    Извозва трупи в тайгата и през зимата .

    Коментиран от #22

  • 21 Лада Веста Крос

    3 4 Отговор
    Пълни глупости, стигне ли да пуши му помагат две неща само - ремонт или пресата на вторични суровини.

    Коментиран от #25

  • 22 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 23 Шопландец

    5 0 Отговор

    До коментар #14 от "Хидролог":

    освен ако не е ВАГ. Тогава гори по предписание :D
  • 24 Случаен

    2 6 Отговор

    До коментар #5 от "dsсса":

    Тия глупости си ги запази за себе си.
    1.9 105 коня, 2007/2008г. 210хил км, никога не съм доливал.
  • 25 Спъсител на таратайки

    3 5 Отговор

    До коментар #21 от "Лада Веста Крос":

    какво като пуши.Ако е хванеш на време колата става като нова.Най-често е запекъл сегмент от хубави горива, масла, добавки и нередовна смяна на масло и много ръчкане в критични обороти.На топъл двигател и работещ се сипва между 200-500мл. газ за осветление оставя се да работи на място няколко минути като през това време ще се чуе как започва да работи по-тихо.След това махате свещите и пълните до горе с газ цилиндрите.След 12 или по-добре 24часа проверявате дали има газ.Там където е изтекла има запекъл сегмент повтаряте на ново процедурата.Там където няма проблем газта ще е на същото ниво или много малко ще липсва.Източвате старото масло, след това стартирате за кратко за да издуха газта през ц. слага свещите ново масло и филтър запалвате и оставяте да работи на място 30-40мин.защото ще пуши адски много докато не изгори газта.След това ако видиш пушек от ауспуха ела да ти дам 10бона и колата става по-пъргава все едно си добавил 10к.с.
  • 26 афсдфса

    3 1 Отговор
    Това със смяната на маслото нищо не помага (тествах го вече), ако е почнала да гори масло и да и пада компресията, се слага някоя от добавките на с наночастици и го закрепва.
  • 27 До автора

    2 4 Отговор
    Т.нар бутални пръстени се наричат сегменти и често проблемите често не идват от тях, а от изкривяване на самия цилиндров блок и цилиндрите стават леко елипсовидни. След това маслото спокойно си "бяга" покрай сегмента и цилиндъра, а собственика нека си слага по-гъсти масла...

    Коментиран от #32

  • 28 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 29 Мемфис

    7 1 Отговор
    Тъпа статия!
    Да замениш думата МАСЛО със СМАЗКА е демонстрация на тотална некомпетентност, която е характерна за този сайт!!!!!
  • 30 Бумер

    2 1 Отговор
    Бмв Е60 535Д космос - масло МОТУЛ 5W30 го хапва по малко а масло КАСТРОЛ 5W30 не го бара грам ! Някой да обясни моля - и двете масла имат индекса long life 04 (бмв-та произведени след 2004 година ) !
  • 31 Съдията Дред

    0 0 Отговор
    Правил съм основен ремонт на Шкода 105 ,и си казах - никога вече, сега, ако почне с проблемите, я разкарвам и ,та да зарадвам някой прошляк.
  • 32 Механик

    2 0 Отговор

    До коментар #27 от "До автора":

    Така наречените бутални пръстени се наричат "бутални пръстени". Сегменти ги наричат в съседния гараж когато са по на 2-3 бирички.
    Виждал ли си как се реже торта или пита кашкавал? Е, те това е сегмент.

    Коментиран от #33

  • 33 АБЕ ДА ПИТАМ

    1 0 Отговор

    До коментар #32 от "Механик":

    Вярно ли е, че буталните пръстени били 2 вида : маслени и компресионни ????
  • 34 Пламен

    2 0 Отговор
    В "Да продадеш колата си" по Дискавъри пушека винаги са го оправяли с някоя нова гарнитура или запушена тръба на картерните газове. Не помня да са сменяли сегменти в епизодите си.
  • 35 Синдикат на Ало Измамниците

    1 0 Отговор
    Радко! Щом на мотора му е дошло времето за основен ремонт, и с масло от летяща чиния не мож го спаси/удължи! Преписвате тоталните малоумщини на останалите сайтове, освен, че сте технически неграмотни, без да влагате капка мисъл. А лошото е, че има бонаци дето ви вярват! Тъй че скъпи Радко и онова другото авто-недоразумения, не си вярвайте че сте големи авто спецлисти и разбирачи, напротив! Ай трий ми коментара със здраве!