Фразата "двигателят започна да гори масло" за много шофьори рисува доста неприятна картина. Когато зад колата започне да се вижда синкав отработен газ с характерна миризма на изгоряло масло и собственикът започне да долива на всеки хиляда километра, нещата съвсем не са добре. В повечето случаи в такава ситуация основният ремонт неизбежно наближава, но понякога не можете да не бързате с него, а просто да смените маслото с различен тип и по този начин да отложите проблема с увеличения му разход.
Основната причина за "разхода на моторно масло" е естественото износване на групата цилиндър-бутало поради големия пробег на автомобила или тежките условия на работа. Но преди да се хванете за главата и да започнете да изчислявате бъдещите значителни разходи за основен ремонт на двигателя, трябва да се уверите, че маслото го напуска именно поради увеличените пролуки между буталните пръстени и стените на цилиндъра, а не поради друга причина.
В крайна сметка, банални течове на уплътнения или повреда на уплътненията на стеблото на клапана могат да доведат до много сериозни загуби на смазка. Ако други причини за увеличения разход на масло, в допълнение към износването на бутално-цилиндровата група, не са открити, можете да пробвате с избора на нова смазка. Трябва обаче да е ясно, че никакви нови смазочни материали не могат напълно да премахнат разхода на масло. Но е напълно възможно значително да се намали интензивността му.
За да започнете избора на масло, което ще се справи с такава задача, трябва да изучите инструкциите за експлоатация на колата. Там производителят на автомобила обикновено посочва диапазона от характеристики на смазочните материали, подходящи за двигателя на вашия конкретен автомобил. Има общоприето правило, което се прилага при избора на ново масло за двигател със сериозен пробег и силно износена бутално.цилиндрова група: трябва да преминете към масло с по-голям вискозитет.
Ясно е, че ако си поставите цел, тогава за по-голяма "плътност" в двигателя, можете веднага да долеете минерално масло. Но факт е, че моторното масло работи не само в цилиндрите, но и в други триещи се части на двигателя. Поради тази причина минералното масло по принцип може да не е подходящо за много възли в мотора, като това важи с пълна сила за автомобилите, произведени през последното десетилетие.
В края на краищата ние сме изправени пред задачата не само да създадем възможно най-дебелия смазващ филм между буталните пръстени и стените на цилиндъра, за да компенсираме частично големите пропуски, причинени от износването. Трябва също така да осигурим здравината на този филм, така че триещите се части да не влизат в контакт при никакви условия на принципа "метал върху метал". И съвременните синтетични моторни масла правят най-доброто за това.
По този начин става ясно, че при „смазване“ трябва да използвате модерно синтетично моторно масло, но с повишен вискозитет, при това разрешен от производителя. Например, ако обикновено сте изливали смазка 5W30, тогава можете да я смените с 5W40 или, например, полусинтетика 10W40 - в особено напреднали случаи на износване на двигателя!
В този случай няма смисъл да препоръчваме конкретни марки масла, тъй като различните марки масла са по-подходящи за различни двигатели. Струва си обаче да разгледаме по-отблизо тези от тях, които са препоръчани от производителя, при това за автомобили с голям пробег. Те, наред с други неща, обикновено съдържат специфичен пакет от добавки, който удължава живота на износените триещи се части.
Напиши коментар:
КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА
1 сектант
14:06 26.05.2021
2 Абе
14:07 26.05.2021
3 Анастас
14:07 26.05.2021
4 ДЪЛБОКО ВИЖДАЩ
14:19 26.05.2021
5 dsсса
Дори при нов двигател TDI, това е стандарт.
Коментиран от #24
14:27 26.05.2021
6 производител
Автомобилите произведени през последното десетилетие са модерни. При тях поддръжка не се извършва. Като стане маслото за смяна, сменяш автомобила!
Коментиран от #11
14:31 26.05.2021
7 Blackthorn
14:32 26.05.2021
8 Този коментар е премахнат от модератор.
9 човек от народа
Коментиран от #12, #16
15:00 26.05.2021
10 гост
Коментиран от #19
15:01 26.05.2021
11 Този коментар е премахнат от модератор.
12 Шопландец
До коментар #9 от "човек от народа":
M10Д особено за по старите дизели си е супер. Само зимата трябва да имаш читав стартер и силен акумулатор.Коментиран от #17
15:31 26.05.2021
13 Хмм
18:42 26.05.2021
14 Хидролог
Коментиран от #23
19:25 26.05.2021
15 Име
Много от съвременните двигатели харчат масло заводски, поради инженерните решения. На много коли това го пише и в книжката.
И все пак разхода на масло не е голяма болка.
Има много по-скъпи проблеми. Дори смяната на един електронен модул може да е по-скъп от ремонт на двигател
22:12 26.05.2021
16 дядо
До коментар #9 от "човек от народа":
Какъв е този модел ЗИЛ 110?Коментиран от #20
22:13 26.05.2021
17 дядо
До коментар #12 от "Шопландец":
Що на ГАЗката за зимата на(ТО) наливах М8Д!22:17 26.05.2021
18 Този коментар е премахнат от модератор.
19 Plameni
До коментар #10 от "гост":
Малко тия масла ,като 10 w 60 са за спортни автомобили или работещи при големи натоварвания,а не за разтракани бензинки, ама на теб ти е простено незнанието нали все пак караш Тесла или май беше велосипед07:18 27.05.2021
20 Влекач
До коментар #16 от "дядо":
Извозва трупи в тайгата и през зимата .Коментиран от #22
08:55 27.05.2021
21 Лада Веста Крос
Коментиран от #25
09:48 27.05.2021
22 Този коментар е премахнат от модератор.
23 Шопландец
До коментар #14 от "Хидролог":
освен ако не е ВАГ. Тогава гори по предписание :D09:53 27.05.2021
24 Случаен
До коментар #5 от "dsсса":
Тия глупости си ги запази за себе си.1.9 105 коня, 2007/2008г. 210хил км, никога не съм доливал.
09:54 27.05.2021
25 Спъсител на таратайки
До коментар #21 от "Лада Веста Крос":
какво като пуши.Ако е хванеш на време колата става като нова.Най-често е запекъл сегмент от хубави горива, масла, добавки и нередовна смяна на масло и много ръчкане в критични обороти.На топъл двигател и работещ се сипва между 200-500мл. газ за осветление оставя се да работи на място няколко минути като през това време ще се чуе как започва да работи по-тихо.След това махате свещите и пълните до горе с газ цилиндрите.След 12 или по-добре 24часа проверявате дали има газ.Там където е изтекла има запекъл сегмент повтаряте на ново процедурата.Там където няма проблем газта ще е на същото ниво или много малко ще липсва.Източвате старото масло, след това стартирате за кратко за да издуха газта през ц. слага свещите ново масло и филтър запалвате и оставяте да работи на място 30-40мин.защото ще пуши адски много докато не изгори газта.След това ако видиш пушек от ауспуха ела да ти дам 10бона и колата става по-пъргава все едно си добавил 10к.с.11:01 27.05.2021
26 афсдфса
11:02 27.05.2021
27 До автора
Коментиран от #32
11:03 27.05.2021
28 Този коментар е премахнат от модератор.
29 Мемфис
Да замениш думата МАСЛО със СМАЗКА е демонстрация на тотална некомпетентност, която е характерна за този сайт!!!!!
14:46 27.05.2021
30 Бумер
06:29 28.05.2021
31 Съдията Дред
10:29 28.05.2021
32 Механик
До коментар #27 от "До автора":
Така наречените бутални пръстени се наричат "бутални пръстени". Сегменти ги наричат в съседния гараж когато са по на 2-3 бирички.Виждал ли си как се реже торта или пита кашкавал? Е, те това е сегмент.
Коментиран от #33
10:35 28.05.2021
33 АБЕ ДА ПИТАМ
До коментар #32 от "Механик":
Вярно ли е, че буталните пръстени били 2 вида : маслени и компресионни ????14:42 28.05.2021
34 Пламен
22:15 28.05.2021
35 Синдикат на Ало Измамниците
18:47 04.06.2021