Щатското издание Consumer Reports публикува резултатите от изследване, което разбива на пух и прах твърденията на много производители, че двигателите с принудително пълнене осигуряват по-добра динамика и по-нисък разход на гориво от атмосферните агрегати.
Специалистите на Consumer Reports отбелязват, че турбокомпресорите повишават мощността, но за сметка на влошена икономичност. Така двигатели с малка кубатура и принудително пълнене харчат повече гориво, отколкото атмосферни мотори с по-голям работен обем.
Като най-ярък пример за разминаването между твърденията производители и реалността американците сочат 1.6-литровата версия на Ford Fusion (Mondeo в Европа) с двигател от семейството EcoBoost. Според експертите тази модификация струва $800 повече от варианта с 2.5-литров атмосферен мотор, но ускорява най-бавно сред основните си конкуренти и едновременно с това харчи повече.
Fusion с 2.0-литров турбодвигател пък ускорява до 60 мили в час (96.5 км/ч) със секунда по-бавно, отколкото съперниците му с шестцилиндрови агрегати до 3.5 литра.
Сравнителни показатели за динамиката и разхода на гориво на автомобили с компактни турбомотори и с атмосферни двигатели
Модел | Двигател | Ускорение до 96.5 км/ч, сек. | Разход, л/100 км |
Ford Fusion* | 1.6L | 8.9 | 9.4 |
Hyundai Sonata | 2.4L | 8.2 | 8.7 |
Kia Optima | 2.4L | 8.6 | 9.4 |
Toyota Camry | 2.4L | 8.4 | 8.7 |
Honda Accord | 2.4L | 7.7 | 7.8 |
Nissan Altima | 2.4L | 8.2 | 7.6 |
Ford Fusion | 2.0L | 7.4 | 10.7 |
Hyundai Sonata | 2.0L | 6.6 | 9.4 |
Kia Optima | 2.0L | 6.6 | 9.8 |
Toyota Camry | 3.5L V6 | 6.4 | 9.0 |
Honda Accord | 3.5L V6 | 6.3 | 9.0 |
Nissan Altima | 3.5L V6 | 6.3 | 9.8 |
Chevrolet Cruze | 1.4L | 9.8 | 9.0 |
Chevrolet Cruze | 1.8L | 10.5 | 9.0 |
Dodge Dart | 1.4L | 8.6 | 8.1 |
Dodge Dart | 2.0 L | 11.0 | 8.7 |
Ford Escape | 1.6L | 9.9 | 10.7 |
Honda CR-V | 2.4L | 9.2 | 10.2 |
Kia Sportage | 2.4L | 10.3 | 10.7 |
Toyota RAV4 | 2.5L | 10.0 | 10.2 |
Ford Escape | 2.0L | 8.2 | 10.7 |
Kia Sportage | 2.0L | 7.1 | 11.2 |
Toyota RAV4 | 3.5L V6 | 6.7 | 10.7 |
BMW X3 | 2.0L | 7.3 | 10.2 |
BMW X3 | 3.0L | 7.2 | 10.7 |
Ford F-150 | 3.5 V6 |
7.7
|
15.7
|
Ford F-150
|
5.0 V8
|
7.8
|
15.7
|
Consumer Reports отправя аналогични критики и към турбинираните версии на Chevrolet Cruze, Hyundai Sonata, Kia Sportage и Ford Escape. Изследването установило, че те харчат повече от модели от същия сегмент с двигатели V6. Американците обаче хвалят двулитровия турбодвигател на BMW, монтиран на 3er и X3. Експертите отбелязват, че неговата динамика и разход на гориво отстъпват само косвено на баварския трилитров шестак.