Ако се загледате по автомобилите по родните пътища често можете да видите автомобили мръснокафяви следи по боята, при това по хоризонталните панели (преден капак и таван). В много случаи това изобщо не е ръжда, а боя, която е избледняла от силното слънце. Що се отнася до по-старите коли, които масово се карат у нас, продължителното излагане на пряка слънчева светлина има пагубен ефект върху защитния слой на лака и на самата боя.
Ето защо, след десетина години на такава "гореща" обработка, боята просто изгаря и губи цвета си. Акрилните покрития, тоест неметалните бои, страдат най-много от избледняване. Между другото, освен непрекъснатото излагане на слънчева светлина, измиването на колата при екстремни горещини също е вредно, особено със студена вода. Рязък контрастен душ има пагубен ефект върху състоянието на защитния лак. На него се появяват микропукнатини, които с времето нарастват, а през зимата в тях попада реагент, който може да провокира появата на ръжда. И тези проблемни точки не са толкова лесни за оправяне. В напреднали случаи ще трябва да пребоядисате цялата кола.
Също така, вследствие на топлината, се случва, че боята просто набъбва. Това най-често се се наблюдава на предните капаци на стари мощни автомобили. В този случай ламарината и боята върху нея са изложени на т.нар. двоен топлинен удар. Мощният двигател генерира обилна топлина отдолу, а слънцето безмилостно пече боята отгоре. Така с течение на времето покритието не издържа.
Много известни европейски тунинг студия са се сблъсквали с такъв проблем. Решението е намерено относително бързо. Обичайния преден капак се заменя с карбонов, който въобще не се боядисва. Това не означава, че това е евтин начин за решаване на проблема, но ако няма боя, тогава няма какво да се подуе. А въглеродът е издръжлив и изглежда красиво.
Слънцето уврежда и интериора на автомобила. Силната топлина може да деформира пластмасовите панели, особено ако колата е стара. В резултат на това в салона започват да се чуват скърцащи звуци, пластмасите се деформират, като може да бъде много трудно да се отървете от такава какафония. За да предотвратите тези неприятни повреди, е добре в жегите да използвате т.нар. сенник.
И накрая не трябва да забравяме, че в производството на пластмаси се използват вредни вещества като бензен и формалдехид. При нагряване те се отделят от материала, следователно е наложително да се проветри интериорът, след като колата стои дълго време в жегата. В противен случай може да получите главоболие. Слънцето уврежда и тапицерията. Тъканите избледняват, а в същото време изкуствената кожа реагира най-зле на топлината, която не само избледнява, но и се напуква.