Окачването, както и други сложни технически компоненти в автомобила, трябва да се затопля в студеното време. Гумено-метални съединения, втвърдени прашници, сгъстено масло в шарнирите - всичко това изисква внимателно боравене в първите минути след старта.
В противен случай съществува немалък риск от повреда на гумените уплътнения и последваща повреда на целия възел. Ако в студено време водачът започне да кара толкова интензивно, колкото през лятото, тогава има голям шанс автомобилът да се озове в сервиза за ремонт на окачването.
Например, сгъстеното масло в комбинация със силни удари, причинени от неравности може да пробие уплътненията на амортисьорите. Оттам възниква деформация на клапановия механизъм, което води до разрушаване им. При работа с незагряти амортисьори се появяват течове на масло.
В крайна сметка амортисьорът спира да работи правилно и не потиска развиващите се вибрации. И това е само един от възлите по окачването, който страда от горепосочения проблем.
За да загреете окачването, ще трябва да карате около 500 метра в лек режим. Това означава плавно преминаване през неравности и особено внимателно преминаване през дупките по асфалт, които по родните пътища съвсем не са малко.
Въпреки това, при силни студове, е трудно да се стигне до пълно затопляне на окачването. В този случай неговите елементи се износват повече, така че съветът ни е: Карайте автомобила по внимателно през зимата. Това е добре, както за окачването, така и за цялостната ви безопасност.