Отидете към основна версия

2 522 7

Ford иска китайска технология, но властите се опитват да го спрат

  • ford-
  • catl-
  • батерии-
  • китай-
  • сащ

Комитета по чуждестранни инвестиции трябва незабавно да преразгледа лицензионното споразумение между Ford и CATL

Американският сенатор Марко Рубио внесе законопроект, който се противопоставя на сделката на Ford Motor за използване на технология от китайската компания за батерии CATL.

Сенаторът иска да блокира данъчните кредити за батерии за електрически превозни средства , произведени с китайска технология, заявявайки, че това ще попречи на китайските компании да получават средства от американските данъкоплатци.

Факт е, че в САЩ субсидии и данъчни облекчения получават онези компании, които използват „зелени“ технологии. В своя защита Ford заяви, че "производството на тези батерии у дома е много по-добро от разчитането единствено на внос, както правят други автомобилни компании".

"Само изцяло притежавано дъщерно дружество на Ford ще изгради, притежава и управлява този завод. Никоя друга организация няма да получи парите на американските данъкоплатци", заявяват от американската компания.

Рубио обаче не се успокои и призова Комитета по чуждестранни инвестиции незабавно да преразгледа лицензионното споразумение между Ford и CATL. Според него тази сделка само ще увеличи зависимостта на САЩ от Китайската комунистическа партия в областта на батерийните технологии.

Ще припомним, че Ford възнамерява да похарчи 3,5 милиарда долара за изграждане на завод за батерии в Мичиган и казва, че заводът ще създаде 2500 работни места и ще произвежда по-евтини, по-бързо зареждащи се литиево-железни фосфатни батерии през 2026 г.

Поставете оценка:
Оценка 4 от 10 гласа.

Свързани новини