Mazda патентова хибридна инсталация с роторен двигател. Системата е нисковолтова и в зависимост от натоварването може да работи с различни напрежения. Патентът, подаден в САЩ, описва накратко инсталационната схема на спортен автомобил с три електрически мотора и задвижване на четирите колела. Но, разбира се, никой не дава гаранции, че такава кола ще влезе в серия.
Mazda патентова хибридно задвижване с роторно-бутален двигател (RPD), три електрически мотора и батерии с променливо напрежение. В нормален режим неговите четири блока произвеждат стандартните 48 волта. Въпреки това, когато натоварването се увеличи, двете двойки се стартират последователно, на 96 волта всяка. Схемата позволява преди всичко да се намали теглото на целия хибриден силов тракт, както и да се подобри безопасността.
На изображенията, приложени към патента, RPD е поставен отпред. Там са монтирани и две асинхронни мотор-колела с мощност 23 конски сили. Зад двигателя с вътрешно горене има трети електродвигател. Освен това, това е синхронен двигател с постоянен магнит. Тази комбинация изглежда постига висока ефективност, въпреки че от документа не става ясно точно на какъв принцип работи.
Разбира се, патентът не гарантира, че такава система някога ще се появи в масово производство. Въпреки че пускането на нов тип хибридни инсталации е един от етапите на програмата на Mazda за електрификация на моделната гама. Към момента двигателят ванкелов двигател може да се намери само на кросоувъра MX-30 , където едносекционният RPD роторен агрегат играе ролята на генератор за зареждане на тяговата батерия.