Електромобилите са популярни със своите високи нива на въртящ момент, които са достъпни още от първоначалното подаване на „газ“. Стойности от 1000 и дори повече нютон метра не са нещо ново в индустрията, но сега от ZF показа проект, който изстрелва тези стойности до много над нормалното. Компанията показа електромор с кодовото име EVSys800, който разчита на 800-волтова архитектура и разполага с грандиозните 5200 нютон метра.
Моторът е поставен в Porsche Taycan и докато мощността е не толкова впечатляващите 368 конски сили, то въртящият момент „чупи вратове“, дори буквално. От компанията не споделят много за проекта и не го показват в действие, но имайки предвид представянето на Taycan с близо 5 пъти по-малък въртящ момент, то можем да си представим какво се случва тук.
Електромоторът е със силова електроника от силициев карбид, електрически двигател и редуктор. Охлаждането се осигурява пропан и масло, които текат директно върху медните пръти. Все още не е ясно за какво точно ще бъде използвана технологията, но от ZF споделят, че серийното и приложение ще бъде представено официално през 2026-та.