29 Юни, 2023 18:14 4 405 13

Иновационен електромотор генерира 5200 нютон метра в Porsche Taycan

  • zf-
  • електромотор-
  • porsche taycan-
  • porsche-
  • taycan

Проектът е дело на ZF

Иновационен електромотор генерира 5200 нютон метра в Porsche Taycan  - 1

Електромобилите са популярни със своите високи нива на въртящ момент, които са достъпни още от първоначалното подаване на „газ“. Стойности от 1000 и дори повече нютон метра не са нещо ново в индустрията, но сега от ZF показа проект, който изстрелва тези стойности до много над нормалното. Компанията показа електромор с кодовото име EVSys800, който разчита на 800-волтова архитектура и разполага с грандиозните 5200 нютон метра.

Иновационен електромотор генерира 5200 нютон метра в Porsche Taycan

Моторът е поставен в Porsche Taycan и докато мощността е не толкова впечатляващите 368 конски сили, то въртящият момент „чупи вратове“, дори буквално. От компанията не споделят много за проекта и не го показват в действие, но имайки предвид представянето на Taycan с близо 5 пъти по-малък въртящ момент, то можем да си представим какво се случва тук.

Иновационен електромотор генерира 5200 нютон метра в Porsche Taycan

Електромоторът е със силова електроника от силициев карбид, електрически двигател и редуктор. Охлаждането се осигурява пропан и масло, които текат директно върху медните пръти. Все още не е ясно за какво точно ще бъде използвана технологията, но от ZF споделят, че серийното и приложение ще бъде представено официално през 2026-та.


Поставете оценка:
Оценка 4.5 от 15 гласа.



Напиши коментар:

ФAКТИ.БГ нe тoлeрирa oбидни кoмeнтaри и cпaм. Нeкoрeктни кoмeнтaри щe бъдaт изтривaни. Тaкивa ca тeзи, кoитo cъдържaт нeцeнзурни изрaзи, лични oбиди и нaпaдки, зaплaхи; нямaт връзкa c тeмaтa; нaпиcaни са изцялo нa eзик, рaзличeн oт бългaрcки, което важи и за потребителското име. Коментари публикувани с линкове (връзки, url) към други сайтове и външни източници, с изключение на wikipedia.org, mobile.bg, imot.bg, zaplata.bg, bazar.bg ще бъдат премахнати.

КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА

  • 1 Това е брутално

    9 2 Отговор
    нема нужда, най малкото гуми няма да останат.
  • 2 НезнаЕко

    3 12 Отговор
    Другарки и другари, казвайте при какви обороти я този врътящ се момеН. Щото, гаче ли, я на три илядо оборота в шеесе секунди, Ели иначе казано в минутата, то мощността стая огромна, нещо така къмто 1600 киловата, като сметам наум. Апа той я 300 kw. То значит, че повече от 600 оборотя немое да СЛУЧВА, каква хубава думичка, И ще требва некакъвъ повишаваШт редуктор, така например.

    Коментиран от #5

  • 3 хахаха

    1 3 Отговор
    Ами те 2/3 ти ще отиват за задвижване на батериите, които го захранват.
  • 4 СЗО

    2 2 Отговор
    Става за трактор.
  • 5 гост

    13 3 Отговор

    До коментар #2 от "НезнаЕко":

    Колко точно пъти трябва да се повтори на такива "сметачи" , че при електродвигателя 100 % от въртящия момент е наличен от 0 (НУЛА) , повтарям НУЛА оборота ??? А редуктора не само е споменат черно на бяло , ами дори ти е показан в разрез на картинката ?? Или не си стигнал до такива картинки от много сметки ?
  • 6 Мост

    2 2 Отговор
    До гост: Питам какви са максималните обороти с този момент, не минималните. Или от много гледане на схеми, не сте разбрал? А повишаващият редуктор намалява момента, т. е. този момент няма да стигне до колелата.

    Коментиран от #7

  • 7 Рашавия

    3 1 Отговор

    До коментар #6 от "Мост":

    На схемата има понижаващ редуктор, от там идва грандиозният въртящ момент.
    Та начи, въпросът ти е абсолютно основателен, какви са макс оборотите на изхода на "новия" ел. мотор с вграден редуктор, защото вероятно ще има нужда от повишаваща скоростна кутия.
  • 8 бай Даньо

    2 1 Отговор
    Теслара почва да препечатва статии от автобилда които излизат на търсене "800V", 400 волта е стара бира...

    Коментиран от #9, #10, #11

  • 9 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 10 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 11 Топла бира

    1 1 Отговор

    До коментар #8 от "бай Даньо":

    То и 800V е стара бира



    4 Септември, 2019
    Porsche Taycan: 761 коня за €191 хиляди

    И двата "тайкана" имат 800-волтова електрическа система вместо обичайната 400-волтова. Това означава, че могат да бъдат зареждани изключително бързо - пет минути в зарядното са достатъчни за изминаването на 100 км, а за 22.5 мин. се попълват 80% от капацитета на батерията.

    Коментиран от #12

  • 12 Знайко

    2 0 Отговор

    До коментар #11 от "Топла бира":

    Тоест това е цената ако си го поръчал през 2019-та....хммммм няма да проверявам новата следпандемична цена!
  • 13 незнайко

    0 0 Отговор
    Чудо голямо ! Сложили ПЛАНЕТАРЕН редуктор и хоп 5200 нютон метра от 1000 ! Съответно двигателя работи на 5 пъти по големи обороти, около 30 000 ! Нищо ново в тази област ! Охлаждането на двигателя е най важното !!!