Както вече ви информирахме, от германската марка за премиум автомобили започнаха различни намеци, че Mercedes ще продължи с развитието на ДВГ, но сега, с всеки изминал ден, те стават все по-очевидни.
По време на своята пресконференция за резултатите за 2023 г. представители на германската луксозна марка заявиха, че сега прогнозите се променят и според тях 50 процента от общите ѝ продажби ще бъдат хибриди и електрически превозни средства до 2030 г. Това на практика представлява петгодишно забавяне в сравнение с първоначалния план. През юли 2021 г. компанията изчисли, че до 2025 г. PHEV и изцяло електрическите превозни средства ще представляват половината от обема на марката.
Някои от вас, които следят по-отблизо случващото се с Mercedes, ще си спомнят стратегията "Ambition 2039", представена преди няколко години. В обширния документ имаше изречение, което още тогава привлече вниманието на много журналисти: „До края на това десетилетие Mercedes-Benz Cars има за цел да стане напълно електрически - там, където пазарните условия го позволяват.“ Изявлението беше малко неясно, но достатъчно ясно, за да подчертае целите на марката за електрически превозни средства.
Сега, в нов документ, изготвен за инвеститорите, Mercedes-Benz изчислява, че хибридите и електрическите превозни средства ще представляват "до 50 процента" през втората половина на десетилетието, но също само "където пазарните условия позволяват". Освен това компанията отбелязва, че "ще може да задоволи и други различни нужди на клиентите до 2030 г." Това, според анализаторите, е хитър начин да се каже, че марката ще продължи да произвежда автомобили с двигатели с вътрешно горене през следващото десетилетие.
Междувременно главният изпълнителен директор Ола Калениус признава, че автомобилите с традиционни двигатели остават гръбнакът на паричния поток на компанията. Той каза пред Bloomberg, че паритетът на разходите между колите с ДВГ и електрическите автомобили „ще се случи след много години“. Презентация, направена за инвеститори, показа, че разходите за производство на електрически автомобили през това десетилетие няма да паднат до нивото на тези, необходими за коли с двигатели с вътрешно горене. Това е въпреки факта, че бензиновите автомобили ще станат по-скъпи за производство веднага след като новосъздаденият стандарт Евро-7 влезе в сила. но това ще стане след няколко години.
През 2023 г. общите доставки на Mercedes-Benz PHEV и EV достигнаха 401 943 единици, което е с 20.5 процента повече от предходната година. PHEV колите паднаха с 12.5% до 161 275 единици, докато електрическите се повишиха с 61.3% до 240 668 единици. Делът на PHEV и EV в общия обем на компанията обаче е само 19.7 процента (от 16,3 процента през 2022 г.). Целта за тази година е PHEV и EV да представляват 19 до 21 процента от общия брой.