Отидете към основна версия

8 162 30

Китайските електромобили са технологично доста далеч зад Tesla

  • китай-
  • електромобили-
  • технологии

Това е мнението на главния изпълнителен директор на Lucid

Китай е един от основните пазари за Tesla, но за компанията става все по-трудно да запази позицията си на водещ производител на електрически превозни средства. Местните марки електрически превозни средства се появяват като гъби след дъжд и вече настигат Tesla по производство и пазарен дял.

В същото време, според главния изпълнителен директор на Lucid, Питър Роулинсън, китайските производители на автомобили изостават много в технологиите и това изоставане е „с години“. По-специално, "по отношение на връзката между електромотор, батерия и начините им на интеграция." Той заяви това по време на конференция, организирана от Financial Times в Лондон.

През 2023 г. електрически автомобили са произведени от повече от 120 китайски марки. Според Роулинсън през последните няколко години те са напреднали "неизмеримо" и са започнали да произвеждат "удивително добри" автомобили. В същото време те все още не са достигнали нивото на Tesla, но китайците не трябва да бъдат подценявани.

През последното тримесечие на 2023 година Tesla отстъпи лидерството в продажбите на електрически автомобили в Китай на местната компания BYD. Xpeng, Nio и Xiaomi също ѝ дишат в гърба. Някои модели от тези марки директно се конкурират с електрическите автомобили Tesla, въпреки че все още не са успели да ги надминат.

Lucid също се опитва да настигне Tesla. Наскоро компанията намали цената на най-евтината версия на своя седан Air, като така Lucid се надява да го направи по-конкурентоспособен. Тази година компанията планира да започне производството на първия кросоувър Lucid Gravity. Също така е известно разработването на модел от среден размер, струващ по-малко от $50 000, който ще се конкурира с Tesla Model 3/Model Y.

Поставете оценка:
Оценка 3.3 от 19 гласа.

Свързани новини