Mercedes-Benz и Stellantis спрират работата си по съвместните европейски проекти за батерии за електрически автомобили и преосмислят в каква посока ще се движат напред с възможността за преминаване към по-евтини литиево-желязо-фосфатни клетки.
През 2021 година Mercedes-Benz и Stellantis за първи път създадоха съвместно предприятие за производство на силови клетки, като го нарекоха Automotive Cells Company (ACC). По-рано тази година бе обявено, че ACC е събрало инвестиции от 4.7 милиарда долара.
Тези пари ще послужат за изграждането на четири завода. Съвместното предприятие вече отвори един завод в Дюврин, Франция. Въпреки това, според Bloomberg , работата по бъдещите фабрики на ACC в Германия и Италия е спряна.
ACC обаче все още не е взела окончателно решение какво ще прави с тези производствени площадки. От съвместната компания заявяват, че планират да останат гъвкави по отношение на темповете на инвестициите, отговаряйки на пазарните тенденции.
Окончателно бъдещата съдба на тези заводи ще бъде решена в края на годината. Председателят на ACC Ян Винсент каза, че търсенето на електрически превозни средства в Европа се е забавило - въпреки че продажбите на електромобили са нараснали с 14.8% на годишна база през април.
На "хартия" тези темпове са по-бързи от продажбите на неелектрифицирани автомобили, но са значително по-бавни от тези на хибридите. Той също така отбеляза, че се очаква растеж главно в сегментите на т.нар. масови авточмобили.
Именно към масовия пазар повечето западни производители на EV досега не са успели да се насочат, а в същото време китайските производители на автомобили започват да го правят, особено в Европа.