9 Май, 2024 16:20 7 000 18

Китайците от BYD агресивно разширяват присъствието си в Европа

  • byd-
  • европа-
  • германия

Компанията обяви намерението си да построи втори завод в Европа

Китайците от BYD агресивно разширяват присъствието си в Европа - 1
Стела Лий

Китайският производител на автомобили BYD иска да завладее света на автомобилите - не само на електрическите. „Всеки мечтае да стане номер едно“, казва Стела Лий, член на борда на BYD, отговарящ за Европа.

BYD продаде около 16 000 автомобила в Европа миналата година , включително 4 139 в Германия, всички от които бяха произведени в Китай. Този брой вероятно ще се увеличи значително в средносрочен план, тъй като BYD ще може да произвежда 150 000 автомобила само от следващата година в нов завод, който в момента се строи в Унгария.

Но изглежда, че построяването на този завод не е достатъчен за китайците. Първата европейска фабрика все още не е открита, но Стела Лий вече мисли за втори завод на Стария континент. Това заяви самата тя в интервю за германски журналисти. Тя не посочи мястото, но най-вероятно то ще е в Германия.

В допълнение към втория завод в Европа, китайците от BYD имат планове и за изграждане на център за проектиране и развитие, също базиран в Европа. По все още непотвърдени данни и той ще е базиран в Германия.

„Германия е изключително важен пазар за нас.“ Това е мястото, където конкуренцията е най-голяма; това е домът на Mercedes, BMW и Volkswagen, с които BYD иска да се конкурира. Ако успееш тук, можеш да го направиш навсякъде“, казва още Лий.

Основана през 1995 година, като производител на батерии, BYD се превърна в глобален играч в автомобилната индустрия. Днес в групата работят 700 хиляди души, повече от тези във Volkswagen.

В допълнение към батериите, BYD също така произвежда таблети, медицински устройства, калъфи за мобилни телефони, автобуси и автомобили в 30 фабрики. Миналата година са произведени над 3 милиона автомобила, като 70% от тях са електрически коли, а 30% са plug-in хибриди. И още нещо. Миналата година BYD свали Tesla от пиедестала на най-големия производител на електрически превозни средства в света.


Поставете оценка:
Оценка 4.2 от 27 гласа.


Свързани новини


Напиши коментар:

ФAКТИ.БГ нe тoлeрирa oбидни кoмeнтaри и cпaм. Нeкoрeктни кoмeнтaри щe бъдaт изтривaни. Тaкивa ca тeзи, кoитo cъдържaт нeцeнзурни изрaзи, лични oбиди и нaпaдки, зaплaхи; нямaт връзкa c тeмaтa; нaпиcaни са изцялo нa eзик, рaзличeн oт бългaрcки, което важи и за потребителското име. Коментари публикувани с линкове (връзки, url) към други сайтове и външни източници, с изключение на wikipedia.org, mobile.bg, imot.bg, zaplata.bg, bazar.bg ще бъдат премахнати.

КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА

  • 1 Русофил

    16 28 Отговор
    Хубава кола, ама китайска...
  • 2 Госあ

    37 8 Отговор
    Евала ! Това е бъдещето, производствените бази да бъдат разхвърляни по света, а не да се карат контейнери на хиляди километри. Унгарският президент изигра картите си невероятно добре в полза на Унгария. А като си помисля, че китайците имаха предложение да завод за електробуси в България !!!

    Коментиран от #3

  • 3 Русофил

    20 13 Отговор

    До коментар #2 от "Госあ":

    Какъв завод в БГ, като Ганю не ще да бачка като китаеца.
  • 4 Тити

    19 22 Отговор
    Напудрено отвън от вътре един таблет и ни викат че това е кола. Колко трябва да си луд да си купиш такава бракма лаковото им покритие им е символично а тенекията е дебелината като капачки от буркан.

    Коментиран от #5

  • 5 Госあ

    23 6 Отговор

    До коментар #4 от "Тити":

    титка, виждал ли си такъв автомобил паркиран до некоя теслА ? Ти май за тях говориш, а ? Дето им падат калници по време на движение

    Коментиран от #7

  • 6 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 7 Знайко

    15 4 Отговор

    До коментар #5 от "Госあ":

    ...и аз това се питам.....не си виждал на живо, не си се качвал, не си се возил , а казваш , че е кофти!
    Кво е това самочувствие от хора , които нямат наблюдения?
    И аз харесвам класически автомобили, но докато не изям студената попара на пътя, няма да твърдя , че е зле.
    Да погледнем цените на BYD и да ги сравним с европейските,а?
    А някой да е чувал какво означава BYD?
    Be Your Dreams!

    Коментиран от #9

  • 8 Името

    8 4 Отговор
    При продадени едва 16 хил. бройки, доброто възпитание и самопреценка изискват по-малко приказки и повече действия. Но, това е според мен, един прост европеец, при китайците може би е различно.

    Коментиран от #13

  • 9 Грешиш

    18 0 Отговор

    До коментар #7 от "Знайко":

    Името означава

    Build Your Dreams
  • 10 Жоро

    12 2 Отговор
    Докато Русия обира негатива Китай печели !

    Коментиран от #12

  • 11 Яяяяяя

    12 0 Отговор
    Защо не, свободен пазар; или е свободен само за избрани, които не търпят конкуренция
  • 12 Ха-ха-ха

    8 3 Отговор

    До коментар #10 от "Жоро":

    Aне ти ли идва на акъла, че може би играят комбина.
  • 13 Ами

    6 0 Отговор

    До коментар #8 от "Името":

    16000 само в Европа.

    Коментиран от #15

  • 14 Еий

    9 2 Отговор
    Китайците ще разкатаят Европата.
  • 15 Хмпмпцчвпцз

    5 4 Отговор

    До коментар #13 от "Ами":

    Да, именно в Европа, където пазарът е общо около 10 милиона. На 16 хил. бройки не можеш да им насмогнеш на нулите в процентно измерение. Дори нашият пиклив пазар е в пъти повече от това.

    Затова първо да си налегнат парцалите, пък после да обясняват какви велики неща ще постигат.
  • 16 Бамайка

    5 0 Отговор
    Не е необичайно да ги срещнеш и в Бенелюкс , няма как да ги сбъркаш с огромния надпис отзад. Има и доста електрокари по складовете. Сини са на цвят.
  • 17 Реалност

    0 6 Отговор
    Който се излъже да си купи никога повече няма да повтори.
  • 18 Госあ

    0 0 Отговор
    Евала ! Е това вече е добре и върши работа за извънградско. Китайците ще бият и Тойота скоро. И като го пуснат на нормална цена, западняците трябва не вдигат митата, а направо да праскат забрани за да могат да пробутват демократично немските дизеляци на петорни цени на развития западно европеец.