Това е една трета от общата пазарна стойност на всички софтуерни продукти в Китай, според данни от доклад на Китайския изследователски институт за автомобилно инженерство и Китайската служба за икономическа информация (CEIS).
„Първата част от развитието на автомобилната индустрия е преходът към електрически превозни средства. Време е да преминем към втората, интелигентна технология ,” казва Хайдонг, заместник-главен инженер на Китайската асоциация на производителите на автомобили (CAAM).
Автомобилният софтуер може точно да контролира цялото превозно средство, включително оборудването, движението и комуникационните възможности, допълва още той.
Между другото, автомобилната индустрия е един от основните сектори на китайската икономика, а разходите за цялата производствена верига на китайската автомобилна индустрия осигуряват 10% от БВП на страната.