Вторият модел на Xiaomi на пазара на електромобили - YU7 - предизвиква голям интерес и макар да видяхме официалните снимки, конкретните подробности за параметрите му са малко. Сега това се промени благодарение на информацията, публикувана от китайското Министерство на промишлеността и информационните технологии (MIIT), която ни дава по-ясна представа за технологията на батерията и пробега му и подготвя почвата за пряка битка с Tesla Model Y.
Моделът YU7, който се очаква да бъде пуснат на пазара през юни или юли тази година, ще се предлага както със задвижване на задните колела (RWD), така и със задвижване на всички колела (AWD). Версията AWD може да се похвали с впечатляващи данни за мощността: преден двигател с мощност до 220 kW (около 295 к.с.) и заден двигател с мощност 288 kW (около 386 к.с.). Тези двигатели са съчетани с трикомпонентни литиеви батерии, които задвижват YU7 до максимална скорост от 253 км/ч.
Може би най-интригуващата подробност, разкрита от MIIT, са трите различни стойности на пробега според китайския стандарт CLTC (China Light-duty Vehicle Test Cycle). Данните за модела AWD достигат до 760 км, а теглото е 2405 кг.
Очаква се RWD моделът да използва заден електрически двигател с максимална мощност 235 kW (около 315 к.с.) и вероятно ще използва литиево-желязо-фосфатни батерии. Прогнозираната максимална скорост на RWD варианта е 240 км/ч.
В габаритно отношение Xiaomi YU7 е с размери 4999 мм дължина, 1996 мм широчина и 1600 мм височина, а междуосието е 3000 мм. Шпионските снимки подсказват, че Xiaomi може да предлага YU7 в различни модификации, вероятно включващи версии Standard, Pro и Max. Последните шпионски снимки разкриха и монтиран на покрива LiDAR сензор, което подсказва, че YU7 използва самостоятелно разработената от Xiaomi усъвършенствана система за подпомагане на водача (ADAS). Шпионските снимки на интериора показват и ултраширок екран, който доминира в кокпита.