САЩ създават „информационна войска“, която ще се бори с руската пропаганда в социалните мрежи като „Одноклассники“, „ВКонтакте“, но и в рускоезичния сегмент на Facebook и Twitter, съобщава в. „Известия“.
На основата на чешкия офис на Radio Free Europe (Радио „Свобода“) ще бъде създаден нов департамент, който ще разпространява „правилна информация“ и ще се противопоставя на „дезинформациите в руското медийно пространство“.
Основната дейност на новата „информационна войска“ ще бъде съсредоточена в тези страни, където по мнението на САЩ съществуват недостиг на независими медии и специално Русия.
Зад инициативата стои американската правителствена организация Broadcasting Board of Governors.
Един от проектите за информационна война е проектът Footage vs Footage („Снимка срещу снимка"). С подобни видео продукти ще се изобличават „руската телевизионна пропаганда“.
Първоначалните данни показват, че за психологическата война срещу Кремъл ще бъдат похарчени $15,6 млн.
Само за война срещу „Ислямска държава“ САЩ са планирали да изразходват $6,1 млн.
„Известия“ разкрива, че Broadcasting Board of Governors планира да разшири своето сътрудничество с „Гласът на Америка“ и телевизия РБК-ТВ.
Европейският съюз (ЕС) също готви свои план за борба с руската пропаганда.