Отидете към основна версия

1 969 3

Отмененият полет на авиокомпанията „България ер” от Рим поради неизправност

  • българия ер-
  • полет-
  • рим

Планираният за днес полет на авиокомпанията „България ер” Bulgaria Air по направлението Рим-София е бил отложен поради неизправност на машината, с която е трябвало да се осъществи пътуването. Това установи Комисията за защита на потребителите (КЗП), която започна незабавна проверка по случая след като бе получена информация за възникналата ситуация.

Подготвя се извънреден полет за по-късно тази вечер, който да превози пътниците, заявиха от КЗП за Факти.бг.

По информация на превозвача за пътниците е осигурено настаняване в хотел. Проверката по случая продължава.

Комисията за защита на потребителите напомня някои от основните права на пасажерите в подобни ситуации съгласно Регламент на Европейския съюз:

Премаршрутиране или връщане на парите

Авиокомпанията е длъжна да предложи избор на пътниците между:

 пътуване с първия възможен алтернативен полет

пътуване на друга удобна дата за пътника

да се откажат от пътуването и да получат парите си обратно

 Право на грижи

В случай на отменен полет пасажерите имат право на помощ от авиокомпанията, която се изразява в осигуряване на безплатна храна и напитки, съответни на времето на забавяне, две безплатни телефонни обаждания, настаняване в хотел, ако полетът се забави с една нощ, както и транспорт от летището до хотела и обратно.

Ако авиокомпанията не осигури съответните грижи, пътниците трябва да пазят документите за направените разходи за храна, напитки, хотел, транспорт, които разходи са причинени от отмяната и след това да претендират за възстановяване на тези разходи. Задължението на авиокомпанията да положи тези грижи отпада, ако пътниците изберат да се откажат от пътуването и да получат парите си обратно.

Финансови компенсации

Ако полетът е отменен или закъснял с повече от три часа, пътниците могат да имат право на финансова компенсация съгласно Регламента на ЕС, в случай че отмяната или закъснението не е причинено от извънредно обстоятелство. Дали едно събитие е извънредно обстоятелство се преценява от съда във всеки конкретен случай и доказателствената тежест е на авиокомпанията.

Компенсацията в случай на отмяна зависи от разстоянието на полета и причината за отмяната.

Ако разстоянието на полета е:

До 1500 km, платимата сума е €250

1500 km - 3500 km и за всички полети от Европейския съюз над 3500 km, дължимата сума е €400

3500 km или повече, дължимата сума е €600.

В случай, че авиокомпанията може да предложи премаршрутиране до крайната цел, което не надвишава:

два часа за полети по-малки от 1500 km;

три часа за полети между 1500 km и 3500 km; и

четири часа за полети над 3500 km

компенсацията се намалява с 50%.

Полезни съвети

При проблем на първо място пътниците трябва да се свържат с авиокомпанията незабавно на летището или в седмодневен срок след като приключи пътуването. Ако пътниците не са доволни от отговора на превозвача, те могат да се обърнат към Европейския потребителски център – www.ecc.bg , за да получат помощ и съдействие, както и да се обърнат към компетентните контролни органи в държавата, където е настъпил проблема – отмяната или закъснението.

 Координатите за връзка с контролния орган в Италия са:

L’Ente Nazionale per l’Aviazione Civile Viale del Castro Pretorio, 118 IT - 00185 ROME

Tel. : +39 06 44596-1 Fax : +39 06 44596493 cartadiritti@enac.gov.it http://www.enac.gov.it

Поставете оценка:
Оценка от 0 гласа.

Свързани новини

Новини по държави: