Френският производител на гуми Michelin загуби 202 милиона евро заради напускането на руския пазар, съобщава Reuters, позовавайки се на отчета на компанията за първото полугодие.
Michelin спря дейността си в страната на фона на войната в Украйна. Нетната печалба на компанията е намаляла от 1,03 милиарда евро през 2021 г. до 843 милиона евро. За да компенсира загубите, включително поради нарастващата инфлация, производителят започна да повишава цените на продуктите. В резултат на това Michelin каза, че по-високите цени са увеличили продажбите с 1,4 милиарда евро за първата половина на 2022 г., което ще помогне на компанията да покрие по-високите разходи за суровини и логистика.
Групата прогнозира, че прекъсванията на веригата за доставки и инфлацията ще намалят перспективите за растеж на пазара на гуми. Компанията очаква пазарът на гуми за леки и лекотоварни автомобили да нарасне или да падне с 2%, докато пазарът на камиони ще нарасне с 2-6%.
Michelin е известна с производството на гуми за автомобили, самолети, велосипеди и индустриално оборудване. В края на юни Michelin реши да напусне Русия и да прехвърли местните активи на "текущото местно ръководство". Компанията заяви, че не може да възобнови производството по технически причини - поради логистични повреди и "обща несигурност". Прехвърлянето на контрола върху активите вероятно ще стане преди края на 2022 г.
Източник: Reuters