Руската версия, че на борда на разбилия се вчера в Белгородска област военно-транспортен самолет Ил-76 е имало 65 украински военнопленници, съдържа редица несъответствия. Това заяви военно-политическият анализатор Олександър Коваленко.
Самолетът се разби в Белгородска област около 11:00 часа. Първото съобщение, което се появи в руското медийно пространство, беше, че самолетът е бил свален от руската ПВО. После акцентът мигновено се измести към украинските ПВО войски. Изображенията, появили се от мястото на самолетната катастрофа, не показват голям брой тела. Помните ли катастрофата с MH-17? Цялото поле беше осеяно с отломки и човешки тела. Дори значително по-малкият самолет на Пригожин – кадрите от мястото бяха с човешки останки.
Също така самолетът не е трябвало да кацне, а по-скоро е излетял от Белгород. Как можете да доведете военнопленници за размяна в Белгород, ако излитате оттам?
После руската пропагандаторка Маргарита Симонян се появи със списък с имената на украински военнопленници, загинали в самолетната катастрофа. Но този списък включваше имена на войници, които вече бяха разменени на 3 януари.
Освен това анализаторите от OSINT потвърдиха, че самолетът Ил-76, RA-78830, е летял за Русия през Египет, Саудитска Арабия и Иран, след което е изчезнал от радара някъде близо до Сирия и след това е изскочил отново над Белгородска област. Много странен маршрут за доставяне на пленени украинци. Известно е също, че този самолет играе активна роля във веригата за доставки на „Иранския експрес“.
Възниква въпрос и относно изявлението на руското министерство на отбраната, че само трима охранители са придружавали 65 украински военнопленници на борда. Това е критично нисък брой за охрана и нарушава грубо разпоредбите. Версията, че на борда е имало украински военнопленници, се руши като пясъчен замък.
Но има една голяма опасност: Москва обяви, че на борда е имало 65 украински войници. Има опасения, че руските терористи в крайна сметка ще ги убият.