В историята с руския военен самолет Ил-76, който се разби в руската Белгородска област на 24 януари, има няколко странни неща, за които е трудно да се намери обяснение. Това заяви украинският офицер от запаса и ветеран във войната срещу Русия Олексий Хетман пред OBOZ.UA.
Например, защо военнопленниците, ако действително са били на борда, са били транспортирани със самолет, когато обикновено се отвеждат до обменен пункт с автобус? Друг въпрос - защо в този район нямаше примирие, както винаги, когато имаше размяна?
Защо маршрутът на голям руски самолет беше само на 30 километра от фронта? И накрая, защо руските пропагандисти и Държавната дума реагираха на събитието броени минути след него - знаеха ли предварително, че ще се случи?
Въз основа на това може да се предположи, че това е планирана информационна операция на Кремъл, чиято цел може да бъде дискредитиране на Украйна в очите на нейните съюзници, спиране на военната помощ и дестабилизиране на вътрешнополитическата ситуация в Украйна, посочи Хетман. По-рано имаше информация, че руснаците готвят информационни диверсии, по-специално за края на януари - началото на февруари, посочи украинският военен.
Представители на Украйна заявиха преди два дни, че Русия не е предоставила достоверни доказателства в подкрепа на твърденията си, че украинските въоръжени сили са свалили военнотранспортен самолет, превозващ украински военнопленници, които е трябвало да бъдат разменени за руски военнопленници. Украинската агенция, която се занимава с размяната на пленници, каза, че Русия "с голямо закъснение" им е предоставила списък с 65 украинци, които според Москва са загинали при самолетната катастрофа в сряда в руската Белгородска област.
"В момента не разполагаме с доказателства, че на борда на самолета може да е имало толкова много хора. Твърдението на руската пропаганда, че самолетът Ил-76 е превозвал 65 украински военнопленници (на път) към размяна на пленници, продължава да повдига много въпроси", каза Кирило Буданов.