Изтекоха дешифрирани разговори между членовете на екипажа на потъналия южнокорейски ферибот „Севол“ и службата за брегова охрана, съобщи Би Би Си. От публикуваната в медиите информация става ясно, че по време на корабокрушението на борда е царила паника, а екипажът е показал неспособност да взема решения в екстремни условия.
29 минути след подаването на сигнал за бедствие бреговата охрана поискала членовете на екипажа да отидат да проверят дали всички пътници са сложили спасителни жилетки. В отговор на това от екипажа неколкократно питат дали бреговата охрана ще има възможност да спаси хората в случай на евакуация. От брега заявяват, че капитанът на ферибота веднага трябва да издаде заповед за евакуация, но той не го прави.
Полицията изучава стотици текстови съобщения и телефонни обаждания на пасажери и членове на екипажа до близките им на брега по време на корабокрушението, за да възстанови пълната хронология на събитията.
Президентът на Южна Корея Пак Кин Хе осъди действията на екипажа, приравнявайки ги с убийство. Тя заяви, че виновниците за катастрофата ще понесат съдебна и административна отговорност.
Фериботът „Севол“ потъна в нощта на вторник срещу сряда, 16 април, близо до югозападното крайбрежие на страната. На борда му се намираха 476 души, главно ученици, заминаващи на екскурзия. Броят на жертвите от корабокрушението към днешна дата бе 64 души, но преди малко бяха извадени още 16 тела и те вече са 80. Над 220 се смятат за безследно изчезнали, а 174 бяха спасени. Водолазите и в момента продължават да изваждат тела на загинали. Според първоначалната информация, плавателният съд се е преобърнал и е потънал вследствие на удар с подводни скали.
Капитанът Ли Чжун Сок беше арестуван на 19 април. Предявени са му пет обвинения, в това число пренебрегване на служебните задължения и нарушаване на морското право. Известно е, че той не е бил на капитанския мостик, когато фериботът започнал да потъва, и бил един от първите, които го напуснали. Ако бъде признат за виновен, той може да получи доживотна присъда. Още трима членове на екипажа са арестувани.
Според оцелели очевидци, Ли Чжун Сок наредил на членовете на екипажа да помолят пътниците да останат по каютите си, докато в същото време той самият се качил на спасителна лодка и се отдалечил от мястото на трагедията. Капитанът стъпил на брега 20 минути преди "Севол" окончателно да потъне.
В момента на катастрофата плавателния съд управлявал третият помощник, чийто опит бил едва около година, твърди следствието.
325 от пасажерите на борда са били възпитаници на училището „Данвон“ от град Ансан, съпровождани от 15 учители. Днес училището се прости с 52-годишния си зам.-директор и преподавател по етика Кан Мин Кю. Два дни след трагедията той сложи край на живота си, като се обеси. В предсмъртното си писмо Кан Мин Кю обяснява, че екскурзията е била негова идея и съжалява, че е оцелял, след като толкова много хора са загинали. Той също така си задава въпроса дали би могъл да остане учител на младите хора и след смъртта си, като след кремацията прахът му бъде разпръснат на мястото на потъването на ферибота.
57-годишен бордов инженер също направи опит за самоубийство по време на следствените разпити на оцелелите. Той е бил спасен и животът му сега е извън опасност.