Кои са основните фактори за клиентите при покупката на жилище? Отговорът дълги години беше, че първите три фактора, са "локация, локация и пак локация". Пандемията обаче пренареди приоритетите. Изследване на агенцията за недвижими имоти Bramleys показва, че при търсенето на първо или жилище от първичния пазар е наличие на двор или като компромис голям балкон. Централната градска част също вече не е сред най-привлекателните места за придобиване на дом.
Над 60% от анкетираните британци посочват, че за тях най-важният фактор при избор на имот е двора. с 40% на второ място е наличието на паркомясто или гараж, а 32% от респондентите желаят новият им дом да се намира в селска местност, но при наличието на добра транспортна инфраструктура.
За 29% от анкетираните търсят предимно жилище, което се намира в близост до роднини, а за 13% е важно да са близо до приятели. При избора на жилище за 24% е много важно жилището, което ще купят да разполага с бърз интернет.
Макар през последната година пандемията да пренасочи работното място от офиса в къщи, 14% от британците, желаещи да си купят жилище, искат до се намира в близост до работното им място, а 12% държат на добрите съседи. За същия процент клиенти е важно домът им да се намира в близост до училище. едва 10% желаят да живеят в центъра на Лондон или друг голям град.
"Пандемията и годината на изолация показват, че приоритетите на купувачите на жилища са се променили малко. Отчитайки фактът, че все повече хора предпочитат почивка на свеж въздух, не е учудващо, че наличието на градина е най-важният фактор за купувачите и все повече хора искат да се преместят да живеят в селски региони", казва Пол Кейли, партньор в агенция Bramleys.