Надеждността и евтината поддръжка безспорно са водещи фактори при избора на автомобил. Не по-малко значение за джоба на собственика обаче има и степента, с която се обезценява колата след покупката.
Експерти от маркетинговата агенция "Автостат-инфо" и проекта "Правилна цена" анализираха вторичния пазар на автомобили в Русия, за да определят кои марки и модели губят най-малко от стойността си три години след покупката. В изследването са включени данни за остатъчната цена на 160 употребявани коли от всички класове и сегменти.
Преобладаващата част от моделите в изследването - 96 - са от най-масовата и достъпна категория. Средната стойност на тригодишните автомобили, попадащи в нея, е 71.2% от цената им като нови. Шампиони по слабо обезценяване са корейските марки (малко над 75%), следвани от японските (73.75%), руските (70.69%) и европейските производители.
Челната десетка по най-слаба загуба от стойността в масовия сегмент оформят Mazda (87.77%), Renault (над 85 %), Toyota и Honda (почти 80.6%), Hyundai (79.79%), KIA (79.03%), Volkswagen (76.78%), Skoda (75.68%), Suzuki (73,98%) и Geely (72.75%). В класацията по модели убедително води Mazda CX-5, която след три години експлоатация запазва почти 90% от цената си като нова. Следват Renault (Dacia) Logan (малко над 88%), Mazda 6 (87.43%), Renault (Dacia) Sandero (87.32%) и Mazda 3 (над 85%).
Автомобилите от премиум сегмента по правило губят около 30% от цената си като нови на третата година след покупката. Според експертите от "Автостат-инфо" и "Правилна цена" инвестиция с най-добри изгледи за възвръщаемост са Land Rover (80.46%), MINI (76.88%) и Volvo (76.25%). В десетката влизат също Acura (75.60%), Lexus (72.28%), Mercedes-Benz (71.58%), Porsche (71.54%), Audi (67.41%), BMW (67.28%) и Jeep (66.92%).
Най-ликвидни сред премиум моделите се оказват Land Rover Discovery Sport, който запазва 85.05% от цената си през 2015 г. По петите го следват Acura TLX (малко над 85%), Land Rover Discovery (84.52%), BMW X5 (84.5%) и Jeep Wrangler (84.4%). Десетката допълват Mercedes-Benz GL-Klasse, Audi Q7, Porsche Cayenne и Macan, Range Rover - всички с остатъчна стойност над 80% от цената като нови.
Напиши коментар:
КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА
1 784
Само тук в Булгаристан се робува на немските бурки.
Коментиран от #4, #55, #68
16:22 11.09.2018
2 гост
Не, правилната формула е 10% на година при средни 10х.км годишен пробег. Другото са търговски мокри сънища.
16:24 11.09.2018
3 292
16:29 11.09.2018
4 туесар
До коментар #1 от "784":
Ако японските не бяха толкова грозни и бяха със задно, бих си взел някоя. Ама засега се двоумя между W124 и E34. IS-а не е лош, ама двигателя му не може да се доработва(нямам впредвид махане на дпф,егр и други глупости, а например М50Б30 - смяна на карантия, турбо и т.н., сериозни неща)Коментиран от #6, #10, #13, #16, #31
16:33 11.09.2018
5 Балама
Ако си купя нов автомобил за 100 лв и след 3 години реша да го продавам, ще му взема 80 лв, така ли?
Ами аз трябва да съм някаква страшна балама, защото като вляза в шоурума за нови автомобили и от там получавам отстъпка от 20% - реално нов го взимам на 80 лв.
Баламите в русия са много!...
Коментиран от #46
16:33 11.09.2018
6 1234
До коментар #4 от "туесар":
ми субарото е като конструктор лего бе баце може до 1000 коня явно не си запознат със японките и ти е 4§416:39 11.09.2018
7 Meganoob BG
16:40 11.09.2018
8 Ники
16:49 11.09.2018
9 глупост
16:54 11.09.2018
10 Дада
До коментар #4 от "туесар":
Японски коли със задно има! И 4х4 има, просто не може да си ги позволиш, което не значи, че са по-лоши от немските курници даже обратното. Вземи си лада и тя е със задно и е ефтина ;)Коментиран от #14
17:13 11.09.2018
11 Бенц
Коментиран от #41
17:20 11.09.2018
12 гумата
17:22 11.09.2018
13 ТУЕСар 1
До коментар #4 от "туесар":
Тихо не коментирай, срамиш училището... Тия кошници дето се двоумиш между тях изобщо не се броят за коли вече...Коментиран от #17, #51
17:38 11.09.2018
14 туесар
До коментар #10 от "Дада":
Вече имам, трябва ми нещо за всекидневка пък и да носи.17:39 11.09.2018
15 Алекс
За пример един Голф комби с редно ниво и среден мотор струва 47 000, ако се опитате да го продадете след 4 години на 60 000 км няма да успеете да му вземете 20 000 лв.
При БМВ 3-та серия цената е около 70 000 лв след 5 -6 години не се намира клинет за 30 000 лв.
Коментиран от #39
18:11 11.09.2018
16 Антон 1
До коментар #4 от "туесар":
W124 -1996 г - голям бензин , автомат , 4 матик !Коментиран от #20, #52
18:19 11.09.2018
17 Anton 1
До коментар #13 от "ТУЕСар 1":
Що , ти до колко можеш да броиш ?Колко коли от тия “кошници “ си шофирал и колко нови , от сега !
Коментиран от #56
18:22 11.09.2018
18 Радо
18:48 11.09.2018
19 ПРОТЕСТ
Коментиран от #62, #63
19:01 11.09.2018
20 селянин
До коментар #16 от "Антон 1":
Lehus-LS-400,1996год...още по голям бензин,японски автомат,задно задвижване..салон,интериор и екстри..ще удари бенца у земята..и най вече,няма ръжда..а двг 1UZ-FE-вечен,търпи всякакви модификации.Коментиран от #47
19:22 11.09.2018
21 Специалист
19:28 11.09.2018
22 Байо
Рено?! Божееее...Въргалям се по земята и не мога да стигна до клавиатурата, за да продължа...
Коментиран от #29
20:21 11.09.2018
23 Този коментар е премахнат от модератор.
24 Реалист
Коментиран от #48
22:00 11.09.2018
25 Кирка в капака
22:05 11.09.2018
26 ТРОСЕК
22:06 11.09.2018
27 Еди кой си
22:12 11.09.2018
28 Батьо ви да ви каже
22:12 11.09.2018
29 Този коментар е премахнат от модератор.
30 Джамбаз
Коментиран от #35
23:01 11.09.2018
31 debil
До коментар #4 от "туесар":
Ти вземи си смени крантията в главата... само сееиозните неща....23:32 11.09.2018
32 Кольо Дапа
23:50 11.09.2018
33 босе
00:08 12.09.2018
34 777
00:21 12.09.2018
35 ГЕРМАНЕЦА
До коментар #30 от "Джамбаз":
Да си жив и здрав , цял живот корейски автомобили да караш.00:34 12.09.2018
36 Transporter
01:26 12.09.2018
37 Va60
01:52 12.09.2018
38 Минаващ от тук
03:16 12.09.2018
39 Шофьор
До коментар #15 от "Алекс":
Така е,защото им е скъпа поддръжката.Данъка висок,гумите скъпи,обслужването скъпо,разхода на гориво висок.Затова:нова от магазина до 100 к.с. "B" или "C"сегмент кола Киа,Хюндай,Тойота,Рено,Дачия,Опел или нещо от този клас.Па тогава да видим дали ще имаш зор да я продаваш за без пари като премиум а,или ще си я караш с кеф.Тези коли държат цена,както пише в статията,защото им е евтина поддръжката и са надеждни.В тях не бърка от ненужни екстри,които се развалят като луди.За "cost of ownership"да си чувал?06:12 12.09.2018
40 Иван
06:22 12.09.2018
41 ААА8
До коментар #11 от "Бенц":
Точно.06:49 12.09.2018
42 Никола Ник
Айде духайте супата!
07:15 12.09.2018
43 Дачия фен
08:15 12.09.2018
44 Plameni
08:38 12.09.2018
45 селянин от обеля
08:57 12.09.2018
46 fen
До коментар #5 от "Балама":
Явно наистина си Балама щом като новият си автомобил си закупил първоначално без отстъпка. А ако си то тогава ти куца математиката.09:00 12.09.2018
47 Тошко
До коментар #20 от "селянин":
Какъв Лексус бе земеделец?? Пий ракийката, гледай новините и не давай много акъл!Коментиран от #53
09:39 12.09.2018
48 Радко
До коментар #24 от "Реалист":
Кажи им на слепците бе, кажи им. Японската кола е синоним на скука и пластмаса. Но понеже е пълно с наивници бълнуващи за измислена надеждност ги боли като им кажеш, че са се преебали..09:43 12.09.2018
49 МБ213
10:26 12.09.2018
50 onq s konq
11:03 12.09.2018
51 туесар
До коментар #13 от "ТУЕСар 1":
Каквото искам ще си карам, ти кой си да ми даваш наклон на оная работа?12:36 12.09.2018
52 туесар
До коментар #16 от "Антон 1":
Предпочитам ръчка.12:38 12.09.2018
53 РЖД
До коментар #47 от "Тошко":
Тошко африкански,с къси гащи без презрамки..давай акъл на бедуйните..13:05 12.09.2018
54 Галин
Коментиран от #58, #67
13:10 12.09.2018
55 PlimP
До коментар #1 от "784":
да така е, през първите 5 години, после рязко не се ценят заради гнилочите, кви глупости дрънкаш, ноФ фнос с газ и е чисто загинала13:10 12.09.2018
56 ТУЕСар 1
До коментар #17 от "Anton 1":
Шофирал съм и двете. Отделно шофирам нови всеки ден, поради простата причина, че продавам такива.Смешно е да обяснявате как коли който са по-стари от вас са топа и няма по-добри от тях. За времето си са били супер, само че вече не е 1995.
13:42 12.09.2018
57 Немските
Обърнете класацията наобратно и ще разберете, че най-слабо се обезценяват немските возила, защото просто са най-малко от горепосочените масовки.Изключение има само за форд, защото имат завод там.А слабото обезценяване на Ладата означава, че е толкова обезценена, че си е твоя завинаги.Руснаците купуват Лада на цената на кашон водка, ама тази истинската по лиценз на Фиат.Защото има части, бензинова е и пали на -20.И пести гориво по наклон.Това е единствената кола, която, когато изгасиш двигателя и работят спирачките.Вярно, че последните са трагични, но гореописаното е положителен факт, за бедния руснак.
Коментиран от #61
13:54 12.09.2018
58 Трифон
До коментар #54 от "Галин":
Може спокойно да се метнеш в първата канавка с твоето японско чудо! Нито ти ще ни липсваш, нито колата ти.Коментиран от #65
14:48 12.09.2018
59 Нормален човек
15:01 12.09.2018
60 Гражданин
15:08 12.09.2018
61 Random
До коментар #57 от "Немските":
Публикувано във факти.бг: истинската по лиценз на Фиат. Само дето не се произвежда от 2012...15:19 12.09.2018
62 321
До коментар #19 от "ПРОТЕСТ":
Хайде стига лъга. Първо няма такъв данък 1000 лева, защото старите бангии пак са коефициент 1. Второ трябва толкова да стане, защото по основните булеварди в София не може да се диша от тоя скрап, който бълва черен пушек във въздуха. Който не може да си купи по-екологичен автомобил - има колело, автобус и метро.15:31 12.09.2018
63 321
До коментар #19 от "ПРОТЕСТ":
А всеки, който иска да промени държавата трябва да протестира да въведем като всички нормални държави вносна такса за автомобили без поне Евро 4 в размер не по-малък от 2-3000 лева. Иначе бавно и полека се превръщаме в бунището на Европа. За да може всеки комплексар да се вози в собствена каруца се тровим взаимно - и нас и децата ни.15:36 12.09.2018
64 Ввв
15:38 12.09.2018
65 Този коментар е премахнат от модератор.
66 Plameni
16:19 12.09.2018
67 Plameni
До коментар #54 от "Галин":
Нямам думи! Японските автомобили между 5 и 10 год.не се обезценявали. Няма разлика в цената дали е на 5 год. или на 10 год.16:31 12.09.2018
68 гощо
До коментар #1 от "784":
И аз като теб бях залухав и копувах японски коли.Подържах скъпо а карах обикновен кошник.Обаче един ден се пробудих и разбрах,че аз до сега не съм живял,не съм шофирал. Та ако има как да се пробудиш докато ощр можеш да шофираш ще се насладиш и ти на расови автомобили.08:00 13.09.2018