Едва ли за някого е тайна, че голяма част от автомобилите на вторичните пазари у нас и в Европа не са на реалните си километри. Въпреки че в Германия това действие е криминализирано и се наказва строго от закона, автоджамбазите продължават да "превъртат" километражите.
У нас явлението е още по-разпространено, тъй като не е наказуемо. С колко обаче се връщат километражите на употребяваните коли? Едно изследване на руски експерти, касаещо автомобили "втора ръка" от Европа, показва, че всяка втора кола на възраст над 15 години е с върнат километраж.
При десетгодишните автомобили с нереални километри е всяка четвърта, а при тригодишните - всяка шеста кола. При последните се "спестяват" средно по 40 000 километра, а при по-старите "превъртането" е доста повече. При 10 - 15 годишните често връщането е с над 100 000 километра.
Напиши коментар:
КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА
1 Яйдеее
И отговора е до 100-120 хиляди. Тук там някой честен ще ги върне до 180 ама защото са били над 500 хиляди
12:16 18.09.2018
2 Гост
Коментиран от #19, #50, #93
12:17 18.09.2018
3 Реалист
Коментиран от #74, #92
12:17 18.09.2018
4 цистит
Коментиран от #87
12:18 18.09.2018
5 цистит
12:18 18.09.2018
6 Инат
Коментиран от #28, #70
12:20 18.09.2018
7 газо
Коментиран от #15
12:25 18.09.2018
8 Мартин
Поздрави от Пловдив
Коментиран от #11, #16, #61
12:26 18.09.2018
9 Радо
Коментиран от #35, #107
12:27 18.09.2018
10 Гост
Коментиран от #14, #40, #47, #58, #86
12:28 18.09.2018
11 НекъФ Пич
До коментар #8 от "Мартин":
Тя и не трябва да бъде, като от магазина. Обаче защо си мислите , че е редно да въртите километража ? Ако колата е гледана, то километрите не са толкова важни !Коментиран от #24
12:29 18.09.2018
12 Грую
12:36 18.09.2018
13 Гост
Коментиран от #25, #26, #63
12:39 18.09.2018
14 Ти пък
До коментар #10 от "Гост":
Едните са руски, другите турски, третите хамерикански.Като си ербап кажи кой е българския да влизам само в него.
12:41 18.09.2018
15 НеЗнайко
До коментар #7 от "газо":
Кó? НЕ!!!12:43 18.09.2018
16 НеЗнайко
До коментар #8 от "Мартин":
Ами не се мъчете да ги правите като от магазина.... Продавайте ги както сте ги купили.... Поне по километражи.....12:44 18.09.2018
17 КРЕЗ
12:48 18.09.2018
18 Гост
12:48 18.09.2018
19 Този коментар е премахнат от модератор.
20 Gostenjin od niakade
13:15 18.09.2018
21 Киро Километража
Километражите не се връщат със 100 хиляди..връщат се с половин милион!!! За да може Големия Тарикат кандидат клиент да прежали жалките си стотинки за друга кола.
Защото той пари няма, ноооо много ги разбира нещата- ходи с лупата да гледа боядисвани детайли, мрънка за дребни драскотини, не дай боже да има нещо за оправяне по новата му 16 годишна кошница. И понеже ръждата му е неприемлива, налита на колици от Италия, пък те са най-скапаните на пазара!
Та общо казано -САМИ СИ ГО ПРАВИМ!!!
13:25 18.09.2018
22 Ivan
- наводнявани (след бедствия)
- след пожар
- ПТП ( смазани и купени от застрахователя в дадената държава)
- тотално дефектирала електроника при по новите
- дефектирал двигател (сегменти и всичко по периферията)
И по негови думи и на 370 000км да е подържана ли е шанса да дойде в България е минимален. За това коли на познати почти не продавал.
13:29 18.09.2018
23 ФАКТ
13:30 18.09.2018
24 БатП
До коментар #11 от "НекъФ Пич":
Защото българина обича да го лъжат. Имам едно 10-годишно бижу в двора, което е на над 480 000 км, но е гледано от километър 1 по-добре от приятелките до мен. Вече не я карам, седи, но всеки е изумен по какъв начин изглежда отвътре и как се държи на пътя след толкова зор. А да се отбележи, че десния ми крак тежи доста. Ама ако я пусна на тези километри не мога и 4000 да ѝ взема. Виж, врътнатите кочини в не по-добро състояние вървят по над 6000. Тук е тъй!13:41 18.09.2018
25 Plameni
До коментар #13 от "Гост":
Никой не вкарва такива коли по простата причина, че няма да можеш да я продадеш в България заради високата цена в Германия ,защото на " същите" километри в България са на половин цена На 100 автомобила публикувани в Mobile.bg 10 имат някаква сервизна история и 1 пълна сервиз. история водена до последно.13:51 18.09.2018
26 Абв1
До коментар #13 от "Гост":
Моята е на 10г. и я купих на 32 000 реални. Със сервизна книжка от магазин и в момента ми е в пълна гаранция. В Германия, така че възможно е да има и коли с малък пробег.13:52 18.09.2018
27 filo
13:58 18.09.2018
28 Кольо Дапа
До коментар #6 от "Инат":
HDI на PSA умира на около 800 хил. км. Казвам го от личен опит.Коментиран от #52, #76
13:58 18.09.2018
29 инж. Евгени Атанасов
14:06 18.09.2018
30 Шофьора
Коментиран от #98
14:15 18.09.2018
31 The Trooper
14:32 18.09.2018
32 хахахаха
14:40 18.09.2018
33 хахахаха
Щом питате ще ви кажа - кой с колкото иска.
14:42 18.09.2018
34 Този коментар е премахнат от модератор.
35 Като гост
До коментар #9 от "Радо":
Една от колите ми е вече на 12 години и е на 46000км. Ако тръгна да я продавам какво правим. Кой от разбирачите ще повярва.14:55 18.09.2018
36 Този коментар е премахнат от модератор.
37 Тото
14:59 18.09.2018
38 Прост
15:00 18.09.2018
39 Чичко Бричко
Всички ги въртят преди да минат на ГТП а вие вярвайте на сервизни книжки.Будали.
15:22 18.09.2018
40 Психиатъра
До коментар #10 от "Гост":
Защо всичко свързвате с рушнаците бе джендъри?15:26 18.09.2018
41 qwerty
15:33 18.09.2018
42 ддддд
15:47 18.09.2018
43 шофьор
Коментиран от #46
15:58 18.09.2018
44 Този коментар е премахнат от модератор.
45 Алексей
Коментиран от #77
16:11 18.09.2018
46 filo
До коментар #43 от "шофьор":
Колега вместо да ревеш като девица за х.й кажи колко си дал, а не само какво си получил, защото в повечето случаи нещата са свързани. Във всички случаи един автомобил на 500 000 км. ще си личи, че е уморен. Не могат да бъдат прикрити белезите на толкова голям пробег. Освен това кола втора употреба се купува след обстоен преглед, а не на сляпо и въпреки това риск винаги има. Ти явно си от тия, които искат за пет гроша да карат хубав автомобил, което няма как да стане. Остава само да продължиш мрънкането.Коментиран от #66
16:16 18.09.2018
47 85235
До коментар #10 от "Гост":
Отсега ти казваме, НЕ влизай! Имаш проблем не с Русия, само ти говориш за нея, а с ориентацията. Не влизай, намери си мястото.16:17 18.09.2018
48 Бай Митьо
16:18 18.09.2018
49 VW почитател
16:39 18.09.2018
50 АЛФА Q4
До коментар #2 от "Гост":
АААА А ДУПНИЦА,,НЕ ТАКАГОРУБЛЯНЕ ИМА ДОСТАААА ДА ГОНИ
16:50 18.09.2018
51 волен сидеров
17:03 18.09.2018
52 волен сидеров
До коментар #28 от "Кольо Дапа":
ха ха ха ха Майтапчия.първо като умре няколко пъти катализатора и собственика отдавна да го е бракувал-оди да му провериш цената и тогава лъжи хората .беше то пежо едно време-сега е залъгалка за интернет балъци17:08 18.09.2018
53 Benzz
17:11 18.09.2018
54 Notorious
17:12 18.09.2018
55 Селячето
17:43 18.09.2018
56 Кольо Камиона
Коментиран от #109
17:55 18.09.2018
57 Николай
18:32 18.09.2018
58 Този коментар е премахнат от модератор.
59 булгар
19:22 18.09.2018
60 Поредния Анимационен Герой
19:25 18.09.2018
61 Този коментар е премахнат от модератор.
62 Браншовик
19:57 18.09.2018
63 Азз
До коментар #13 от "Гост":
Има, но цената им е поне по 2 на тези България. Аз съм в Германия и гледам да си взема Е46ца с 2.5+ мотор. 325ci на 72к със пълна сервизна история, но само с климатроник и ел. седалки като екстри (платняни), е 7000 Евро. Колата е 2000г на 72к, т.е. по 4к на година. В България тази кола, ако я пуснеш за 14000 лева, ще се изредят 100 човека, които ще те убеждават, че тази кола и 5000 не струва, щото няма мулти волан и кожа и не знам си още какво. Аз лично, ще си взема нещо за половината пари на около 200к, задължително със сервизна история.20:04 18.09.2018
64 Анонимен
20:22 18.09.2018
65 Третия
20:23 18.09.2018
66 лимонад
До коментар #46 от "filo":
колега... кола от пробег не се уморява. Уморява се от години и от неподдържане. И с голям пробег, ако си поддържаш нещата - ще ти е мирна главата и ще те слуша колата.Ако я хвърлиш пред блока по цял ден да я пече и да я драскат бабите с пирони - и изобщо да не я караш - за 3 години ще сдаде багажа всичко в нея. А тя после нека си е на реални КМ.
За Българина е срамно да си купи кола над 200х км или да каже, че има такава, защото се започва едно плюене как кара бракма, дето за нищо не става. Не знам защо ни е такъв манталитета, но е факт.
от опит с 4 коли - на 200, 350, 450 и 550к км - тая на 200 не и е превъртан никога км и е купена нова - тя е най-зле и е на най-много години. тая на 350 и тя беше купена нова - и въпреки поддръжката, тракат много пластмасите след 13г. тия на 450 и 550 - купувани на 5г с превъртян км по 200-300к. Тая на 550к е най-карана - на 10г. боята започна да си заминава, както и детайлите вътре заточват да се амортизират, но е най-здрава и най-малко проблеми има.
За мен истината е една - купувам или нова нисък клас или 3-4 годишна премиум и каквото излиза като проблем - оправям.... обикновено ако не уцелиш с 3-4 годишната - я изплащаш още един път следващите 2-3 години в ремонти.
Кефа на новата е, че е нова и пари за ремонти почти няма и е удобна за работа.
Кефа на премиум употребяваната е, че имаш малко глезотийки които да ти правят кефа и ползваш основно за лични нужди.
Всеки сам прецеля кое му е по-важно.
Коментиран от #80
20:26 18.09.2018
67 Va60
20:36 18.09.2018
68 ТМВ
Коментиран от #110
20:51 18.09.2018
69 босе
20:55 18.09.2018
70 И на ти
До коментар #6 от "Инат":
Аз купих кола на два милиона километра върви върви и върви пушка ти казвам, само накладките смених преди пет шест години.21:02 18.09.2018
71 Васил
21:05 18.09.2018
72 Горублянския тарикат
21:24 18.09.2018
73 АВТОДЖАМБАЗ
Коментиран от #101
21:26 18.09.2018
74 Гъбата
До коментар #3 от "Реалист":
Моята кола е от автосалона,вече е на 10 години и е точно на 200 хил.км .Абсолютно вярно.21:29 18.09.2018
75 Неамдуми
Коментиран от #111
21:42 18.09.2018
76 Троянеца
До коментар #28 от "Кольо Дапа":
На кое купе бате Кольо? Аз карам Скудо.22:03 18.09.2018
77 Антон 1
До коментар #45 от "Алексей":
? Не разбрах ! Колко въртял ?22:03 18.09.2018
78 Този коментар е премахнат от модератор.
79 Хай буй
22:09 18.09.2018
80 Антон 1
До коментар #66 от "лимонад":
18-24 месеца до 50000 км ., на 60 % от цената !Ако в в гаранция , заводска или удължена ,няма значение ,още по - добре ! Задължително от дилър , с изрично записване в договора ,че няма инциденти и е в отлично техноческо състояние ! Най-добре дилъра да не е българския!:)
Аз купих от Гемания последните две ! И дете от официалния представител ! Една Тойота Рав 4 от Нюрнберг и едно Ф11 от Манхайм ! Тойотата я купих на цената по 4 , повтарям х4 от цената в БГ !! На 18 000 км . ! БМВ -то с 50 % отгоре от цените в БГ ! 2012 г . , купих го 2015 на 120000 ! Обаче повтарям с 50 % повече от аналог в БГ и даже с някоя и друга екстра по-малко !
Обаче мисля ,че не съм сгрешил ! Ясно е ,че новата е най -добре ! :) Ама купих кола която е струвала 68000 евро за 24000 евро ! Имаше и удължена гаранция до юни 2017 г.!
22:17 18.09.2018
81 ВАГ
Ами за мен беше тайна досега ... аз си мислех,че всяка първа ,но ...може и да съм се лъгал.
22:40 18.09.2018
82 ВАГ
23:02 18.09.2018
83 onq s konq
23:02 18.09.2018
84 От новото по-добро няма
23:11 18.09.2018
85 бат мишо
Васе кът собственик на Москвич 2140 Д купен нов с найлоните от мототехника на 192000 км , дето БМВ 318 2 ен стоп Е34 и Е39 седят пред гаража А МОСКВИЧА В ГАРАЖА тъ съветвам ......
Ако дядо ти е още жив НЕ ВАДИ Москвата от гаража И В НИКАКЪВ СЛУЧАЙ и да го извадиш не го продавай
ЗА ДА СИ ОСТАНЕШ И ТИ ЖИВ
23:37 18.09.2018
86 един от всички
До коментар #10 от "Гост":
Ами просто у нас не е направена такава статистика,и затова ни публикуват от там,откъдето е направена (в случая Русия)! А ти какво искаш? Информационно затъмнение ли?00:10 19.09.2018
87 Този коментар е премахнат от модератор.
88 Като гост
Коментиран от #96
01:37 19.09.2018
89 vasik atanasova
СТАРИ ТЕМИ
АЙДЕ ПАК ЧЕСАНЕ НА ЕЗИЦИ
03:31 19.09.2018
90 Хасвн
06:22 19.09.2018
91 Този коментар е премахнат от модератор.
92 Гост
До коментар #3 от "Реалист":
Да, бе.. Горубляне отдавна са предали ЗЛАТЕН опит на всички автоджамбази..!!!07:49 19.09.2018
93 Гост
До коментар #2 от "Гост":
Да, ТОЧНО!!! НАСКОРО имах нужда от кола за чупене и каране и една 20год. Астра беше на 120000км Щях да се разплача....По книжка до 2007г беше на 70000 обаче... Но по-долу колегите са прави години е по 20000 за по-сигурно по 30000!07:52 19.09.2018
94 Киро Коча
07:53 19.09.2018
95 гощо
08:54 19.09.2018
96 Обикновен Бг
До коментар #88 от "Като гост":
Ти пък , италианец да смени ЧАААААК масло !!!!! никога .09:07 19.09.2018
97 Муха
09:33 19.09.2018
98 Наивен
До коментар #30 от "Шофьора":
Айде сега може да е била на 1111111хиляди и километража да се е певяъртял от самосебе си, да не обяиняваме честните търговци.09:57 19.09.2018
99 Един от вас
1. Влизате във форума на съответната марка и изчитате всичко за колата, която сте харесали. Ще срещнете много отзивчиви собственици и майстори, някой може и да ви помогне.
2. Виждате средната цена на модела.Делите на две. Събирате примерно Опел Астра H - 5000 лв. + 2500=7500 лв. Ако не разполагате със тази сума по добре изчакайте.Половината са за ремонт и обслужване на колата.
3. Избирате доверен сервиз.Ако няма друг то офицален на марката.Около 100 лв., който да ви дадат насоки в преговорите с продавача.Сервиза оценява автомобила реално на 4000 лв.Това е и реалната цена на колата.Продавача обаче няма да ви я даде за толкова. Затова рискувате и си стискате ръцете на 4500 лв.
4. Колата вече е ваша.Обслужвате я основно:двигател, спирачки, гуми и каквото е излязло на прегледа.
5. Карате с кеф новата си (стара) кола.
10:36 19.09.2018
100 Един от вас
Това не може да бъде хванато в сервиза, защото противно на общоприетото мнение ремонтът обикновено е качествен с оригинални заводски части.Автотърговците знаят това, но знаят и че няма нужда да я пудрят и цената е приемлива за двете страни.
Давам пример с Опел Вектра С за 5000 лв., която се продаваше на Горубляне за 6200 лв.Колата е 1.8 бензин 125 коня и бежовия велурен салон. В случай лесно различим беше чисто новия радиатор на охлаждането без нито една мушичка в питите.
За справка дизеловите версии на колата с повече екстри струват едва 2500 лв.
11:03 19.09.2018
101 гост
До коментар #73 от "АВТОДЖАМБАЗ":
ми 2 ги имам пред блока - едната е на 14 години и е на 140 х.км., другата е на 16 и е на 220 х.км. на милион процента истински и на двете, проверявани многократно през всички сервизи, от където са минали15:56 19.09.2018
102 ми сеа
Коментиран от #104
16:06 19.09.2018
103 Аз съм
17:34 19.09.2018
104 Муха
До коментар #102 от "ми сеа":
http://www.anusedcar.com/index.php/tuv-report-year-age/2017-10-11/576Аз пък на повече от 200 000 не виждаю?! 😁
PS Стойностите са средни! Ерго ако има една на 400 000 (каквито за съжаление попадат у нас) има поне 2 на под 100 000!!! за да е средното под 200 000!!! Казано просто хубави коли дал госпид, че и на малко км. дори и на над 10г, ама пусто като сме сиромаси... А и да имаме пари, ако се разбере че сме дали доста над средната цена на пазара и срам и позор и те така...
Апропо за частните коли в Англия средният пробег е около 10 000 км годишно с тенденция за още намаляване, а дори средното за служебните леки коли е пид 30 000к км! Та те така...
20:55 19.09.2018
105 onq s konq
Коментиран от #106
21:02 19.09.2018
106 оня с питоня
До коментар #105 от "onq s konq":
А бре ако нямаш пари за жило да ти подаря едно.22:05 19.09.2018
107 Иво78
До коментар #9 от "Радо":
Един друг извадил изпод водата вълшебна лампа на Аладин,а тя пък още светела....... ха-ха-ха!!!!22:38 19.09.2018
108 Бастун у багажника.....
23:03 19.09.2018
109 Румяна
До коментар #56 от "Кольо Камиона":
Съгласна съм с теб!От март карам чисто нова кола и вече е на почти 20 000 км. За пет месеца. Явно ще я докорам за годината на 40 - 50 хиляди.
Смятано по 10 са си 500 хиляди
А не карам много. Повечето дни от седмицата почти не излозам от вкущи. Такъв е начина ми на живот.
Сами си направете извод за десет годишните коли които копувате докарани от някъде където собственика им всеки ден е пътувал час два до работното си място. А уикенда прекарва в близкия курорт зад граница.
02:21 20.09.2018
110 Румяна
До коментар #68 от "ТМВ":
И аз докарах преди години от Нюмберг 5 годишна на 50 хиляди реални. Сигурна съм защото я купих от една самотна пенсионерка. Дори нощувах в домът и. Карах я до 150 хиляди и я продадох.02:33 20.09.2018
111 Румяна
До коментар #75 от "Неамдуми":
Лошо!Втора ръка според мен първо слушаш двигател на празен ход, при форсаж ако не чуеш хъркане вземай! Всичко друго се сменя на момента след излизането от кат. Искам да кажа окачване по ходовата част. Защото каквото и да показва километража нищо по окачване не е бутано ако не е след катастрофа. А претърпяла ли е катастрофа при външния оглед се забелязва.никой не връща за ремонт в завода за да се извърши перфектно и да няма видими следи. Просто трябва наблюдателност за различия.
И такава карах, на 150 беше но не реални. Чросто си купих двигател с купе за 2 хиляди. С подмяната на ходовата част ми излезе 5 - 6 ларах я три години и малко я убих.продадох двигателя за 2 хиляди. Здрав
02:49 20.09.2018
112 Иво
В Европа средно на година "нормална" употреба на кола е около 40-45 хил. км. 10 години х 45 хил = 450 хил.
Наложи се да си сменя таблото защото старото отказваше да работи нормално, а то беше на 300 хил+. сега с новото табло съм "само на 130 хил. км. :)
09:25 21.09.2018
113 Борислав
07:47 18.06.2021