Във време, когато всички маркетинг отдели на големите автомобилни производители вече са обсъждали типологията на целевата аудитория в съответствие с теорията на поколенията, идва момент, в който марките се чудят как да придадат на тази информация търговска стойност.
Много проучвания преди няколко години говориха за това как родените през новото хилядолетие се различават в поведението на потребители от родителите си. Например, има мнение, че тези млади хора забавят момента на "порастването", дори им приписват синдрома на Питър Пан. Става дума за тийнейджъри, когато си спомнят за зависимостта от електронни джаджи и нищо друго не ги интересува. Следователно имаше хипотеза, че родените през новото хилядолетие е по-малко вероятно да придобият собствено жилище и автомобил.
Въпреки това, както показват цифрите, 35% от покупките на автомобили се извършват от клиенти, включени във възрастовата група 18 - 28 години. До 2016 г. делът на договорите с млади хора се увеличава с 49%, а 24% от хората на възраст 18-28 години съобщават, че планират да закупят автомобил през следващата година - и този процент е най-високият сред всички възрастови групи.
Това е невероятен брой потенциални клиенти, към които трябва само да се достигне. Как обаче фирмите, продаващи автомобили да привлекат вниманието им? Най-простият отговор е Интернет. Но ако всичко беше толкова просто ...
Разбира се, Интернет е основният източник на информация, преди да решите да закупите автомобил. Но младите посещават средно 18 различни уебсайта, преди да прекрачат прага на дилъра. И като се има предвид броят контакти в социалните мрежи на ден, правилното ключово послание може да играе решаваща роля. Facebook все още е доминиращият канал във всички социални медии, но постепенно навлизат и други.
Все по-често тази демографска група мигрира към канали като Instagram или Youtube. Следователно, предвид тенденцията, не е необходимо да се акцентира само на тях. Поради неотдавнашните повтарящи се оплаквания от неспазване на политиките за поверителност, социалните мрежи намалиха много от опциите за тясно насочване, които разчитаха на историята на покупките на трети страни. Разбира се, това не означава, че дилърите трябва да забравят за Facebook и компания, но това е чудесна причина да погледнат в посока на други сайтове.
Независимо от комуникационния канал, правилно избраният тон на съобщението може да реши проблема със завладяването на потребителите. Проучванията показват, че емоционалната манипулация с този тип клиенти не работи. Младите предпочитат спокойно забавен и най-вече информативен тон от специалист.
С такива клиенти трябва да се действа ненатрапчиво и максимално просто
В ерата на визуалното съдържание уебсайтовете са идеална възможност да бъде демонстриран нов модел автомобил. Дилърите не просто трябва да показват блясъка на боята, звука на перфектно работещ двигател и стилен салон. Необходимо е да бъдат показани както плюсовете на една кола, така и нейните недостатъци. Потенциалният млад клиент иска да види не само най-изгодната ценова оферта, а своеобразно ревю на автомобила, направено от трето лице, неработещо за фирмата производител. Иначе, що се отнася до самата кола, то екстри, изкуствен интелект, електричество - това са движещите сили за младите.
В крайна сметка дизайнът на ключово послание понякога е дори по-важен от самото съобщение, защото 92% от хората в изследваната група 18 - 28 години са съгласни, че уебсайтовете имат най-голямо влияние върху решенията им за покупка на автомобил. Следователно всичко е просто: идентичността на марката на дилъра трябва да е достоверна. И ако продавачът успее, тогава партньорството е гарантирано в продължение на много години.
И накрая един виц:
- Добър ден, бих искала да си купя кола
- Модел?
- Не, маркетинг специалист, но благодаря за комплимента!
Напиши коментар:
КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА
1 Марио
10:57 03.10.2019
2 Караиванов
10:58 03.10.2019
3 004130
Коментиран от #8, #9, #10, #14, #21, #28
11:11 03.10.2019
4 гост
11:18 03.10.2019
5 сектант
11:18 03.10.2019
6 чурата
11:26 03.10.2019
7 гост
11:27 03.10.2019
8 Образован си, ама не и умен
До коментар #3 от "004130":
Не е нужно да притежаваш висше образование, за да разбереш, че в статията се говори за продажба на нови автомобили, а ти говориш за четвърта употреба автомобил произведен през 80-те и 90-те години на миналия век.11:35 03.10.2019
9 Не разбрах
До коментар #3 от "004130":
В ТУ ли си или в ТВУ?Коментиран от #13
11:49 03.10.2019
10 Еми да де
До коментар #3 от "004130":
Те ФВ да не са прости, нали за това в Турция. В България няма матрял, там са още в 80-а година студентите.11:52 03.10.2019
11 NikNay
Коментиран от #25
11:54 03.10.2019
12 Евродител 1
12:00 03.10.2019
13 Шоо
До коментар #9 от "Не разбрах":
Все тая...12:35 03.10.2019
14 Момче
До коментар #3 от "004130":
А тези 2 литра - за ракия ли става въпрос?12:40 03.10.2019
15 Ввв
14:02 03.10.2019
16 Този коментар е премахнат от модератор.
17 BMW
14:14 03.10.2019
18 Георги Славов
Но, все пак, който реши за нов автомобил...на крастата майката и е чесането :)
15:39 03.10.2019
19 Кирил
18:15 03.10.2019
20 ТРОПЧО
Коментиран от #22
18:25 03.10.2019
21 Гад
До коментар #3 от "004130":
Момко, виж дам добави и пето изискване, да има работещо парно. Че зима иде и ще ти звънкат камбанките.18:26 03.10.2019
22 Крис
До коментар #20 от "ТРОПЧО":
И статията, и анекдота накрая са много добри. А ти първо се научи да пишеш правилно думата "дилАр" и тогава коментирай каквото и да било. Кой те знае и ти какъв дилАр на употребявани Н-та употреба коли си.19:11 03.10.2019
23 слд
Закупи си кола за 76 бона български хартии.
Но си прави сметката - гледа да не дава повече от 4 лева за обяд.
Тези са , които ше докарат следващата криза.
Лошото е, че покрай тях ще изгорят и невинни хора.
Каквото и да работиш - може ли да дадеш такива пари за пластмасова лагерница? Е освен ако не се занимаваш с дрога и проституция или тате и мам носят??
19:25 03.10.2019
24 Най-добрия
20:10 03.10.2019
25 Порно
До коментар #11 от "NikNay":
Мъжете могат и да вземат кола на лизинг , девойките - на духинг.20:16 03.10.2019
26 майсторът
21:27 03.10.2019
27 Saku
Ха-ха-ха
06:58 04.10.2019
28 ГОРАЗД
До коментар #3 от "004130":
Друго си е да си селянин от София с образование от ТУ!Коментиран от #32
10:15 04.10.2019
29 търговец
10:40 04.10.2019
30 търговец
10:41 04.10.2019
31 Грую
13:38 04.10.2019
32 004130
До коментар #28 от "ГОРАЗД":
Голям кеф е14:22 04.10.2019