Отговор на този въпрос ни дават специалистите от Маргел, според които редовната проверка на протектора и на четирите гуми може да помогне за диагностицирането на потенциални проблеми. Проверявайте ги поне веднъж месечно, както и преди, и след дълги пътувания.
Неща, които да търсите:
Видими ленти за индикация на износен протектор: можете да видите тези ленти от твърд каучук, когато протекторът на гумата се износи. Ако ги виждате, вашите гуми се нуждаят от смяна. Ако не сте сигурни къде се намират, ще видите маркировка на пояса, която указва къде да гледате.
Вашият протектор е по-малък от 1,6 мм: според европейското законодателство вашите протектори трябва да са с дълбочина от поне 1,6 мм по обиколката на гумата. За зимни гуми Goodyear препоръчва минимална дълбочина на протектора от 4 мм. Проверете ги с уред за измерване на дълбочината на протектора (те не са скъпи, ако нямате такъв) и измерете както вътрешната, така и външната част на протекторите.
В протектора е заседнало нещо: в протекторите постоянно засядат разни неща. Повечето пъти те се отстраняват лесно, но ако забележите нещо, което изглежда, че е преминало през каучука, като пирон например, оставете го там, докато не стигнете до сервиз. В противен случай можете да се окажете със спукана гума.
Гумите са износени по външната страна: ако гумите са износени и по двата ръба, ще трябва да ги напомпате или да проверите за изтичане. Гумите губят въздух по естествен път, но шофирането с недостатъчно напомпани гуми увеличава разхода на гориво и Ви излага на по-голям риск от инциденти. Ако забележите, че само предните гуми са с износени ръбове, може би навлизате прекалено бързо в завои. Проверявайте редовно налягането на Вашите гуми.
Гумите са износени в центъра: ако центърът на протектора се износва повече в сравнение с външните ръбове, може да сте напомпали гумите си прекалено много. Това може да повиши риска от спукване на гума. Вземете манометър и след измерване изпуснете до препоръчителното ниво на налягане.
Неравномерно износване по една гума: формата на износване на Вашите протектори може да Ви послужи като индикация за проблеми на друго място. Ако забележите неравномерни области на износване или голи петна, може да е необходимо да извършите балансиране или центриране на Вашите колела. Понякога голите петна показват, че амортисьорите Ви са износени.
Неравномерно износване на всички гуми: Вашите гуми няма да се износят с еднаква скорост. Предницата на автомобила носи двигателя и там се извършва повечето работа, свързана с кормилното управление, затова гумите на предния мост ще се износят по-бързо. Ако смятате, че те се износват повече от обичайното, трябва да проверите окачването. Ако износването е по-голямо от едната страна на автомобила, отколкото от другата, може би е време за реглаж.
Назъбване по ръбовете на гумата: ако забележите, че ръбовете на гумите изглеждат назъбени или са неравни, най-вероятната причина е неравномерното триене в пътя. Това е признак, че може да е необходим реглаж.
Напиши коментар:
КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА
1 Този коментар е премахнат от модератор.
2 Ал та фанах Атаопънах
Коментиран от #3, #10
12:09 27.10.2019
3 Пак
До коментар #2 от "Ал та фанах Атаопънах":
За гумите БЕЗ ВЪЗДУХ - Airless tires, non-pneumatic tires (NPT), flat-free tires - може да ги карате до джанта и с времето получавате по-нисък център, нисък профил, повече устойчивост )))Коментиран от #4, #5
12:45 27.10.2019
4 onq s konq
До коментар #3 от "Пак":
Е как ще ги караш "до джанта",след като по закон следва да имаш определена дълбочина на Грайфера?А тоя Нисък център за който говориш няма ли да ти докара Проблеми като минаваш през "Легнали полицаи"?А В СНЕГА с тоя нисък Център дето те прави "устойчив " няма ли да заореш като Снегорин още на 5-я метър?А липсата на въздух в Гумите не предполага ли "Твърдо возене",което неминуемо ще ти разбие Ходовата част на колата?12:57 27.10.2019
5 Sofia
До коментар #3 от "Пак":
Това да не е Алуди ?19:24 27.10.2019
6 Дедо ви
Коментиран от #11
22:04 27.10.2019
7 Миньона
Коментиран от #8, #13
22:09 27.10.2019
8 Бай Шиле
До коментар #7 от "Миньона":
Какво общо има това с гумите,бе умник?Коментиран от #12
00:05 28.10.2019
9 qwerty
07:05 28.10.2019
10 Какво ще проверяваш
До коментар #2 от "Ал та фанах Атаопънах":
Няма!13:25 28.10.2019
11 Plameni
До коментар #6 от "Дедо ви":
Я пак си помисли,като се изтрие 8 май не се показва 7 ,и 6 като се изтрие не се появява 5 след 4 също не се появяват никакви цифри и снежинката изчева.8 ,6 ,4* не се появяват една след друга те са си написани с различна дълбочина и просо изчезват с износването на протектора първо 8 след това 6 тн .14:00 28.10.2019
12 Ха ха
До коментар #8 от "Бай Шиле":
Tой гейберастки трол бе18:01 28.10.2019
13 луд
До коментар #7 от "Миньона":
Има рима и е вЕрно :)20:00 28.10.2019