По пътищата на Япония продължават да се движат над 26 000 спортни купета Mazda RX-7 от второто (FC) и третото (FD) поколение на култовия модел. Тези автомобили с Ванкелови двигатели са произведени през 1985-1992 и 1991-2002 г. и собствениците им са принудени да ги поддържат с употребявани части, но това ще се промени скоро.
Японската компания обяви, че започва отново да произвежда оригинални компоненти за RX-7. Засега каталогът на програмата Mazda Classic наброява 91 детайла, 30 от които са за серията FC, а 60 - за FD.
С приоритет ще се произвеждат частите, подложени на най-голямо износване - вакуумни маркучи, датчици за положението на дроселовата клапа, втулки, гарнитури и уплътнения. В бъдеще списъкът ще се разширява, като идеята е от програмата да могат да се възползват и собственици на RX-7 извън пределите на Япония.
Второто и третото поколение на модела се оборудват с 1.3-литров роторен мотор. В генерацията FC мощността му варира от 150 до 200 к.с., а в серията FD - от 255 до 280 коня. Поддръжката на такъв мотор е трудна не само заради екзотичната му конструкция, а и заради липсата на резервни части.
Напиши коментар:
КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА
1 Перничанин
Коментиран от #2
10:38 19.12.2020
2 ДФ1
До коментар #1 от "Перничанин":
И комплект от 2 оригинални лети джанти по същата причина.10:47 19.12.2020
3 Лудогорец9
Коментиран от #4
10:49 19.12.2020
4 Легенда
До коментар #3 от "Лудогорец9":
е но без последните 2 букви...Коментиран от #6, #8
10:52 19.12.2020
5 Джуган
Коментиран от #14
11:14 19.12.2020
6 gost
До коментар #4 от "Легенда":
Поредния експерт който е виждал такава кола само на снимка.11:46 19.12.2020
7 qwerty
Коментиран от #15
16:15 19.12.2020
8 КУРтиш
До коментар #4 от "Легенда":
бРАВО, какво проблясване само със 2те букви!Купи си Шкода Сандеро Хибрид.😜16:23 19.12.2020
9 Боко Тиквата
16:34 19.12.2020
10 Авто ентусиаст
Коментиран от #11, #12
18:17 19.12.2020
11 Ха ха
До коментар #10 от "Авто ентусиаст":
Чушкопека е много по велико откритие, чудо на техниката19:03 19.12.2020
12 Гошко
До коментар #10 от "Авто ентусиаст":
Щом казваш, явно си "разбирач"...19:26 19.12.2020
13 fermera
22:42 19.12.2020
14 type-R
До коментар #5 от "Джуган":
Такива коли се карат с обороти но точно това им е хубавото. Развърташ я до 3-4 хил оборота и хем хубав звук вади, хем е пъргава.Коментиран от #16
23:47 19.12.2020
15 Е са бате
До коментар #7 от "qwerty":
Си хапят ноктите от яд че ще ядът папура много коли ако го върнат , но пак си остават по умни от инжинерите и зяпат през прозореца 20 годишния премиум диван къде едва движи с таблото тип честита Коледа и пробег не знаен хаха Весели празници!00:11 20.12.2020
16 Джуган
До коментар #14 от "type-R":
Абсолютно, държиш ли я в обороти кефеше страхотно и беше лесна за каране, защото конете не са чак толкова много. Сегашното то ми М3 и него трябва да го държиш между 4 и 8 хиляди оборота, но конете са бая много и ако напълно изключиш тракшън контрола положението става натопорчено.12:05 20.12.2020
17 ФауВе
16:38 20.12.2020