19 Февруари, 2021 13:42 3 753 33

Mazda обяви две сервизни акции за електрическата MX-30

  • mazda-
  • cx-30-
  • сервизна акция

Проблем в стоповете и асистента за потегляне при наклон засяга близо 12 хиляди автомобила

Mazda обяви две сервизни акции за електрическата MX-30 - 1

Mazda обяви сервизна акция за електрическата MX-30. Проблемите открити от японската компания са два и засягат близо 12 хиляди автомобила продадени в Европа.

Първата сервизна акция засяга 11 774 автомобила и включва проблем в стоповете. Според изявлението, при включена задна предавка, стоповете светят без да е натисната спирачка.

Mazda обяви две сервизни акции за електрическата MX-30

Вторият проблем се крие в асистента при потегляне на наклон. В някои ситуации е възможно тя да не се включи, което може да доведе до нежелано потегляне на автомобила след пускане на спирачката. Тук засегнатите автомобили са 11 261.

Двата проблема могат да бъдат разрешени в най-близкото представителство на Mazda, а според компанията това не би трябвало да отнеме повече от 20 минути за двете сервизни акции.


Поставете оценка:
Оценка 5 от 7 гласа.



Напиши коментар:

ФAКТИ.БГ нe тoлeрирa oбидни кoмeнтaри и cпaм. Нeкoрeктни кoмeнтaри щe бъдaт изтривaни. Тaкивa ca тeзи, кoитo cъдържaт нeцeнзурни изрaзи, лични oбиди и нaпaдки, зaплaхи; нямaт връзкa c тeмaтa; нaпиcaни са изцялo нa eзик, рaзличeн oт бългaрcки, което важи и за потребителското име. Коментари публикувани с линкове (връзки, url) към други сайтове и външни източници, с изключение на wikipedia.org, mobile.bg, imot.bg, zaplata.bg, bazar.bg ще бъдат премахнати.

КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА

  • 1 мерчо

    7 7 Отговор
    Цял ден ги гледам не само Мазда ами и други постоянно светещи стопове,светлина за задна скорост.Така че и тях трябва а ги изтеглят но и да ги спрат от движение и като му на собственика ми вика ''ще ги оправя, така ли '' което е доста странно да не знае за проблема , всяка седмица по 1 минута да отделяте за преглед на светлините няма да е лошо .

    Коментиран от #3

  • 2 После пак се чудете

    12 10 Отговор
    Защо Тесла няма нужда от толкова много сервизи. Тези проблеми щеше да ги оправи с update по интернет. 12 хиляди автомобила по 20 минути са 4000 работни часа на сервизните работници и поне 12 хиляди часа сумарно на клиентите.

    Това са 500 работни дни по осем часа на един работник в сервиз. На един работник от Тесла, вероятно ще му отнеме около час да оправи всичките тесли с щракане по клавишите от офиса си или дори от дома си, без значение дали са 12 хиляди или милион и 200 хиляди. Точно както оправиха спирачките на стотина хиляди тесли, и подобриха спирачния път при екстремно спиране в определени условия, при доброволна сервизна акция след сигнал от customer reports. Същите бяха изумени, как няколко дни по-късно автомобила вече спира за 10 м по-малко при същото упражнение, без никой да е докосвал автомобила.

    Коментиран от #5, #8

  • 3 Ти говориш за стари коли

    8 2 Отговор

    До коментар #1 от "мерчо":

    На тях им се губи масата на стопа и дори при включване на мигач, започва да мига и стопа. В случая обаче става въпрос за софтуерен проблем, щом всички мазди така правят, а ще ги оправят само за 20 минути.

    При новите автомобили компютъра управлява всичко и дори следи дали не ти е изгоряла някоя крушка или да има по-голяма консумация от предвиденото. Тогава просто спира да подава ток към тази крушка. Няма вариант да включиш към същия кабел да речем светлини на ремарке или допълнителен стоп. Компютъра ще отчете промяна в консумацията и въобще няма да подаде ток. Трябва някой да му разреши от компютъра и да промени тока на изключване, ако въобще е възможно софтуерно.
  • 4 1234

    10 3 Отговор
    Тепърва хората ще започнат да ценят врвмето си, не случайно искат да въведат 4 дневна работна седмица, зареждането на колите ще отнема съществена част от живота ни. Като ти падне батерията през нощта номера с подай ми ток няма да стане, само генератора в багажника

    Коментиран от #9

  • 5 Мустак

    8 5 Отговор

    До коментар #2 от "После пак се чудете":

    И после "на Теслъта дръжката" се опъва като магаре на заледен мост, щото нямала връзка със сървърите. Не, мерси!

    Коментиран от #6, #7

  • 6 Глупости на търкалета

    7 3 Отговор

    До коментар #5 от "Мустак":

    В най-лошия случай, ако нямаш интернет, няма да можеш да си пуснеш радио онлайн или да гледаш клипове в ютуб. На автомобила не му трябва интернет за да върви. Даже за ъпдейтите те пита дали не искаш да ги изтегли през WiFi когато се прибереш, защото така или иначе ще ги инсталира, когато автомобила не е в движение.
  • 7 Ихихихих

    5 1 Отговор

    До коментар #5 от "Мустак":

    Кой ви е казал, че не върви когато няма интернет? Къде сте го гледали този филм?
  • 8 Steks

    8 9 Отговор

    До коментар #2 от "После пак се чудете":

    А падащите прозорци в движение самозапалващите се батерии вътре целия скърцащ интериор пак ли софруерно ще ги оправат великите “инженери” на тесла

    Коментиран от #10

  • 9 Дрън-дрън

    7 3 Отговор

    До коментар #4 от "1234":

    Хората искат целия свят да захранват с помощта на електромобилите, като ги използват за съхранение на възобновяема енергия и помощ на електроенергийните системи, за да не се случва като това в Тексас и Швеция, а той обяснява че не можеш да подадеш на колега ток за да се прибере? По-вероятно е електромобил да има кабел в багажника с който може да ти подаде ток, защото всеки електромобил така излиза от завода, отколкото някой да ти даде бензин на пътя. Туба с бензин ли ще си носи в багажника или маркуч и туба за да си източи от резервоара? Точил ли си от резервоара на съвременен автомобил!

    Коментиран от #14

  • 10 Не, но пак може да не ходиш в сервиза

    5 5 Отговор

    До коментар #8 от "Steks":

    Идва мобилен екип на място у вас или на работното място и ти го сменя на паркинга. Даже не е необходимо да слизаш до автомобила. Може да им го отключиш от мобилното приложение ако въобще е необходимо, когато ти се обадят, че са на място. Даже не е необходимо и да им се обаждаш. Автомобилът сам диагностицира някои от проблемите и се свързва със сервиза. Ти само трябва да потвърдиш кога ти е удобно.

    Както виждаш, дори за сервизната акция за смяна на AirBag на таката, не е необходимо да си губиш времето да ходиш по сервизи. Хората идват и ти го сменят в работно време, на паркинга на работното ти място. Нито пък трябва да ходиш до сервиза за да ти завъртят гумите, както ти се полага на няколко хиляди километра. Вместо това си пиеш биричката вкъщи, докато мобилния екип ти завърта гумите на улицата.

    Ако не ги затруднява да ти сменят airbag, защо мислиш че едно странично стъкълце ще ги затрудни?
  • 11 Клипа

    3 2 Отговор
    За нагледност за какво говоря

  • 12 Лудогорец 9

    7 3 Отговор
    тесладжиите вземете си по една тесла вместо да ги хвалите,сигурен съм,че вие карате коли с двг,но обяснявате как ток и жица било по-хубаво ....вместо да давате акъл на други вземете и се вижте вие какво искате и си го вземете пък какво другите харесват си е тяхна работа!докато има двг ще карам такава кола и никой няма как да ме обеди в друго,защото моето мнение си е за мен а вашето не ме засяга карайте каквото на вас ви е добре и всички ще сме доволни .хайде със здраве

    Коментиран от #13

  • 13 Точно така

    5 5 Отговор

    До коментар #12 от "Лудогорец 9":

    Прав си! За това кажи на твоите хора да не коментират електрически коли, а да си коментират ДВГ коли! Защо коментирате и плюете по ел. коли, като не ви интересуват? За какво четете новините? Не мислиш ли, че е нормално тук да се коментира за ел. коли след като статията е за ел. коли?

    Коментиран от #20

  • 14 Turbo

    1 6 Отговор

    До коментар #9 от "Дрън-дрън":

    В багажника на Теслата има едни слънчево лунни панели.Като закъсаш за ток разпъваш панелите и зареждаш безплатно.

    Коментиран от #15

  • 15 Шекел

    4 2 Отговор

    До коментар #14 от "Turbo":

    Да зареждаш ги ама цяла седмица.

    Коментиран от #16

  • 16 Дизела

    5 2 Отговор

    До коментар #15 от "Шекел":

    На лунна светлина е цял месец и е безплатно.
  • 17 Turbo

    1 1 Отговор
    В Тексас вече едно зареждане е 900 $.

    Коментиран от #19

  • 18 Мани зареждането

    1 3 Отговор
    Това са спотови цени и са за определи часове. Иначе тока е по-евтин. Обаче ако имаш батерии и фотоволтаици или ползваш батерията на електромобила, може да ти е или без пари или поне може да ги заредиш на по-нормални цени, за да ги ползваш в часовете, когато киловатчас струва 9$. Пак ли не виждаш предимствата на батериите? Ето как може да СПЕСТИШ 900$
  • 19 Но я кажи защо

    3 4 Отговор

    До коментар #17 от "Turbo":

    Защо в Тексас тока е 9$ за киловатчас? Я кажи? Нали уж възобновяемата енергия била скъпа? Виждаш ли, като я няма какво се случва? Особено ако щатът е самонадеян и по вашата логика иска да се самозадоволява и не е предвидил достатъчно далекопроводи за внос от други щати. Нали атомната енергия и тецовете били сигурен и постоянен източник, осигуряващ надеждно захранване? Защо тогава няма ток в Тексас?

    Коментиран от #24

  • 20 Лудогорец 9

    2 2 Отговор

    До коментар #13 от "Точно така":

    къде в коментара ми видя да плюя ? Интересувам се искам да науча нещо и да не ми харесват,но това не означава да не се е интересуваш .И политиката и други неща не ми харесват,но да се поинтересуваш не е вредно нали така?И като ти харесва нещо защо обръщаш внимание кой какво казал за това което ти е на сърце и правилно за теб ?

    Коментиран от #21

  • 21 Раздвоение на личността (шизо...)

    3 4 Отговор

    До коментар #20 от "Лудогорец 9":

    Колко личности живеят в тебе?

    ЕДНАТА ЛИЧНОСТ:
    ИНТЕРЕСУВАМ СЕ искам ДА НАУЧА НЕЩО и да не ми харесват,но това не означава да не се е интересуваш .

    ВТОРАТА ЛИЧНОСТ:

    "тесладжиите вземете си по една тесла вместо да ги хвалите,сигурен съм,че вие карате коли с двг,но ОБЯСНЯВАТЕ как ток и жица било по-хубаво .."


    Последно искаш ли да научиш нещо ИЛИ да не ти обясняваме? Коя личност надделява, че като гледам двете са в конфликт на интереси?

    Коментиран от #33

  • 22 Кико

    6 3 Отговор
    Тези в Тексас с ДВГ имаха шанс и оцеляха. Тези с електричките са по-голямата част от тези, които нямаше къде да се стоплят и загинаха. Толкова за това, колко сме готови за електрички.

    Коментиран от #23

  • 23 Дрън-дрън

    3 6 Отговор

    До коментар #22 от "Кико":

    Тесла има приложение storm watch, което следи прогнозите за времето и при вероятност за буря и прекъсване на захранването, зарежда всички батерии както на електромобила така и домашната, за да са подготвени. Когато тока в целия щат спре само при тях не спира.


    Както виждаш, фотоволтаиците освен че са заредили и електромобила и домашната батерия, връщат ток в мрежата за да помагат. Продават на 9$ за киловатчас! Още две-три такива бури и системата им излиза за без пари.

    Коментиран от #26, #27

  • 24 Turbo

    5 1 Отговор

    До коментар #19 от "Но я кажи защо":

    Енергията е скъпа,защото технологията на ВЕИ е ненадежна.Когато има недостиг цената върви нагоре..Фотоволтаика работи ефективно само 4 ч. в денонощието.Перките са зависими от вятъра.Замръзнали не работят.Една АЕЦ ще работи 24 ч в денонощието непрекъснато до изчерпване на ядреното гориво.
  • 25 незнайко

    1 0 Отговор
    За потеглянето по наклон е смешна тази акция. Сегашните коли да не би да имат такъв асистент ? Защо изобщо е направена тази екстра ? Може би се мисли за бъдещето, когато колите ще се движат САМИ ?
  • 26 Кико

    4 0 Отговор

    До коментар #23 от "Дрън-дрън":

    Пак те питам, знаеш ли колко човека загинаха там ?

    Коментиран от #29, #30

  • 27 Кико

    6 0 Отговор

    До коментар #23 от "Дрън-дрън":

    Колко време ще изкараш с тази батерийка ? Ти разбираш ли, че все още 325 000 души са без ток, вече колко дни ? От къде ще я заредиш ? Това, което си чел и чул е хубаво за ежедневието или за прекъсвания на тока до 48 часа.

    Коментиран от #28

  • 28 Ееееее

    1 6 Отговор

    До коментар #27 от "Кико":

    А ти как ще заредиш бензин без ток?

    Коментиран от #31

  • 29 Ааааа

    0 6 Отговор

    До коментар #26 от "Кико":

    А знаеш ли колко загинаха от задушаване, от газовете от колите им? Точно в тази студена седмица?
  • 30 И защо

    1 5 Отговор

    До коментар #26 от "Кико":

    По каква причина загинаха? Причината е промените в климата, а част от причините са ДВГ и въглищните централи. Възобновяемите източници не са проблемът, а решението.

    Коментиран от #32

  • 31 Кико

    7 0 Отговор

    До коментар #28 от "Ееееее":

    Ако не разчитаха само на слънчеви панели и перки, тока нямаше да спре изобщо. Не, не знам, кажи ми колко са загинали от задушаване.
  • 32 Кико

    7 0 Отговор

    До коментар #30 от "И защо":

    Не знам как да ти помогна, не познавам специалист за облъчени като теб. Батериите от зелена тревица ли мислиш са направени ? Това, за което говориш си прав, че е бъдещето. От самото начало ти обяснявам, че не е настоящето. Все още няма адекватен, бърз и чист начин за съхранение на енергията. Когато във Верхоянск могат да разчитат само на възобновяеми източници на енергия, тогава може да кажем, че сме готови.
  • 33 Лудогорец 9

    1 0 Отговор

    До коментар #21 от "Раздвоение на личността (шизо...)":

    Ами за да науча нещо със сигурност няма да искам да е от някой пишещ във форум !Гледам да науча нещо от по-разбиращи от драскачи във форуми.И да когато има варианти повече от един е добре да научиш и другите,за да прецениш кой ти харесва,не съм против нито колите с ток и нито от колите с двг .Даже е по-добре да има повече конкуренция за мен и да мога да си избера за мен нещо което ще ми хареса,а не да убеждавам теб или който и да е в нещо,но когато видя във форума някой който иска да убеждава някого в нещо се дразня в крайна сметка всеки сам да си прецени какво е по-добро .неможе да си избереш кое е по-добро без да научиш и другото нали така?