Last news in Fakti

1 Декември, 2013 10:39 9 832 8

Dacia Duster - трудолюбив, компактен и бюджетен SUV

  • dacia duster

Опитът на Nissan е очевиден също и в задната ос със заключващ се диференциал на новия Duster

Лансиран през 2010 г., Dacia Duster завоюва над 450 000 клиенти за три години на пазара. Основавайки се на този успех, и след като обнови четири от своите модели в лицето на новия Logan, Sandero, Sandero Stepway и Logan MCV, Dacia завършва гамата, като предлага новия и обновен  Duster. Той вече може да се похвали с нова предна част, която подчертава  излъчването на висока проходимост. Промененият дизайн на предрадиаторната решетка се характеризира с нов въздухоотвор, а новите двойнооптични фарове включват дневни светлини.

Трудолюбив, компактен и бюджетен SUV

Новата версия на Dacia Duster запазва всички качества, които направиха Duster толкова успешен, залагайки на гъвкавост и висока проходимост на всякакви терени за 4х2 версията и офроуд възможности за 4х4 версията.

Инженерите запазват същите компактни пропорции – 4,31 м дължина и 2 м широчина. Високата позиция на седене предлага на водачите отлична видимост, а това подобрява сигурността.

Истинските офроуд възможности изпъкват във версията 4x4, в която се предлагат опции като подсилено шаси, висок клиренс (210 мм) за справяне с неравен терен. Шофьорът може да се наслади на истински офроуд характеристики като ъгъл на заход от 29,3°, ъгъл на преминаване през рампа 23°, ъгъл на отход 34,9°.

Компактните габарити и ниска маса са предпоставка за изключителна подвижност и подобрени офроуд възможности.

Опитът на Nissan е очевиден също и в задната ос със заключващ се диференциал на новия Duster. Диференциалът спира независимото въртене на колелата, когато е нужно да се помогне на автомобила да излезе от затъване, ако колелата му превъртат в кал или пясък.

16-цоловите джанти на новия Dacia Duster са „обути“ с гуми за кал и сняг, които са нарязани със специален грайфер, изхвърлящ калта, пясъка и мекия сняг по-ефективно.

Електронната стабилизираща програма (ESP) влиза в стандартното оборудване на новата Dacia Duster (Евро 5 моделите).

В стандартното оборудване влиза също така Аварийният спирачен асистент (EBA), подпомагащ Антиблокиращата спирачна система ABS.

Duster се възползва от надеждността на двигателите на aлианса Renault-Nissan,

сред които 1,5 dCi, който е най-продаваният двигател на Алианса с над 1 млн. продажби през 2012 г..

За пръв път Dacia Duster е оборудвана с TCe двигател, чиято мощност е 125 к.с. Този нов двигател значително намалява разхода на гориво до 6,3 л/100 км. TCe 125 ускорява новия Duster от 0 до 100 км/ч за 9,6 секунди. Той генерира 125 к.с., като максималният въртящ момент е 205 Нм, 90% от които са налични при 1500 об/мин, а всичките нютон метри са на ваше разположение от 2000 до 3000 об/мин.

Както и при предишната версия и сега Duster се предлага с две версии на 1,5 dCi двигателя с мощности  от 90 или 110 к.с..

Офроуд възможностите на новия Dacia Duster са допълнително повишени от 6-степенната механична предавателна кутия, която е с по-къса първа предавка, позволяваща плавна, постепенна реакция при ниски скорости върху неравен терен, така и за мощно потегляне при стръмни наклони.

В Dacia все пак трябва да помислят за монтирането на автоматична скоростна кутия.

Намален разход на гориво с функцията Eco Mode. Когато е активирана, системата прилага специфични настройки, които ограничават динамиката на двигателя и топлинния комфорт, но в граници, допустими за водача и пътниците.

Режимът Eco може да намали разхода на гориво и CO2 емисиите с до 10%, в зависимост от стила на шофиране и пътните условия.

Индикаторът за смяна на предавки (GSI) използва визуални сигнали да информира водача за оптималните обороти за превключване на предавка нагоре или надолу, за да се оптимизира разхода на гориво.

Интериорът също е променен,

като приборното табло е изцяло ново. От Dacia все пак са се постарали с влагането на по-качествени материали.

Обновената версия предлага повече: Електронна стабилизираща програма (ESP) и четири въздушни възглавници в стандартното оборудване (за Евро 5 версиите), плюс Dacia MEDIA NAV, круиз контрол с ограничител на скоростта и асистент за паркиране на заден ход като опции.

Големият 7-инчов (18 см) сензорен екран предлага ясна начална страница за интуитивно сърфиране във функциите на менюто: радио, медия, телефон, карта, навигация и настройки. Dacia MEDIA NAV включва Bluetooth® свързаност и сателитна навигация с 2D и 3D изгледи. С оглед удобство при свързването, личните мобилни устройства, като телефон и MP3 плеър, могат да включат в USB и AUX портовете, позиционирани в предната част на панела.

Новата Dacia Duster може да се похвали със значително подобрение по отношение на акустичния комфорт: шумът в купето на автомобила е намален наполовина.

SUV-ът предлага още по-голям простор в купето, а обемът на багажника е увеличен до 475 литра . Новият модел може да превозва предмети до 2,70 метра дължина при сгъната задна седалка-пейка, предлагайки до 3,3 литра допълнителни ниши за съхранение на предмети.

Инженерите трябва да помислят за нови странични огледала, защото видимостта отдясно е затруднена.

Dacia е вярна на политиката на Renault

за подлагането на автомобилите на сурови тестове при най-екстремните условия.

В допълнение към класическите стендови изпитания, всички автомобили Dacia преминават през интензивна тестова програма в най-трудните реални условия, за да се гарантира, че предлагат дълготрайна надеждност.

В допълнение на 4-те милиона тестови километра, изминати за първото поколение на Duster, новият Dacia Duster е преминал през допълнителни 1 600 000 км изпитания. Двигателите също е бил подложен на отделни тестове на висока надморска височина, за да се определи поведението им при различна гъстота на въздуха.

Всички системи в Duster се преминали тестове, симулиращи 3-годишна експлоатация в реални условия, с повтарящи се цикли на отваряне/затваряне на врати и стъкла, настройки на огледала и седалки, натискане на клаксона и т.н.

В проучване, проведено от френското списание за защита на клиентите "Que Choisir", обхващащо 29 000 клиенти във Франция, Испания, Португалия, Белгия и Италия, Dacia бе оценена като най-надеждната марка през 2012.

В последните четири години марката Dacia спечели наградата Wertmeister за няколко от своите модели, включително Duster през 2011, 2012 и 2013 (категория „Компактен SUV). Германското списание Autobild връчва наградата на автомобили с най-добра остатъчна стойност.

 


Поставете оценка:
Оценка от 0 гласа.



Напиши коментар:

ФAКТИ.БГ нe тoлeрирa oбидни кoмeнтaри и cпaм. Нeкoрeктни кoмeнтaри щe бъдaт изтривaни. Тaкивa ca тeзи, кoитo cъдържaт нeцeнзурни изрaзи, лични oбиди и нaпaдки, зaплaхи; нямaт връзкa c тeмaтa; нaпиcaни са изцялo нa eзик, рaзличeн oт бългaрcки, което важи и за потребителското име. Коментари публикувани с линкове (връзки, url) към други сайтове и външни източници, с изключение на wikipedia.org, mobile.bg, imot.bg, zaplata.bg, auto.bg, bazar.bg ще бъдат премахнати.

КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА

  • 1 Бай Иван

    3 2 Отговор
    Поредната нискобюджетна грозотия!Боже кой дава пари за такива кочини?

    Коментиран от #2

  • 2 Maurice

    4 2 Отговор

    До коментар #1 от "Бай Иван":

    Ти да не би да искаш кола за 25000 да има дизайна на Рейндж Роувър? Като си толкова взискателен и ларж, иди до Мото Пфое и си поръчвай с много екстри... Дачията е перфектен автомобил, на който да му вземеш душата без да те боли сърцето за финансовите загуби. Аз лично имам нужда от такава кола, но не и финансовите възможности без намесата на кредит!
  • 3 ВИП АМГ

    3 1 Отговор
    evtina koshara
  • 4 кара Лада

    3 0 Отговор
    Може да е друго но не и бюджетна кола, който кара такова ще го осъзнае при първия ремонт извън гаранция. И високопроходима кола не е, просто един паркетник за зимата в града, за какъв офроуд изобщо става дума...
    За интериора ергономиката е пълно дърво! Това вече е доказано непроменено. Материалите как и да е, като за евтина кола са си добре.
  • 5 Николай Иванов

    2 1 Отговор
    румънски таралясник с френски части е равно само на едно-ходене по мъките на майсторите ,скубене на коси и пари .скапан боклук и да го вземеш чисто нов от румънски цигани и гастрономи кола не става пък камо ли това грозно нещо .аз го обявявам официално ЗА ГАРГАНТЮАТА НА КОЛИТЕ,ДА МУ Е ЧЕСТИТО.

    Коментиран от #6

  • 6 кара Лада

    3 0 Отговор

    До коментар #5 от "Николай Иванов":

    Само на първите беше така. Вече доста от чарковете са си румънски, даже сигурно има и доста китайски, та даже в момента и моторите си събират с изключение на дизела.
  • 7 Krasimir Somov

    0 1 Отговор
    Nikolai opluva6 markata Da4ia ogledaise kakvi koli proizvejda na6ata rodna strana prezdale4nata 66 ili 68godina pravehveme koli no zaradi politikata na na6atarodina prenudi reno daiznese proizvodstvotosi v Rumnia
  • 8 Николай Иванов

    0 0 Отговор
    сомов не я оплювам скъпата ти марка ,а ти показвам ,че това на което ти викаш хубав и евтин джип за наште българи,всъщност е боклук който след 5 години ще се чудиш дали да го дадеш на вторични или да си го гледаш как гние.а за това ,че сме произвеждали булгаррено и после е спряно от производство ,искай обяснение от компартията и ГЕЙ НИШЕВ ПО- ТОЧНО.