Last news in Fakti
21 Октомври, 2023 7761

Автоматична или механична трансмисия


  • Автоматична Трансмисия Автоматичната трансмисия става все по-популярна през последните години и повечето производители не оставят особен избор на клиентите си като я предлагат като единствена опция, особено в по-високите сегменти.
  • Механична Трансмисия Механичната трансмисия е изчезващ вид, който едва малцина автомобилни марки все още предлагат, заради производствени разходи или заради феновете, които искат усещането на три педала и "ръчка".

    555 гласа
    54%
    46%
    457 гласа

Коментари

  • 1 Стар шофьор

    137 18 Отговор
    Ако караш ръчка, може да караш всичко.

    Коментиран от #12, #37

  • 2 Смислов

    117 25 Отговор
    Автоматика вози задника. Ръгачката вози душата.
  • 3 🇧🇬 Б А Й Х @ Й ‼️

    33 20 Отговор
    Къде е спорът 🤔🤔🤔
    Колко ръчки има сред моделите хибрид или само на ток ❓

    / за един преАтел фен на теслА питам/

    Коментиран от #24

  • 4 Бай Х

    85 46 Отговор
    Автомата не е толкова надежден. И колата дава по- голям разход на гориво.

    Коментиран от #56, #60

  • 5 Бай Спиро

    54 4 Отговор
    ВинО или рикия? Конфликт няма, всичко е до човека, ама компа може да "кара" само автомат...

    Коментиран от #68

  • 6 рацерче

    46 21 Отговор
    Друго си е да изрежеш колата с ръчка.

  • 7 Гнида

    67 1 Отговор
    Аз спор не виждам . За всеки влак си има пътници .
  • 8 Механик

    34 17 Отговор
    Автоматична или механична - че то автоматичната не е ли механична, бе? Пак има зацепени зъбчатки, триене, превключване - чиста механика.

    Коментиран от #50, #54

  • 9 В.В.П.

    33 18 Отговор
    Винаги механика ..Завинаги..!!От Москвич до БМВ .
  • 10 Анонимен

    20 18 Отговор
    Зависи от нуждите на шофьора.Ръчна -можеш да решаваш ти кога да я изрежеш и да превключиш на друга скорост, автоматична - там решава компютъра. Например след завой или в завой автоматична не разрешава да се изреже, заради мерки за сигурност. Компютъра се бърка често и така един състезател няма да е много доволен от автомат.
  • 11 конфликт - нЕма

    41 66 Отговор
    Какъв "конфликт" ,бе ?! Автомата е по удобен и с него шофирането е по лесно . Вече и на евтини малолитражки от най бюджетният клас се слага автоматична трансмисия , защото хората ги търсят и с право ги търсят , защото на едно обикновенно , светофарно задръстване , ако си с "ръчка" , трябва сто пъти да натиснеш съединителя и да сменяш предавките (обикновено - от неутрална на първа) . Така че - края на "ръчката" дойде и само собственици на двадесет и пет годишни бангии (коментират тук) ,колко е готино с "ръчка" .

    Коментиран от #15, #26

  • 12 Конче вихрогонче

    13 33 Отговор

    До коментар #1 от "Стар шофьор":

    Камион с автоматични скорости, по нагорнище? Докато превключи и вземе, че тръгне назад?! Е нема такъв страх!
  • 13 ръчка = пръчка

    54 11 Отговор
    В предаването Ауто мотор унд шпорт я бистриха тази тема и обясниха /Кристиян Менцел/ ,че новите автоматични трансмисии са много по бързи /като реакция/ и дават много по голяма икономия на гориво /поради факта ,че винаги трансмисията е на подходящата предавка/ от механичната трансмисия и аз нямам никакво основание да не им вярвам.

    Коментиран от #23

  • 14 Тодоров

    52 19 Отговор
    Реален случай от оня ден. Приятел с чисто нов марков немски джип, закъса на европейска магистрала. Вика пътна помощ. Ония като чули, че е автоматик му казали да чака да дойде друг колега, че автоматика се дърпал по друг начин. Ако беше с ръчка щели веднага да му помогнат. И още - зимата е по-сигурно ако си с ръчка, 100% имаш пълен контрол над колата!

    Коментиран от #42, #64

  • 15 Този коментар е премахнат от модератор

  • 16 Реалист

    41 2 Отговор
    Бе колата да е нова пък дали ръчка или автомат все тая:)
  • 17 Този коментар е премахнат от модератор

  • 18 САТЪРА НА ХАНА

    32 2 Отговор
    НАЙ - СКЪПИТЕ И ХУБАВИТЕ ТРАКТОРИ
    СА С АВТОМАТ :)...
    ... БЕЗ АВТОМАТА СЪВРЕМЕННОТО ЗЕМЕДЕЛИЕ
    ЩЕ Е ГОЛЯМА МЪКА .
    .... ДА КАЖА КАТО ЛЮБИТЕЛ НА ТРАКТОРИТЕ :))
  • 19 Синът ти

    12 20 Отговор

    До коментар #15 от "Баща ти":

    Тате , това че караш една и съща /съветска/ кола от четиридесет години ,не значи че и ние трабва да караме такива .
  • 20 шофьор с много опит

    32 2 Отговор
    докато навършиш 40 години ръчни след 40 автомат
  • 21 Така зададни въпросите

    21 8 Отговор
    предполагат повече син отговор!НО,при положение че 80 % от автомобилния парк в България са стари автомобили над 10години и над 300 000 километра,автоматично автоматичната скоростна кутия отпада като вариант! Само който иска да си създава проблеми,си купува автоматик след 300 000 километра!

    Коментиран от #62

  • 22 цъвулко ,цървулкооо

    25 9 Отговор

    До коментар #15 от "Баща ти":

    Бре, значи всички дето карат автомат са пе.али, така ли?! Демек, 75% от шофьорите в Ервопа и 98% от шофьорите в САЩ! Много ,бе!!!
  • 23 Този коментар е премахнат от модератор

  • 24 🇧🇬 Б А Й Х @ Й ‼️

    13 2 Отговор

    До коментар #3 от "🇧🇬 Б А Й Х @ Й ‼️":

    Доста минОси ми нОсите, ама как па един след това не посочи десетина модела на Ел.ки и хибридки с ръчка❗

    Щото за да спориш трябва да можеш да сравняваш един и същ модел с двата вида скоростни кутии❗
    Иначе сравнявате РАЗЛИЧНИ неща 😉
  • 25 Ония с Фордо

    26 22 Отговор
    Автоматика е за жени и леваци!

    Коментиран от #32, #46

  • 26 Ти си

    2 7 Отговор

    До коментар #11 от "конфликт - нЕма":

    Прочети пост 25

    Коментиран от #28

  • 27 1994 г. много запазен , малко км.

    19 11 Отговор
    Гледам , повечето коментиращи тук , все още са на ГОЛФ четворка (дизел , разбира се) .
  • 28 Ганьо е велик !

    24 6 Отговор

    До коментар #26 от "Ти си":

    Така е ,така е ! 350 млн. американци , 500 млн. европейци и още към 500 млн. азиатци са ... жени и леваци ,разбрах !
  • 29 Този коментар е премахнат от модератор

  • 30 Хаха

    7 6 Отговор
    Най- лесно е на полусъединител в снега с автомат хах
  • 31 Буха ха

    29 5 Отговор
    Повечето от коментиращите очевидно никога не са карали автоматик. В най добрия случай, може да са сядали в 30 годишна бангия с автоматик с 3 предавки. Съвременните автоматици превключват по-бързо от Макс Верстапен, по икономични са, имат ръчен контрол с пера от волана, никога не пропускат да превключат, правят тръгването по стръмен баир лесно дори за пишман-шофьорите и предпазват двигателя глупости от рода на опит за превключване на първа при скорост от 100 кю/ч
  • 32 🇧🇬 Б А Й Х @ Й ‼️

    13 2 Отговор

    До коментар #25 от "Ония с Фордо":

    Айде сега намери за истински мАж
    Тесла със седемстепенна ръчна кутия ❗
    Благодаря предварително 😉
  • 33 българин

    26 14 Отговор
    ако се прецака автоматика бедна ви е фантазията какви пари струва в някой случуй повече от колата

    Коментиран от #35, #36

  • 34 Този коментар е премахнат от модератор

  • 35 🇧🇬 Б А Й Х @ Й ‼️

    11 7 Отговор

    До коментар #33 от "българин":

    Ако ти се прецака ръчката на Ферарито едва ли ще е по-евтина от автомата на Опелчето❗
    А и тук не става въпрос за дефекти и катастрофи ❗

    Коментиран от #38

  • 36 🇧🇬 Б А Й Х @ Й ‼️

    12 4 Отговор

    До коментар #33 от "българин":

    За теб само Дачия Сандеро,
    ръчка, 1.2 л 75 коня ❗

    Коментиран от #43

  • 37 Фанфан

    4 1 Отговор

    До коментар #1 от "Стар шофьор":

    Каква е тази ръчка, дето караш?

    Коментиран от #44

  • 38 333

    8 5 Отговор

    До коментар #35 от "🇧🇬 Б А Й Х @ Й ‼️":

    Дай Боже всекиму Ферари, но да ти се прецака автомата на шкодичката е почти толкова скъпо, колкото да ти се прецака ръчката на Ферари.
  • 39 От мен

    22 0 Отговор
    Всеки ден шофирам и двата вида скоростни кутии и нямам проблеми, автоматика на личен автомобил ръчни скорости на служебен, като слизам от едната кола и се качвам в другата. До сега не ми се е случвало да объркам скорости или да търся съединител при автоматика. Лично аз предпочитам автомата, но и ръчните скорости си имат предимство.

    Коментиран от #40

  • 40 333

    7 3 Отговор

    До коментар #39 от "От мен":

    Аз не мога да спра да търся съединител. Карам от осемдесетте все ръчки. Левия ми крак всичко сам прави. Може да не е лошо, но за мен е по-натоварващо от ръчка и нямам необходимост да свиквам.
  • 41 факти само истински

    7 2 Отговор
    повтаряте си темите като козите сте !автоматика е измислен още през 1903 в Америка ,когато в европа е имало само двустепени и тристепенни ръчни скоростни кутии ...автомата се налага и е по бързия поне така казват немските специалистите от атуто мотор спорт! дори Ф1 са с полуавтоматични 8 степенни скоростни кутиий.новите авоматици са с двойни съединители и опция режим за ръчно превключване което ги прави изключително функционални и надеждни немските специлисти казват че са и по дългоживи, просто избираш режим ръчен и си мислиш караш кола преди 1980 масово производство. в много държави шофьорските курсовете за различните скорости са различни!!!преимуществен е курса за ръчни скорости който позволява и управление на автоматици! този спор е излишен ! въпрос на вкус казало кучето и ....и си избираш автомобила според възможностите си !!!
  • 42 Щирлиц

    9 3 Отговор

    До коментар #14 от "Тодоров":

    Всички автоматици имат положение "N" - неутрално, което е еквивалентно на изключена скорост на ръчните с.к. и тегленето става по един и същ начин. Всички репатраци знаят как става това.
    Когато отидеш на преглед, за проверка на спирачките, на валяците автоматиците се поставят в този режим и гумите се въртят от валяците, точно както би станало, ако колата е теглена.
    Съвсем друг е въпроса, че всички нови премиум немски марки имат включена в гаранцията и пътна помощ от производителя, заместващ автомобил, вградена възможност за връзка със сервиза с един клик, 24/7 обслужваща линия и нещо за невярващите - поемат разхода за хотел на пътниците в автомобила, ако им се наложи да го ползват заради повреда на автомобила.
  • 43 българин

    6 9 Отговор

    До коментар #36 от "🇧🇬 Б А Й Х @ Й ‼️":

    кой си ти че ще ми казваш какво да карам последната ми кола я купих нова и е три пъти по скъпа от сандеро а като те гледам сандерото за тебе ще е мечта в сънищата ти

    Коментиран от #52

  • 44 Този коментар е премахнат от модератор

  • 45 Този коментар е премахнат от модератор

  • 46 Напротив

    13 7 Отговор

    До коментар #25 от "Ония с Фордо":

    Автомата е за ценители на удоволствието да шофираш.

    Коментиран от #47

  • 47 Този коментар е премахнат от модератор

  • 48 валци

    10 11 Отговор
    Автоматичната скоростна кутия е най-голямата екстра на един автомобил , след това е 44 . Вярно е ,че ремонтът на автоматик е от 3000 лв. на горе , но пък е голямо удобство особено на дълъг пък , а и не само . Карам Мерцедес автоматик от 4 години - до сега съм нямал абсолютно никакъв проблем със скоростната кутия , сменя ги с лекота . Има много предимства автоматика пред механичната , например ако карате на по-висок баир , ако карате механична може да ви изгасне , защото трябва постоянно да давате газ , а ако сте с автоматик няма как да ви угасне голата . Представете си някоя скъпа кола от 80 000 лева нагоре всички екстри , но без автоматик супер тъпо ще е най-голямата екстра да липсва . А и надали има коли от 80 000 ръчка или дори и да има ще са много по-малко от автоматика . А и в някой случаи автомата е по-икономичен от ръчката , както някой специалисти твърдят точно обратното . Вече масово се произвеждат коли с автоматична кутия , защото ли , много просто . защото е по-добрия избор .

    Коментиран от #55

  • 49 Електричките

    10 0 Отговор
    не са с ръчни скорости не защото ръчните са ретро, а защото електрическите автомобили просто нямат нужда от скоростна кутия.
  • 50 Раптор

    4 0 Отговор

    До коментар #8 от "Механик":

    Класическите с хидротрансформатор не са с никакви зацепващи се колела- хидравлични машини са.

    Коментиран от #70

  • 51 Раптор

    6 9 Отговор
    Доста хора май не са карали автоматик и коментират ... Ако съм в планина просто си минавам на ръчен избор на предавки и ограничавам до трета (или даже до втора) и това е- същото като с ръчните само дето е по-удобно. Ако искаш да се изрежеш, правиш кикдаун и се изрязваш много по-добре от всяка ръчна. Ако се счупи ремонта може да е 2000 2500 3000 .... ама като цяло рядко се чупи ако човек не е правил някакви простотии. Освен това смяната на съединител на кола с демпферен маховик да не е евтино? А съединителя все го сменяш, а автомата в общия случай може въобще да не се наложи. Е има смяна на масло ама е един път на 60 000 километра и не е чак пък толкова скъпо. И аз преди 30 години карах курсове на ръчна и после над 20г бях на ръчна, ама човек остарява и почва да оценява комфорта- не по цял ден да натискаш съединител и да ръчкаш някакъв глупав лост. Никой вече не може да ме върне на ръчна. Разбира се говоря за хубави автоматици примерно Айсин, а не псевдоавтоматици като роботизирани ръчни и недоразуменията на VAG.
  • 52 🇧🇬 Б А Й Х @ Й ‼️

    9 2 Отговор

    До коментар #43 от "българин":

    Опааа, демек баровец си ,
    ами що хленчеше
    "ако се прецака автоматика бедна ви е фантазията какви пари струва ..."
    затова и ти предложих Сандьо❗😀😀

    Коментиран от #53

  • 53 Моряка

    8 6 Отговор

    До коментар #52 от "🇧🇬 Б А Й Х @ Й ‼️":

    В автомобилизма има 2 аксиоми :
    1.Ако се качиш на автоматик вече ще карйш все автоматик.
    2.Ако се качиш на подигната кола( кросовър ,СУВ),вече ще караш само такава.
  • 54 Моряка

    5 0 Отговор

    До коментар #8 от "Механик":

    Прав си,колега,ама като закриха техникумите и инженер никой не иска да става, отде да знаят хората.
  • 55 333

    8 0 Отговор

    До коментар #48 от "валци":

    Щото на дълъг път много се превключва? Като включа последна предавка на излизане от София и включвам на долна на влизане в Бургас.

    Коментиран от #59

  • 56 Моряка

    5 1 Отговор

    До коментар #4 от "Бай Х":

    Минало бешело време.Разсъждения отпреди 60 години.
  • 57 истината и само истината

    4 4 Отговор
    гледам коментарите разбиреачи с "РЪЧКИ" 1.2 55 коня макс 2,0 120 коня иначе приказват , качете се на нещо 300-400-500 коня и после приказвайте
  • 58 ЦДГ-то

    9 0 Отговор
    Пак по нашенски гледаме да се надприказваме кое е по-убавото ! Е има ли значение ? Всеки си кара каквото му е кеф , на едни им е кеф ръчка на други автоматик . Какво се разправяте и спорите не знам .
  • 59 🇧🇬 Б А Й Х @ Й ‼️

    6 0 Отговор

    До коментар #55 от "333":

    😀😀😀😀😀
    Хубав виц, харесА ми
    🚗🚗🚗🚗🚗🚗🚗
    Затова няма да питам как караш на седма в ограниченията край Загорите и тапите по ремонтите
    😉😉😉😉😉
  • 60 Този коментар е премахнат от модератор

  • 61 Този коментар е премахнат от модератор

  • 62 Хохохо

    1 0 Отговор

    До коментар #21 от "Така зададни въпросите":

    Най точния коментар.

  • 63 Този коментар е премахнат от модератор

  • 64 ПоясниниЕ

    4 0 Отговор

    До коментар #14 от "Тодоров":

    Всеки чул, недочул бистри тема без собствен опит. Всеки автоматик има възможност за освобождаване от скорост при повреда на автомобила. Всяка марка и модел. Въпроса е, че трябва и сервизите и пътните помощи да имат компетентен обслужващ персонал. Във случая или историята е измислена или "майсторите" са ниво селска пръчка с каруцата
  • 65 Точката

    3 4 Отговор
    Коментарите на хора със стари ръчки или такива никога не качвали се на съвременен автоматик са неуместни и дори откровено глупави. Когато някой изтъква някакъв контрол на автомобила, горене или скъпи ремонти не е нищо повече от безпаричен всезнайко със 20 годишна кошара. За всички останали...удоволствието няма цена. Който разбрал, разбрал.
  • 66 Гроздето е кисело

    2 5 Отговор
    Явно ръчкофилите тука никога не са чували за адаптивна автоматична кутия, според стилът на шофиране и възможност за нулиране на настройките от предишен собственик и адаптиране към новия. Да не говоря за превключването за част от секундата при спортно каране или при кикдаун. Реакцията е толкова бърза, че няма човек който да синхронизира двата крака и ръката си с такава бързина. И това при максимално щадене на двигателя и икономичност немислимо при автомобили над 200 коня.

    Коментиран от #67

  • 67 Реалист

    7 2 Отговор

    До коментар #66 от "Гроздето е кисело":

    Да, и точно в България ако не си разбоник, да си купиш такъв автомобил нов от магазина, а го изчакаш 10+ години и го купиш смлян на 500 000км нов внос, от Европата, ще си бачкаш за него и ще ги наливаш в ремонти.
    Гениалността е в простите неща. Нито имаме пътища, нито нормални заплати, за да търсим сложни боклуци с 5 годишен живот, струващи маса пари, които няма как да спестиш на заплата.
  • 68 А дядо поп...

    0 0 Отговор

    До коментар #5 от "Бай Спиро":

    Като го попитали този въпрос казал "и бира чедо, и бира"...Темата е безсмислена - щом се продават и двата вида трансмисии, значи има купувачи и за двата. Според мен, ако човек шофира много и все в час пик в големия град - автоматик, във всички останали случаи - по предпочитание. Има обаче един сериозен проблем с модерните автоматици, а той е че повечето не стават - или са гадни за шофиране или са ненадеждни или някаква комбинация от двете. Единствения доказал се автоматик е класическия автомат, който за жалост се вгражда в изключително малко нови коли. Мазда е една от последните марки, които го слагат на що годе достъпни автомобили.
  • 69 Любчо

    0 0 Отговор
    Автомата става и ръчно бе деца. :) и е далече по бърз от ръчната.
  • 70 Механик

    2 0 Отговор

    До коментар #50 от "Раптор":

    Няма съвременна автоматична кутия, която да е само хидротрансформатор. След него задължително има зъбни колела, реализиращи предавките.
    Даже преди 50г са имали 2 предавки, после - 3 и така...
    Все пак става дума за съвременни кутии, нали?

Напиши коментар:


Публикувай
ФAКТИ.БГ нe тoлeрирa oбидни кoмeнтaри и cпaм. Нeкoрeктни кoмeнтaри щe бъдaт изтривaни. Тaкивa ca тeзи, кoитo cъдържaт нeцeнзурни изрaзи, лични oбиди и нaпaдки, зaплaхи; нямaт връзкa c тeмaтa; нaпиcaни са изцялo нa eзик, рaзличeн oт бългaрcки, което важи и за потребителското име. Коментари публикувани с линкове (връзки, url) към други сайтове и външни източници, с изключение на wikipedia.org, mobile.bg, imot.bg, zaplata.bg, auto.bg, bazar.bg ще бъдат премахнати.
Назад към конфликта