04 Октомври, 2025 4886

Сензорни или физически бутони?


  • Сензорни Бутони През последните години автомобилните производители започнаха да вграждат все повече сензорни бутони, което често намалява разходите им и унифицира процеса по сглобяване.
  • Физически Бутони Физическите бутони, макар и старомодни за някои, все пак имат своите привърженици поради своето интуитивно използване.

    12 гласа
    2%
    98%
    469 гласа

Коментари

  • 1 си дзън

    35 1 Отговор
    Проблемът на сензорния бутон е, че не винаги "хваща", ама понеже е евтино...

    Коментиран от #3

  • 2 Кит

    36 1 Отговор
    Проблемът на сензорните бутони е пряко свързан със сигурността на управлението:
    1. Те по правило изискват отклоняване на вниманието към бутона, ровене в менюта, което в сложна ситуация е фатално.
    2. Негарантираното сработване или неизбежните грешки при търкалящите се палети също може да има фатални последици. Когато си играеш със смартфона може и да е забавно, но в кола със 140 по магистралата забавата е друга.

    Прогноза: до няколко години сензорните бутони ще бъдат забранени в сериозните държави.
    Просто нивата на кръвния данък все още са ниски, но когато чашата прелее....

    Коментиран от #4

  • 3 авто фен

    5 14 Отговор

    До коментар #1 от "си дзън":

    А то понеже е евтино затова ли Нокиа изчезнаха! Аз като гледам няма по-евтино от телефон с копчета! Кой измисли,че електронните дисплеи са по-евтини от щракащи пластмасови механични бутони?!
  • 4 авто фен

    1 21 Отговор

    До коментар #2 от "Кит":

    Много е просто - сензорните бутони може и да са на същото място на евтините механични бутони, само че да са сензорни като ги натиснеш да вибрира както бутон на смартфон. Който иска щракащи копчета като от миналия век за него винаги има Тойота или Дачия.
  • 5 ник

    1 22 Отговор
    чичаците да си карат коли с копчета,ако останат такива. не си представям Тесла с копчета и шалтери,хаха ами това е абсурд, връщане към миналото. Защо не искате и механичните стрелки на оборотомера да се върнат и километражите с жило? Или що не ползвате телевизори с копчета? Или телефони с копчета, още се продават и са най-евтини. Нали много хубаво. Хубаво,ама евтино, стара технология. Никой днес и не помисля да ползва телефон с копчета и да обяснява колко е по-лесно да щрака бутоните.

    Коментиран от #6, #10, #14

  • 6 Баща ти

    22 0 Отговор

    До коментар #5 от "ник":

    От прайда ли пишеш бе джендърче?Щом харесваш Тесла работата е ясна,возиш се с гадже от същия пол!

    Коментиран от #7


  • 7 ник

    0 13 Отговор

    До коментар #6 от "Баща ти":

    Теб пък кво те интересува с кой се возя и дали се возя с някой?Кво общо има това със сензорните бутони.Ти с телефон с копчета ли си? не е ли по-удобен?

    Коментиран от #8

  • 8 Посетител

    8 1 Отговор

    До коментар #7 от "ник":

    Прочети отново коментар 2 на Кит. Този път по-задълбочено и с вникване в написаното!

    Коментиран от #9, #15

  • 9 ник

    0 2 Отговор

    До коментар #8 от "Посетител":

    Прочети коментар 4 от авто фен. Дори не задълбочено. Елементарно е.

    Коментиран от #12

  • 10 мъка, мъкааа

    2 0 Отговор

    До коментар #5 от "ник":

    Жалко, смешно розово пони си ти🤣 Cтpaпончето ти сензорно ли е също😂
  • 11 пРОГРАМИСТ

    3 1 Отговор
    Много по-евтино за производство е сензорът, 100 бутона в 1
  • 12 А бе

    5 0 Отговор

    До коментар #9 от "ник":

    Каква е разликата, ако бутоните са на едно и също място, но са сензорни, а не механични? Тук става въпрос за това, бутоните да излизат на дисплея на мултимедията. И когато се наложи да намалиш парното, примерно, да започне едно ровене в менютата, в подменютата, в субменютата и докато намериш сензорния бутон, който ти трябва, току си се забил в някое дърво или в ТИР-а пред теб. Затова уважаващите клиентите си производители извеждат най-важните и най-често използвани бутони в механичен или в електромеханичен вариант на леснодостъпно място на таблото. Което място се запомня лесно и можеш да намериш бутона и със затворени очи. По този начин се свежда до минимум вероятността да си отклониш вниманието от пътната обстановка за по-дълго време, което от своя страна пък намалява риска от катастрофа.
    На мен друго не ми е ясно - в закона е забранено да се ползва мобилен телефон без система "свободни ръце", но не забранява колите, в които бутоните са единствено сензорни, разбирай на екрана на мултимедията. А колите с такова управление на функциите им са в пъти по-опасни.
    Айде сега бегай да си играйкаш и като пораснеш достатъчно, демек да станеш някъде над 30 - годишен и имаш шофьорски стаж над 50 000 км поне, можеш да се върнеш и да поискаш разрешение от батковците да пуснеш някое по-умно мнение.
  • 13 асдф

    6 0 Отговор
    Мразя последното поколение коли! Карам най-новата шкода Суперб (служебна) личната ми е БМВ Е38. БМВ-то макар и вече 25 годишно е много повече кола от оня пластмасов таблет грозен на колела. Колата няма и 11к километра и вече има проблеми. Да не говорим че тея идиоти са направили 2.0 дизела им фабрично са си похапва масло. Бавареца не пипа и 100 грама от смяна до смяна. В шкодата всичко скърца и тея от завода не бяха хванали една вътрешна лайстна както хората та трябваше да се занимавам да я махна и сложа нормално за да щракнат щипките че не се търпеше. Пълен отврат! Единствения минус на бмвто пред тая шкода е че харчи 17-18/100 ама с кеф си го плащам като знам че задника ми седи на естествена кожа и колата не се разпада. От тея таблети и сензорни “копчета” нищо не става. А оня по-горе къде ми сравняваше телефон с кола и спомена теслата му препоръчвам да пробва полов акт с жена.
  • 14 Никси

    2 0 Отговор

    До коментар #5 от "ник":

    ма ние чичаците може и не само коли а камиони , автобуси , багери , комбайни , трактори , асвалтополагачки , валяци , ес класи , кубчета и квото още се сетиш с КОПЧЕТА ама не от балтон а механични бутони , щото ние чичаците като сме препатили с тия таблети и тъчскринове дето викаше един мой братовчед Здравко Станков да мажеме с пръстите по екрана аа я ме хвани за шлифера за едно танго на плаца да ти покажа как ср танцува , даже и телефона ми е в момента Нокия с копчета с две сим карти има всички функции като интернет водоустойчив и против удърен , така че мило дете когато и малко така препатиш с тия модули , електроники и таблети когато ти изгаснат в момент който най не очакваш а най ти е възможен е тогава ще си промениш мнението че не става само с ядене а акъл трябва , има една поговорка не питай старило а питай патило , бая има още много качамак да ядеш , за да пораснеш !!!.
  • 15 Илиев

    2 0 Отговор

    До коментар #8 от "Посетител":

    Не случайно дори в най новите самолети всички бутони са механични, особено тези от изключителна важност. При включване или изключване се чува щтрак и пилота чувства че е извършил съответното действие. Също така е видно и физическото преместване на бутона - нагоре, надолу или ляво дясно. Има и мека механика но никога сензорни бутони или пък тъчскрин екрани. Според мен за автомобила трябва да важат същите правила.

Напиши коментар:


Публикувай
ФAКТИ.БГ нe тoлeрирa oбидни кoмeнтaри и cпaм. Нeкoрeктни кoмeнтaри щe бъдaт изтривaни. Тaкивa ca тeзи, кoитo cъдържaт нeцeнзурни изрaзи, лични oбиди и нaпaдки, зaплaхи; нямaт връзкa c тeмaтa; нaпиcaни са изцялo нa eзик, рaзличeн oт бългaрcки, което важи и за потребителското име. Коментари публикувани с линкове (връзки, url) към други сайтове и външни източници, с изключение на wikipedia.org, mobile.bg, imot.bg, zaplata.bg, bazar.bg ще бъдат премахнати.
Назад към конфликта