Last news in Fakti

17 Август, 2020 13:08 4 003 18

Диана Русинова от ЕЦТП пред ФАКТИ: АПИ са нямали сигнали е оправдание, те са длъжни да проверяват

  • ам тракия-
  • ремонт-
  • катастрофа-
  • турски тир-
  • апи

"Големият проблем в този участък е, че основата не е уплътнявана правилно", каза Диана Русинова

Диана Русинова от ЕЦТП пред ФАКТИ: АПИ са нямали сигнали е оправдание, те са длъжни да проверяват - 1
Снимка: Личен архив
ФАКТИ публикува мнения с широк спектър от гледни точки, за да насърчава конструктивни дебати.

След запитване, което изпратихме към Агенция "Пътна инфрастуктура", от ФАКТИ получихме потвърждение, че ремонт на участъка на АМ "Тракия" между Стара Загора и Чирпан ще започне "поетапно през септември, когато приключва активният летен сезон и се очаква да намалее интензивният трафик". От АПИ отговориха още, че "в периода на гаранцията в участъка от 168-ми км до 208-ми км не са получавани сигнали за необходимост от ремонт" и посочиха "дългoгoдишнaтa eкcплoaтaция нa трaceтo и интeнзивния тeжкoтoвaрeн трaфик" като причина за нeдoбрoтo cъcтoяниe на пътя.


Свързахме се с Диана Русинова от Европейския център за транспортни политики, за да коментира отговора на АПИ и проблемите по пътя както в участъка, който престои да бъде ремонтиран, така и в 160-тия километър от АМ "Тракия", където миналия месец се случи катастрофата с турски тир, отнела живота на петима души.  Какво каза тя пред ФАКТИ, четете в следващите редове:


"Всички знаем, че този участък пропадна много отдавна. Независимо дали в АПИ са имали сигнали или не, в крайна сметка Агенция "Пътна инфраструктура" има задължение, съгласно Закона за пътищата, всяка година да проверя всеки един участък, който стопанисва, да проверява дали пътят отговаря на минималните нормативни изисквания. Ако пътят е пропаднал и те не са знаели, ще бъде странно, тъй като те имат законовото задължение да проверят два пъти всяка година.


През спътникови снимки установихме някои проблеми назад във времето, които никой не е отчел. Започнахме да проследяваме развитието на растителността наоколо, движението на води и т.н от 2000 година насам. Имайте предвид, че от спътникови снимки много лесно се хваща промяната в оцветяването на асфалта. Новият асфалт е по-тъмен от стария.


Установихме, че още през 2014 година има проблеми в участъка на 160-тия километър от АМ "Тракия". По отношение на участъка между Чирпан и Стара Загора, през 2011 година, той вече беше пропаднал. Твърдя го съвсем сериозно и отговорно. През 2011 година вече бяха започнали да се появяват неравности.


Как от АПИ, в задължението си да инспектират, не са установили, че там има пропадания и проблеми, който да се разрешат гаранционно, не мога да коментирам - това е тяхна вътрешна процедура. Те трябва да обяснят това.


Във връзка с катастрофата на 160-ти колометър, ние направихме едно изследване на условията и кратък доклад, който ще предадем към АПИ и ще изчакаме реакция. Специално за 160-ти километър има други фактори, които допринасят за увреждането на пътя, не е само прекомерният трафик. Странични фактори, които са свързани с метереологични промени, с разстителност и т.н. За мен, причината за ПТП-то на 160-ти километър с турския тир е фугата, а не матинелата.

Мантинелата е едно следствие, заради което толкова много хора загинаха. Дилатационната фуга е много странно пропаднала, има някои много специфични признаци при тези пропадания. Ние говорихме с геолог и според него, има странични процеси, оказващи влияние. Ако там не се направят например тренажи на основите, хидроизолации и т.н., този проблем след 5 години ще се появи отново на същото място. Ние ще пак имаме пропадане на основата, пак ще имаме очукване на моста и т.н.


Относно Чирпан - това, че от АПИ са нямали сигнали, е просто оправдание, те са длъжни да проверяват. Длъжни са, според Закона за пътищата, всяка година да извършват проверка, не веднъж, а два пъти. Отделно, има надзор по време на гаранционния срок. Този надзор свършил ли си е работата? Те, като стопанин, изразходил публични средства, проверили ли са?


Големият проблем в този участък е, че основата не е уплътнявана правилно. Проблемът при Чирпан е още от самото строителство. Имам известни съмнения, че дори и да ремонтират, щом основата не е направена добре, след известно време проблемите ще са същите".


Поставете оценка:
Оценка 4.8 от 20 гласа.



Напиши коментар:

ФAКТИ.БГ нe тoлeрирa oбидни кoмeнтaри и cпaм. Нeкoрeктни кoмeнтaри щe бъдaт изтривaни. Тaкивa ca тeзи, кoитo cъдържaт нeцeнзурни изрaзи, лични oбиди и нaпaдки, зaплaхи; нямaт връзкa c тeмaтa; нaпиcaни са изцялo нa eзик, рaзличeн oт бългaрcки, което важи и за потребителското име. Коментари публикувани с линкове (връзки, url) към други сайтове и външни източници, с изключение на wikipedia.org, mobile.bg, imot.bg, zaplata.bg, auto.bg, bazar.bg ще бъдат премахнати.

КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА

  • 1 2 020

    27 2 Отговор
    АПИ се интересуват от приходите в шкавчето, за другото всеки да се оправя сам. И защо не въстановят част от парите внесени от нас за год. винетка, след блокадата заради COVID.?
  • 2 666

    20 1 Отговор
    да,но на наще хора гаранцията вече е минала,както и на всичко в тая държава!Докато няма вкарани в затвора заради персонални отговорности,винаги ще изпускаме гаранцията.....
  • 3 Шеф на АПИ

    16 1 Отговор
    И АПИ трябва да даде своя принос за максимално изтребление на народа си! Иначе защо да са във властта?!
  • 4 Румпелщилцхен

    26 0 Отговор
    Цяла България знаеше а от АПИ не?
    А табелите с ограничение на скороста на 90км/ч са поникнали от дъждовете нали? Без никой да знае как и защо.
    Това ще да е едно от чудесата на света.
  • 5 Гилотината

    9 0 Отговор
    Така е в БКП-ГЕРБ партийната бюрокрация: хем не си вършат работата, за която им плащаме свръх-високи заплати. хем в края на тримесечието си определят и раздават материално стимумиране по 20,000 лева на партиец-калинка!
  • 6 Логически, а не граматически

    20 2 Отговор
    Гербави калинки, хайде защитете се! Цяла държава знае че пътя е пропаднал, тия човешки утайки чакат сигнал? Гарантирано от ГЕРБ!
  • 7 бреееее

    5 1 Отговор
    Научи български, ма госпожа! Казва се "не са имали", а не "са нямали"!!!
  • 8 Анонимен

    11 2 Отговор
    Уплътняването на основата е по-важна дейност, отколкото полагането на асфалта, но в България сигурно сме останали 5 инженера, които познават методиката. Масово се прави по усмотрението на байчовци с валяци, в зависимост от това колко ги мързи или бързат. Това Калифорнийски коефициент на носимоспособност на основата, влагонасищане, зърнометрия на материала, дебелина на слоя, тип на валяка - 99% от строителите представа си нямат за какво иде реч. Само Националния Инспектор с Жипката и Фейсбука разбира, явно...

    Коментиран от #13

  • 9 Ристо Пинокио

    3 6 Отговор
    Това е магистралата на БСП - Станишката. Той построи тази част, не се правете на ощипани сега.

    Коментиран от #11

  • 10 Край

    6 0 Отговор
    90 млн лева ще струва направата наново на участъка.
    Аз пък бих накарал корумпираните и крадливи политици от последните 20г да преправят магистралата с кирки и лопати и бригадирски колички
    И да ги гледат хората като минават от там
  • 11 Неанонимен

    5 0 Отговор

    До коментар #9 от "Ристо Пинокио":

    Мхм. Още една причина гербавите да проверяват състоянието на участъка още по-детайлно и често. Но не са го правили. Защо ли?...
  • 12 възпитаник

    5 0 Отговор
    АПИ изчистете пътя Русе Силистра от храсти и дървета,че на зима ще трупа преспи а плащаме
  • 13 Дупка на пътя

    1 2 Отговор

    До коментар #8 от "Анонимен":

    Калифорнийски коефициент?! Тук е България бре байчо. Работи се по Мурманският или Магадански коефициент!
  • 14 СтарТИРаджия

    1 5 Отговор
    А бре можете да карате по Тракия, вкл. по друсливият 39 км участък (вече е 53 км бих казал) с по 160, на два метра от багажника на предния. ТИР-овете Ви пречат, пак там - при 90 ограничение, делатационната (брех написах я) фуга пречи, мантинелата ръждясала, валяка не трамбовал добре, земетресение в Япония изместила основата на пътя! А всичко е 99,99 % ШОФЬОРСКА ГРЕШКА! Аз минавам през въпросната фуга поне по 20 пъти на месец. С 35 - 40 тона камион. С 90 км/ч. Е как пък един път не ме изхвърли пустата фуга на някъде?! Да не си мислите, че и в уреденият свят всичко е цветя и рози? Майко мила, в Германия какви аутобани тип пропаднал гредоред има... Ама само знаем да мрънкаме - нормално за не разсъждаващи некадърници! В Германия никой със 160 не кара залепен зад предния!!! АПИ единственото за което са подсъдно виновни е липса на качествена маркировка и понятни знаци и табели. Повсеместно! А за не подстригване на дървета и храсти са направо за възвратно - постъпателно наказание!

    Коментиран от #15

  • 15 Госта

    4 0 Отговор

    До коментар #14 от "СтарТИРаджия":

    Тъпакоопо,ти си по-прост и от ПКП
  • 16 Гошо

    1 0 Отговор
    От къде се появи тази Калинка? В България за съжаление всеки който не разбира от нещо има компетентно мнение.
  • 17 За мерките

    1 0 Отговор
    Правилп съм сигнал до АПИ за път Е72. Имаше дупки като кратери - никаква реакция! Питах ги след един месец - още проверявали! Така и Неви отговориха! А аз бях така зверски изкривил и двете джанти- чак се чудя как не спуках гуми... След още два месеца запълниха дупките, а аз минавах от там на тръни.
  • 18 ДОКО

    0 0 Отговор
    РЕШЕНИЕТО НА ВСИЧКИ ПРОБЛЕМИ НА АПИ СА В ЧЕКМЕДЖЕТО НА ГЕНЕРАЛА БОКО..