След безпрецедентния щурм на Народния театър, режисьорът на постановката „Оръжията и човекът” със специално интервю. Какво мисли той за случилото се? Бил ли е и преди в подобни ситуации? Би ли дошъл отново у нас? Интервю на Нова телевизия с Джон Малкович
Благодаря Ви за участието отново. Какво бихте казали на тези, които са срещу продукцията на „Оръжията и човекът“?
- Мисля, че няма какво да се каже. Това е нещо, срещу което хората са решили да бъдат. Не съм сигурен колко изобщо са прочели пиесата. Това е доста известна творба, много позната и добра, според мен смешна. Не съм българин, но не мога да си представя защо тази художествена творба, чието действие се развива в България, с чаровни български герои, би се считала за толкова обидна, но хората се засягат от каквото счетат за обидно. Бих предпочел да можех да поканя протестиращите да изгледат постановката, съмнявам се, че щяха да я счетат за така обидна. И разбира се, това никога не е било моето намерение, нито на Народния театър. Това е забавна, чаровна, романтична комедия. Това е.
А как гледате на реакцията на българската публика? Можете ли да повярвате?
- Не съм имал много публика - може би по-малко от 60 души са я гледали. Няма как да знам, но хората, които бяха там снощи, се смяха на това, на което очаквах, като мисля, че им хареса. Но съм имал постановки пред българска публика едва няколко пъти. Тук, в Народния театър, играхме постановката „В самотата на памуковите полета“, като публиката беше много радушна. После и във Варна, не си спомням дали имахме една, или две постановки. Беше на един вид опера, творба, съчетаваща класическа музика – „Адска комедия”, която всъщност беше изключително дълбоко обидна и то по много начини. Много притеснителна история, но публиката беше страхотна. Опитът ми тук е с актьорите, които са невероятни. Много ми хареса да идвам на работа всеки ден, да гледам какво правят, какво им е хрумнало. Те са смешни, смели, проницателни, много добре подготвени, много изобретателни. За мен бе и още е истинско удоволствие.
Очаквахте ли премиерата Ви да бъде едва пред стотина души, предвид това, че сте режисьор и актьор, чийто труд е познат на милиони души?
- Знаете ли, забавно е. Миналата седмица изпратих на един много добър приятел от ранните ми дни в театъра къде репетирахме. Там има 89 места, а нашият театър имаше 88 места. Често и нямахме изобщо публика. Не се притеснявам особено от това. За комедията по-голямата аудитория е полезна, но за драматична постановка не е от такова значение. Но никога нямам очаквания. Твърде стар съм за очаквания. Дали има петима, или пълна зала, не знам. Не го мисля толкова. Жалко е за Народния театър, че толкова малко от закупилите билети успяха да влязат. И това не бива да е позволено. Протестиране – да, но да се препречва влизането на хора, това не е признак за цивилизовано общество.
За какво си мислехте в празната зала снощи?
- Нищо. Говорих с приятели, които бяха тук, по други теми. Имаше сърби, дошли от Народния театър в Сърбия, защото това трябва да е пиеса, създаваща враждебна обстановка към сърбите. Така поне ми казаха, което е абсурдно. На тях им хареса, поне ми се струва. От страната на баба ми имам сръбски корени. Харесвам Сърбия. Играл съм там. Всичко, изречено за пиесата, няма нищо общо с пиесата. Но това е нещо българско, нещо за политическа власт и прочее. Не целя да обиждам българската армия нито памет от войната, нито каквото и да е било за България. Тук съм, защото харесвам България. Но както казах, хората се засягат по ред причини, а понякога поводът е да получат повече власт, не толкова, че са засегнати. Това е мое лично мнение. И го виждам навсякъде по света. Това не е само български проблем – това с тази пиеса. В цял свят има такива проблеми. Казваш това? Как смееш?! Наченато е движение за ограничаване на свободата на словото, под претекст, че е език на омразата. Протестиращите срещу тази постановка имат пълното право да заявят колко не им харесва. Нито един от тях не я е виждал, но няма никакъв проблем, трябва човек да има право да заявява какво не харесва. В свободните общества няма проблем. Но да се възпрепятстват други хора да дойдат, да преценят сами за себе си, това е кощунство. Да мразиш… Хората постоянно мразят неща. Но аз не мразя това, което правят протестиращите, особено искрените такива – какъвто и процент да са. Няма да се засегна от това, че те са се засегнали. Хората се обиждат от каквото решат. Нямам нищо против. Работата ми често е обиждала хора и аз често съм засягал хора. Разбирам.
Случвало ли Ви се е преди нещо, подобно на снощи?
- Да. Правихме пиеса на велик аржентински писател. Не мога да кажа, че вината бе моя. Но имахме дата за постановка в Буенос Айрес, три дни да подготвим драматизация, която адаптирах по велик аржентински роман - „Герои и гробове“, със заглавие „Доклад за слепите“, което бе 24-минутна класическа музикална творба – 25 минути да е била. Някои хора много тежко се засегнаха от тази. Другата пиеса, която се наложи да правя в отчаянието си, създадох предния ден, защото промоутърите бяха обявили, че е вечер с мен. Щях за 25 минути да правя събитие в рамките на нещо друго. Ясно бях заявил на тогавашния ми агент. Неколкократно и недвусмислено го уточних. Но като пристигнах в Буенос Айрес беше наречено „Вечер с Джон Малкович”, което изобщо не ми беше приятно. Не успях да разбера кой го бе казал и всички ме лъгаха за това кой го е нарекъл „Вечер с Джон Малкович”. Тогава режисирах постановка в Лондон и съвсем ясно бях заявил, че ще дойда и ще играя в Буенос Айрес, Мендоса. Много се радвах да го направя, но само това щях да правя вечерта. Вместо това направихме съвсем различна постановка, за която също се оплакваха. Когато правих постановка, финансирана от Гьоте института в Чикаго, пиеса наречена „Мостът на мъдростта“ с чикагски режисьор и колега. Беше по роман на Пeтeр Хандке, който драматизирахме. В края на представлението имаше хора, които ме замеряха с програми. Но за да бъдеш в общественото полезрение, да бъдеш в театъра, в киното, трябва да разбереш нещо. Сам се разполагаш в обществото, вярваш, че имаш какво да кажеш, нещо, което да поднесеш или предадеш на публиката. Но трябва да съзнаваш, че на публиката може да не се понрави. Може и изобщо да не го хареса. Това обикновено би настъпило, когато хората го гледат или когато са го видели. Това – никой не го е гледал, така че е малко странно. Но хората се засягат от много неща. Не възнамерявам да отговарям на това, защото е тяхно право. Но нямат право да възпрепятстват хора, закупили билети, да дойдат. Всъщност трябва да се заведе дело, защото ако аз си бях купил билети, щях да си искам парите. Не от Народния театър, а от тях, защото те ме възпрепятстват. Мисля, че е кощунство. Но да си против нещо, което не си и видял, не. Може да е мнение, породено от хора, с които не държа да общувам, но не ги познавам. Може да са страхотни хора. Но да не си видял нещо и да не ти харесва е едно. Нямаш право да забраняваш на други хора да го виждат, нали разбирате.
С оглед събитията от снощи, променило ли се е мнението Ви за България и българите?
- Не, не. Разочароващо е, че хора, които са искали да го гледат, не успяха да влязат. Но мога да си представя да се случва в цял свят, често. В университетите в Америка студентите не искат да слушат речи, с които не са съгласни. Как го постигат? Наричат го език на омразата, неприлично или фашистко, какво ли не. Не, те са фашисти, защото може да изслушат нещо, с което не са съгласни и според мен е основополагащ елемент от културата да можеш да изслушаш неща, с които не си съгласен. Някои от тях може да са прави, ако изобщо съществува такова понятие в дадени ситуации, но не знам… Аз съм твърдо против цензурата, против „канселирането“ на хора, защото имат различни убеждения от моите. Не познавам човек, който да има същия светоглед като моя. Не държа да срещам такъв. А и дори да е съгласен с моя светоглед, може пак да имаме разногласия. Оптимистичен съм относно човешкото поведение. Като човек, който от известно време е донякъде познат в света, знам, че не всичко е ласкателство и пиене на коктейли на тераса. Много неща вървят ръка за ръка с това да си разпознаваем, които са дълбоко неприятни. Но за мен, хората могат да протестират колкото искат, обаче властите и органите на реда са отговорни да не им позволяват да възпрепятстват хора да отидат на нещо, за което са платили.
Предвид премиерата на „Оръжията и човекът“, промени ли се вярата Ви в доброто и човечеството?
- Не. Видял съм много неприятни неща в живота си. За съжаление, според мен е чаровна, забавна пиеса с наситени и интересни български образи. Това ме натъжава. Жалко е. Още от лятото ми бяха казали, че постановката може да породи спорове. Казах на театъра, че вероятно не бих могъл да направя друга пиеса тази година, защото е твърде късно тепърва да избера нещо, да го подготвя, да организираме всичко, но с удоволствие бих го направил, ако искате така да действаме. Именно това бе решението на Народния театър и го уважавам. Много се радвам, че го направих. Ако дойде публика, смятам, че ще им хареса. Наистина просто никак не я считам за обидна, но това не променя мнението ми за хората. За мен, политически движения… За това съм доста циничен, защото съм циничен на тема политика и идеология. Това, което използват хората за политическо внимание или власт, не ми харесва особено. Страня от политиката на всяка цена. Но занаятът ми е да работя в театъра и в киното. Работата ми в този случай бе да режисирам постановка и ми беше много приятно. За мен бе удоволствие да работя с актьорите. Така че не е. Твърде стар съм да се променям. Харесвам хората. Рядко срещам човек, с когото да не мога да се разбирам, да не мога да работя, почти никога не се е случвало в живота ми, а съм на 70 години. Не съм от тези, които само обясняват как мразят този или онзи. Не, намирам общо с много хора в живота си и не считам хората за разочароващи. Те са просто хора.
Предвид всичко, което се случи с опита Ви тук, бихте ли дошли в България за друг проект, било то като режисьор или актьор?
- Разбира се. Е, стои въпросът дали биха ме поканили. Но естествено, да. Мисля, че просто е въпрос на политически опортюнизъм, излязъл извън релси. Само да отбележа, това не е изобщо политическа пиеса. Как би могло да бъде, като е написана от човек, който не е знаел абсолютно нищо за България, за българската култура, никога не я е посещавал, въобще не се е интересувал? Английско-ирландски писател от онова поколение. Открай време битува един английски израз, че „чернилките започват от Кале”. Сигурно сте го чували. Как така? Че всички останали са чернилки? Какво значи? Обида е. Но повече от всичко са просто празни приказки. Хората казват всякакви небивалици. Много често, особено сега, хората се стремят да налагат цензура на свободата на словото. Не бих проявил интерес към това нито в тази ситуация, нито в която и да било друга.
Напиши коментар:
КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА
1 Буден
Коментиран от #114, #165
09:12 09.11.2024
2 атлантически съвет
Коментиран от #15, #143
09:13 09.11.2024
3 Елена
и вижте част от цитатите в пиесата, чийто режисьор е Джон Малкович. Отвратително и долно е.
Подпишете и петицията, защото тази гавра не се търпи.
Коментиран от #35, #56
09:14 09.11.2024
4 Боби
Коментиран от #67, #190
09:14 09.11.2024
5 Пич
09:14 09.11.2024
6 Двоен ЕвроАтлантически аршин
ЗАЩО когато се подигравам и осмивам някой на етническа основа (евреин,турчин, циганин, или др.) е език на омразата, дискриминация, фашизъм, ще ме съдят и цензурират, но когато някой прави същото с мен (като българин) е свобода на словото, свободния дух,човешко право, демокрация ?!?
С какво аз съм по различен от другите?
И защо нямам същите права като тях?
Коментиран от #96
09:15 09.11.2024
7 ........
Коментиран от #34, #158
09:15 09.11.2024
8 Питам:
09:15 09.11.2024
9 2222
Коментиран от #10, #11, #14, #21, #27
09:15 09.11.2024
10 Този коментар е премахнат от модератор.
11 ........
До коментар #9 от "2222":
Дуйовете на твоите деди горе също плачат,защото това е обида.09:19 09.11.2024
12 реру
09:19 09.11.2024
13 Пецата
09:19 09.11.2024
14 ........
До коментар #9 от "2222":
Духовете на твоите деди горе също плачат,защото това е обида към самите тях.09:20 09.11.2024
15 Ал Пачино
До коментар #2 от "атлантически съвет":
На такива американците казват: Мадърфакър, Малкович е мадърфакър. Не случайно,че няма нито една роля в Хуйливуд като нормален човек . Играл е основно гейове,убийци маниаци,психопати и социопати.09:20 09.11.2024
16 Фен
09:20 09.11.2024
17 име
09:22 09.11.2024
18 Розовото Пони
09:23 09.11.2024
19 Простаците се хилат
Някакъв чужд елемент си позволява да режисира и да прави профил на героичната българска армия!
Българските режисьори, освен угоднически да гледат на този …ИЧ и да го гледат в цепката не се противопоставиха, а напротив!
Слава на героите!
09:24 09.11.2024
20 Точен
09:28 09.11.2024
21 1551
До коментар #9 от "2222":
Каквото повикало - такова се обадило.09:29 09.11.2024
22 Боклук
09:29 09.11.2024
23 Всич на луди да не се правят !
09:31 09.11.2024
24 Последен въпрос
09:32 09.11.2024
25 Глушко Георгиев
Коментиран от #40
09:33 09.11.2024
26 дядо поп
09:35 09.11.2024
27 Иван 2
До коментар #9 от "2222":
Гледах я онлайн и прочетох пубикувания текст (от 24 часа) -ОБИДИ , ПОСРЕДСТВЕНА ИСТОРИЯ , БОКЛУК !!! Както се вижда в интервюто той обича да скандализира с пиесите . Актьорската игра беше ужасна ,както и режисьорските допълнения . Автора има много по-добри пиеси , които можеха да поставят ! БОКЛУК !!!09:35 09.11.2024
28 Мазното директорче
Извършена ли е проверка на Народния театър, да се види колко мъртви души има на ведомост?
09:36 09.11.2024
29 Този коментар е премахнат от модератор.
30 Този коментар е премахнат от модератор.
31 204,5 милиона лв. държавна субсидия
09:42 09.11.2024
32 Леля Ганка
09:44 09.11.2024
33 Механик
Джончо, аз знам, че само бездарните си хвалят "постиженията". На кадърните работата им говори сама себе си.
09:44 09.11.2024
34 и твоята
До коментар #7 от "........":
Русия е била против съединението,другарю!Коментиран от #37, #79
09:45 09.11.2024
35 ДЪЛБОКО ВИЖДАЩ
До коментар #3 от "Елена":
Много често истината е нелицеприятна за когото се отнася и това е нормално поведение.В случая и едите и другите имат право,затова просто Забравете ипродължете по пътя си!Колкото до напрежението това го създаде едно посолство и ако още преди години бяхте разкарали истински ,а не мимикрия цялото посолство към москва сега щяхте да видите ,че никой нямаше да бъде в градинката пред "Народния??" театър!Коментиран от #44
09:50 09.11.2024
36 Мдаа
Коментиран от #195
09:51 09.11.2024
37 Мдаа
До коментар #34 от "и твоята":
А той откъде да знае?09:52 09.11.2024
38 ИВАН
09:56 09.11.2024
39 Обществото ни е в катастрофално състояни
Коментиран от #42, #81
09:57 09.11.2024
40 Хммм
До коментар #25 от "Глушко Георгиев":
Героизма на българите за който говорят тук руските наколенки е вследствие от насъскването на Сърбия от Австро-Унгария и Русия СРЕЩУ БЪЛГАРИЯ.Та е интересно как те твърдят, че оценяват "героизма" и за тях бил "свещен", хем днес работят за същите тия руснаци?
Коментиран от #87, #161, #196
09:58 09.11.2024
41 нннн
2. Кой му е платил?
3. Кой е избрал точно тази пиеса?
Ако научим отговора на тия въпроси, много неща около провокацията ще се изяснят. Някой знае ли отговорите?
Коментиран от #207
09:59 09.11.2024
42 Хммм
До коментар #39 от "Обществото ни е в катастрофално състояни":
Що бе, гледам че говориш за "35 години".Я кажи, преди това как се финансираше културата?
Коментиран от #45
09:59 09.11.2024
43 "Хъшовете"
Коментиран от #47, #66
10:00 09.11.2024
44 ТИГО
До коментар #35 от "ДЪЛБОКО ВИЖДАЩ":
Е прав си .Но никой няма да разкара това посолство, защото ние сме най преданите слуги на Москва ! И това е от взривяването на Св.Неделя та до сега ! Няма промяна в селянията! Всички искат да не работят, да не си плащат, да гепят нещо, и да наклеветят някой ! Всичко това ни го докараха полуграмотните работници и селяни дето създадоха СССР 1917 ! И Родните безродници прегърнаха идеята за всеки според нуждите без да бачкаме! Имам един колега дето има книжка кара кола , вози детето си и е с 8 диоптъра ,дефакто е полу сляп .НО не иска да си направи операция на очите щото "Да бе ще им плащам" И се фука че е стиснат!Коментиран от #77
10:01 09.11.2024
45 Носталгия към социализма ли
До коментар #42 от "Хммм":
Усещам? хахахаха..... Съвсем се обърка май умно красивият планктон а?Коментиран от #48
10:02 09.11.2024
46 лоша
До коментар #30 от "Демократ":
А ако напиша полу-мъж, излиза хилав адвокат със знаменце в цветовете на дъгата.Коментиран от #51
10:03 09.11.2024
47 ТИГО
До коментар #43 от ""Хъшовете"":
Защото надделяха "Работниците и селяните"10:03 09.11.2024
48 Хммм
До коментар #45 от "Носталгия към социализма ли":
Счупени са ти "усещанията".Точно обратното: тоя с 35те години е с "носталгия по социализма" та го питах щом такива са му "стандартите" за това кое "има смисъл" как е било преди.
За нищо не стават руските наколнеки, даже и за тролействане.
10:04 09.11.2024
49 Нещо ми се струва че
Коментиран от #54
10:04 09.11.2024
50 Госあ
Коментиран от #63
10:06 09.11.2024
51 Мдаа
До коментар #46 от "лоша":
Излиза ти това, защото това си гледал при предни търсения.Тежко е.
Коментиран от #59
10:06 09.11.2024
52 Карлсон от покрива
10:06 09.11.2024
53 М да
Коментиран от #55
10:06 09.11.2024
54 Мъка ...
До коментар #49 от "Нещо ми се струва че":
Културна "революция" се мъчат да правят...😄Коментиран от #62
10:06 09.11.2024
55 Мдаа
До коментар #53 от "М да":
Веднага да се забрани Алеко Константинов.10:07 09.11.2024
56 Еленоо проста
До коментар #3 от "Елена":
Аз лично съм я гледал 10 пъти тази пиеса във врачанския театър и няма нищо антибългарско и обидно в нея.Коментиран от #73
10:07 09.11.2024
57 Обществото ни е в катастрофално
10:07 09.11.2024
58 Този коментар е премахнат от модератор.
59 по Фройд
До коментар #51 от "Мдаа":
Ясно показах, че съм от женски пол. Защо ми говориш в мъжки е показателно за тебе!Коментиран от #70
10:08 09.11.2024
60 🏴☠️🏴☠️🏴☠️Някой си🏴☠️🏴☠️🏴☠️
Алоу, либерастите, бай Дончо се завърна и сега има и двете камари на сената.....скоро всичко ще си дойде на мястото!
10:09 09.11.2024
61 Тома
10:09 09.11.2024
62 Културна "революция" се мъчат да правят.
До коментар #54 от "Мъка ...":
Ами то ако се замислиш колега, те умно красавците само това правят с години. И от време на време някой паметник да съборят. Това е...Коментиран от #69
10:10 09.11.2024
63 Този коментар е премахнат от модератор.
64 Този коментар е премахнат от модератор.
65 Нещо за робството в САЩ
Коментиран от #90
10:14 09.11.2024
66 Абсолютно точно
До коментар #43 от ""Хъшовете"":
Сваля се от репертоара „Хъшове“ и се набутва българофобия на Бърнард Шоу"Да де, но, г-н директоре Васил Василев, това не ви е частен театър, нито експериментална работилница!
Това е академичната сцена на България, която се ползва с особен статут на национален културен институт и дърпа специално финансиране от бюджета.
Аз не желая моите данъци да се харчат за захранване на гаври с паметта на предците ни, с паметта на героите от Сръбско-българската война, с бита и душевността на българския народ.
Битката срещу сквернословието „Оръжието и човекът“ продължава.
Българите не са варвари.
От сцената на Народния театър трябва да се чува „Да живей България“, а не „Аз съм български офицер, мия си ръцете през ден, а баща ми цял живот не се изкъпа – затова доживя до 98″…
Коментиран от #72, #88
10:14 09.11.2024
67 ЧЪРЧИЛ
До коментар #4 от "Боби":
НАПРЪЙ И ЗА МЕН ИНА КОМЕДИЯ ЗАБАВНА ДЪЙ.....АЙДЕ МАЛКОВИЧ АЙДЕ ГРАДСКИ И Я ПУСНИ В ЛОНДОН В ЦЕНТРУМА...10:14 09.11.2024
68 Госあ
До коментар #63 от "ТИГО":
еми да, затова казам да спрат да ни го пробутват тоо чугун. прибрал паричките, изгаврили се както обикновено и толко. ае стига. двамата дебелаци достатъчно ще се гаврят, както казваш.10:15 09.11.2024
69 прав си колега
До коментар #62 от "Културна "революция" се мъчат да правят.":
Всичките им работи са недоправени, но те акъл от никой не вземат, защото се имат за най-умни от всички. Дори паметника остана недоразрушен.10:15 09.11.2024
70 Мдаа
До коментар #59 от "по Фройд":
То и пишеш, че си от "традиционалистите", а си гледал някакви с цветни знаменца.Коментиран от #74
10:15 09.11.2024
71 Ето какво написах вчера
10:15 09.11.2024
72 Мдаа
До коментар #66 от "Абсолютно точно":
Владо Пенев и Захари Бахаров не мислят като теб, а е излишно да казваме, че са 100 нива над теб когато става дума за театър.Коментиран от #104
10:16 09.11.2024
73 НЯМА ЛИ ДА ПУСНЕТЕ ИНА ,,ЗАБАВНО ЧАРОВНА
До коментар #56 от "Еленоо проста":
ПИЕСА ЗА АНГЛ. КРАЛИЦА В ЛАНДЪН В ЦЕНТЪРЪ И ДА Е ИКЪТ ТАЗИ КОМЕДИЙНА А МАЛКОВИЧ...10:18 09.11.2024
74 лоша
До коментар #70 от "Мдаа":
Пак ти повтарям, че съм полово диференцирана, за разлика от теб. Престани да проектираш объркването си върху мен! Не е мъжкарско, ако изобщо знаеш какво означава това... 😎Коментиран от #152
10:19 09.11.2024
75 Да бе
Коментиран от #78
10:19 09.11.2024
76 Събудете се бре хора!
10:20 09.11.2024
77 ДЪЛБОКО ВИЖДАЩ
До коментар #44 от "ТИГО":
Ако аз вземам решенията в този случай... вече реализиран...1во.лумпените ще видят закона скоро,а след 3месеца и директора на театъра освен уволнение ще види и силата на държавата.Добре,че сме по умни та е нямало сакатлък както може би са искали ...режисьорите.Браво на милиционерите ,че с голи гърди буквално се мъчеха там!10:20 09.11.2024
78 Мдаа
До коментар #75 от "Да бе":
Джон Малкович не е сърбин.Коментиран от #82, #85
10:22 09.11.2024
79 Гост
До коментар #34 от "и твоята":
Шнорхел, българската армия обучена, облечена и въоръжена знаеш ли от КОЙ за 6 години след Освобождението разбива сърбите.... Позна - от руски офицери, част от които се сражават редом до тях срещу сърбите и това предизвиква гнева на Австро-Унгария! Ама от къде да знаеш, тази част от историята не ви я преподават на Козяк!Коментиран от #99
10:23 09.11.2024
80 Някой може ли
Коментиран от #83, #102, #121, #133
10:24 09.11.2024
81 За съжаление е точно така
До коментар #39 от "Обществото ни е в катастрофално състояни":
Когато 35 години методично се мачка националното достойнство на цял народ неминуемо обществото ни ще изпадне в катастрофално състояние. На цяло поколение, дори две поколения, мозъците на младите хора беше направен на пастет. Атлантически пастет.10:25 09.11.2024
82 наблюдател
До коментар #78 от "Мдаа":
Изобщо не ми дреме какъв е. Има неприятно излъчване. Вече не е добре дошъл в България!Коментиран от #86
10:25 09.11.2024
83 Мдаа
До коментар #80 от "Някой може ли":
И за Алеко, и за Алеко да обясни.Абе, кога ще забраняват Алеко?
Коментиран от #94
10:25 09.11.2024
84 Аз пробвах
До коментар #30 от "Демократ":
Излиза ми Демократ!10:26 09.11.2024
85 Хаха
До коментар #78 от "Мдаа":
А къф да е с това "ич", сигурно тайландец.... Съвсем умишлено избран за режисьор да провокира българите на връх годишнината от боевете в българския Народен театър...10:26 09.11.2024
86 Мдаа
До коментар #82 от "наблюдател":
Кой си ти да казваш кой е добре дошъл в България?Беж в Телеграм при Мутрафонова.
Коментиран от #93
10:27 09.11.2024
87 Този коментар е премахнат от модератор.
88 Ъхъъъъъ +++
До коментар #66 от "Абсолютно точно":
(Аз съм български офицер, мия си ръцете през ден, а баща ми цял живот не се изкъпа – затова доживя до 98″…).....10:28 09.11.2024
89 Хммм
До коментар #87 от "име":
Ти тази пиеса не си я гледал нито си чел творбата по която е създадена.Коментиран от #103
10:29 09.11.2024
90 Мунка
До коментар #65 от "Нещо за робството в САЩ":
Тяхната история от две страници се учи за два дена.Коментиран от #91
10:29 09.11.2024
91 Мдаа
До коментар #90 от "Мунка":
САЩ има по-дълга история отколкото нова България ( а и Разийката ви).Коментиран от #100
10:30 09.11.2024
92 Чичо
10:30 09.11.2024
93 лоша
До коментар #86 от "Мдаа":
Аз съм си у дома и ще казвам каквото с поискам! Освен това при теб мисля да дойда и да направя така, че да ти отеснее стаята! Престани да ми копираш коментарите! Знам, че си обсебен от мисълта за мен, но освен да се утешиш с Малкович, друго не ти остава.10:31 09.11.2024
94 Този коментар е премахнат от модератор.
95 Събудете се бре хора!
Защо още не е изгонен израелският посланик Йоси Леви-Сфари от България? Защо още посолството на престъпната терористична държава не е закрито? Защо правителството ни толерира и търпи терористични клетки в страната ни? До кога трябва да чакаме някой да си свърши работата и да прояви малко разум и морал? Къде са демократите да питам?
Коментиран от #98
10:31 09.11.2024
96 бай Иван
До коментар #6 от "Двоен ЕвроАтлантически аршин":
"ЗАЩО когато се подигравам и осмивам някой на етническа основа (евреин,турчин, циганин, или др.) е език на омразата, дискриминация, фашизъм, ще ме съдят и цензурират, но когато някой прави същото с мен (като българин) е свобода на словото, свободния дух,човешко право, демокрация ?!?"Защо не можеш на един негър да кажеш,че е такъв а трябва да е"чернокож" и това се счита от "демократите" за обида на етноса? . Защо прекръщаваш Агата Кристи? Нали е изкуство, както реват нашите артисти пред народния театър излезли да защитават " изкуството"? Що не отидат да изиграят една пиеса насочена към негрите в САЩ и да обяснят когато ги пребият ,че това е изкуство и свобода? А що не отидат да изиграят в някоя арабска страна янкоя комедия за "Мохамед".? Наистина там ще разберат какво изкуство са изпуснали и ще им сложат главите на пилон за да не забравят никога за това изкуство което са видели.
10:32 09.11.2024
97 Мдаа
До коментар #94 от "Хаха":
"Бай Ганьо е събирателен образ на българския предприемач и политик"Слаб 2.
10:33 09.11.2024
98 ТИГО
До коментар #95 от "Събудете се бре хора!":
А Руското кога !10:33 09.11.2024
99 Русия изтегля
До коментар #79 от "Гост":
своите офицери още преди войната със Сърбия и затова е наречена от народа "войната на капитаните". Сърбия е смятала, че бързо ще ни прегази защото българската армия е обезглавена от към старши руски офицери и е разположена на границата с Турция. Само за 3-4 дни армията ни пеша е стигнала до бойното поле и уморени, недоспали се хвърлят в битката и побеждават. За този подвиг ли е написана тази пиеса, споменава ли се въобще?Коментиран от #111
10:33 09.11.2024
100 мдаа
До коментар #91 от "Мдаа":
Ето тук отпаднаха всички съмнения. Познах кой си - един много болен човек...10:33 09.11.2024
101 Народа трябва да е пред
Коментиран от #105
10:34 09.11.2024
102 Може
До коментар #80 от "Някой може ли":
През 1925г писателката Анна Каменова му изпраща писмо в което го пита това. Той отговаря, че пиесата си е писал с празни места за имена на лица и място на действие. Впоследствие питал някакъв измекяр Сидни Уеб дали може да му предложи някоя по-нова война, която да запълни в писанието си и така въпросния Шоу, който признава, че не е стъпвал никога в България го прави с кафявото си издание. В общи линии от англичаните няма по-мизерни хора и такива са били винаги, но най-обичат да се подиграват с другите. Да, въпросния Шоу е ирландец, но те са все от едно котило на островни плъхове.10:35 09.11.2024
103 име
До коментар #89 от "Хммм":
Нито имам намерение да я гледам, нито да я чета. След като има хора, които от пролетта предупреждават, че се чувстват засегнати от нея по повод военните действия на българия, по повод българския манталитет, по повод това че се поставя точно на годишнина от тези военни успехи и точно в театър Иван Вазов, редно беше ДПСаря директор на театъра да се съобрази, а не да лъже че не знаел. Като протестират хората, а вътре жълтопаветници и ДПСари им викат "гледайте си работата", нормално е да има ексцесии, даже малко им е било.Коментиран от #107, #219
10:35 09.11.2024
104 Хаха
До коментар #72 от "Мдаа":
Моля, какви "нива" - някои си Пенев, Бахаров, пък и другите пиянд.рници!? Извинявай, ама някой чувал ли е за тях извън Калотина и Капитан Андреево!? Покрай Малкович и провокациите се надат няой отвъд Калотина да чуе, че съществуват...Коментиран от #109
10:36 09.11.2024
105 ТИГО
До коментар #101 от "Народа трябва да е пред":
А Пред руското кога ?Коментиран от #108, #116
10:37 09.11.2024
106 И как пък нито едно журнале
10:37 09.11.2024
107 Този коментар е премахнат от модератор.
108 На Мирча и краставицата
До коментар #105 от "ТИГО":
Ли се правиш? Мушмул....Коментиран от #115
10:39 09.11.2024
109 Мдаа
До коментар #104 от "Хаха":
"Моля, какви "нива" - някои си Пенев, Бахаров, пък и другите пиянд.рници!?"Само човек, който нищо не е постигнал в живота, си позволява да принизява успеха и постиженията на другите.
На негов всичко му изглежда "лесно", защото не се е напънал да види колко е трудно всъщност.
Примири се, Владо Пенев и Захари Бахаров са 100 нива над теб в разбирането за театъра. Това е РЕАЛНОСТТА, не приказките ти.
Коментиран от #113
10:40 09.11.2024
110 Анонимен
10:40 09.11.2024
111 Гост
До коментар #99 от "Русия изтегля":
Изтеглени са руските офицери, ама не всички офицери! Някои са останали редом до войниците си! Заради това са заплахите от Австро - Унгария, че ще се включи във войната на страната на Сърбия! Чети повече история!Коментиран от #112
10:40 09.11.2024
112 Мдаа
До коментар #111 от "Гост":
Заплахите на Австро-Унгария са защото българската армия е била готова да продължи на Запад, не заради "офицери".Коментиран от #119, #212
10:43 09.11.2024
113 Хаха
До коментар #109 от "Мдаа":
Абе, шнорел!? Познаваш ли ме, знаеш ли какво работя, че си толкова "убеден", че някакви треторазредни имитатори на актьори били "по-успешни" от мен....Коментиран от #128
10:44 09.11.2024
114 ИСТИНАТА
До коментар #1 от "Буден":
Обзалагам се, че снощните лумпени пред Народния театър,платените копейкаджии не са и чували за Бърнард Шоу!
Джордж Бърнард Шоу
е виден ирландски писател – драматург, есеист, театрален критик, общественик и пътешественик.
Бърнард Шоу е носител на Нобелова награда за литература (1925г.).
Бърнард Шоу е основател на Лондонското училище по икономика и политически науки.
Бърнард Шоу е вторият (след Шекспир) по популярност драматург в света.
Бърнард Шоу е един от двамата в историята на човечеството (вторият е Боб Дилън),
удостоени и с Нобелова награда, и с „Оскар“.
Бърнард Шоу става Нобелов лауреат през 1925 г.
„за творчество, белязано от идеализъм и хуманизъм, за искряща сатира,
често съчетана с изключителна поетична красота“,
Бърнард Шоу получава „Оскар“ през 1939 г. за сценария на филма „Пигмалион“,
който е екранизация на едноименната му комедия.
Има ли по-голяма сатира на българина от Бай Ганю на Алеко константинов?
ЗАВИНАГИ с ЕС и САЩ!
НИКОГА с варварска Русия!
СЛАВА на сегашната ВЕЛИКА и НЕПОБЕДИМА Украйна!
Някогашната ВЕЛИКА България на Кубрат, Бат Баян и Аспарух!
Коментиран от #162
10:45 09.11.2024
115 ТИГО
До коментар #108 от "На Мирча и краставицата":
Не бе шушляк ,питам за един приятел !Щото нещо много къса памет извадихте ! Аз ще питам постоянно щото да ви дразня най-малко ! Забравихте коя е "Империята на злото" Та кога ще махнем Руското посолство?Коментиран от #117, #199
10:45 09.11.2024
116 Кашпировски лечителят
До коментар #105 от "ТИГО":
Винаги когато прочетете "руски нападения в Украйна" мислете за Газа и Ливан и правете аналогия с израелските нападения! Повтаряйте си: Леле какъв добряк е Путин....Леле какъв добряк е Путин....10:45 09.11.2024
117 (щото да ви дразня)
До коментар #115 от "ТИГО":
Ти не ни дразниш а ставаш за смяхКоментиран от #123
10:47 09.11.2024
118 Този коментар е премахнат от модератор.
119 Гост
До коментар #112 от "Мдаа":
Натискът е бил точно срещу руските офицери да повлияят на българите да спрат на границата и действително повлияват... А на козяк го изопачавате, че Русия била "против" България и армията и, която е създала, облякла, обучила и въоръжила...Коментиран от #139
10:48 09.11.2024
120 име
До коментар #107 от "Хмммм":
Моето мнение си е мое мнение, ако беше функционално грамотен, щеше да схванеш че обсъждам протестите срещу постановката, а не постановката.Сега ми обясни ти, като един уж евроатлантик, винаги защитаващ тезата че Русия не ни е освободила и е била против съединението, и че сърбите винаги са ни забивали нож в гърба, защо защитаваш постановката и директора от ДПС?
Коментиран от #132
10:48 09.11.2024
121 очарователен коментар
До коментар #80 от "Някой може ли":
Бърнард Шоу има две националности. Вероятно е чул нещо от дебелия си пиян и ляворе3бован премиер - Чърчил. От разстоянието на времето, хигиенните навици на хората от онази епоха също са достойни за критика, затова ще им отдадам дължимото. Представям си г-н Шоу как яде супа и тя се стича по мазната му брада. Отвратително! Брадат сатир, също като Малкович...;)10:48 09.11.2024
122 Този коментар е премахнат от модератор.
123 ТИГО
До коментар #117 от "(щото да ви дразня)":
Така ли? Не виждам някой да се смее като избиват хора където и да е !Коментиран от #126
10:50 09.11.2024
124 Хахаха
10:52 09.11.2024
125 Този коментар е премахнат от модератор.
126 име
До коментар #123 от "ТИГО":
Е как, ционистите винаги са празнували, когато влезнат в палестинските земи да грабят и "косят ливадата" както казват за масовите стрелби по палестинци.10:54 09.11.2024
127 УдФ
10:55 09.11.2024
128 Мдаа
До коментар #113 от "Хаха":
" че някакви треторазредни имитатори на актьори били "по-успешни" от мен...."Не разбра ли, приказките ти не променят РЕАЛНОСТТА.
10:55 09.11.2024
129 Нали знаете че Бърнард Шоу е бил
Коментиран от #136, #141
10:55 09.11.2024
130 Червената шапчица
Коментиран от #134
10:57 09.11.2024
131 Този коментар е премахнат от модератор.
132 Хмммм
До коментар #120 от "име":
Ама "протестите" не бяха ли за СЪДЪРЖАНИЕТО на постановката?Откъде знаеш, дали са обосновани ако не си я гледал и не си чел произведението, по което е създадена?
Или "протестите" са мотивирани от нещо съвсем друго?
Коментиран от #140
10:59 09.11.2024
133 Надуто парвеню
До коментар #80 от "Някой може ли":
Нито е идвал, нито си е направил труда да качи нещо за историята,географията и етнографията на България. Шоу е надуто расистко парвеню.от търговско семейство. Има един друг писател ,който си е писал романите без да е посещавал държавите за които пише. Това е писателят написал любимата и единствена книга на Бойко Борисов - Карл Май. Карл Май обаче прави подробни географски и исторически справки за страните за които пише И няма претенции за префърцунена литература - пише приключенски романи за юноши.10:59 09.11.2024
134 Демократ
До коментар #130 от "Червената шапчица":
И кое е слугинство че просто се предатавя пиеса ли?11:00 09.11.2024
135 Този коментар е премахнат от модератор.
136 Ти пък
До коментар #129 от "Нали знаете че Бърнард Шоу е бил":
От къде пък умно красивият планктон ще го знае?11:01 09.11.2024
137 ТИГО
11:01 09.11.2024
138 Този коментар е премахнат от модератор.
139 Мдаа
До коментар #119 от "Гост":
"Натискът е бил точно срещу руските офицери да повлияят на българите да спрат на границата и действително повлияват..."Такова нещо няма, и българската армия не "спира на границата".
Руските наколнки лъжат през 100% от времето - кажат ли нещо, задължително е лъжа.
Коментиран от #170
11:02 09.11.2024
140 име
До коментар #132 от "Хмммм":
Повтарям за функционално негламотния:Сега ми обясни ти, като един уж евроатлантик, винаги защитаващ тезата че Русия не ни е освободила и е била против съединението, и че сърбите винаги са ни забивали нож в гърба, защо защитаваш постановката и директора от ДПС?Коментиран от #145
11:02 09.11.2024
141 хе хе
До коментар #129 от "Нали знаете че Бърнард Шоу е бил":
Всички разбрахме, че изборът не е случаен. Малкович трябва да научи онази хубава българска поговорка за чуждата къща и керемидите, ако някой все още не му я е казал...Коментиран от #148
11:03 09.11.2024
142 Мдаа
До коментар #138 от "мда":
"Лицето на жълтопаетния Бай Ганьо вчера беше в театъра."Беше пред театъра като пародираше като "патриот".
Коментиран от #160
11:03 09.11.2024
143 Тошко
До коментар #2 от "атлантически съвет":
Знам, че това е сарказъм, но подкрепям твърдо това изказване. Постановката наистина е приятна, разтоварваща, романтична, нежна. Уникална актьорска игра, уникални диалози. От първата секунда до последната такава си в напрежение, интересът ти не стихва. Прекрасен Джон Малкович!11:03 09.11.2024
144 Ха-ха
Коментиран от #147
11:03 09.11.2024
145 Хмммм
До коментар #140 от "име":
В постановката няма нищо обидно, но как се "обяснява" това на човек, който нито я е гледал, нито я е чел?Коментиран от #150
11:04 09.11.2024
146 Този коментар е премахнат от модератор.
147 Добра идея
До коментар #144 от "Ха-ха":
Търси се автор за пиесата!11:06 09.11.2024
148 Ама верно да питам
До коментар #141 от "хе хе":
Ако умно красивият планктон знаеше че Бърнард Шоу е социалист и комунист какво щяха да говорят тогава?Коментиран от #151, #155, #157
11:07 09.11.2024
149 Факти ме трият
11:08 09.11.2024
150 име
До коментар #145 от "Хмммм":
За теб може да няма, но очевидно за други хора има. Къв беше проблема да се соъбразят с нях, при положение че от пролетта предупреждават? Що когато нещо е обидно за жълтопаветниците трябва да се съобразяват с тях, но иначе те не са длъжни да го правят?Коментиран от #156
11:09 09.11.2024
151 Много объркани и неграмотни
До коментар #148 от "Ама верно да питам":
са верно атлантетата. Пълна боза им е в главата.11:10 09.11.2024
152 Този коментар е премахнат от модератор.
153 Да дадем думата и на автора на пиесата:
"Любезна госпожо,
"Оръжията и човекът“ бе написана с празни места за имената на лицата и мястото на действието. Когато пиесата бе свършена, аз попитах господин Сидни Уеб, дали може да ми спомни някоя по-нова война, в която воюващите са си служили с картечница; по този начин го ограничих доста във времето. След няколко напразни опита за налучкване, той ми каза, че най-добре ще бъде да се спра на Сръбско-българската война. Така и сторих и открих тъкмо това, което ми трябваше. Тогава се посъветвах със Степняк, руски писател и емигрант, отгде да взема имена и местни подробности. Той ме запозна с адмирал Серебряков, който командуваше българската Дунавска флота през войната. Аз прочетох пиесата си на адмирала, тъй като беше написана. Той ми каза, че съм описал една английска провинциална къща, построена на улицата на някой английски град и населена от англичани. Животът в провинциалните градове в България, ми обясни той, е много по-първобитен. Аз бях произвел моите български офицери в чин генерал. Това също ми каза той, е невъзможно, тъй като войната всъщност бе австро-руска война със сръбски и австрийски войници. С тези сведения и грижливото прочитане на книги и истори
Коментиран от #154
11:12 09.11.2024
154 Продължение
До коментар #153 от "Да дадем думата и на автора на пиесата:":
С тези сведения и грижливото прочитане на книги и исторически данни, каквито можах да намеря, аз приспособих пиесата за България, като вмъкнах тези подробности, които са ви изненадали с привидното ми познаване на страната. Никога не съм бил в България, но съм живял по света и познавам човешката природа, която е навсякъде същата. Освен това съм ирландец, роден и отрасъл в една сравнително нецивилизована и неразвита страна, чието население цени много националния героизъм. Тъй като адмирал Серебряков не ми е дал право да спомена името му, моля Ви да не го споменавате публично. Достатъчно е да се спомене официалното му положение; когато го видях последния път, той се занимаваше със земеделие в Девъншир.Ваш верен Дж. Бърнард Шоу“.
11:14 09.11.2024
155 В ступор са
До коментар #148 от "Ама верно да питам":
Сега четат уйкипедия и се чудят каква глупост да изръсят.11:14 09.11.2024
156 Хмммм
До коментар #150 от "име":
" но очевидно за други хора има. "Такива като теб, които си признават, че си нямат представа от пиесата.
Коментиран от #159
11:23 09.11.2024
157 Мдаа
До коментар #148 от "Ама верно да питам":
И Вазов е бил "русофил" преди да му дойде акъла. Разбира се, това няма нищо общо с творчеството.11:25 09.11.2024
158 Кубрат
До коментар #7 от "........":
Ще загубиш делото, защото това е истина.11:34 09.11.2024
159 име
До коментар #156 от "Хмммм":
Ако прочетеш коментарите и изгледаш репортажите, ще видиш че доста хора си имат представа. И както ти имаш право да се чувстваш засегнат и искаш да се съобразяват с теб, така и другите имат това право. Само че е типично за толерантните либерали като теб да натрапват мнението и позицията си, затова ядете бой от време на време.Коментиран от #171
11:36 09.11.2024
160 Този коментар е премахнат от модератор.
161 Хахаха
До коментар #40 от "Хммм":
За това ще има такива постановки. Ние избираме от историята само каквото ни харесва.да ние имаме някакви исторически успехи но това са малки епизодчета от цялата ни история.11:43 09.11.2024
162 Коя истина?
До коментар #114 от "ИСТИНАТА":
Истината е , че това е народен театър, и там трябва да са българските класици, начело със Иван Вазов, и такива като Алеко Константинов.Този Шоу е прочел тук, там, и набързо е скълапил платена постановчица против войната.
За което е прав, войната е зло. Но мястото му не е в българския народен театър, кръстен на името на патриарха на българската литература Вазов.
Това си е чуждопоклонничество и родоотстъпничество.
11:45 09.11.2024
163 И колко пъти да я четеме тая гавра с нас
И тоя политически боклук, узурпирал властта с измама и фалшификация,който ти съучаства , също ще си го получи съвсем скоро!? Ако Господ преди това не ги удари, така че да се смирят , то народът ни ще ги изкорми и ще си вземи, всичко което са ни откраднали, независимо в кой Дубай и коя БарЦелона са го скрили....Простаци , крадящи държавата ни 35 години и изнасящи чувалите краденото с авиотряди 28, по Барцелони, по Дубай, по островите ( цитирам ги дословно тия простаци на власт, които сами почнаха да си изкарват престъпленията помежду си), тия престъпници и боклуци довели един сръбско- кравско- английски идиот да се гаври с паметта на българи, дали живота си , за да защитят България! Това как ви се вижда, драги съграждани!?! Излизайте утре пред партийния дом да им счупим главите на тия престъпници...така и Малкович ще се изпари, откъдето се е довлякал - от ма@йн--ата си...
11:45 09.11.2024
164 Мисит
11:46 09.11.2024
165 Очевидно
До коментар #1 от "Буден":
Малкович се прави на леко учуден и изненадан.А на практика усвоява средства за хибридно влияние, и за да възбужда фалшив патриотизъм.
Това се е случвало у в други държави.
Така, че да му благодарим, че се е сетил за България. И ние сме дали нещо на света. Некъпани, необразовани, но патриоти.
Коментиран от #169
11:50 09.11.2024
166 Ъхъъъъъ
Коментиран от #172
11:51 09.11.2024
167 Тоя сърбин с шишо и нея от Банкя
11:53 09.11.2024
168 Този коментар е премахнат от модератор.
169 Отговори, докато благодариш!
До коментар #165 от "Очевидно":
А излъскания и полуобразован космополитизъм какво даде на света, освен национален нихилизъм?11:56 09.11.2024
170 Хахаха
До коментар #139 от "Мдаа":
Съгласен съм напълно.те така излъгаха Турция и Англия и създадоха България.11:58 09.11.2024
171 Хмммм
До коментар #159 от "име":
"Ако прочетеш коментарите и изгледаш репортажите, ще видиш че доста хора си имат представа"Такива като теб, които също са "по медиите" и правят коментари също "имат представа" ... докато не стане ясно, че нито са гледали, нито са чели.
Признава си, че е неграмотен по темата и пак се хвърля на амбразурата.
12:01 09.11.2024
172 хмм
До коментар #166 от "Ъхъъъъъ":
Предложил им е мазно турско кафе, може би...12:02 09.11.2024
173 бягай бе
12:20 09.11.2024
174 Ама верно да питам
Коментиран от #198
12:23 09.11.2024
175 Мдаа
Днес постановката си се е играла пред пълна зала и не е имало и следа от "патриотите".
Коментиран от #188
12:30 09.11.2024
176 Колеги някой може ли да каже
12:31 09.11.2024
177 Аса
12:33 09.11.2024
178 Тоя Да не е Шизофреник?
Кой и Как реши че този вид Комедии са интересни за Хората!
Особено в България!
Да си я Намаже на Филия и да си Ходи в Сръбския Затвор !
12:34 09.11.2024
179 Каво откривате колеги
12:35 09.11.2024
180 Този коментар е премахнат от модератор.
181 Аз знам
13:01 09.11.2024
182 Демократ
верели и неграмотни български комплексар селятси налитат на бой
13:05 09.11.2024
183 Леле, що словесна плява от ...
13:06 09.11.2024
184 Тъй, тъй
За такива Петко Р. Славейков е писал:
Байноле Петреско,
пиле румънеско,
гарга ли си, чавка ли си,
че продаде свойта рода
зарад влашка мамалига?!
13:06 09.11.2024
185 Вергина
13:09 09.11.2024
186 специални поздрави
13:15 09.11.2024
187 Боби
13:22 09.11.2024
188 Барон Мюнхаузен
До коментар #175 от "Мдаа":
Кой Бахаров, дето всеки ден рекламираше лотарията на Божков и излъга сума ти бабички или други Захаров с муза"бялото прахче"Коментиран от #192
13:27 09.11.2024
189 да де
13:27 09.11.2024
190 Този коментар е премахнат от модератор.
191 Барон Мюнхаузен
13:29 09.11.2024
192 Мдаа
До коментар #188 от "Барон Мюнхаузен":
Явно знаеш кой е Бахаров, тъй че що се напъваш?13:30 09.11.2024
193 Този коментар е премахнат от модератор.
194 Този коментар е премахнат от модератор.
195 Този коментар е премахнат от модератор.
196 Ъ?!!!
До коментар #40 от "Хммм":
Я спри с лъжите си. Само австроунгария има пръст в цялата работа и насъсква Сърбия. Когато се вижда, че ще превземем цялата държава, ни отправят ултиматум да спрем, или ще се срещнем с тяхната войска. Няма никакъв пръст Русия с цялата тая работа. Но жълтопаветкото гевроатлантик не чете. Той за повече от 1-2 страници не може да се съсредоточи и за това използва готови клишета, лозунгчета и голи твърдения. Избълвайки ги стелешкивъзторг и налудничав патос, пред погледа на господаря си, той си въобразява, че е доказал на всеки слугинажната си "истина". Е, съвсем не безкористно, разбира се.Коментиран от #200
14:09 09.11.2024
197 Виждам, че
14:25 09.11.2024
198 Две в едно
До коментар #174 от "Ама верно да питам":
А освен болшевик ,.Шоу е апологет на евгениката и расизма. Сатанист 2 в1.14:31 09.11.2024
199 Ъ?!!!
До коментар #115 от "ТИГО":
А бе зюмбюл, с цвят лиляф, къде се ровиш из бунищет0 на гевродимУкраДцията? Тичай в стая 103, че ще изпуснеш литературната дискусия с Данте Алигери, Шекспир и Омир. Ша ви снимат за тик ток-а, начи. Ша са прочуйш!14:41 09.11.2024
200 Хмммм
До коментар #196 от "Ъ?!!!":
"Само австроунгария има пръст в цялата работа"Абсолютно нагла лъжа. За участието на Русия има документи включително за престъпните й действия с които цели да обезглави българската армия, за да стане тя лесна плячка на сърбите.
Коментиран от #201
14:53 09.11.2024
201 Ъ?!!!
До коментар #200 от "Хмммм":
Ало, дежурната. Тея месали ги развявай на сбирките при Галя и прайда, с колежките. Там ще си се самонавивате и вярвате. Достатъчно документална, историческа литература имам и съм изчел по темата. И повярвай, не е само една лавица, както го е надращил оня, шоу. Тая работа с клипчета и клюкарско чАтене не става, иска чЕтене.15:14 09.11.2024
202 Шоу мен
Коментиран от #203, #222
15:15 09.11.2024
203 С две думи
До коментар #202 от "Шоу мен":
Тоя малковиц не е сърбин. Хазарин(еврей ешкенази) е, от онези земи. Както знаеш те нямат родина. Искат да притежават всичко - претендират за световно господство.15:20 09.11.2024
204 Този коментар е премахнат от модератор.
205 Само да добавя
15:38 09.11.2024
206 Този коментар е премахнат от модератор.
207 Този коментар е премахнат от модератор.
208 Този коментар е премахнат от модератор.
209 Този коментар е премахнат от модератор.
210 Този коментар е премахнат от модератор.
211 Малкович Вън!
16:46 09.11.2024
212 ..............
До коментар #112 от "Мдаа":
Даааа пращат пратеници на подполковник Сава Муткуров с предупреждение ако не спре при Пирот ще срещне австро-унгарски войски.16:47 09.11.2024
213 Този коментар е премахнат от модератор.
214 Този коментар е премахнат от модератор.
215 ИзРИТАЙТЕ ГО ТОЯ ПРОВОКАТОР!
19:15 09.11.2024
216 Този коментар е премахнат от модератор.
217 Този коментар е премахнат от модератор.
218 Жалка работа
Крушата не пада по- далече от дървото!
Това е поговорка от некъпани, но умни хора, а не мисловен напън на идиот, пък бил той и островен!
21:24 09.11.2024
219 Като е директор
До коментар #103 от "име":
на национален културен институт се предполага да има обща култура, включително да познава българската история. Като национален културен институт, финансиран от държавата се очаква Народният театър "Иван Вазов" да работи за патриотичното възпитание на младото поколение и за поддържане на историческата памет на публиката.23:09 09.11.2024
220 Пиеската идва с промоция сапунче
Бързайте за театъра , че след това представлението ще само в парламента с много сапунчета!
00:22 10.11.2024
221 като е чаровна
ХАXЙДЕ си гледай работата вън от България! А?! Има много други ИСТИНСКИ знаменисотсти, които да каним!
18:27 10.11.2024
222 известният автор е
До коментар #202 от "Шоу мен":
сбърканяк ирландец, гей, който е сключил фиктивен брак с жена и никога не го е консумирал. Не сме се занимавали с неговата същност (защото не ни интересува - има ТОЛКОВА много други хора с културни приноси), за да видим и другите му ЛИМИТИ.18:31 10.11.2024
223 Този коментар е премахнат от модератор.
224 Павел пенев
20:51 10.11.2024
225 АРЕ РАЗКАРАЙТЕ ГО ТОЯ БОКЛУК ДЖОН ВЕЧЕ
11:07 11.11.2024
226 ники
13:28 12.11.2024
227 ИНЖ1
Кой иначе, освен шепа запалени театрали, щеше да знае за пиесата?????
14:19 12.11.2024
228 Без капацитет
15:47 12.11.2024
229 Джон Малкович??? На теб ти носи пари
16:33 11.12.2024