Анкета

Изпитвате ли носталгия по социализма?

Да
44% (3246)
Не
34% (2536)
Понякога
16% (1165)
Не съм живял по това време
6% (422)
Въвеждане на коментар към анкетата
Име :


Напишете кода от картинката
Визуална кептча
Коментар:
Коментари към анкетата
Румен Радев
(гост)

Неутрално
1 Отговор
Скоро ще взема властта и ще върна трудовите лагери.

Коментиран от #95


Оценка:
-42 +23

Крум
(гост)

Неутрално
2 Отговор
Не толкова като държавен строй, колкото като време. Истински коли, истински живот, истински хора, истинска храна. Отключени врати, без кражби. Не като сегашните виртуални ..............

Коментиран от #30, #42, #55


Оценка:
-20 +83

Гошо
(гост)

Неутрално
3 Отговор
Да и то не носталгия по соца ,а уважение
Това ме кара да изпитвам днешната липса на държавност обричаща бъдещето на България

Оценка:
-12 +68

АНОНИМЕН
(гост)

Неутрално
4 Отговор
животът при соца бе по спокоен по сигурен👍👍👍👍👍👍❤❤❤❤❤❤

Коментиран от #134


Оценка:
-9 +70

ГРАД КОЗЛОДУЙ
(гост)

Неутрално
5 Отговор
при соца нещата бяха истински имаше работа здравеапазване сигурност ЧОВЕЩИНА СПЛОТЕНОСТ а сега станахме ЧОВЕК за ЧОВЕК да е като ВЪЛК

Коментиран от #93


Оценка:
-18 +70

В.В.П.
(гост)

Неутрално
6 Отговор
Бяхме хора и имахме приятели..Пари ,не..Където почват парите,свършва приятелството....Така са хамишите..И най вече бях млад..

Коментиран от #7, #18


Оценка:
-5 +60

ГРАД КОЗЛОДУЙ
(гост)

Неутрално
7 Отговор

До коментар #6 от "В.В.П.":


точно в десятката

Оценка:
-5 +21

Hoho Boho
(гост)

Неутрално
8 Отговор
Този въпрос е малко некоректен.
Носталгия или не могат да изпитват само тези,
които са живяли по времето на социализма.

Тези, които са живяли по това време имат спомени от тяхната младост.
Човек помни хубавото и забравя лошото /така е устроен/
...Ех, какъв живот беше
...купони без край

човек забравя лошото
- празни магазини, но с евтини стоки, които ги има само на хартия
- здравеопазване - по-добро от сега /това го пропуснете - не ми подкрепя тезата/
- полицейска държава
-----------

Ако зададат същия въпрос след 30 год.
Би могло да се очаква:
...Ех, какъв живот беше
...Ех Ковид, емоции
...Ковид - не ходихме на училище
...СУПЕР беше

Коментиран от #9, #10


Оценка:
-40 +18

Гошо
(гост)

Неутрално
9 Отговор

До коментар #8 от "Hoho Boho":


Не го измествай въпроса Нищо общо няма с младостта Ако има чалъм лино аз предпочитам да се върна не на 20 а на 40
И стига с тия празни магазини ,като са били празни ти какво си ял и с какво си се обличал и въобще как си преживял или с баща ти сте ходели с по един кривак и преметната кожа през рамо ,а майка ти е седяля да пази огъня че съкън и кибрит е нямало

Оценка:
-14 +45

Hoho Boho
(гост)

Неутрално
10 Отговор

До коментар #8 от "Hoho Boho":


Човек, който не е живял по това време
не може да изпитва носталгия ЗА това време.
А 30 годишните не могат да отговорят на този въпрос.

...затова въпросът не е точен
/и затова има общо с младостта/

Оценка:
-2 +29

до номер 2
(гост)

Неутрално
11 Отговор
Кво да ти откраднат бе. Рестпрома, мраза, пелата, кое?
Видеота и злато се крадяха.
Пампурджиите, бачкащите в сирия,
и в русия, така бяха блиндирани, че като им ходиш на гости да гледате видео, чакаш 5 минути да отключат всичките ключалки.
От колите изчезваха гуми, чистачки. И това въпреки, че коли имаше малко.
Колко хора имаха цветен телевизор? Ако го откраднат, нали ще се разчуе че някой си е купил, ей тъй без да чака половин година и нагоре.
А че имаше класова дискриминация. Райониране по квартали, Тук-директорите, тук, бачкаторите. Тук само ръководни от партията. В езиковите и математическите гимназии, чии деца учеха? Чии деца учеха английси?
Как ни деляха учителите?
На кого даваха момичетата. Едни дънки и едни маратонки ромика, показваха такъв стандарт, все едно сега идваш на училище с мерцедес със шофьор.
Айде моля ви се. Който е отговорил с да, на анкетата е бил облагодетелстван от системата по един или друг начин и се е възползвал от класовото неравенство, породено тогава от влиятелни партийни роднини, показвайки и парадирайки с дребни придобивки, които обаче ги поставят над простолюдието, както сега парадират с връзките си във висшите кръгове и парадирайки с по големи придобивки. Всичко е същото, само размерите са по различни. Но няма нищо учудващо, Тези които дават тона за песен сега са синовете и дъщерите които поставиха началото на класовото разделение в България под шапката на социал-комунизма

Коментиран от #13, #24


Оценка:
-40 +31

СПЛОТЕНОСТ?
(гост)

Неутрално
12 Отговор
това, че всеки доносничеше буквално срещу роднините си дори, само и само, да покаже колко е верен на партията и общото дело, с цел, да му решат дребният житейски проблем, за теб е сплотеност.
Или това, че просто никой никъде не ходеше и за това кръгът ти от приятели са 3-4 колеги съседите от горния и долния етаж и родата. И толкоз. Никакъв социален контакт с други хора. Да, нямаше комуникации, но навсякъде е било така, не само впри комунизма.
На който му липсва, може да отиде на много места. Куба, Северна корея, Китай(не точно попадение, но...), Куба. Май няма други. Аз лично мога да поема еднопосочните билети на 5 "човека" скучаещи по него време.

Коментиран от #14, #15


Оценка:
-27 +24

ХХХХ
(гост)

Неутрално
13 Отговор

До коментар #11 от "до номер 2":


Говориш, като човек живял в София.
В останалата част на странта нещата не бяха такива.
Където има струпване пари и власт винаги изкристализират подобни неща.
А и описваш неща в социалния статус, които сега са още по-явно и жестоко изразени.
За следенето защо си мислиш, че и сега го няма.
С тия технилогия корпорациите те следят и знаят неща за теб, които някогошното ДС не можеше да научи никога.
Сега свободата е още по-малко. Просто са майстори на създаването на илюзията за свобода.
Илюзията се състои в това, че позволяват на кучетата да лаят докато кервана си върви, а преди не.

Оценка:
-17 +34

ХХХХ
(гост)

Неутрално
14 Отговор

До коментар #12 от "СПЛОТЕНОСТ?":


Ха в развитата демокрация няма доноси така ли?
Просто не ми се обяснява колко си заблуден. Просто на доносите е дава друго по благородно име примерно "съвестен гражданин" или "гражданска съвест" и др.
А и честно казано с тия камери, които те следят на всякъде, не знам да ли доносите не са по малкото зло.
Със тия системи за наблюдение, социални мрежи и др. започват да се създават разни рейтингови системи за лоялност, че май скоро ще си мечтаем за ДС.

Оценка:
-19 +24

ХХХХ
(гост)

Неутрално
15 Отговор

До коментар #12 от "СПЛОТЕНОСТ?":


А сега, колко приятели имаш с тия системи за комуникации, които превръщат всичко в сеир.
Ако системата или животът те ударят съм сигурен, че приятелите ще са още по малко от преди.
Има една стара поговорка "за да се каже, че познаваш човек трябва а си изял един чувл сол със него". За колко от сегашните си приятели можеш да го кажеш. Сигурен съм за много по-малко от преди.
На днешно време човек реално е много по сам и изолиран от преди 20-30 години.
Какво ти дава отчисто човешките неща светещото екранче пред теб.

Коментиран от #16


Оценка:
-12 +23

много по-малко
(гост)

Неутрално
16 Отговор

До коментар #15 от "ХХХХ":


но много по-истински.
А тогава приятели нямаше.
Пазиш се какво и пред кого ще кажеш. Дори когато бяхме сред роднини, не можехме да се отпуснем и да казваме за кого какво мислим и кого и за какво да обсъждаме. От кого и от какво да се оплакваме и т.н.
Забравихте лошото, нали. А може би вие сте били от лошите.
Я си пусни пак филма "Вчера". Или ти си бил оня....дето му завързваха връзките, затова ти липсва това време, защото сега ако направиш така, дори да си някакъв господин, от новите, пикльото/пиклата с който се гавриш, ще ти е.е май..та, и ще ти счупи главата, нали. Сега не вървят тея номера, на брутална гавра.

Коментиран от #19, #20, #125


Оценка:
-27 +20

Страничен
(гост)

Неутрално
17 Отговор
На тези които им липсва , варианта им е един! Еднопосочен билет за Северна Кореа !

Коментиран от #67, #71


Оценка:
-21 +19

Приятели нямахме
(гост)

Неутрално
18 Отговор

До коментар #6 от "В.В.П.":


Имахме "другари". Имахме познати.
Не приятели. Щом ти е приятел, можеше ли да му кажеш виц за Бай Тошо, А че искаш да го набуташ на жената на партийния, Или, че искаш да разбиеш носа на началника, защото зашепвал жена ти? Или на бригадира, че само тебе пише нощни смени, за да може да дъни жена ти? Директора, че те лъже 10 години за жилище. Никакви приятели нямахме. Имахме познати. Даже полупознати. Постоянно съмнение във всеки и всичко. Постоянна параноя. Просто всекидневно общувахме с едни и същи хора(другари).
Толкоз за комунистическите междучовешки отношения.

Оценка:
-19 +22

ХХХХ
(гост)

Неутрално
19 Отговор

До коментар #16 от "много по-малко":


Само времето може да отсее истински прители от интересчиите.
За съжеление край мен имаше доста интересчии. И се стремях да си нямам работа с тях.
То филмите са си филми.
Никога не съм срещал подобни крайности, като във филма "Вчера". За да си виждал подобно нещо явно си бил или си се стрямял към елита тогава.
Служил съм на границата и също не съм срещал нищо подобно, като във филма Граница(на Слави и компания).
Не трябва да се бърка реалноста с филмовите истории.
То съм сигурен, че и сега има нещ,а които никога няма да кажеш на роднините си.
Просто полииката вече не е от темите за които да внимаваш.
А затова да ти навредят роднини, е ми в момента начините не са по- малко.

Оценка:
-7 +17

ХХХХ
(гост)

Неутрално
20 Отговор

До коментар #16 от "много по-малко":


А за гаврите не се безпокой сега има много по страшни от тогавашните.
И което е по-лошо технологиите правят анонимни извършителите, поради което те стават още по жестоки.
И не можеш да намериш, чия мутра да разбиеш.

Коментиран от #21


Оценка:
-7 +18

Към нищо не съм се стремил
(гост)

Неутрално
21 Отговор

До коментар #20 от "ХХХХ":


Беше ме гнус от всичко и от всеки. От фалшивите усмивки, обещания, приказки. Около мене само връзкари, подмазвачи и интриганти. Също както сега, но това сега са децата на онея. Докато всички , които сме се родили до 1990 и имаме спомени от времето(положителни или отрицателни), или сме възпитавани от хора, които са изградили ценностната си система по него време, няма да се оправи България. Сянката на гнилият побългарен комунизъм, ще помрачава бъдещето ни още дълго.

Коментиран от #25


Оценка:
-23 +17

Дълбоко виждащ
(гост)

Неутрално
22 Отговор
Бях млааад и не чуствах Родителския страх,както сега чувствам -Страхът на дядото! ПО Начинът на живот в социализма щях да остарея на над 100г!Социализма бе много по Човешки от тази система на живот!НЕ ме разбирайте погрешно...Сега му е зле така говори-напротив говоря Ви от името на тези достойни хора,които бяха изядени ,или вкарани в кофите за боклук от тази система на човешки отношения!

Оценка:
-5 +27

джаич
(гост)

Неутрално
23 Отговор
Бугария е комунистичка како манталитет , светоглед и ценностна система . Хак да ви е носталгията към селяндурско- просташката-болшевишка тирания и това , ако не е стокхолмски синдром , здраве му кажи ! Заслужавате си съдбата , защото по нищо не се различавате от вашите експлоататори , робовладелци и мъчители . Мечтаете си само да си смените местата .

Оценка:
-20 +14

Дълбоко виждащ
(гост)

Неутрално
24 Отговор

До коментар #11 от "до номер 2":


Неистини говорите!Сега,ако се бях родил в тази система никога не бих постигнал това Човешко развитие,което постигнах там в соца!Родители работници,Баща Водопроводчик майка счетоводител-Няма комунист ни минало партизанско ни родители продали се на дявола....ЕЕЕ,Имаше ДВОРЕЦ НА ПИОНЕРИТЕ и педагози!НЯма да се хваля какво постигнах от такъв старт,но уверявам Ви сега едноТАЛАНТЛИВО ДЕТЕ не може да получи РАЗвитие в тази система!НЕ ГОВОРЯ за времената ,когато са ВКарвали ДЯДО ми в Мазето и дълго време ми е казвал е този руси ме би,или за 13г на Вуйчо по лагери-Говоря за времето на Бай Тодор!!Преди имаше -Доносници,сега има Интернет и сайтове ,като вашия играещи роля на шпиони!!

Оценка:
-8 +19

ХХХХ
(гост)

Неутрално
25 Отговор

До коментар #21 от "Към нищо не съм се стремил":


Само едно не мога да разбера защо наричате това, което беше комунизъм.
Познавам няколко истински комунисти и те нямаха нищо общо с тези партиици, които бяха на власт.
Основателя на секция на БКП в селото поще преди 1939г.
Единия беше лежал в царските затвори за политическа дейност и негови близки бяха така пребити, че умират след това.
Същия е лежал в затвора след 1944 година за неизпълнение на продоволствени наряди(не е дал достачно храна(зърно, месо и др. на власта). Напуска БКП преди 1960г защото не иска да има работа с предатели. Никога не е взимал народна пенсия. Не влизал в ТКЗС или работел на държавна работа. Караше товари с каруци и др, подобни. Последните години преди промените казваше, че това в българия няма нищо общо с комунизма.
Други двама ятаци на партизани също никога не влязоха в БКП и не взеха народни пенсии.
Знаеш ли, кое е най-показателно, човека който предава цялата организация в село на царската полиция преди 1944, накрая през 1989 годин бехе зам. прецедател на секцията на БКП в село, а човека, който я основава дори не беше член на БКП.

Коментиран от #28, #33


Оценка:
-7 +16

26
Този коментар е премахнат от модератор
Гладуващите с "да"
(гост)

Неутрално
27 Отговор
Са достигнали падението на човешкия вид.

Оценка:
-15 +5

28
Този коментар е премахнат от модератор
Гладуващите с "да"
(гост)

Неутрално
29 Отговор
Анкетата показва,че в България са останали да живуркат в по-голямата си част пенсии-социопати.

Коментиран от #31


Оценка:
-20 +9

Само тъпите чистачки
(гост)

Неутрално
30 Отговор

До коментар #2 от "Крум":


Пфу,оти ги крадеха.А нивото на лична свобода беше под 0.А и пазеха с бодлива тел и калашници по границите,да не избягат овцете от социалистическия рай.

Коментиран от #110


Оценка:
-21 +9

Мислещ
(гост)

Неутрално
31 Отговор

До коментар #29 от "Гладуващите с "да"":


По-лошо е - масово не са пенсии. Точно като в САЩ, където в момента опитват да извършат комунистически преврат и това са почти изцяло млади хора.

Коментиран от #32


Оценка:
-6 +14

Гладуващите с "да"
(гост)

Неутрално
32 Отговор

До коментар #31 от "Мислещ":


Ужас! Истината е,че никога не е било добре на тази изклатена планета.Вече няма и къде да се спасиш от прогнилия комунизъм,освен някъде на полюсите ,при пингвините и белите мечки.

Оценка:
-17 +7

факт
(гост)

Неутрално
33 Отговор

До коментар #25 от "ХХХХ":


Ами ако си спомняш казваха на хората че вече Комунизма е победил и има няма година вече раят идва Магазините празни Заплатите ниски Шептиш да не се изтървеш да кажеш нещо против защото на минутата изчезваш Само доносниците ченгетата подлезурковците партийните секретарчета бяха доволни

Оценка:
-19 +6

Демократ
(гост)

Неутрално
34 Отговор
Имаше ред ,законност ,сигорност.Относително добра справедливост,с труд и образование вървиш нагоре.Всяко правило си има изключения,но те бяха рядкост.

Коментиран от #35, #37


Оценка:
-6 +21

35
Този коментар е премахнат от модератор
36
Този коментар е премахнат от модератор
Гладуващите с "да"
(гост)

Неутрално
37 Отговор

До коментар #34 от "Демократ":


Много си беше убаво у панелките.Раша даваше петрол срещу усмивки,а па такива като теб крадяха де,що видят.Нямало кражби хаха,то всички крадяха всичко,отрам и лафа "часпром".Крадеха се тухли,бетон,оясък,части от заводите,всичко се крадеше всеки Божи ден.Много промити,ей

Оценка:
-21 +11

Гладуващите с "да"
(гост)

Неутрално
38 Отговор
Единственото хубаво у комунистическия рай беше адресната регистрация и невъзможността на "трудещите" се чобани да влизст в София.Копаеха си картофите и си пееха песен

Оценка:
-23 +6

един от многото
(гост)

Неутрално
39 Отговор
По хубаво беше , нямаше страх от мутри и новобогаташи , институциите си вършеха работата , живота беше по спокоен и по добър , а и бяхме млади.

Коментиран от #41


Оценка:
-5 +24

Сър
(гост)

Неутрално
40 Отговор
Е как няма да изпитвате носталгия като капитализма ви удари шамар да ви освести ... социализма работиш не работиш - взимаш заплата. Живеехте си добре от мързел и си имахте всичко, а сега като трябва да се трудиш и държавата ви виновна. Интересно как работливите не се оплакват от носталгия по Тошко от Правец ...

Коментиран от #50


Оценка:
-21 +11

Гладуващите с "да"
(гост)

Неутрално
41 Отговор

До коментар #39 от "един от многото":


Беше пълна трагедия.За щастие има достатъчно филми в интернет,които показват какъв кошмар беше преди 89та.А духовното ниво на българина по това време липсваше,съществуваха само примитивни,наивни човеци.Затова и не можаха да осъществяват демократична държава,ограничения материал не бе способен на това.Всяко стадо си заслужава пръча.А за насилието над жени и деца няма смисъл да говорим Боят над жените беше стандарт.Но на някои си им липсва,кво да ги прайш.

Коментиран от #47


Оценка:
-23 +8

Онзи
(гост)

Неутрално
42 Отговор

До коментар #2 от "Крум":


Кви истински коли на тия руски барутници бе .... затова всичките фалираха до един, а тия дето не фалираха ги купиха ..

Оценка:
-18 +7

43
Този коментар е премахнат от модератор
СОЦ
(гост)

Неутрално
44 Отговор
По време на соца имаше работа за всички, немаше бедни на помощи както сега, стандарта на живот - неколко пъти по добър от сега, храните български по БДС,имаше сигурност - немаше мутри, крадеше се по малко - немаше усвояване както сега, здравеопазване и образование на ниво - напълно безплатно . Това е накратко.

Коментиран от #45, #46


Оценка:
-7 +20

Гладуващите с "да"
(гост)

Неутрално
45 Отговор

До коментар #44 от "СОЦ":


Нещо за свободата ни разкажи,другарю.Стига с тия кебапчета .Аз им викам:дай нещо за Душата,те пак дискорезница ми пускат.Кажи нещо за Духа бе,другарю.

Коментиран от #135


Оценка:
-15 +5

Гладуващите с "да"
(гост)

Неутрално
46 Отговор

До коментар #44 от "СОЦ":


Викаш екстра си ти беше стругар 60г у заводо с работническата престилка.Бе с промити има ли смисъл да се спори?Няма!Оди у ткзс-то и копай,и сега търсят овчари.

Коментиран от #48


Оценка:
-22 +9

един от многото
(гост)

Неутрално
47 Отговор

До коментар #41 от "Гладуващите с "да"":


Няма смисъл от филми по интернет , по това време работех и живеех в България. Ако гледаш филмчетата и клипчетата по интернет и разходките на премиера с джипа сме втора Швейцария , а сега след като осъществихме(според писаното от теб) демократична държава , цъфнахме , че и вързахме.

Оценка:
-5 +19

пенсионер
(гост)

Неутрално
48 Отговор

До коментар #46 от "Гладуващите с "да"":


Теб и за овчар няма да те вземат!

Оценка:
-7 +14

Sheeple
(гост)

Неутрално
49 Отговор
Стадото си иска режима. Иска в клетката. От работа-вкъщи и обратно. Стадото никога няма да се научи, че разлика между комунизъм, демокрация и фашизъм НЯМА.

Оценка:
-17 +11

234ed2e
(гост)

Неутрално
50 Отговор

До коментар #40 от "Сър":


Ей, бастун! КАкви ги дрънкаш, а?
Работих при комунизма,, работя и сега. Не съм се спирал! Освен това сега осигурявам 8 човека освен себе си. Не ме е мързяло нито по онова врме, нито сега, така че млъкни! Да, при комунизмът бе мноооого по-добре. Да, сега имам пари, ама не се знае до кога. Да, тогава няха много пари и карах москвич, ама не треперех за УТРЕ. Да, сега имам пари и мога да си позволя по-качествено лечение, недай си Боже. Да тогава нямах пари, но ме лекуваха качествено и докторът не гледаша на мен като на банкомат без пинкод.
Да изброявам ли още?!
п.п.
И ДА, през социализмът се крадеше яко. Народът крадеше яко. И да, сега народът не краде. Крадат едни 100-200 човека и тънат в луск, а вие/ние лапаме мухите и си духаме супата.

Коментиран от #60, #68


Оценка:
-10 +25

Станимир Русев
(гост)

Неутрално
51 Отговор
КАКВА НОСТАЛГИЯТА БЕ, ТОВА СИ БЕШЕ АБСОЛЮТЕН ХИТЛЕРИЗЪМ!

Оценка:
-19 +10

КОНТРАТА
(гост)

Неутрално
52 Отговор
Само лежачуте преди 1989г не харесват социализма. За щастие има филми които показват какво спокойствие цареше ореди 1989г нямаше дрога, убийства, ОПГ храната беше истинска. С демокрацията и бананите дойде престъпноста и краха на държавата и икономиката! Сравне ие едно кило сирене беше 1,70 лв, а заплатата на шофиор в градския транспорт 550лв миньирите с 1000 лв заплата в заводите заплати 350 лв на монтажник на конвейр.

Коментиран от #59


Оценка:
-4 +16

Комуниста
(гост)

Неутрално
53 Отговор
На 15 септември преди 1989гв училищните дворове пълно с деца по 8 паралелки на випуск. ТКЗСтата пълни с животни народа нахранен и облече и зимата парното бумти ще пръсме радиаторите от жега и във входовете имаше радиатори работещи. Първите години след 1989г се спря първо парното по входовете!

Оценка:
-4 +19

Студент
(гост)

Неутрално
54 Отговор
Живял съм бе, нафталинените чудовища се разхождаха едни такива еднолики и безизразни, като зомбита баш. Баща ми го преследваха, да го питат от къде има няколко долара, за радио Сименс за жигулата и касетофон Sanyo, толкова беше щастлив, а мизерните милицаи набързо му почерниха настроението, що бил на Корекома и какви са тия кутии, питат. Папл.ч

Коментиран от #86


Оценка:
-15 +7

А бяхме млади !!!
(гост)

Неутрално
55 Отговор

До коментар #2 от "Крум":


Носталгия само по отминалото време . Ученическите влюбвания ,спокойния живот и много други благини. Но децата на старите комуняги разграбиха и още грабят държавата. Не искам да продължавам да пиша за сегашното ни положение,че се вбесявам от яд .

Оценка:
-7 +10

56
Този коментар е премахнат от модератор
бае Тошу
(гост)

Неутрално
57 Отговор
това на което хората им липсва не е социализъма, чистата имплементация на комунизъма !
Демокрацията е остаряла концепция която не е прилагана от римско време, а това което ви се случва днеска е капитализъм с "право на глас... в пустиня"

Оценка:
-3 +12

58
Този коментар е премахнат от модератор
Ъъъъъ
(гост)

Неутрално
59 Отговор

До коментар #52 от "КОНТРАТА":


И после кво стана ? Пуснахте наборите да докарат дрога с бухалки да крадат и след 30 години се сетихте да ревете да ви слушаме мрънканиците докато робуваме за да имате пенсии , само празни приказки, а дела нет

Коментиран от #63


Оценка:
-6 +8

Сър
(гост)

Неутрално
60 Отговор

До коментар #50 от "234ed2e":


Моля държете се културно, дори и да не ви изнася истината. Вие сте работели, но колегите ви поне едно 30 % там са били на заплата и са си клатили краката. Така беше навсякъде и не ги гонеха, че да не останат без работа. Това са хрантутници и се издържаха от режима.

Коментиран от #76


Оценка:
-10 +8

Щерев
(гост)

Неутрално
61 Отговор
ша плачити за социализъмъ, мишки

Оценка:
-2 +9

ВРЕМЕ ОНО
(гост)

Неутрално
62 Отговор
ТРИТЕ КЛЮЧА НА ЖИВОТА
+ АПАРТАМЕНТ НОВ В НОВ КВАРТАЛ
+АВТОМОБИЛ НОВ
+ВИЛА


+ МОРЕ
+БЕЗ ИКОНОМИИ НА ТОК ВОДА ПАРНО ХРАНА
+ БЕЗ ХРАНА СЪС СЪМНИТЕЛНО КАЧЕСТВО
+ ПЕНСИОНИРАНЕ МЪЖЕ 60 г. ЖЕНИ 55 г. 3 -ТА КАТЕГОРИЯ
3 г.МАЙЧИНСКИ

Коментиран от #75, #90


Оценка:
-5 +16

КОНТРАТА
(гост)

Неутрално
63 Отговор

До коментар #59 от "Ъъъъъ":


После почнахте да слушате краварите и те ви начертаха плана РАН - ЪТ който се изпълнява и до днес от седерастите дмократи BG!!! Питай козяшките лакеи защо приватизацията и ликвидацията на икономиката и селското стопанство беше толкова важно за западняците!

Оценка:
-7 +16

1964
(гост)

Неутрално
64 Отговор
Имаше плюсове и минуси през социализма но сега минусите са повече.

Коментиран от #72


Оценка:
-4 +21

Бесен Язовец
(гост)

Неутрално
65 Отговор
На маймуните от Балканите им докараха два вагона банани 1989 г и те прегърнаха демокрацията. Яж те са банани на студено!

Оценка:
-7 +14

Генерал 🇧🇬
(гост)

Неутрално
66 Отговор
Държава с контрол по границите имахме.Наред с безплатно образование, здравеопазване, пълна заетост, субсидирани потребителски стоки. Нямаше свобода. Нямаше и банани. Разменихме безплатното образование, здравеопазване,пълна заетост и субсидирани потребителски стоки за свобода. И банани.

Никой не каза, защо не може и свобода и безплатно образование и пълна заетост, но се примирихме -все пак получихме свобода. И банани. Сега рутещите социализЪма по занятие вземат Свободата. Без да връщат безплатното образование, здравеопазване, пълна заетост и субсидирани потребителски стоки. Излиза че цялата работа е била за едни банани.
Най-после разбрах какъв е смисълът на живота.

Коментиран от #119


Оценка:
-5 +17

Гошо
(гост)

Неутрално
67 Отговор

До коментар #17 от "Страничен":


Става въпрос за България не за Корея ,било южна или северна Аз съм българин, а не кореец

Оценка:
-3 +9

Гошо
(гост)

Неутрално
68 Отговор

До коментар #50 от "234ed2e":


Не забравяй крадеше се защото имаше какво да се краде и от къде

Оценка:
-3 +12

ЛЛЛ
(гост)

Неутрално
69 Отговор
При сегашната "демокрация" как да не изпитваш носталгия по "социализма" /слагам го в кавички, защото и той беше нашенски социализъм/? Живота беше по спокоен, хората бяха по добри, храната беше истинска, въздуха беше по чист, имаше работа във всеки окръжен град...

Оценка:
-1 +15

5454
(гост)

Неутрално
70 Отговор
Не ми липсва соца, липсва ми времето след соца, когато вярвах, че иде демокрацията, иде промяната, че ще имаме възможност да се развиваме, да работим, да се доказваме, а не срещу нас да се изправят партийни функционери, които се уреждат на добри позиции заради верността си към Партията, а не заради кадърността си, уреждат и синовете и дъщерите си... След години разбрах, че нищо не се е променило. Бг се управлява по същия партиен модел. Една партия владее всички лостове и механизми и управлява по "комунистически". Перспектива, развитие НЯМА. Само членство в партия.

Оценка:
-4 +8

234
(гост)

Неутрално
71 Отговор

До коментар #17 от "Страничен":


Билета си го вземи ти към Америка, лично аз предпочитам Куба

Оценка:
-0 +8

5454
(гост)

Неутрално
72 Отговор

До коментар #64 от "1964":


Сега минусите са повече, защото взехме минусите от социализма и минусите от капитализма. Комунизъм и олигархия.

Оценка:
-4 +9

234
(гост)

Неутрално
73 Отговор
Тези с жълтото около устата да не се изказват за време в което не са живяли. Повечето от тях гледат филми и слушат разни съмнителни политици които говорят колко сме добре сега и как сме забогатяли, колко свободни сме и как нямало банани. Да ама банани всеки ден не се ядат, а сега стоиш пред витрините и гледаш като Гаврош

Оценка:
-4 +14

Капиталист
(гост)

Неутрално
74 Отговор
Cя, нeкa някoй нaпeт либeрacтки coрocoид a излeзe и oбяcни, зaщo при Бaй Тoшoвия соц.тoтaлитaризъм нямaшe (ocвeн бaнaни) вируcи, грипни eпидeмии, зaтвaрянe нa училищa и квo ли нe, чуми и бoлecти пo живoтнитe, мигрaнти, гeйoвe, ГМO, джендъри, наркомани, цигонски престъпления, тaкaвa виcoкa cмъртнocт и брутaлнa дeмoгрaфcкa кризa...

Коментиран от #79, #81


Оценка:
-3 +16

ЛЛЛ
(гост)

Неутрално
75 Отговор

До коментар #62 от "ВРЕМЕ ОНО":


....без банани

Оценка:
-4 +2

234
(гост)

Неутрално
76 Отговор

До коментар #60 от "Сър":


За да си клатиш краката и да ти плащат означава че е имало откъде да плащат. На това ли му викате бедна държава? Е сега можеш ли да седиш и да си клатиш краката и да ти плащат? Комунизъм има само в Китай и то се вижда къде отидоха

Коментиран от #78


Оценка:
-4 +12

не само виц
(гост)

Неутрално
77 Отговор
попитали меркел-кога България ще стане добре?- ааа вие вече бяхте добре,отговорила тя

Оценка:
-4 +15

Сър
(гост)

Неутрално
78 Отговор

До коментар #76 от "234":


Ами как ще оцелее едно предприятие, което представи си примерно изхранва 100 % такива дето си клатят краката и никой не работи ? Според теб как трябва да стане и редно ли е ?

Коментиран от #80


Оценка:
-7 +5

Онзи
(гост)

Неутрално
79 Отговор

До коментар #74 от "Капиталист":


Щото имаше линия на партията и всички несъгласни - в Белене, а ти си бил просто роб, но не си го осъзнавал или не си искал, както много от гласувалите с "ДА"

Оценка:
-12 +5

Отговора
(гост)

Неутрално
80 Отговор

До коментар #78 от "Сър":


го виждаш всеки ден! Това е резултата от комунизЪма!!! После естествено Бойко е виновен..Лично той окраде хората още от 1944г. та до днес!

Оценка:
-7 +4

ТЪ пак
(гост)

Неутрално
81 Отговор

До коментар #74 от "Капиталист":


то при "Ваште" нямаше и Чернобил другарЮ! Това че не давахте информация на хората,не значи,че не го е имало!!!!

Оценка:
-8 +5

Едното време
(гост)

Неутрално
82 Отговор
Соца е хубав като идеология, и невъзможен на практика. Всички стават еднакво мързеливи, крадливи и се поражда висшата идея за тарикатлъка. Проблема на булшинството в днешно време не е самия строй, а липсата на елементарна култура, образование и мързел...

Оценка:
-8 +8

JEFF
(гост)

Неутрално
83 Отговор
Каква носталгия? Носиш дрехи, каквито са разрешени, слушаш музика, която е позволена, задължително манифестираш пред партийни величия, празни магазини, празни джобове, почивка на бунгала, по-скоро бараки, режим на тока, две тв.програми , задължително руска вечер и т.н. и т.н. Имам носталгия само по отминалата младост.

Оценка:
-11 +6

Дони
(гост)

Неутрално
84 Отговор
По времето на простия баѝ Тошо, на базата на четири основни показатели/стълба-здравеопазване,образование, икономика и армия/, НРБ се нареждаше на 28 място в света! На кое място е сега РБ, си отговорете сами.

Коментиран от #89


Оценка:
-6 +8

Емил
(гост)

Неутрално
85 Отговор
Браво "ФАКТИ"! С това проучване уцелихте в десетката! Вижте си читателите - 60% безвъзвратно заседнали в миналото!!! И всеки, който се опита да ги раздвижи е разбойник и гад! "Оставете мъртвите да погребват своите мъртъвци!" - Христос точно за такива го казва!

Коментиран от #157


Оценка:
-12 +9

Баща ти - спекулант,
(гост)

Неутрално
86 Отговор

До коментар #54 от "Студент":


ти пък - наркоман, супер семейство сте.

Оценка:
-0 +2

Гладуващите с "да"
(гост)

Неутрално
87 Отговор
А за мен беше най-добре през 90те Нямаше изпилени комуняги,нямаше и американски макдоналдс,нямаше и руски матрьошки,оцеляваше по-силния.На щастие Бог ми бе дал добри гени и добро сърце и мачках всичко наред,беше си ми идеално.Въпрос на гледна точка

Оценка:
-7 +2

ХАРОН
(гост)

Неутрално
88 Отговор
Всички скърбим за покойниците- задушница беше миналата седмица. Ние продължаваму да си живеем в соца. Имаме си вожд и мислител, децата на новата номенклатура са в престижни университети, пак се назначават хора с връзки и наши послушковци, репресии над инакомислещите, цензура, декласирани общества в гета и панелки, монопол на картели от национално значение със съдействие на държавата и още куп придобивки от Татово време!

Оценка:
-0 +7

стоян георгиев
(гост)

Неутрално
89 Отговор

До коментар #84 от "Дони":


даже не на 28 а на второ след ссср.хахахахахах!ти явно не си живял през соца!само като забраниха на граничарите да стрелят и през минните полета се изнесе милион българи от тази раиска комунистическа страна.и което бе наи-лошото бягаха предимно младите и образованите дето уж трябваше да са много щасливи!

Оценка:
-9 +9

Само да добавя,
(гост)

Неутрално
90 Отговор

До коментар #62 от "ВРЕМЕ ОНО":


нищо лично, но магазините бяха празни, като главите на комунистите!

Оценка:
-12 +6

Статистик
(гост)

Неутрално
91 Отговор
Народът си обича да му е гадно, нищо чудно, че излъчваме все кратуни да управляват. Както казва Горбачов: "Славянската душа просто няма желание за живот"...

Оценка:
-10 +3

Иван
(гост)

Неутрално
92 Отговор
Разбира се!Тогава имаше ДЪРЖАВА БЪЛГАРИЯ!!!

Оценка:
-4 +13

Статистик
(гост)

Неутрално
93 Отговор

До коментар #5 от "ГРАД КОЗЛОДУЙ":


През соца здравеопазване не е имало! Не знам как и защо много хора продължават да я повтарят тази мантра. По данни на НСИ детската смъртност е била 5 пъти по-висока, 5 пъти! Средната продължителност през 80-те е 5 години по-ниска отколкото в момента и пр. и пр. Проблемът в момента не е, че не се движим напред, а че го правим много бавно и още по-бавно ако се сравним със съседни нам държави като Румъния.

Коментиран от #97


Оценка:
-16 +6

мхмм
(гост)

Неутрално
94 Отговор
Болшенството хора са глупави и некадърни, затова болшинството хора са болшевики. Това е едно стадо, което винаги ще завижда на умния и кадърния и винаги ще иска да го принизи до собствената си мизерия. Златното време за нещастника е когато насилствено всички са равни, така той става равен с онзи, който по всичко е повече от него.

Оценка:
-14 +9

95
Този коментар е премахнат от модератор
4343
(гост)

Неутрално
96 Отговор
Социализма е вроденото състояние на всеки слаб, прост и мързелив човек, който винаги ще предпочете някой друг да направлява живота му, защото той сам е неспособен. Капитализмът е естествено състояния на силните и свободни хора, които сами направляват живота си. Уви, първите винаги ще са много, много повече, а вторите винаги ще ги мразят и ще им завиждат за това.

Коментиран от #148


Оценка:
-13 +7

Статистик ТИ НЕ ДИ УМЕН
(гост)

Неутрално
97 Отговор

До коментар #93 от "Статистик":


Статистик нр.93 ТИ НЕ СИ УМЕН...знаеш си, нали!!!!

Коментиран от #99, #137


Оценка:
-1 +4

98
Този коментар е премахнат от модератор
99
Този коментар е премахнат от модератор
100
Този коментар е премахнат от модератор
Българска Асоциация на Капанчетата
(гост)

Неутрално
101 Отговор
Дърти катили фраш !

Оценка:
-7 +2

Zzz123
(гост)

Неутрално
102 Отговор
Изпитвам носталгия по детските ми години, но не и към социализма. Много хора се объркват.

Оценка:
-5 +5

SDEЧЕВ
(гост)

Неутрално
103 Отговор
ДОРИ ПОД ТАЗИ ГРОЗНА СНИМКА 1907 ЧЕРВЕНИ ХМЕРА ЧИТАТЕЛИ НА ФАКТИ СА ГЛАСУВАЛИ С ДА- УЖАС. ЩЕ ГЛЕДАТ НА НАС БЪЛГАРИЯ КАТО НОВИЧОКА В ЕС ОСТАНАЛИТЕ ЧЛЕНКИ. ПРОРОНВАМ СЪЛЗА

Оценка:
-7 +2

ЧАДЪРА
(гост)

Неутрално
104 Отговор
ЩЕ ВЗЕМЕ НА МАРКО ЧАДЪРА, ЗА ДА СИ ПАЗИ СЯНКА, ДА НЕ ЛЪНЧАСА.

Оценка:
-0 +0

Виц от преди
(гост)

Неутрално
105 Отговор
По време на социализма радио Ереван, пита: "Какво ще направите ако отворят границите. Отговорът: Ще се кача на най-близкото дърво защото бягащите от строя ще ме смачкат". България 9 милиона, гони 10-ти. Демокрация - 7 милиона, в т.ч., цигани 1 милион и други 1 милион!

Оценка:
-2 +9

Просто статистика
(гост)

Неутрално
106 Отговор
Ами нека сравним:
1988 година - родени 159000 деца. 2020 - 56000 (половината от тях боядисани).
1988 година - 27-во място в света по индекса на човешкото развитие. 2020 - 92-ро място.
1988 година - средното ни образование по качество е на трето място в Европа. 2020 - 29-то място, плюс 47% функционално неграмотни ученици.
1988 година - пенсията е 80% от средния доход за последните работни 24 месеца. 2020 - процентът е под 35.
1988 година - 130000 армия, въоръжени до зъби. 2020 - 20000 с чантаджиите, и голи като пушки.
Още сравнения искате ли? А, забравих - тогава нямаше банани...

Оценка:
-4 +14

Нинка.
(гост)

Неутрално
107 Отговор
Беше много хубаво..Доганов и Кошлука,бяха в затвора,дето им е мястото..Имаше и яки присъди за крадците...Имаше и турско робство..Сега няма турско робство,има комунистическо такова..Кой както сака..

Оценка:
-2 +9

ОпПала
(гост)

Неутрално
108 Отговор
Колко хубаво беше особенно по малките градове и села за един телевизор черно бял развалящ се през ден 500лв четери заплати .За кола събирай пари и чакай вноска 10-20г .Строя беше хубав за мързелите и нищо правещите работници.Не ме кефи този начин на живот.Носталгията е по младоста живота е такъв какъвто си го направиш.И най вечевърнаха на хората заграбеното през 1944+год.

Оценка:
-9 +5

сдасадсад
(гост)

Неутрално
109 Отговор
Само един отявен комунистически идиот може да изпитва носталгия по този режим по който бяхме.Мизерия ,беднотия ,ограничение.Живот като скот 45г.Всеки който иска да върне това време трябва да бъде разстрелян.

Коментиран от #111, #112, #126


Оценка:
-12 +8

БКП е ГЕРБ
(гост)

Неутрално
110 Отговор

До коментар #30 от "Само тъпите чистачки":


111-та

Всеизвестно е, че цензурата в България,
на 111-то място по свободата на словото,
макар и невидима,
е потресаваща!

Държавните медии се контролират от комуниста Борисов!
99% от частните медии са в лапите на олигарха Пеевски!
Директно или чрез свързани лица...

Под един или друг миловиден предлог,
във всички сайтовете,
някои от които искат да минат за "демократични",
достъпът за коментиране е затруднен.

И най-често се трият коментари, против Ковид-19,
или които са против комуниста Борисов и сталиниста Путин.
Или против тоталитарна Русия, която се величае от кремълската пропаганда,
но на практика е като Нигерия, покрита със сняг.

И няма как да бъде иначе!
Путин е рожба на КГБ!
Борисов е творение на ДС, която е филиал на КГБ.

За милиардерите Борисов и Путин
демократичните ценности са
пачки в чекмеджета,
или в офшорни сметки!
ФАКТ!

„Не съм съгласен с това, което казваш,
но докато съм жив ще защитавам правото ти да го казваш. „

/Франсоа-Мари Аруе , по-известен като Волтер/

Оценка:
-3 +4

Без убийства
(гост)

Неутрално
111 Отговор

До коментар #109 от "сдасадсад":


Държавата да му закупи еднопосочен билет за Русия, Куба или КНДР.
Да си носталгира там...

Оценка:
-7 +3

ОпПала
(гост)

Неутрално
112 Отговор

До коментар #109 от "сдасадсад":


Този строй не беше добър даже за комунистите те затова и го сринаха .Беше добър само за некадърниците ,че им се плащаше за некадърната работа

Оценка:
-12 +7

9 ти септември
(гост)

Неутрално
113 Отговор
Как ядяхме пържоли сред гората.

Коментиран от #114


Оценка:
-4 +1

Яса
(гост)

Неутрално
114 Отговор

До коментар #113 от "9 ти септември":


За разлика от тогава сега ядем всеки ден не само на 9ти

Коментиран от #117


Оценка:
-9 +3

Реалист
(гост)

Неутрално
115 Отговор
България трябва да е такава, каквато не е била изобщо през цялото си минало до този момент !
Преди години, когато Германия е имала за задача да се занимава с България, всъщност не ни е заробила, става въпрос за периода , който е между 1878 и 1944 !
Германия е мислила само нашето добро и дейставала за наше добро, имало е внос на трактори и други неща, точно през онова време България е дръпнала напред !
След това в една друга страна, известната династия - Романови е била избита, само Анастасия е останала жива, защото е избягала от "там" ! Всъщност династия Романови много добре са управлявали Русия, но след тях идва на власт онзи човек на който първата буква от едното от имената му започва с буквата Л и завърша в буквата Н !
Предполагам че се сещате за кой човек намеквам !

Коментиран от #118, #123


Оценка:
-8 +4

Първан
(гост)

Неутрално
116 Отговор
Не беше цвете за мирисане живота през социализЪма,но имаше добра страна.Истинска качествена храна до колкото я имаше,евтин обществен транспорт,безплатно здравеопазване,образование,пенсиониране на 55г. и 60г. за жените и мъжете.Циганите работеха,не смееха да надигат глава.Верно,бяхме заключени.Не можеше да се пътува свободно в чужбина,за много стоки имаше перманентен дефицит.Общо взето беше по спокойно.

Коментиран от #124


Оценка:
-0 +9

Дедо Пройчо
(гост)

Неутрално
117 Отговор

До коментар #114 от "Яса":


Ядеш ми дъртите............Не гледаш че хората ровят по кофите.

Коментиран от #146


Оценка:
-1 +7

нафто
(гост)

Неутрално
118 Отговор

До коментар #115 от "Реалист":


Реалисте,пълно е било с германски стоки,но трактори от Германия не е имало.Имало е американски трактори,марка Макормик ако си чул.

Оценка:
-0 +0

стоян
(гост)

Неутрално
119 Отговор

До коментар #66 от "Генерал 🇧🇬":


До 66 ком -Другарю най интересното по нашата граница беше как беше направена системата- никой да не може да излезе- ама лесно можеш да влезеш =само че никой не искаше да влиза

Оценка:
-5 +4

Зара
(гост)

Неутрално
120 Отговор
Най-хубавата част от живота ми!Хубавото не се забравя!Тогава живяхме,сега преживяване!Отнасям се със снизхождение към нещастниците ,които са зомбирани и от пропагандата и никога няма да разберат какво са загубили!Ненавиждам т.н.демократи и ако има Бог ,да не излязат от ада-това да е възмездие за откраднатия труд и живот на няколко поколения българи,отплата за прокудените да слугуват по света българи!Да бъдат проклети сега и ви всеки веков!

Оценка:
-5 +10

герон
(гост)

Неутрално
121 Отговор
Болшинството драскачи тука ,не са били родени или са били много малки във времето на соца.Драскат врели некипели за недочути неща.

Оценка:
-3 +6

ТОЧКАТА
(гост)

Неутрално
122 Отговор
понеже сега е ковидяснота за здравната система ,да споменем през 1986 -97 000 болнични легла/24 000 санаториумни легла/около 30 00лекари....истински лекари.

Оценка:
-0 +6

Нинка.
(гост)

Неутрално
123 Отговор

До коментар #115 от "Реалист":


Носталгията ти е ,,,Огромна,,за периода 1878-1944...На колко години беше ??Преживял си много..

Оценка:
-2 +3

тогава визи
(гост)

Неутрално
124 Отговор

До коментар #116 от "Първан":


сега финанси.

Оценка:
-0 +2

125
Този коментар е премахнат от модератор
Нинка.
(гост)

Неутрално
126 Отговор

До коментар #109 от "сдасадсад":


Ей,ЕЙЙЙ,,по лека с РАЗСТРЕЛИТЕ,СЕЛСКИ...ЦЪКАЙ си глупостите ,ама не ,,разстрелвай,,..Смотаняко..

Оценка:
-0 +2

ИВАН
(гост)

Неутрално
127 Отговор
Ама що за въпрос, разбира се, че човек ще изпитва носталгия по нещо хубаво и сравнително чисто ... разбира се, че и тогава имаше безброй недъзи, но сравнени със сегашните са направо пренебрежими, поне нямаше пластмаси и миришеше зимата на сняг, изобщо всеки сезон си имаше своите аромати, а не като сега - само мръсотия, беззаконие и несправедливости, убиващи човека и човешкото

Коментиран от #143


Оценка:
-4 +5

ИВАН
(гост)

Неутрално
128 Отговор
Нека да си го кажем честно - имаше и доста натегачи, които имаха някаква власт, но мразеха режима, точно те най-силно тормозеха хората, та белким намразят и те социализма .... всъщност, истинския комунист е широко скроен, и на църква дори ходехме редовно по празници

Оценка:
-1 +7

Фактолог
(гост)

Неутрално
129 Отговор
Че какво му е лошото на Соца?!
Онези които го плюват, лижат подметките на Борисов, а какъв по-едър Соц от него?!!
Соца е идеология, а Борисов е бог роден от тази идеология, които поклонниците Му безумно обичат!!?

Оценка:
-5 +7

Той
(гост)

Неутрално
130 Отговор
Беше прекрасно,но слава богу никога няма да се върне.

Оценка:
-6 +6

СКОРПИОН
(гост)

Неутрално
131 Отговор
На кой му хрумна тази идея да направи анкета ?! Що за въпрос : " ИЗПИТВАТЕ ЛИ НОСТАЛГИЯ ПО СОЦИАЛИЗМА!". Към кого е отправен въпроса : към всички българи, живели по това репресивно, мрачно време, или към определени привилегировани хора от БКП-БСП! Може би към 80% от българите, наречени от кому-социалистите дебили и инфантили?! Добре е замислено! Това социологическо проучване ли е на ФАКТИ.БГ ?! Ако анкетата е ваша, то каква е целта: да вдигнем рейтинга на БКП-БСП и да привлечем повече избиратели за предстоящите избори?! Да върнем времето назад! " Да, ама не!". / Цитирам думите на ваш колега-журналист: / Този кому-социализъм е с криминално досие! Партията БКП-БСП е забранена със закон на 05.05.2000г. за политико-криминалното си 45г-но управление! НОСТАЛГИЯ могат да изпитват само тези, които живяха 45г. на гърба на българския народ! НОСТАЛГИЯ могат да изпитват и техните лакеи, на които позволяваха да обират трохите от техните трапези! НОСТАЛГИЯ, по какво: за репресиите; за това че нямаш право да отидеш в западна държава; за сталинско-хитлеристките лагери на смърта; за над 60 000-те убити българи; за човешките трупове, с които хранеха прасетата в Белене; за "щастливия" живот; за простотията, която дерибействаше на всяка крачка и подтискаше и тормозеше от завист умните, можещи и знаещи! НОСТАЛГИЯ: забравете за КОМУ-СОЦИАЛИЗМА, за това отминало мрачно време, с което отново искат да ни залюлеят в летаргичен сън! ЗАБРАВЕТЕ! СКОРПИОН!

Коментиран от #138


Оценка:
-5 +7

Кауш
(гост)

Неутрално
132 Отговор
Да, защо тогава бях на 18!

Оценка:
-1 +1

Лили
(гост)

Неутрално
133 Отговор
Най-важните неща здравеопазване и образование бяха безплатни.Лекарите човечни и лекуваха.Живота спокоен ,няма дрога, няма престъпност.

Коментиран от #136, #155


Оценка:
-5 +10

Особенно
(гост)

Неутрално
134 Отговор

До коментар #4 от "АНОНИМЕН":


за некадърниците.

Оценка:
-1 +1

Той е
(гост)

Неутрално
135 Отговор

До коментар #45 от "Гладуващите с "да"":


комунист - атеист.Те не признават душата, признават само тялото-търбуха/.

Оценка:
-6 +4

Българска Асоциация на Капанчетата
(гост)

Неутрално
136 Отговор

До коментар #133 от "Лили":


Дрън дрън ,лекували га ма няма ,не сме боледували толкова тогава !

Оценка:
-6 +1

137
Този коментар е премахнат от модератор
no name no face no number
(гост)

Неутрално
138 Отговор

До коментар #131 от "СКОРПИОН":


Пълни глупости измисляш, м даа забранена е БКП със закон, но забравяш, че законите се променят,така, че лесно може да бъде и разрешена защото тоеа е дискриминация на честните комунисти като мен. Ще взема да я създам отново

Коментиран от #147, #154


Оценка:
-1 +7

ИВАН
(гост)

Неутрално
139 Отговор
Магазините били празни - абсолютен смях, вярно е, че някои неща бързо свършваха, ама нормално е - тогава не тикаха в храната огромни количества консерванти та да стои с месеци в магазина - млякото си беше мляко, салама си беше салам, сиренето, месото, кашкавала .... всичко истинско и без тонове отрови

Оценка:
-1 +8

ИВАН
(гост)

Неутрално
140 Отговор
Репресирани били хората при социализма, ами ако си беладжия и не си свестен - много ясно, че ще си имаш проблеми ... тъмни времена били - хахаха, да, сега времената са много светли, ама само за крадците на едро и за престъпниците българоубийци

Коментиран от #153


Оценка:
-0 +8

НЕ, НЕ, НЕ.
(гост)

Неутрално
141 Отговор
ОТГОВОРЪТ Е - НЕ.

Оценка:
-4 +4

ферибот
(гост)

Неутрално
142 Отговор
Само като погледна снимката и ми се повръща. Дано никога не се върнат тези години. Промиват ти мозъка отвсякъде. Още докато си дете почва промивката. Затова и не се сърдя на хората, които изпитват носталгия, те просто не са те, някакви вървящи зомбита.

Оценка:
-4 +5

прав си
(гост)

Неутрално
143 Отговор

До коментар #127 от "ИВАН":


Още помня как на всички задниците ни бяха черни от вестника пуснал мастило. Помня дългите опашки, за всичко се чакаше с часове, а за кола- десетилетия.. Смятай какви аборигени сме били, лишени от всичко. А за лагерите на смъртта да не говорим, хиляди убити, осакатени...,

Оценка:
-6 +2

144
Този коментар е премахнат от модератор
Гошо
(гост)

Неутрално
145 Отговор
Отчайващо просто население. Иска си соц-а.

Оценка:
-3 +1

Я СЯ
(гост)

Неутрално
146 Отговор

До коментар #117 от "Дедо Пройчо":


Значи остава и за кофите изкуфял дъртак

Оценка:
-2 +1

Я СЯ
(гост)

Неутрално
147 Отговор

До коментар #138 от "no name no face no number":


ЧЕСТЕН КОМУНИСТ ,ТИ ДА ВИДИШШ МАЛИИИИ

Оценка:
-2 +1

борисовчета
(гост)

Неутрално
148 Отговор

До коментар #96 от "4343":


Хабер си нямаш нито от социализъм, нито от капитализъм. Работи тогава по 14 часа на денонощие, не ползвай отпуски и се радвай, че не си мързелив.

Коментиран от #149


Оценка:
-1 +3

Я СЯ
(гост)

Неутрално
149 Отговор

До коментар #148 от "борисовчета":


Все си мисля ,че си от работливите

Оценка:
-2 +0

Behemoth
(гост)

Неутрално
150 Отговор
Изпитвам носталгия по излъганите ми надежди за демокрация и цивилизация...

Оценка:
-1 +4

151
Този коментар е премахнат от модератор
И тогава
(гост)

Неутрално
152 Отговор
и сега бай Ганьо си е същия и бутна СССР. Ще бутне и ЕС.

Оценка:
-1 +1

ЖЪЛТИЯ
(гост)

Неутрално
153 Отговор

До коментар #140 от "ИВАН":


ИВАНЕ, НЕ ДРЪНКАЙ ПРОСТОТИИ КАТО ДЪРТ КОМНИСТ, ЗАЩОТО НЕ СИ БИЛ РОДЕН И НЕ СИ ЖИВЯЛ В МРАЧНОТО ПРОСТАШКО КОМУНИСТИЧЕСКО ВРЕМЕ. ДЯДО ТИ ОТ ТЯХ ЛИ Е БИЛ ? ЗАТВАРЯЙ СИ ЖЪЛТИЯ ПЛЮВАЛНИК.

Оценка:
-2 +1

НАБОЛИ ЗЪБКИ
(гост)

Неутрално
154 Отговор

До коментар #138 от "no name no face no number":


Не ми се влиза в полемика със сополанковци с жълто на устата, най- вече с неграмотници. Които не са били родени, които не са прочели поне един ред, а искат много да знаят. Подрастващи комунистически палета, вече си показват наболите зъбки да хапят и акъл да ни дават! Тръгнали да хапят, а още по земята лазят. Малки червени боклучета! Чуй ме, ЗЪБЧО : Отиваш в библиотеката и ще поискаш Държавен вестник от 05.05.2000г. и там ще прочетеш, че БКП е забранена със закон за политико-криминалното си 45-годишно управление ...!

Оценка:
-1 +0

СКОРПИОН
(гост)

Неутрално
155 Отговор

До коментар #133 от "Лили":


ЛИЛИ, и ти си от жълтурчетата! Нали знаеш лафа:" Няма безплатен обяд!". Безплатно може да бъде само сиренцето в капана! Капана, в който ни държеше 45г. "великото", БКП - "грижовната майка на народа!" Сега и на вас подрастващите, "мамчето" ви пее тази приспивна песен! ЛИЛИ, ако всички държавни институции са безплатни, то държавата щеше да фалира! Когато казваме: Държавата е длъжна: много хора разбират, че това е нещо различно от тях и трябва само да им се дава! ДЪРЖАВАТА: това сме ние! Ние също сме задължени да спазваме законите и да си плащаме данъците! От тези наши данъци комунистите плащаха по тяхно време за здравеопазването; образованието и др.! Лъжеха, лъжат и днес, че всичко е било безплатно! Безплатно е само за наивниците, влезли в капана! По времето на БКП имаше ЕРГЕНСКИ ДАНЪК, започващ от 21 г., до като се задомиш! Тези които се задомят, но не можеха да имат деца, и те плащаха ергенски данък! Плащаха на "грижовната майка БКП" за това, че природата ги е ощетила! ЛИЛИ, / лилчо/ към тази партия ли трябва да изпитваме носталгия, към този просташки СОЦИАЛИЗЪМ?!

Оценка:
-1 +0

156
Този коментар е премахнат от модератор
234
(гост)

Неутрално
157 Отговор

До коментар #85 от "Емил":


Незнам дали на Факти всички читатели са закостенели за това, че изпитват някаква носталгия, ама вас демокрацията ви научи да не признавате друго мнение освен вашето. Ние поне сме толерантни към мнението на другите

Оценка:
-1 +1

ФАКТИ.БГ не толерира обидни коментари и спам. Некоректни коментари ще бъдат изтривани. Такива са тези, които съдържат нецензурни изрази, лични обиди и нападки, заплахи; нямат връзка с темата или са написани изцяло на език, различен от български.
ТОП 5