30 Януари, 2022
Изчаквате ли колата си да загрее преди да тръгнете?
Изчаквате ли колата си да загрее преди да тръгнете?
Да, винаги изчаквам колата да загрее преди да тръгна
29% (1207)
29% (1207)
Изчаквам я да загрее само когато е много студено
40% (1703)
40% (1703)
Не, винаги тръгвам директно след като я запаля
31% (1323)
31% (1323)
Напиши коментар:
КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА
1 Продължаваме Кражбата
Коментиран от #50
00:01 30.01.2022
2 Мунчо Радев
Коментиран от #23
00:02 30.01.2022
3 Кирчо зеления сертификат
00:03 30.01.2022
4 Този коментар е премахнат от модератор.
5 Киро Брейка
00:12 30.01.2022
6 Продължаваме кражбата
Все пак трябва да се смаже хубаво по бутала цилиндри турбина това масло...
Коментиран от #69
00:16 30.01.2022
7 Бгбг
Коментиран от #56, #57, #61
01:19 30.01.2022
8 гост
01:38 30.01.2022
9 т 64
02:10 30.01.2022
10 Гледам Бойко е бръкнал
02:23 30.01.2022
11 Никога
02:24 30.01.2022
12 Гръч
Коментиран от #24
04:08 30.01.2022
13 Този коментар е премахнат от модератор.
14 Близко бъдеще
Коментиран от #47
05:32 30.01.2022
15 Мнение
06:09 30.01.2022
16 Този коментар е премахнат от модератор.
17 Този коментар е премахнат от модератор.
18 Този коментар е премахнат от модератор.
19 Този коментар е премахнат от модератор.
20 Този коментар е премахнат от модератор.
21 оня с големия
08:07 30.01.2022
22 като гледам процентите
08:14 30.01.2022
23 бойчо
До коментар #2 от "Мунчо Радев":
човечеее, няма смисъл да ходиш на лекар - в твоя случай се казва - МЕДИЦИНАТА Е БЕЗПОМОЩНА.....08:30 30.01.2022
24 джаба
До коментар #12 от "Гръч":
нямаш защото на каруцар кола нему трябва - бягай да дадеш зоб на кътъра ,че добичето е омършавяло като стопанина си08:33 30.01.2022
25 Урко
Коментиран от #27, #30
08:35 30.01.2022
26 Психo от Курило
08:49 30.01.2022
27 ежко
До коментар #25 от "Урко":
Интересно!С каквото и масло да караш иска се 20-30 секунди маслената помпа да качи достатъчно масло до разпределителният ти вал /валове/.Това "загряване" е да не натоварваш недобре смазан двигател -не за друго!Коментиран от #33, #71
08:52 30.01.2022
28 kkk
Ще чакат да се смаже моторя 2-3 мин.- че той мотора ще блокира за 3 месеца най-много ако остава без маслен филм по детайлите и дори за 10сек. всяка сутрин се трият на сухо.
Карате на газ и чакате да загрее до 30 градуса и да обърне на газ- за онези 3-4 мин. работа на място спокойно ще изминете поне 2км. и поне ще оползотворите изгореният бензин.
Дизел на празен ход не загрява и парно не се появява. Много дизели имат доп. нагреватели (електрически) за да осигурят някаква топлина за обдухване на стъклата, но мотора си е студен и след 20 мин. работа на място. Тествано многократно- 20 мин. на празен ход и стрелката не мърда, 5км. лекичко из града и съм излязъл от синя зона, максимум на 8-ма минута съм на работна температура.
На база горното ми отговорете ЛОГИЧНО защо да загрявам колата преди да потегля? Единственото условие при което го правя е докато изчистя снега от колата и основната причина е да работи подгряването на огледалата и задното стъкло и да се изчисти леда от тях- фактически няма и 10 пъти годишно.
Коментиран от #35
09:08 30.01.2022
29 монтьор
Коментиран от #34, #44
09:09 30.01.2022
30 kkk
До коментар #25 от "Урко":
Мноу мъ кефят и таквиз клоуни кът тебе дето идея си нямат кое какво е... Масло 0w30 е за температури от -35С до +30С, тоест е НЕПОДХОДЯЩО за нашите климатични условия. Ако го караш само през зимата е ОК, но за целогодишно каране НЕ СТАВА защото лятото съвсем редовно имаме над +40С и едно каране София-Бургас по магистралата в големите жеги буквално ще убие маслото. За нашите ширини допустимите масла са 2 типа- 0w40 5w40. Записвайте си какво значат цифрите:0w > -35С
5w > -30С
10w > -25С, но и без оглед на градусите е твърде гъсто за турбо мотори.
Следват другите цифри, важни за лятото:
30 > +30С
40 > +40С
50 > +50С
60 > +55С
В документацията на моята кола пише в Европа да се ползва 0w30, 0w40, 5w30, 5w40 (според климата) и чак в Африка да се отива на 5w50. Употребата на 0w30 в БГ е СИЛНО НЕПРЕПОРЪЧИТЕЛНО- по-скъпо в случая не значи "по-хубаво"
Коментиран от #31
09:32 30.01.2022
31 333
До коментар #30 от "kkk":
Само дето някои коли хич не обичат 5W-40 и дори при нашия климат и направо се повреждат. Гъсто им идва и не могат да мажат разпределителните валове адекватно. С 5W-30 няма проблем. А 0W-30 единствения проблем му е цената. Редовно карам по магистралата с максимална позволена скорост в жегите с 30 масло, нищо не е умряло. Служебните коли се карат много с такова, никой не ги жали, изкарват предостатъчно километри.09:46 30.01.2022
32 мечо
09:47 30.01.2022
33 333
До коментар #27 от "ежко":
20 минути иска да се качи масло до разпределителните валове! Кой ти ги говори тия глупости? Маслените магистрали имат клапан, който не позволява маслото да се връща в картера от поне 50 години, даже соц колите имаха. Или филтъра има такъв клапан, или някъде по пътя. Това не е ли по-добре, отколкото да се всяко стартиране да е на сухо? Една пружинка с една съчма е, не е някаква върхова технология.Като е студено маслената помпа и е трудно да помпи сгъстеното масло, но в момента има масла, които са достатъчно течливи и при много ниски температури. 10W40 дори се усеща как по-трудно върти стартера, в сравнение с 5W40, ама понеже "майсторите" казват, че било по-добре за коли над 100х километра масово хората си убиват колите с някакви бъркочи.
09:53 30.01.2022
34 333
До коментар #29 от "монтьор":
За да избегнеш сух старт, трябва да завъртиш маслената помпа преди да стартираш двигателя. Само след миг вече имаш масло горе, виждаш го как пръска, ако ползваш адекватно масло. Като си монтьор свали на един мотор капака на клапаните и ще го видиш дори като е много студено. За сух старт след запалване не можеш да говориш, вече е стартирал. Можеш да говориш за маслен глад, който се дължи на масло с прекалено висок вискозитет. И налягането го вдигаш на секундата. Даже навремето на руските камиони имаше манометър за налягането, често преди да загрее, налягането беше по-високо.Само дето освен налагане ти трябва дебит, трябва ти и оптимална температура на компонентите, за да се уплътнят хлабините. Както регулираш клапани с хлабина, за да може като се разшири от температурата клапана да стане точно, така и всички компоненти в тоя двигател се разширяват при достигане на работна температура. За да се случи това, трябва колата да се кара, не да трака на място. Леко и нежно, но да се кара.
Така казват инженерите по ДВГ, а те малко по-добре знаят от гайкаджиите. На гайкаджиите трябва да им обясняваш кое е студен старт и кое е маслен глад.
10:08 30.01.2022
35 ???
До коментар #28 от "kkk":
20мин. на празен ход и стрелката не мърда................ти май зад волан не си сядал само детски колички си буталКоментиран от #48
10:50 30.01.2022
36 оня с коня
11:00 30.01.2022
37 Някой с над 2млн км
Коментиран от #40, #45, #65
11:56 30.01.2022
38 Коджа Бангиев
12:04 30.01.2022
39 Голям Слон
12:06 30.01.2022
40 333
До коментар #37 от "Някой с над 2млн км":
Колко дълго да ми служи? Единия го продадохме на 350000км. За колко ще минеш 350000км? Гарантирам ти, че никой не го е чакал да загрява никога.Отделно работата на празен ход е един от най-тежките режими за двигателя - ниски обороти, ниски обороти на маслената помпа, лошо смесообразуване - повече нагар.
Коментиран от #41
12:08 30.01.2022
41 Голям Слон
До коментар #40 от "333":
Тия 2 милиона километра ги е гледал само в някой филм или ги е направил в EuroTruck Simulator. 2 милиона километра за човек, който не е професионален шофьор са въпрос на 50 години каране :-) И то по 40.000 на година, което малцина правят. 2 милиона за професионален шофьор пак са достатъчно много, защото рядко някой само кара. Аз за 4-5 години направих едни бързи 750.000. Това прави грубо по 150.000 на година. Все пак няма такава работа с камион, която да е само каране. Има чакане, има почивки. Колкото и да газиш правилника, този камион не може безкрайно да върви без да влезне в бокса. Както и да е. Леко отклонение беше това. Въпреки, че мнозина колеги подгряваха дизелаците преди тръгване по 40-50 минути. Разбира се, нафтата не е тяхна. Камионът също. Аз топлих вътре с печка, за да е приятно чакането и съпътстващата работа с документите, но винаги тръгвах студен. Подгревът беше преди бариерата с подписите и след това до магистралата с 20-25 км/ч. И камионът не харчеше грам масло. Същият модел на същия пробег при други колеги доливаха по 2-4 литра на седмица.12:14 30.01.2022
42 Асан
12:19 30.01.2022
43 Fury
13:01 30.01.2022
44 Fury
До коментар #29 от "монтьор":
Сухият старт е момента в който започнеш да въртиш на стартер двигател седял продължително време без да е пален и маслото му се е оцедило, за това се казва сух старт и как ще го избегнеш като оставиш колата да работи на място не знам. Иначе качествените масла колкото и да седи двигателя навсякъде си остава тънък филм масло и така нареченият сух старт не пречи. За това е препоръчително да се кара с хубаво масло.13:08 30.01.2022
45 333
До коментар #37 от "Някой с над 2млн км":
Аз гориво мога да си купя, кола също мога да си купя, време не мога. Трябва ли да губя един ден годишно да подгрявам тъпата купчина желязо? Със спорен ефект? След като преподавателя ми по ДВГ е казвал, че не трябва да се подгрява на място, но трябва да си нежен с машината като е студена.15:35 30.01.2022
46 защо
16:57 30.01.2022
47 Грульо
До коментар #14 от "Близко бъдеще":
Едвам уцелих плюса от смях. :D16:59 30.01.2022
48 kkk
До коментар #35 от "???":
Слагаш €200 000 на масата и ти демонстрирам още утре. Идвам ти на гости, колата ми стои паркирана у твоя двор цяла вечер (тоест 12 часа) и сутринта тестваме. Ако случайно стрелката живне получаваш €200 000, когато не се случи си избираш последиците- или ти взимам заложените пари и си ходя, или те пращам у Анадолата където стадо мъжки магарета 2г. ще те работят отзад...Та така- чакам адрес къде да се явя
Коментиран от #52, #53, #54
17:04 30.01.2022
49 Психо от Курило
Коментиран от #51
17:05 30.01.2022
50 Продължаваме ПРОМЯНАТА
До коментар #1 от "Продължаваме Кражбата":
и сме на ПРАВ ПЪТ щом лалугери като тебе рИват. Тиквата рИве всеки ден, деса дулвската и сие рИват герберски рев, ЧЕГЪРТАНЕТО ПРОДЪЛЖАВА.....17:37 30.01.2022
51 Този коментар е премахнат от модератор.
52 луд
До коментар #48 от "kkk":
Готви парата и идвай! Преди да я оставиш в двора ми, ще ти сменя термостата. С неизправен термостат и Петрохан да качиш, пак няма да загрее дори да е на бензин. Вместо да се нервиш , виж с какъв термостат си. За да НЕ загрява си има причина, или си с термостат за топла държава или не ти затваря.Коментиран от #58
18:12 30.01.2022
53 марко
До коментар #48 от "kkk":
човека ти го е обяснил чудесно за термостата аз нямам какво да добавя, 200 000е сигурно 5 живота да работиш неможеш да ги изкараш защото като ти чета коментарите в главата нямаш нищо а колкото до анадолските магарета явно ,айка ти е била там и резултата си ти. факт. коментарите ти потвърждават и това. айде бегай да спиш18:38 30.01.2022
54 Този коментар е премахнат от модератор.
55 Голям прос
19:07 30.01.2022
56 Хаха
До коментар #7 от "Бгбг":
Защото въпроса е за тия с колите21:03 30.01.2022
57 Ахйа
До коментар #7 от "Бгбг":
Защото въпросът се отнася за тия с колите на за пешеходците21:04 30.01.2022
58 kkk
До коментар #52 от "луд":
Парата е готова винаги- твоята къде е? И НЕ- ти няма да ми смениш термостата. Отиваме при официалният дилър на марката, плащаш около 1700лв. за смяната на 2-та термостата, приспадам ти ги от залога и продължаваме. Та така- давай адрес, утре в 8:30ч. сме при локалният дилър на колата ми да сменим термостатите, правим поне 300км. разходка да се уверим, че всичко е ОК, нощуваме и вторник сутрин ти обедняваш с €200 000...Коментиран от #74
21:26 30.01.2022
59 Професионалист
Коментиран от #66
21:31 30.01.2022
60 4838
21:31 30.01.2022
61 Този коментар е премахнат от модератор.
62 Alex
Мотора ми е последно поколение комънрейл турбо дизел. Когато на вън е мисус 6 този мотор на място ще загрее за много дълго време. Дори много дълго време ще отнеме да се появи първата индикация на таблото, за температурата на мотора. Оставям я да поработи на място 2 - 4 минути и потеглям. Но докато не ми светне първата индикация на температурата на мотора я карам изключително щадящо. И още нещо - в най-студеният период, който е от 20 декември до към 20 февруари си сипвам премиум нафта от ОМВ или на Шел за около 3 лв на литър, защото има много чуствителна разлика при старта и потеглянето на студен двигател в най-студените дни. Не просто има разлика, а разликата е много осезаема с хубавата нафта, поне при моят мотор. Мотора, с премиум нафтата при минус 8 градуса, както беше времето миналата седмица в София, работи на студено, все едно е загрял, докато с обикновенната нафта е доста по шумен и няма тази мощност, докато е студен. След това като загрее не мога да открия разлика между едната и другата нафта. Но комън рела загрява бавно. Трябват му поне 4 км за да светна първата индикация, а да достигне средата на скалата му трябват поне 8 км при минус 8 навън.
21:41 30.01.2022
63 Уандман
22:37 30.01.2022
64 Niknay
22:39 30.01.2022
65 Луд
До коментар #37 от "Някой с над 2млн км":
Да ,бе ще чакам аз 5 мин всяка сутрин да тропа това на място,за да ми служи дълго.И да стоя на студено.Пич,ти сериозен ли си.Качвам децата за градина и стоим в колата и чакаме на студа.Нали ще се откажат от мен .Хахахахха.23:43 30.01.2022
66 Луд
До коментар #59 от "Професионалист":
Тези в без печка знаеш ли кога ще вдигне 40 градуса на място.Позна ......на пролет.23:46 30.01.2022
67 Юруш на маслините
23:48 30.01.2022
68 gggw
00:00 31.01.2022
69 gggw
До коментар #6 от "Продължаваме кражбата":
ама че глупости! и като караш до светофара няма ли да се смаже?00:01 31.01.2022
70 DARK
06:19 31.01.2022
71 Тоа оня
До коментар #27 от "ежко":
Ако чакаш 30сек да качи масло, ще правиш мотор на всвки 1000км. Маслото се качва за няколко секунди10:49 31.01.2022
72 Венци
13:17 31.01.2022
73 Генчо
13:36 31.01.2022
74 Грета Тумберг
До коментар #58 от "kkk":
Смешко, като каза два термостата, те разбрах с ква бангия си. Изобщо не знаеш, че има различни термостати за топли и студени държави. Идвай у Курило ба лък , щом даваш за нещо струващо 50лв 1700 си ми ясен, колко си умен. Чакам те пред печеното пиле. Нема бангия която за половин час тракане да не мръдне температурата и не ми излизай с фатката, че немаш стрелка.Ела пием бира отпреде и чекам ба лъ ци.14:42 31.01.2022