30 Януари, 2022

Изчаквате ли колата си да загрее преди да тръгнете?


Изчаквате ли колата си да загрее преди да тръгнете?
С подкрепата на
mobile.bg
Да, винаги изчаквам колата да загрее преди да тръгна
29% (1207)
Изчаквам я да загрее само когато е много студено
40% (1703)
Не, винаги тръгвам директно след като я запаля
31% (1323)

Напиши коментар:

ФAКТИ.БГ нe тoлeрирa oбидни кoмeнтaри и cпaм. Нeкoрeктни кoмeнтaри щe бъдaт изтривaни. Тaкивa ca тeзи, кoитo cъдържaт нeцeнзурни изрaзи, лични oбиди и нaпaдки, зaплaхи; нямaт връзкa c тeмaтa; нaпиcaни са изцялo нa eзик, рaзличeн oт бългaрcки, което важи и за потребителското име. Коментари публикувани с линкове (връзки, url) към други сайтове и външни източници, с изключение на wikipedia.org, mobile.bg, imot.bg, zaplata.bg, bazar.bg ще бъдат премахнати.

КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА

  • 1 Продължаваме Кражбата

    31 12 Отговор
    Да изчаквам поне 2 минути... Добре е маслото да покрие всички части по двигателя

    Коментиран от #50

  • 2 Мунчо Радев

    14 34 Отговор
    Добре е да загрява на място... Но горивата са много скъпи... Нашия Кирчо македонеца и Асен Василев Очко Кокорчев Офшорката много крадат... Няма за народа

    Коментиран от #23

  • 3 Кирчо зеления сертификат

    20 11 Отговор
    Аз обещах да ходя пеша... Но ходя със охрана и кола от държавата, така, че дали я подгряват или мен не ме вълнува... Мен ме вълнуват само Македония и ваксините
  • 4 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 5 Киро Брейка

    18 18 Отговор
    Продължаваме промяната.... Горивата се вдигнаха, тока се вдигна, всички храни се вдигнаха... Само заплатите отлагат да вдигнат... Е как да караме тез коли... Не стигат парите.
  • 6 Продължаваме кражбата

    17 18 Отговор
    Когато е много студено поне 10мин. да работи на място... През другото време 1-2 мин.
    Все пак трябва да се смаже хубаво по бутала цилиндри турбина това масло...

    Коментиран от #69

  • 7 Бгбг

    12 15 Отговор
    Защо няма опция за тези като мен без кола?

    Коментиран от #56, #57, #61

  • 8 гост

    16 13 Отговор
    винаги подгрявам без значение дали е студено ли е или топло и не съм сбъркал досега
  • 9 т 64

    11 8 Отговор
    Бензините нямат проблем и дори в инструкции за експлоатацията се посочва че се загрява на ход.Нивите синтетични масла и климата позволява това.Ако е много студено може да има проблем. (фолцваген поло от по старите модели с алуминиев блок при температура -15 )Все пак е по добре да се подгрее.
  • 10 Гледам Бойко е бръкнал

    21 12 Отговор
    яко в джоба и е мобилизирал безработни безродници от цялата страна да оплюват Министър Председателя, Президента ни и Рашков. Значи сме на прав път и възмездие ще има.
  • 11 Никога

    36 9 Отговор
    не подгрявам на място! Запалвам и след десетина секунди тръгвам, като карам до около 2000 оборота! На място не е необходимо! След загасване на лампата на маслото, има масло навсякъде! С ниски обороти, колата загрява бавно и си влиза в температурен режим!
  • 12 Гръч

    11 14 Отговор
    Нямам кола и не плащам данък на Кирчо и Кокорчо дори не съм ваксиниран

    Коментиран от #24

  • 13 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 14 Близко бъдеще

    27 8 Отговор
    "Изчаквате ли колата си да загрее преди да тръгнете? "....Не бе, аз я изчаквам да изстине преди да си тръгна. Така икономисвам ток за отопление от в къщи. После си слагам маската и ръкавиците. На входа на блока попълвам декларация, че не съм канадски гражданин. Подписвам се, че съм за Македония в ЕС. Проверяват ми фалшивия зелен сертификат за осма бустерна доза, температурата и пак подписвам две декларации, че нямам офшорна сметка и че обичам зелената енергия. Чак тогава ме пускат да се кача по стълбите.

    Коментиран от #47

  • 15 Мнение

    14 4 Отговор
    Ако е над 5 градуса тръгвам веднага но поне 1 км не я ускорявам рязко. Ако е под 0 градуса я оставям минута две на празен ход да развърти маслото понеже е турбо дизел.
  • 16 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 17 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 18 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 19 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 20 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 21 оня с големия

    3 1 Отговор
    кукурукуку
  • 22 като гледам процентите

    7 1 Отговор
    тука повечето са каруцари
  • 23 бойчо

    7 2 Отговор

    До коментар #2 от "Мунчо Радев":

    човечеее, няма смисъл да ходиш на лекар - в твоя случай се казва - МЕДИЦИНАТА Е БЕЗПОМОЩНА.....
  • 24 джаба

    2 1 Отговор

    До коментар #12 от "Гръч":

    нямаш защото на каруцар кола нему трябва - бягай да дадеш зоб на кътъра ,че добичето е омършавяло като стопанина си
  • 25 Урко

    8 6 Отговор
    Ако карах с 10w40 или 15w40 задължително щях да загрявам на място.Карам с 0w30, безсмислено е да загрявам

    Коментиран от #27, #30

  • 26 Психo от Курило

    9 4 Отговор
    Без значение от времето изчаквам минута две. Да си сложа колана, да си намеря хубава музика, пускам waze е тръгвам.
  • 27 ежко

    10 3 Отговор

    До коментар #25 от "Урко":

    Интересно!С каквото и масло да караш иска се 20-30 секунди маслената помпа да качи достатъчно масло до разпределителният ти вал /валове/.Това "загряване" е да не натоварваш недобре смазан двигател -не за друго!

    Коментиран от #33, #71

  • 28 kkk

    16 4 Отговор
    Кефят мъ таквиз и д и о т и като се съберете накуп и си вярвате на глупостите. В книжката на всяка кола пише "палиш и тръгваш леко и спокойно карайки първите 3-4км. с до 2000об./мин." и макар там да е записано заради екологията си е абсолютно правилно.

    Ще чакат да се смаже моторя 2-3 мин.- че той мотора ще блокира за 3 месеца най-много ако остава без маслен филм по детайлите и дори за 10сек. всяка сутрин се трият на сухо.
    Карате на газ и чакате да загрее до 30 градуса и да обърне на газ- за онези 3-4 мин. работа на място спокойно ще изминете поне 2км. и поне ще оползотворите изгореният бензин.
    Дизел на празен ход не загрява и парно не се появява. Много дизели имат доп. нагреватели (електрически) за да осигурят някаква топлина за обдухване на стъклата, но мотора си е студен и след 20 мин. работа на място. Тествано многократно- 20 мин. на празен ход и стрелката не мърда, 5км. лекичко из града и съм излязъл от синя зона, максимум на 8-ма минута съм на работна температура.


    На база горното ми отговорете ЛОГИЧНО защо да загрявам колата преди да потегля? Единственото условие при което го правя е докато изчистя снега от колата и основната причина е да работи подгряването на огледалата и задното стъкло и да се изчисти леда от тях- фактически няма и 10 пъти годишно.

    Коментиран от #35

  • 29 монтьор

    4 9 Отговор
    Без значение от типа масло - добре е минутка-две да работи ДВГ-то ,за да може маслената помпа да вдигне налягането в системата и да се избегне т,нар. сух старт. При много ниски температури , смазочните свойства и на най доброто масло се влошават и тогава е добре ДВГ-то да работи мин. 5 минути. на празен ход.

    Коментиран от #34, #44

  • 30 kkk

    6 4 Отговор

    До коментар #25 от "Урко":

    Мноу мъ кефят и таквиз клоуни кът тебе дето идея си нямат кое какво е... Масло 0w30 е за температури от -35С до +30С, тоест е НЕПОДХОДЯЩО за нашите климатични условия. Ако го караш само през зимата е ОК, но за целогодишно каране НЕ СТАВА защото лятото съвсем редовно имаме над +40С и едно каране София-Бургас по магистралата в големите жеги буквално ще убие маслото. За нашите ширини допустимите масла са 2 типа- 0w40 5w40. Записвайте си какво значат цифрите:
    0w > -35С
    5w > -30С
    10w > -25С, но и без оглед на градусите е твърде гъсто за турбо мотори.
    Следват другите цифри, важни за лятото:
    30 > +30С
    40 > +40С
    50 > +50С
    60 > +55С

    В документацията на моята кола пише в Европа да се ползва 0w30, 0w40, 5w30, 5w40 (според климата) и чак в Африка да се отива на 5w50. Употребата на 0w30 в БГ е СИЛНО НЕПРЕПОРЪЧИТЕЛНО- по-скъпо в случая не значи "по-хубаво"

    Коментиран от #31

  • 31 333

    6 2 Отговор

    До коментар #30 от "kkk":

    Само дето някои коли хич не обичат 5W-40 и дори при нашия климат и направо се повреждат. Гъсто им идва и не могат да мажат разпределителните валове адекватно. С 5W-30 няма проблем. А 0W-30 единствения проблем му е цената. Редовно карам по магистралата с максимална позволена скорост в жегите с 30 масло, нищо не е умряло. Служебните коли се карат много с такова, никой не ги жали, изкарват предостатъчно километри.
  • 32 мечо

    1 1 Отговор
    по принцип не чакам
  • 33 333

    5 4 Отговор

    До коментар #27 от "ежко":

    20 минути иска да се качи масло до разпределителните валове! Кой ти ги говори тия глупости? Маслените магистрали имат клапан, който не позволява маслото да се връща в картера от поне 50 години, даже соц колите имаха. Или филтъра има такъв клапан, или някъде по пътя. Това не е ли по-добре, отколкото да се всяко стартиране да е на сухо? Една пружинка с една съчма е, не е някаква върхова технология.
    Като е студено маслената помпа и е трудно да помпи сгъстеното масло, но в момента има масла, които са достатъчно течливи и при много ниски температури. 10W40 дори се усеща как по-трудно върти стартера, в сравнение с 5W40, ама понеже "майсторите" казват, че било по-добре за коли над 100х километра масово хората си убиват колите с някакви бъркочи.
  • 34 333

    5 3 Отговор

    До коментар #29 от "монтьор":

    За да избегнеш сух старт, трябва да завъртиш маслената помпа преди да стартираш двигателя. Само след миг вече имаш масло горе, виждаш го как пръска, ако ползваш адекватно масло. Като си монтьор свали на един мотор капака на клапаните и ще го видиш дори като е много студено. За сух старт след запалване не можеш да говориш, вече е стартирал. Можеш да говориш за маслен глад, който се дължи на масло с прекалено висок вискозитет. И налягането го вдигаш на секундата. Даже навремето на руските камиони имаше манометър за налягането, често преди да загрее, налягането беше по-високо.
    Само дето освен налагане ти трябва дебит, трябва ти и оптимална температура на компонентите, за да се уплътнят хлабините. Както регулираш клапани с хлабина, за да може като се разшири от температурата клапана да стане точно, така и всички компоненти в тоя двигател се разширяват при достигане на работна температура. За да се случи това, трябва колата да се кара, не да трака на място. Леко и нежно, но да се кара.
    Така казват инженерите по ДВГ, а те малко по-добре знаят от гайкаджиите. На гайкаджиите трябва да им обясняваш кое е студен старт и кое е маслен глад.
  • 35 ???

    3 7 Отговор

    До коментар #28 от "kkk":

    20мин. на празен ход и стрелката не мърда................ти май зад волан не си сядал само детски колички си бутал

    Коментиран от #48

  • 36 оня с коня

    4 1 Отговор
    Преди 2г се усъмних в "нещо",запалих БМВ-то /Дизел 204коня/ и го оставих да "загрява".Запалих цигара,изпуших я,Загряването продължава.Грабнах маркуча ,измих старателно колата/бъркам и в Ауспуха да мия- мдааа!/,подсуших я с Гюдерийката щоно капките като изсъхнат много си личи на Черното,колата си Загрява.Тръгнах,ходих където трябва с нея,тя ОЩЕ НЕ БЕШЕ ЗАГРЯЛА НА 100%- стрелката трябва да закове Отвесно по средата- и всичко това през Слъчев пролетен ден.Отивам при Майстора в Сервиза,описвам му случая и го питам БАШ ТОВА ли е,което си мисля.Отговорът бе "Абсолютно,отивай да купуваш нов Термостат,защото тоя е блокирал и не затваря първоначално Малкия кръг на циркулация на Антифриза"!
  • 37 Някой с над 2млн км

    6 11 Отговор
    Препоръчително е да се изчака малко да загрее колата!Ако искате да ви служи вярно по-дълго ще изчакате някакви си 5мин.Говорим за първото палене! Студения двигател освен това харчи повече гориво! Ако сте на Канарските острови е достатъчна и една минута , но на студено е по добре да се остави да поработи двигателя!Ако и вас ви събудят в неделя в 5 сутринта и ви изритат да чистите сняг ,няма да ви е приятно предполагам! С автомобила е същото!

    Коментиран от #40, #45, #65

  • 38 Коджа Бангиев

    4 6 Отговор
    Пичов@ ,прочетете какво ви е написало монтьорчето и не четете глупостите на тези , дето четат "книжката с инструкции". При хубаво време - минутка - две , при студено четири - пет. Който не иска - то си е за негова сметка. Ние караме стари коли , на много километри ,така че това ,което е валидно за чисто новите , не е валидно за нашите. И изобщо - много глупав спор се води тука.
  • 39 Голям Слон

    6 1 Отговор
    Прогряването на място в нашия климатичен пояс няма определено никакви плюсове. Работата на място амортизира много повече от движението с ниска скорост. Отделно съвременните дизели, които са мнозинство в България, имат нищожни топлинни загуби. Сиреч, един сравнително модерен автомобил (10-ина годишен) може да работи на място и един час и почти нищо да не сгрее. Същата машина запалена и подкарана веднага, но в щадящи режими, загрява, например, до 1-2 км максимум. Толкова изминаваш за 1-2 минути. Да не говорим, че премиум моделите обикновено са снабдени с печка, която догрява антифриза. Дори и в най-големия студ (-25 в Севлиево), когато запаля и съм включил печката на таймер, температурата на антифриза е вече над 40 градуса. Но образи всякакви. Имах един познат с Форд, който на леден автомобил умираше да го запали и да започне някакво нечовешко форсиране. Предполагам също изхождайки от някаква шофьорска теория за щадене на двигателя или бързо загряване. Та, въпросният Форд още на 15-ина хиляди изпушваше яки облаци маслени пари :-)
  • 40 333

    6 4 Отговор

    До коментар #37 от "Някой с над 2млн км":

    Колко дълго да ми служи? Единия го продадохме на 350000км. За колко ще минеш 350000км? Гарантирам ти, че никой не го е чакал да загрява никога.
    Отделно работата на празен ход е един от най-тежките режими за двигателя - ниски обороти, ниски обороти на маслената помпа, лошо смесообразуване - повече нагар.

    Коментиран от #41

  • 41 Голям Слон

    6 3 Отговор

    До коментар #40 от "333":

    Тия 2 милиона километра ги е гледал само в някой филм или ги е направил в EuroTruck Simulator. 2 милиона километра за човек, който не е професионален шофьор са въпрос на 50 години каране :-) И то по 40.000 на година, което малцина правят. 2 милиона за професионален шофьор пак са достатъчно много, защото рядко някой само кара. Аз за 4-5 години направих едни бързи 750.000. Това прави грубо по 150.000 на година. Все пак няма такава работа с камион, която да е само каране. Има чакане, има почивки. Колкото и да газиш правилника, този камион не може безкрайно да върви без да влезне в бокса. Както и да е. Леко отклонение беше това. Въпреки, че мнозина колеги подгряваха дизелаците преди тръгване по 40-50 минути. Разбира се, нафтата не е тяхна. Камионът също. Аз топлих вътре с печка, за да е приятно чакането и съпътстващата работа с документите, но винаги тръгвах студен. Подгревът беше преди бариерата с подписите и след това до магистралата с 20-25 км/ч. И камионът не харчеше грам масло. Същият модел на същия пробег при други колеги доливаха по 2-4 литра на седмица.
  • 42 Асан

    2 1 Отговор
    Аз магарето го изчаквам........... пусне ли газове и тръгвам
  • 43 Fury

    5 3 Отговор
    Това с подгряването е грешка. Когато е много студено може са запалиш колата да поработи 20-на секунди и после тръгваш полека лека без да натоварваш автомобила докат не достигне оптималният си работен режим. След това ако искаш му скъса г....а хахаха
  • 44 Fury

    5 2 Отговор

    До коментар #29 от "монтьор":

    Сухият старт е момента в който започнеш да въртиш на стартер двигател седял продължително време без да е пален и маслото му се е оцедило, за това се казва сух старт и как ще го избегнеш като оставиш колата да работи на място не знам. Иначе качествените масла колкото и да седи двигателя навсякъде си остава тънък филм масло и така нареченият сух старт не пречи. За това е препоръчително да се кара с хубаво масло.
  • 45 333

    6 4 Отговор

    До коментар #37 от "Някой с над 2млн км":

    Аз гориво мога да си купя, кола също мога да си купя, време не мога. Трябва ли да губя един ден годишно да подгрявам тъпата купчина желязо? Със спорен ефект? След като преподавателя ми по ДВГ е казвал, че не трябва да се подгрява на място, но трябва да си нежен с машината като е студена.
  • 46 защо

    2 2 Отговор
    да ви имам и анкетите - засщо няма точка нямам кола или е невъзможно според кухите ви глави
  • 47 Грульо

    0 0 Отговор

    До коментар #14 от "Близко бъдеще":

    Едвам уцелих плюса от смях. :D
  • 48 kkk

    2 2 Отговор

    До коментар #35 от "???":

    Слагаш €200 000 на масата и ти демонстрирам още утре. Идвам ти на гости, колата ми стои паркирана у твоя двор цяла вечер (тоест 12 часа) и сутринта тестваме. Ако случайно стрелката живне получаваш €200 000, когато не се случи си избираш последиците- или ти взимам заложените пари и си ходя, или те пращам у Анадолата където стадо мъжки магарета 2г. ще те работят отзад...

    Та така- чакам адрес къде да се явя

    Коментиран от #52, #53, #54

  • 49 Психо от Курило

    5 3 Отговор
    Гледам, че противниците на загряването на двигателя са малко, но за сметка на това многословни и заядливи. Момчета кого се опитвате да убедите , нас или себе си? Всеки с малко опит е стигнал до някакъв извод относно начина на шофиране. "Загряването" според вас е безмислено, а според нас не е вредно, какъв е проблема тогава, че и се нервирате.

    Коментиран от #51

  • 50 Продължаваме ПРОМЯНАТА

    2 3 Отговор

    До коментар #1 от "Продължаваме Кражбата":

    и сме на ПРАВ ПЪТ щом лалугери като тебе рИват. Тиквата рИве всеки ден, деса дулвската и сие рИват герберски рев, ЧЕГЪРТАНЕТО ПРОДЪЛЖАВА.....
  • 51 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 52 луд

    3 2 Отговор

    До коментар #48 от "kkk":

    Готви парата и идвай! Преди да я оставиш в двора ми, ще ти сменя термостата. С неизправен термостат и Петрохан да качиш, пак няма да загрее дори да е на бензин. Вместо да се нервиш , виж с какъв термостат си. За да НЕ загрява си има причина, или си с термостат за топла държава или не ти затваря.

    Коментиран от #58

  • 53 марко

    2 3 Отговор

    До коментар #48 от "kkk":

    човека ти го е обяснил чудесно за термостата аз нямам какво да добавя, 200 000е сигурно 5 живота да работиш неможеш да ги изкараш защото като ти чета коментарите в главата нямаш нищо а колкото до анадолските магарета явно ,айка ти е била там и резултата си ти. факт. коментарите ти потвърждават и това. айде бегай да спиш
  • 54 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 55 Голям прос

    0 2 Отговор
    Кое ще загрее като чакам, двигателя само. А другите агрегати. По-добре да карам бавно 5мин без форсиране
  • 56 Хаха

    0 0 Отговор

    До коментар #7 от "Бгбг":

    Защото въпроса е за тия с колите
  • 57 Ахйа

    2 0 Отговор

    До коментар #7 от "Бгбг":

    Защото въпросът се отнася за тия с колите на за пешеходците
  • 58 kkk

    2 2 Отговор

    До коментар #52 от "луд":

    Парата е готова винаги- твоята къде е? И НЕ- ти няма да ми смениш термостата. Отиваме при официалният дилър на марката, плащаш около 1700лв. за смяната на 2-та термостата, приспадам ти ги от залога и продължаваме. Та така- давай адрес, утре в 8:30ч. сме при локалният дилър на колата ми да сменим термостатите, правим поне 300км. разходка да се уверим, че всичко е ОК, нощуваме и вторник сутрин ти обедняваш с €200 000...

    Коментиран от #74

  • 59 Професионалист

    2 2 Отговор
    Винаги, задължен съм да зачакам. 6 атмосфери налягане, да обърне флуидите ( вода и масло ) и да изчисти челното стъкло от мъгла и скреж. Всичко това под 30, 40 С не се случва. Не пестете от комфорт и сигурност, ако ви е скъпо- метро или както призоваваше ПКП- подобряване на здравния статус!

    Коментиран от #66

  • 60 4838

    3 1 Отговор
    Първо тръгвам, после паля. В германистан е забранено да ти трака техния тракалник повече от 120 секунди идва полиция, защото бедните душички се обаждат веднага. Студеното време не е оправдание. Нищо ще губим 15 часа в годината задръстени на “великите” им аутобани, а на задръстването е забранено да се гаси тракалника им. Кочина и чудо
  • 61 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 62 Alex

    2 1 Отговор
    Какво разбираме моторът да загрее ????!!!!
    Мотора ми е последно поколение комънрейл турбо дизел. Когато на вън е мисус 6 този мотор на място ще загрее за много дълго време. Дори много дълго време ще отнеме да се появи първата индикация на таблото, за температурата на мотора. Оставям я да поработи на място 2 - 4 минути и потеглям. Но докато не ми светне първата индикация на температурата на мотора я карам изключително щадящо. И още нещо - в най-студеният период, който е от 20 декември до към 20 февруари си сипвам премиум нафта от ОМВ или на Шел за около 3 лв на литър, защото има много чуствителна разлика при старта и потеглянето на студен двигател в най-студените дни. Не просто има разлика, а разликата е много осезаема с хубавата нафта, поне при моят мотор. Мотора, с премиум нафтата при минус 8 градуса, както беше времето миналата седмица в София, работи на студено, все едно е загрял, докато с обикновенната нафта е доста по шумен и няма тази мощност, докато е студен. След това като загрее не мога да открия разлика между едната и другата нафта. Но комън рела загрява бавно. Трябват му поне 4 км за да светна първата индикация, а да достигне средата на скалата му трябват поне 8 км при минус 8 навън.
  • 63 Уандман

    2 1 Отговор
    Не се чака да загрее до работна температура, в минусовите градуси сутрин ,е хубаво след запалване на мотора да се изчака 2-3 мин и тогава се тръгва и не повече от 2-2500 оборота при превключване. Дигне ли 70°+ вече може да се кара норм ..При напълно загрят двигател давайте цялата газ ако искате, само внимавайте да няма лед че ще ви дават по новините
  • 64 Niknay

    0 0 Отговор
    Паля , изчакам на дисплея да изпише налягането на маслото е ОК и тръгвам ...
  • 65 Луд

    1 1 Отговор

    До коментар #37 от "Някой с над 2млн км":

    Да ,бе ще чакам аз 5 мин всяка сутрин да тропа това на място,за да ми служи дълго.И да стоя на студено.Пич,ти сериозен ли си.Качвам децата за градина и стоим в колата и чакаме на студа.Нали ще се откажат от мен .Хахахахха.
  • 66 Луд

    1 2 Отговор

    До коментар #59 от "Професионалист":

    Тези в без печка знаеш ли кога ще вдигне 40 градуса на място.Позна ......на пролет.
  • 67 Юруш на маслините

    0 1 Отговор
    Четиритактовите двигатели се загряват на ход.Пише го в инструкциите за експлоатация.Има богат избор на масла според автомобила и климата.За север си трябва подгрев с печка.Баща ми имаше Заз 965 с бял волан който имаше печка с разход 250 г на час.Десет минути работа на печката и зузи пали от раз може и с манивела.Добре че при нас не е толкова студено.
  • 68 gggw

    1 1 Отговор
    поздравлвния за анкетата. трябва да знаете, че в доста държави (гранция, австрия) подгряването е забранено !
  • 69 gggw

    0 1 Отговор

    До коментар #6 от "Продължаваме кражбата":

    ама че глупости! и като караш до светофара няма ли да се смаже?
  • 70 DARK

    1 1 Отговор
    Изчаквам стрелката на температурата да отлепи поне едно деление / или лекинко да помръдне от долната позиция ако няма деления и потеглям и карам леко докато не стигне половината от работната от там карам вече по нормално а на работна вече как дойде. И така 17 години на 3 различни гробника и на 2 от тях още им цъкат като часовничета моторчетата.Другия го изяде ръждата.
  • 71 Тоа оня

    0 1 Отговор

    До коментар #27 от "ежко":

    Ако чакаш 30сек да качи масло, ще правиш мотор на всвки 1000км. Маслото се качва за няколко секунди
  • 72 Венци

    0 1 Отговор
    В момента карам шевролет авео газ бензин пали на бензин и държи 1500 об тръгвам и карам на 1000 - 1200 об (1- 2 скорост ) 200- 300 м и вече обръща на газ - не виждам смисъл да я подгрявам - на градско я карам 1200- 1700 об за да се движа с потока коли - рядко стигам 2000 об
  • 73 Генчо

    0 1 Отговор
    Да разбира се поне 5,10мин
  • 74 Грета Тумберг

    1 0 Отговор

    До коментар #58 от "kkk":

    Смешко, като каза два термостата, те разбрах с ква бангия си. Изобщо не знаеш, че има различни термостати за топли и студени държави. Идвай у Курило ба лък , щом даваш за нещо струващо 50лв 1700 си ми ясен, колко си умен. Чакам те пред печеното пиле. Нема бангия която за половин час тракане да не мръдне температурата и не ми излизай с фатката, че немаш стрелка.Ела пием бира отпреде и чекам ба лъ ци.
Назад към анкетата