8 Септември, 2024

Смятате ли, че новите автомобили са по-чупливи от старите?


Смятате ли, че новите автомобили са по-чупливи от старите?
С подкрепата на
mobile.bg
Да
88% (3368)
Не
9% (347)
Нямам мнение
3% (125)

Напиши коментар:

ФAКТИ.БГ нe тoлeрирa oбидни кoмeнтaри и cпaм. Нeкoрeктни кoмeнтaри щe бъдaт изтривaни. Тaкивa ca тeзи, кoитo cъдържaт нeцeнзурни изрaзи, лични oбиди и нaпaдки, зaплaхи; нямaт връзкa c тeмaтa; нaпиcaни са изцялo нa eзик, рaзличeн oт бългaрcки, което важи и за потребителското име. Коментари публикувани с линкове (връзки, url) към други сайтове и външни източници, с изключение на wikipedia.org, mobile.bg, imot.bg, zaplata.bg, bazar.bg ще бъдат премахнати.

КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА

  • 1 Град Козлодуй

    5 0 Отговор
    Чупливи са

    Коментиран от #6

  • 2 Нико

    1 10 Отговор
    Мантрите на бедните

    Коментиран от #8

  • 3 Уса

    10 1 Отговор
    И в пъти по-претенциозни и бързо ръждясващи..Най-добрия вариант,но труден е да си намерите стар модел нова кола,ако ще и Лада и ще ви вози още 20 години.Американските са таралеж за голия газ
  • 4 Адам Хилтън

    6 0 Отговор
    Нийл Армстронг е ходил до Луната само с 4 мегабайта рам. А сегашният "автомобил" има с километри по-дълги кабели, 60 пъти повече компютърни панели и релета. Всичко това не е нужно освен за поскъпяване на автомобила при продажба, и още повече при препродажба на следващия по-беден собственик.
  • 5 Налудник

    2 0 Отговор
    Обаче оня пич вярно позна, че тази нощ ще е някаква малоумна анкета. Да замаже гафа с плюсовете, минусите и докладванията на коментарите и гласуванията за рейтинг на статиите.
  • 6 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 7 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 8 Жичкаджия

    1 2 Отговор

    До коментар #2 от "Нико":

    Друго си е батерията !
  • 9 Джоко

    6 0 Отговор
    Абсолютно по- чупливи! Пластмасарки, китайски еднодневки, изнесени заводи в развиващия се свят и безброй сервизни акции за отстраняване на проблеми. Както се казва: Чисто нова, малко счупена.
  • 10 Така е

    7 0 Отговор
    Много по чупливи !
    Хубав външен вид, слабо съдържание !
  • 11 Гост

    9 0 Отговор
    По улиците още се движат Лади, Москвичи, Трабанти и Волги. Още има стари Опели, Фордове и Волва. Колите от милениума изчезват след 10 години употраба. Правят ги така, че след изтичане на гаранцията да почнат да се повреждат много и да се принудиш да си купиш нова. Големите производители имат цели отдели, които се занимават с това, да изчислят, как да се направи колата, че да издаяни до гаранция и после нова. Казват, че така се стимулирала икономиката, но си е чисто обирджийство. Бащите ни купуваха една кола и я караха десетилетия. Ние, купуваме по пет коли, даваме чутовни суми за тях и теглим кредити, за да си задоволим капризите. Най-странното е, че това робство ни харесва.

    Коментиран от #28

  • 12 Гост

    7 0 Отговор
    Защо не мога да оценявам коментарите на коментиращите?

    Коментиран от #15, #30

  • 13 Майстор Тричко

    8 0 Отговор
    Парите, които всяка кола "завърта", включват покупката, горивото, смазочните материали, поддръжката, ремонти и т.н.
    Ясно е, че една здрава и надеждна кола ще се нуждае от по-малко поддръжка и ремонти и няма да се налага да се сменя по-често, което намалява парите, асоциирани с нея за нейния живот.
    Друго си е една кола, която по-често ходи в сервиза, а там се използват разни специални инструменти за ремонт, програмиране на разни части за нея със специални кодове и т.н., което здраво източва джобовете на хората.
  • 14 Ганьо

    5 0 Отговор
    Фалшиви части без качество целта е колкото повече се развалят по добре за големите производители на части парите са в чупливи те нови модели
  • 15 ПеУничанин

    6 0 Отговор

    До коментар #12 от "Гост":

    Защото... "свободната медиа". Затуй.
  • 16 Иван

    4 4 Отговор
    След като половината чаркове по колите станаха китайски, нормално е колите да станат по-чупливи
  • 17 личко

    5 1 Отговор
    автомобилите след 2010 година са много чупливи това е тенденция в автомобило строенето целите са две да се харчат повече резервни части и по берзо да се заменят с нови ...

    Коментиран от #29

  • 18 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 19 Киткар

    6 1 Отговор
    Според качеството на използваните материали, технологията на производство и обемът на двигателя, автомобилите от 60-те и 70-те години са поне три пъти по-здрави и надеждни. Ширпотребата навлезе масово и в автомобилостроенето, особено през последните 15-20 години.
  • 20 оня с коня

    8 1 Отговор
    Естествено че новите Автомобили са много по-чупливи от старите щото са натъпкани с Електроника и НЕНУЖНИ Екстри,отделно че от Малолитрени двигатели се изстисква по-голяма мощност.И за сравнение:На Електрическия Трион ще му изпуши Елекгромотора,или на обикновениа РЪЧЕН?:)
  • 21 Тошо

    6 1 Отговор
    Откакто замениха карбуратора с компютър заради екологията започнаха проблемите - повече повреди, по-скъпа поддръжка, необходимост от по-подготвени специалиасти и електронна диагностична апартура, които са скъпи. Колкото повече електронни контролери, процесори, чипове има в автомобила, толкова е по-голямо удобството на потребителя, но и толкове се увеличава вероятността от неизправност. Не знам дали Волво са измислили това, но на по-новите автомобили от марката при замяна на електронен блок трябва да се свърже компира на колата със сървър на фирмата, срещу съответно заплащане разбира се, и да се регистрира, разреши работата на новия електронен блок в автомобила. Даже на старо Волво от 90-те години не винаги можеш да подмениш един ел. блок с друг от същия модел - трябва препрограмиране. След като минах през това лично, предпочитам стари коли с минимум електроника. Принципно 5-6 са най-необходимите датчици - температура на антфриза и въздуха, количество на входящия въздух, ламбда, детонационен и за обороти на колянов и разпределителен вал, за да работи бензинов инжекционен двигател икономично и добре, другото е изхвърляне.
  • 22 Работническо дело

    6 0 Отговор
    Сгреших като продадох старата си Лада и отидох в Канада,там заварих наркомани и спящи по улиците хора,мизерия и болести!Не ходете в Канада

    Коментиран от #32

  • 23 Не са чупливи, като

    3 0 Отговор
    старите...
    Карам само мазда от 20 години и не съм имал проблеми освен с ръждата при първите 2, които вече са чужда собственост.
  • 24 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 25 Санитаря от психото

    5 0 Отговор

    До коментар #24 от "е4р5т6ъ7у8и":

    Пак си избягал през прозореца. Връщай се, стига си ровил в боклуджийските контейнери! При нас има какво да ядеш и къде да спиш.
  • 26 Гладните русофили вероятно

    1 3 Отговор
    ходят само пеша. 🤔😂
  • 27 От чужбина

    3 1 Отговор
    Проблема е, че автомобилните производители ви продават "зависимост". В определен момент от време или пробег на автомобила трябва да си купите едни части които по същество са много евтини, но те са точно за този модел и са така конструирани, че няма как да бъдат подменени с нещо по-различно. Примерите са безброй и най-фрапиращите са при Пежо/Ситроен. Става въпрос за евтини предимно пластмасови части, които трябва да купите само от тях, но има и метални такива. Например Ситроен С5 /ако си спомням добре?/, пластмасова кора, която ако липсва се оказва, че колелото може да хвърля кал и вода върху генератора/алтернатора/. Така вече имате предпоставка за повреда на генератора. На някои дизелни модели има горивен филтър който се намира в горната част на двигателя. Формата му е елипса и се затваря и стяга с една пластмасова скоба - също елипсовидна форма. При смяна на филтъра тази нищо и никаква скоба почти винаги се чупи. Тя е престояла там и се е нагрявала и охлаждала много пъти и така е станала чуплива. Ако е нова не е проблем да се разтвори достатъчно за да се монтира/демонтира. Същата скоба ако не се лъжа се купува само от Пежо/Ситроен и естествено цената ще е значително висока като се има в предвид какво представлява. В крайна сметка автомобилните производители са вложили доста умения за да преценят кой елемент кога да се износи и както и други вече казаха - да изкара гаранционния срок.
    Аз лично в къщи все още имам някъде една книга за "Взаимо-заменяеми час
  • 28 Какво

    3 5 Отговор

    До коментар #11 от "Гост":

    Ти да не живееш в някоя паралелна реалност или в Куба? Къде видя трабанти,москвичи лади и опел кадети по улиците??????????
  • 29 Справка

    4 2 Отговор

    До коментар #17 от "личко":

    Ама така се говореше за автомобилите след 2000-та година, сега се почна за тия след 2010-та, една плоча се върти.
  • 30 Е така

    1 2 Отговор

    До коментар #12 от "Гост":

    Защото си господин никой.
  • 31 МП4

    3 0 Отговор
    Толкова мн пластмаса,няма как да не са чупливи. Най-малкото че и моторите са консуматив..
  • 32 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 33 Гост

    5 1 Отговор
    Едно време беше опростено до немай къде...сега е фрашкано от глезотийки и това рефлектира...отделно куцо и сакато....чужденци взе да работи в автомобилните заводи...
  • 34 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 35 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 36 Този коментар е премахнат от модератор.

Назад към анкетата