29 Септември, 2024

Смятате ли, че в България отново ще се произвеждат автомобили?


Смятате ли, че в България отново ще се произвеждат автомобили?
С подкрепата на
mobile.bg
Да
14% (558)
Не
84% (3318)
Нямам мнение
2% (95)

Напиши коментар:

ФAКТИ.БГ нe тoлeрирa oбидни кoмeнтaри и cпaм. Нeкoрeктни кoмeнтaри щe бъдaт изтривaни. Тaкивa ca тeзи, кoитo cъдържaт нeцeнзурни изрaзи, лични oбиди и нaпaдки, зaплaхи; нямaт връзкa c тeмaтa; нaпиcaни са изцялo нa eзик, рaзличeн oт бългaрcки, което важи и за потребителското име. Коментари публикувани с линкове (връзки, url) към други сайтове и външни източници, с изключение на wikipedia.org, mobile.bg, imot.bg, zaplata.bg, bazar.bg ще бъдат премахнати.

КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА

  • 1 Левче 100тинков

    16 11 Отговор
    Автомобили-НЕ,но електромобили-ДА,тоест мобилни бомби и завода най вероятно ще е дъщерно дружество на ВМЗ-Сопот.
  • 2 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 3 Варненец

    3 34 Отговор
    България има много по голям дял в автомобилостроенето, отколкото през цоца, има стотици фирми, работещи за това. А че не сглобяваме автомобили са подробности. Да питам кАпейките, през цоца, какви автомобили правехме?

    Коментиран от #13, #44, #47

  • 4 Варненец

    3 25 Отговор
    Иначе съм лично облекчен, че лавров коня, се е договорил с министър на Буркина Фасо, да не разместват космическите си оръжия🤣. Добре че маймуните са се съгласили, че иначе какво щяхме да правим с космическите им оръжия 🤣
  • 5 Пича с Москвича

    31 6 Отговор
    В България произвеждаме единствено качествени кУ.ви за запада .
  • 6 оня с коня

    8 17 Отговор
    България е Аграрно -туристическа държава със съответните Природни дадености и не е редно да насилваме нещата в друга посока,където Немалко държави са далеч пред нас.Всъщност имаме Материалната база и произвеждаме значително количество Части за Световно известни марки Автомобили,но просто не ни е необходим Автомобилен завод със всичките му Баснословни първоначални Инвестиции и съответно бъдещи Рискове при реализиране на продукцията на световния пазар.

    Коментиран от #19

  • 7 4️⃣4️⃣5️⃣5️⃣

    23 4 Отговор
    Сит търбух, за наука сляп и глух. Някои хора са доволни да бъдем бананова република. Макар, че и банани не можем да произвеждаме!
  • 8 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 9 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 10 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 11 Уса

    19 3 Отговор
    След просто Кирчо и Кокорчо и каруци няма да се произвеждат.Тези двамата зедно победиха Бойко по простотии и иновации.При демокрацията масово се затъпява забравете за нещо умно произведено в България,защото и в сащ вече липсва7965
  • 12 По добре

    3 9 Отговор
    Никога не повтаряме тази глупост
  • 13 Софиянец

    9 4 Отговор

    До коментар #3 от "Варненец":

    Правехме рено и мАсквич

    Коментиран от #15

  • 14 Жичкаджия

    8 4 Отговор
    Само ако са ел. и пробега зависи от дължината на кабела !
  • 15 Варненец

    9 8 Отговор

    До коментар #13 от "Софиянец":

    И двете за по няколко месеца и не ги правехме, а ги сглобявахме.

    Коментиран от #37

  • 16 Продажен политик

    22 3 Отговор
    Та ние за съжаление не произвеждаме вече даже и пирон толкова сме зле!!!
  • 17 ЯКИЯ БИЗНЕС

    8 7 Отговор
    ДОБРЕ ЧЕ ПОНЕ КОЛЕЛЕТА ПРАВИМ
  • 18 морския

    14 1 Отговор
    писаните каруци на Сали Яшар са последното съвременно и конкурентоспособно возило , произвеждано някога в Бг. и това - по време на Царството ! скоро пак ще са на мода, пък и необходимост......
  • 19 факуса

    20 2 Отговор

    До коментар #6 от "оня с коня":

    западните ни "приятели"се постараха всичко да разбият и да ни направят обслужващ персонал

    Коментиран от #40, #45

  • 20 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 21 Ний ша Ва упрайм

    16 2 Отговор
    при 96% социално бедни в държавицата ни как некой ша инвестира да прави коли
  • 22 Феникс

    15 1 Отговор
    Колонията може да произвежда само обслужващ персонал и миячи на чинии!
  • 23 Нали дойдоха китайците

    4 5 Отговор
    И сглобявахме Грейт Уол.....ама нещо не отговаряха на европейските изисквания и китайците си събраха багажа.

    Коментиран от #53, #65

  • 24 УдоМача

    8 6 Отговор
    В Бантускотия нищо освен малки вредни производства няма да има, докато не почне да ни владее Русия или Турция!
  • 25 Романеца без енчев

    11 0 Отговор
    Не защото внасяме мартеници от китай.
  • 26 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 27 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 28 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 29 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 30 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 31 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 32 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 33 Боклуците на Боклука

    14 0 Отговор
    Кой глупак ще дойде, когато знае, че в България се краде и отвсякъде се шири корупция.
  • 34 бг русофилЪ

    2 5 Отговор
    Пак ша праим масквич в Ловеч.
  • 35 Сали Яшар

    11 0 Отговор
    Работата не е като краденето. Вие нищо няма да направите, ами да отварям пак работилничката за каручки. Да пеят, да пеят като ги карате...
  • 36 Мдааа

    13 1 Отговор
    Ние сме произвеждали и самолети. Около по 100 броя самолета на година, 8 различни типа. Можем и автомобили да произвеждаме, но няма да ни разрешат големите батковци. Те са си запазили за тях сладкия печеливш бизнес, а за нас за оставили трохите като на обслужващ персонал. В завода в Червена могила в Радомир можехме да правим всичко - от карфици до танкове. Имаше пълно японско и френско оборудване. Затова и го съсипаха. Така, че забравете за автомобилите - няма да ни разрешат господарите.

    Коментиран от #39

  • 37 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 38 ГЕРБ=ДПС=БСП

    9 1 Отговор
    Не е важно дали ще се произвеждат автомобили или чушкопеци, компютри или компоти... По-важно е дали държавата ни ще продължи да е менте демократична бойко-шиши корупционно-далавераджийска кочина. Или ще стане наистина демократична, подредена и социална държава, в която върховенството е на закона, а не на алчни робовраделци като Шиши, Разбойко, Чалгаря, почетния председател Сопол ...
  • 39 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 40 Някой

    5 10 Отговор

    До коментар #19 от "факуса":

    Държавата ни беше в развалини и руини още през 1980-те години. През 1990-те години, червените аристократи нарязаха и продадоха амортизиранте и морално остарели фабрики. Защото за нищо друго текстовата. СИВ вече го нямаше да купува престъпните, некачествените и морално остарели изделия. Руснаците спряха да подаряват петрол и газ на България и започнаха да ги продават срещу долари. И с получените долари не си купуваха скъпи бг хладилници с марката Мраз, а си купуваха по-евтини в долари западноевропейски. И не бяха само хладилниците, същото беше и с компютрите ...

    Коментиран от #64

  • 41 Някой

    3 9 Отговор

    До коментар #39 от "локийухъг":

    Фиат са се запътили към фалит барабар с Пежо-Ситроен. Очаквам догодина Сърбия да има фалирал неработен завод та ФИАТ.

    Коментиран от #43

  • 42 икономист

    7 6 Отговор
    айкюто на българите е твърде ниско за такава сложна дейност.. може примерно да произвежда тоалетна хартия за там не се изисква основно образование
  • 43 окийухъгт

    8 1 Отговор

    До коментар #41 от "Някой":

    Ти не се притеснявай дали Стелантис ще фалира или не...
    Сърбите имат ли НЯКОЛКО ЗАВОДА за производство на автомобили, камиони и автобуси (онези за части ги пропускаме)- ИМАТ...
    Дори и собственика им да фалира заводът си остава и обученият персонал също си е там...
    Значи ще се появи нов собственик който пак да произвежда някакви коли и хората пак ще имат работа...
    А вие... Вие НЯМАТЕ НИЩО... И НЯМА ДА ИМАТЕ... Щото сте "мноу умни"...

    Коментиран от #46, #48

  • 44 много си зле, бе брато,

    8 1 Отговор

    До коментар #3 от "Варненец":

    стараеш се да се правиш на центче (цУнт), ама само злепоставяш господарите си. КАЩК може да говориш, че България е по-добре в автомобилостроенето от соца, когато произвеждахме коли и камиони. Сега се опитват по някое време да ни внедрят, но ни ИЗБЯГВАТ по понятни причини. Само проследи съседна Румъния какво прави с Дачия.
    Сега правим коланите за колите и фаровете. Такива ми ти работи. И толкова. А разрастващата се конкуренция и глобализъм в никаква полза не работи да ни се отпусне място под небето за произвеждане на КРАЕН ПРОДУКТ - автомобили!
  • 45 а самите западни

    7 1 Отговор

    До коментар #19 от "факуса":

    приятели изпитват невероятни трудности. Виждате самият Фолксваген съкращава десетки хиляди хора и ги оставя на улицата. По аналогия с Детройт отпреди десетина години. При тези условия ( в полза на Китай) - забрави да ни се даде мегдан(че).
  • 46 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 47 Инженер

    9 0 Отговор

    До коментар #3 от "Варненец":

    да бе строенето на врати за голф е голям напредък.. а през соца им правехме чиповете
  • 48 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 49 Така е

    9 0 Отговор
    Изпуснали сме влака ! Никой вече не иска да инвестира в държавата на Мафията !
  • 50 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 51 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 52 Ние никога не сме и произвеждали

    3 4 Отговор
    Точния термин е сглобявали.
    Колко и къде сме произвеждали двигатели за автомобили сглобени в БГ?
    Когато конструираме, изпитаме и произведем серийно двигател и после го монтираме в автомобил произведен с части до 90% в БГ. тогава може да се каже, че сме произвели автомобил.

    Коментиран от #56, #59

  • 53 Посетител

    1 1 Отговор

    До коментар #23 от "Нали дойдоха китайците":

    Събраха багажа си и отидоха в Италия! Понеже ония са глупави...
  • 54 Всички...

    4 0 Отговор
    ...думи за каквото и да е било индустриaлизиране в БГ, са чист вятър и мъгла! Българчетата умират да бъдат лъгани за това :( .
  • 55 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 56 Посетител

    3 0 Отговор

    До коментар #52 от "Ние никога не сме и произвеждали":

    Завод ВАМО - Варна .
  • 57 Закриване

    3 2 Отговор

    До коментар #37 от "9и8у7ъ6т5р":

    Няма работна ръка, затова не идват в България. То затова и нещо по-голямо от шивашка фабрика няма да дойде тука. Да не говорим, че заплатите в Турция могат да са в пъти по ниски точно щото има изобилие от работна ръка.

    Коментиран от #58

  • 58 гхйкл;линмхуйк

    4 0 Отговор

    До коментар #57 от "Закриване":

    Работна ръка имате, но за производство (пък било то и само сглобяване което не е никак просто) на автомобили се иска 90% от персонала да е средно умен (трудно ама ще ги съберете) и 10% (не броим мениджърите) да бъдат разни видове инженери- ей тези НЯМА ОТДЕ ДА ГИ НАМЕРИТЕ...
    И що ги нямате? Щото нямате никаква индустрия- съответно ВУЗ-овете нямат желаещи да стават машинни инженери...

    А ако за хипотетичният завод на Тойота трябва да бъдат доведени инженери от другите заводи на Тойота това оскъпява зверски всичко и рязко става НЕрентабилно цялото начинание...Няма и как да ти излязат сметките когато 1 образно казано "бригадир" получава 20 ПЪТИ ПОВЕЧЕ от работника- допустимата разлика е 3 пъти, а обичайно е под 2 пъти...

    Скоро и шивашки фирми няма да имате щото там персонала е дърт на мумия, а младите не искат да работят такова нещо- и с основание не искат де, работата е гадна и парите дето им плащат са мизерни...
  • 59 дфртгъхуйико

    4 0 Отговор

    До коментар #52 от "Ние никога не сме и произвеждали":

    По твоята схема НЕ СЪЩЕСТВУВА фирма в света която да е "производител", а всички само сглобяват разни чаркове закупени от някъде си

    Коментиран от #71

  • 60 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 61 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 62 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 63 Мутра

    10 0 Отговор
    Можеше вече да произвеждаме, ама мутрите от 90-те изгониха инвеститорите.
  • 64 И вкиснатите ни компоти

    1 4 Отговор

    До коментар #40 от "Някой":

    спряха да купуват братушките след 1990 г.
    Щото разбраха, че може да има и невкиснати.

    Коментиран от #66

  • 65 Никси

    5 0 Отговор

    До коментар #23 от "Нали дойдоха китайците":

    и какво като дойдоха Китайците , хората искаха просто да помогнат да се развие Завода в Ловеч , тия полицейските Джипове Грейт Уол от Хонолулу ли са или от Куклусклан , а как мислиш ? а нещо да кажеш кой прецака бизнеса на Гришо Ганчев за спецялно тоя Завод ? , или нещо опорките не ви изнасят , и стига с тия мантри с Европеиските Изисквания , като вкараш кола от Америка с голям размер и двигател , Пикап или Джип от Канда какви изисквания са ви в празните глави , я виж колко автокъщи има с Корейски , Американски , Японски , Англииски , правени автомобили за Американския пазар се продават и се карат тук в България с ляв волан , Тойота Секвоя и Тундрата са също за Америка както Вранглера и Гранда Черокито дори и Форд F-150/250 ,Raptor и DODCH RAM също , що за простотия значи е това , ти или си бил малък или не помниш нищо или си плещеш глупости на килограм колкото да си търкаш езика със зъбите ? !!!.
  • 66 Посетител

    3 1 Отговор

    До коментар #64 от "И вкиснатите ни компоти":

    Да де, затова питат: - Къде изчезнаха вкусните български консерви?
  • 67 Хасандри

    1 0 Отговор
    Гледайте да си задържите колулетата и да не ги затриете като магарета и коне.
  • 68 Джоко

    2 3 Отговор
    Само лагерни колички можем да правим.
  • 69 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 70 876548у7ъ6тр

    4 2 Отговор

    До коментар #69 от "хех":

    Обади се на господарите си от ПълнаПростотия - ДебилниБълxapи да ти дадат нови опорки щото тея са изтъркани... И хиляди пъти Е ДОКАЗВАНО, че са ЛЪЖА
  • 71 Та кой от известните

    0 4 Отговор

    До коментар #59 от "дфртгъхуйико":

    Та кой от известните производители на автомобили не отговаря на посочените от мен изисквания? Кой производител не е проектирал, минал тестове и произвел двигател за автомобила си. Много от двигателите
    на моторите на БМВ се произвеждат от години в Китай. Но китаеца не е конструирал, изпитал в тестове и произвел като компонент в двигателя и един болт.
    Тук не става въпрос за използване на един и същ двигател от повече от един производител.

    Коментиран от #72

  • 72 дрфтгъхуйи

    4 0 Отговор

    До коментар #71 от "Та кой от известните":

    "Когато конструираме, изпитаме и произведем серийно двигател и после го монтираме в автомобил произведен с части до 90% в БГ. тогава може да се каже, че сме произвели автомобил."

    Ти считаш за "производство" когато 90% от частите са местно производство- значи НЯМА ПРОИЗВОДИТЕЛИ на автомобили, а само некви си там фирми сглобяващи нещо си от части които купуват от чужбина...

    Като каза БМВ смятам си наясно, че джипките им се произвеждат у Краваристан... Как смяташ, колко % от чарковете на автомобила са произведени в Краваристан? Освен стоманата и алуминия- НИЩО ДРУГО... Дори кожата за седалките е внос от Мексико... Кабели, електроника, дисплеи- 98% от нещата са китайски... Гумени уплътнения- Южна Америка, пластмаси- Мексико и Бразилия основно... Стъкла- ивропъ... Гуми- на няколко места по света ги правят, много малък % идва от Краваристан...

    Та така- у Спартънбърг "произвеждат" автомобили или "просто сглобяват едни чаркове"???
  • 73 некой си

    2 4 Отговор
    защо отново,в бълария се произвеждаше москвич по времето на зрелия социализъм, и всички българи дето си купиха москвич по принуда разбраха че москвича не е кола,дефакто в българия не са се произвеждали коли
  • 74 Гост

    2 0 Отговор
    В икономика, основана на внос, концесии и субсидии, няма място за производство.
  • 75 Симо

    4 0 Отговор
    След 30 години демокрация, ние вече домати не можем да произвеждаме, те за автомобили питат!!! ВЕче и германците са аут от тази игра.
  • 76 Ти си

    2 0 Отговор

    До коментар #69 от "хех":

    Колега , само да те светна , че безработицата у нас е ниска защото всичко за което няма работа тук излиза навън да работи за чужда икономика !
    Младежите на които родителите им работят на вън не работят "тате носи мама меси " не са регистрирани в бюрата по труда !
    Та това по темата ниска безработица ....
  • 77 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 78 бл.134 в Zап. парк

    1 0 Отговор
    Ще се произвеждат , ама след още 1300 години. Първо ще трябва да си внесете 1-2 милиона емигранти , да ви бачкат по хотелите, строежите ....докато вие ваканцувате през седмица по беломорието ..не сте глупаци като онези от преди 120 години
Назад към анкетата