16 Октомври, 2024

Обективен ли е докладът на МО за причините за авиокатастрофата на Граф Игнатиево?


Обективен ли е докладът на МО за причините за авиокатастрофата на Граф Игнатиево?
Да
23% (1066)
Не
56% (2605)
Колебая се
7% (335)
Нямам мнение
14% (650)

Напиши коментар:

ФAКТИ.БГ нe тoлeрирa oбидни кoмeнтaри и cпaм. Нeкoрeктни кoмeнтaри щe бъдaт изтривaни. Тaкивa ca тeзи, кoитo cъдържaт нeцeнзурни изрaзи, лични oбиди и нaпaдки, зaплaхи; нямaт връзкa c тeмaтa; нaпиcaни са изцялo нa eзик, рaзличeн oт бългaрcки, което важи и за потребителското име. Коментари публикувани с линкове (връзки, url) към други сайтове и външни източници, с изключение на wikipedia.org, mobile.bg, imot.bg, zaplata.bg, bazar.bg ще бъдат премахнати.

КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА

  • 1 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 2 Нощен

    20 3 Отговор
    Измиха си ръсете изкараха едва ли не Пилотите които загинаха виновни
  • 3 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 4 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 5 Левче 100тинков

    5 2 Отговор
    АНДРОИДИзацията на армиите е решението!
  • 6 Ако ще и марсианците да са

    6 2 Отговор

    До коментар #4 от "Последния Софиянец":

    Това се вижда и на клипа! Тя дава просто яснота в коя секунда какво е станало!
  • 7 нощен

    4 1 Отговор

    До коментар #3 от "Данните от черната кутия":

    точно
  • 8 нннн

    5 2 Отговор

    До коментар #3 от "Данните от черната кутия":

    Това са инструктори, които няма начин.да не направят много часове с младите пилоти. Ама те летят с всеки от тях! Все едно, учителят, като си преподава уроците 4-5 пъти на ден да не направи часове по предмета.
    Нещо не е наред.

    Коментиран от #11

  • 9 Баба Кина

    7 0 Отговор
    Онуй дъртото, Запрянката, време му е да сяда под върбата и да пише мемоарите.
  • 10 Ком

    14 0 Отговор
    Темата е прекалено професионална за да се разисква в социалните мрежи.
  • 11 Ами не

    20 1 Отговор

    До коментар #8 от "нннн":

    За тази година е имал около 80 чака! Товя е смешно малко за един пилот. Това е 3 дена полет в месеца! А като сложиш месец в който тринира за подобни фигури по цял ден за някой празник, означава, че има месеци наред в които не се качва на самолет! За цялата си кариера има 1400 часа майора, а другият 280. В днешно време обучението се извършва на тренажори! Чак на края се извършват два полета, в които курсанта сам излита и каца, а инструктура присъства само.
    1400 часа, които майора е имал за цялата си кариера, американски пилот ги прави за 7-8 години.
    Ситуацията в която са изпаднали, е искала мигновенно решение и извеждане на самолета по друг начин, а това е инстиктивно решение, което се взима без мисъл! Същото е при шофиране и критична ситуация, реакцията на шофьора е инстиктивна! Този с по големият опит, би реагирал инстиктивно по правилно! Тук е станало същото! В рамките на секунда две, е трябвало да се реагира и изведе самолета с друга маневра!
    Не са виновни пилотите! Вината е на цялата държава! Състоянието в което сме си докарали държавата, удря и авиацията и хората нямат ресурса да си вършат работата както трябва.

    Коментиран от #21

  • 12 20 години в НАТО

    13 3 Отговор
    Прилича на планомерно и умишлено унищожаване на армията, в условията на нестабилна гейополитическа обстановка и ескалиращи военни конфликти, включително и на балканите.
  • 13 ЦЯЛАТА ВИНА

    8 3 Отговор
    Е на РВД-ето,защото е виждал,какво става на екрана на радара и е трябвало да предупреди ,момчетата веднага,както и да прекрати ,изпълнението на виражите...!!!

    Коментиран от #14

  • 14 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 15 Истина

    13 0 Отговор
    Докладът уйдисва на военолюбците !
  • 16 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 17 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 18 Онзий

    10 2 Отговор
    L-39 ЛЕТЯХА ПРЕЗ 1988-1989г В КАМЕНЕЦ близо 40г САМОЛЕТ И ПИЛОТ С МАЛКО ЛЕТАТЕЛНИ ЧАСА!!!!! НАТО И ЕС ВЪН ОТ БЪЛГАРИЯ!!!!

    Коментиран от #20

  • 19 провинциалист

    10 0 Отговор
    Единствената грешка на пилотите в територията е изборът на професия.
  • 20 бъди рахат

    1 4 Отговор

    До коментар #18 от "Онзий":

    Твоята работа НЯМА да стане.....
  • 21 нннн

    13 0 Отговор

    До коментар #11 от "Ами не":

    Благодаря за подробните обяснения. Явно си добре запознат. Трагично. А по телевизора се пъчат, дуят бузи и ни лъжат, че имаме военна авиация. Ще си берем горчивите, дори отровни, плодове на българската ,,демокрация".

    Коментиран от #30

  • 22 Това е Мафия

    7 1 Отговор
    Нямаме авиация ! Съсипаха я ,както се съсипа всичко хубаво в тази страна ,от ченгеджийско комунистическата мафия !!!!
  • 23 Анкета в страни

    7 0 Отговор
    Лаици не могат да оценят военен доклад, трябва да знаеш по принцип, кое и как се прави.
  • 24 Един

    6 2 Отговор
    След като пилотите са се снижили - къде е блял ръководителя полети да ги предупреди и даже да прекрати полета ... ? Това е валидно за всяка една фаза на полета! Още повече , че едва ли във пространството наоколо е имало други самолети ... И ако не е проследяван полета ... то ... егати и армията и НАТО!
  • 25 Удобно

    7 0 Отговор
    Си измиват ръцете с починалите!Но освен тяхна грешка дали няма и друг проблем никога няма да разберем!Жалко за двамата летци!
  • 26 Сандо

    4 0 Отговор
    Как може ние да кажем какъв е доклада след като нито разполагаме с данните,нито сме специалисти в съответните области?

    Коментиран от #27

  • 27 много лесно

    5 0 Отговор

    До коментар #26 от "Сандо":

    Можем да кажем - толкова е пробита държавата ни, че нямаме доверие в нито една държавна институция. Това означава, че каквото и да ни кажат, ние го подлагаме на сериозно съмнение, включително и доклад, който хвърля цялата вина единствено върху загиналите пилоти. Излиза, че в натовската ни армия ни всичко си е наред, и единствено човешка грешка може да доведе до смърт. Вие вярвате ли в това?
  • 28 Шефьор

    5 0 Отговор
    Разчитането на черната кутия САРПП е направено в завода производител. Самолета е изправен, наскоро излязъл от ремонт. Причината за катастрофата е грешка в пилотирането. За да се случи това и двамата летци имат недостатъчно нальот т.е. не са летели достатъчно. Ще ви зам пример за какво става въпрос: През далечната 1982г. година служех в едно бойно поделение на ВВС. Там ако времето е хубаво всяка седмица имаше минимум по два дена полети. Всеки самолет участвуващ в полетите в деня на полетите изпълняваше по 5 задачи по 45м. или в един ден 225м. полет. При два дена това прави 450м. полет на седмица или 7 часа и 50м. Като се има предвид че това става в две седмици от месеца това са 15ч. на месец. Ако се лети всеки месец това са 180ч. за година. Излязоха данни за нальота и на двамата летци. Правете извода сами. Това е като да караш Формула 1, три пъти в годината и да се чудиш защо неможеш да вземеш завоя.
  • 29 Майор Димитров

    2 4 Отговор
    изглежда повече на тираджия от колкото на пилот на изстребител... Пилотите от гражданската авиация изглеждат по добре!

    Коментиран от #42

  • 30 Чак добре, не

    7 0 Отговор

    До коментар #21 от "нннн":

    Но баща ми е бивш военен пилот и от там имам малко повечко познания от кухнята! Едно време ако не летяха 3 месеца, задължително се летеше с инструктур! Сега кой знае дали се спазва това нещо! А като не се лети, със сигурност има такива промеждутъци! Такива фигури са висш пилотаж и изискват супер умения! Без летене не става! Сините ангели, които се занимават с такъв тип пилотаж и са едни от най добрите в света, летят за година, година и половина часовете на Дункин, които има за цялата си кариера и се води инструктор!

    Коментиран от #33, #34, #43

  • 31 Анализ

    3 0 Отговор
    Ясно се вижда какво е станало и нищо не може да го спре. Военната прокуратура да си гледат работата и никой нио не е нарушил. Самолета е бил изправен имаше коментар от инструктор на този самолет който беше написал ниската скорост и недостатъчната височина. Законите на аеродинамиката не се приемат отнародното събрание или прилагат от военна прокуратура. Хората ги няма виновни колкото искаш. То защо ли ни трябва военна прокуратура вече разследват по малко но по дълго

    Коментиран от #38

  • 32 с предизвестен резултат

    2 1 Отговор
    Нашите натовци дадоха да разчитат черната кутия на едната страна от възможния проблем при катастрофата.Производител в който се съмняват за авария на самолет да разчита и обследва черната му кутия.Естествено,че чехите ще кажат пилотите ви се виновни.Толкова ли нямаше някъде в независима страна да се разчете?

    Коментиран от #40

  • 33 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 34 Имало едно време

    5 0 Отговор

    До коментар #30 от "Чак добре, не":

    Едно време имахме над 200 самолета а сега са няколко ...
  • 35 Мъртвия винаги е виновен

    3 1 Отговор
    Генералите нека са спокойни
  • 36 ТИР

    4 0 Отговор
    Малко съмнително е и двамата пилоти при ясна видимост да не реагират, или да кажат на ръководител полети за технически проблем, освен ако са си гледали фейсбука,,,,
  • 37 404

    0 2 Отговор
    казах ли ви ми сирки нед развити в мозъците, ще ми дават черната кутия да я разчита производителя, ма вие болни ли сте бе....кво очаквате да се случи....ахаххаах и пак ще се повторя, това прекатурване на самолета при падането не е естествено, има някъв проблем в машината видно !

    Коментиран от #41

  • 38 404

    2 1 Отговор

    До коментар #31 от "Анализ":

    дори и така да е защо се прекатури самолета докато падаше, защо не следваще траекторията на пикиране?
  • 39 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 40 Кой по-добре от

    1 0 Отговор

    До коментар #32 от "с предизвестен резултат":

    завода който е проектирал и произвел нещото може да ти каже каква е причината? Тоест ако имаш Мерцедес и настъпи някакъв проблем да отидеш при друг например Додж да ти даде експертно мнение за причината на повредата. Мозък нямате ли в кукувичите хралупи да не пишете простотии. А,при разчитането на черните кутии се дава официално записа на писеца от черната кутия и там няма манипулация. Виж при свалянето на малайзийския Боинг над Украйна,оплюването срещу руснаците започна от укро питеците надъхани от запада,а американците казаха че имат записи и знаят кой е изстрелял ракетата,но нищо повече не дадоха,което означава единствено,че е свален от украинска система Бук,а не руска такава,защото ако бе руска веднага щяха да го обявят,а те мълчат. Манипулации не се правят с това,като там присъстват и официални лица от съответната държава ползвател.

    Коментиран от #46

  • 41 А ти на кой предлагаш да я

    1 0 Отговор

    До коментар #37 от "404":

    дадат кутията за разчитане,на местния месарски магазин ли или на някой хлебозавод? Кой по-добре от производителя знае какво и как да направи или в случая да разчете данните от кутията. Ако е Боинг няма да го дадат на Еърбъс или на Юрофайтър или СААБ да го разчитат бе кух. Суб безмозъчни сте и за това са ви безсмислени изчерпани от съдържание коментарите.
  • 42 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 43 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 44 Любител пилот

    0 0 Отговор
    Самолетът, ясно се вижда във видеото, което е достъпно в ютуб, как подхожда за набиране на височина но в най-горната си точка вместо да продължи по траекторията за последващото спускане, същият увисна (поради недостатъчна скорост), после пропадна надолу и от загубата на скорост загуби и подемна сила.Ако пилотът бе започнал тази маневра на подход на поне 200 метра по високо, щеше да ускори самолета и възстанови подемната сила, и изведе самолета от опасността.Но това не стана.Някой не е гледал скорост за започване на упражнението.Пилотът ако е блеял, то ръководителят на полета е трябвало още при движението на самолета към началото да каже-Отмяна на ваневра, отмяна незабавно, липсва скорост.Но да мен вина номер 1 е на държащият щурвала.
  • 45 Причините Могат Да Бъдат Много!

    0 0 Отговор
    Причините Могат Да Бъдат Много!

    Нонесе Вижда Анализа на Ситуацията!
  • 46 Не може да ти каже причината!

    0 0 Отговор

    До коментар #40 от "Кой по-добре от":

    Не може да ти каже причината!

    Но може да ти представи последователността на записаните данни!

    Причината е Друг Въпрос!
  • 47 Вейдър

    1 0 Отговор
    Крият нещо ама хайде!
    Ще мине водата по-мелницата.
    -Бития си е бит!
    - Умрелия си е умрял!
    Керванът си върви (бг политичари)
    а кучета доволни помахват с опашка (бг мисирки-журналисти)
  • 48 мнение

    0 3 Отговор
    нали президента летец е добре

    Тия немаха шансови за президент.

    Нямат Курнела, лянчето и ленчето зад себе си .

    И всички патим от избора им
Назад към анкетата