5 Октомври, 2025

Смятате ли, че "модата" на електромобилите си отива?


Смятате ли, че "модата" на електромобилите си отива?
С подкрепата на
mobile.bg
66% (2355)
66% (2355)
30% (1065)
30% (1065)
5% (174)
5% (174)
КОМЕНТИРАЙ

Напиши коментар:

ФAКТИ.БГ нe тoлeрирa oбидни кoмeнтaри и cпaм. Нeкoрeктни кoмeнтaри щe бъдaт изтривaни. Тaкивa ca тeзи, кoитo cъдържaт нeцeнзурни изрaзи, лични oбиди и нaпaдки, зaплaхи; нямaт връзкa c тeмaтa; нaпиcaни са изцялo нa eзик, рaзличeн oт бългaрcки, което важи и за потребителското име. Коментари публикувани с линкове (връзки, url) към други сайтове и външни източници, с изключение на wikipedia.org, mobile.bg, imot.bg, zaplata.bg, bazar.bg ще бъдат премахнати.

КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА

  • 1 От чужбина

    16 9 Отговор
    Не виждам да е имало такава мода. Какво да си отива?
    Електричките си имат и своите плюсове. С течение на времето или ще се наложат или ще бъдат отхвърлени.
  • 2 Факти

    11 29 Отговор
    "Мода" хахахаха. Това не е мода. Това е необходимост и неизбежност. Дизелът и бензинът си отиват. Те бяха само стъпало към електричките и даже се задържахме на него прекалено дълго. Дишаме изгорели газове, съсипваме си здравето, съсипваме и природата, топим ледовете и убиваме кораловите рифове. Да не мислите, че можем да я караме така вечно? Ако не спрем ще стопим полярните шапки, нивото на световния океан ще се вдигне с десетки метри и казваме чао на всички мегаполиси и всякакви други населени места по бреговете. Тия хора ще трябва да се местят по-навътре където вече има други хора. Това означава конфликти по цял свят за територия и ресурси. Не само ще минем на електрички, но и на много други неща ще минем. Не защото е "мода", а защото нямаме избор. До края на този век ще живеем в съвсем различен свят и никой няма да помни изкопаемите горива.

    Коментиран от #4, #35

  • 3 Да бе

    27 6 Отговор
    АЕЦ Козлодуй няма да ни стигне да зареждаме ел.коли ако искаме да последваме препоръките на Брюксел без повече коли с ДВГ 🤣

    Коментиран от #8

  • 4 Име

    27 4 Отговор

    До коментар #2 от "Факти":

    А батериите да не идват от извънземни територии?!
  • 5 Име

    22 4 Отговор
    За момента не виждам предимства при електричарките.

    Коментиран от #7, #14

  • 6 Ветрокар

    14 4 Отговор
    Зелените все някога трябва да узреят, лошото е, че заради интересите им, в Европа се случват чудеса.
  • 7 От чужбина

    9 12 Отговор

    До коментар #5 от "Име":

    Аз лично продължавам да карам дизел. На скоро един приятел си взе Тесла. Оказа се, че Теслата в сравнение с обикновена кола е значително по-добра. Багажник като на другите коли. От пред пак има багажник. Мотора е доста малък и компактен. Ускорението е много по-голямо от обикновените автомобили. Единствен недостатък се явява по-малкия пробег и времето за зареждане. Това обаче се компенсира от възможността да зареждаш колата у дома на ниска цена. Така 100 км. пробег му струват около 3 лв. Ами дори малолитражка на газ неможе да изгори под 6 литра за 100 км. Т.е минимална цена около 6 лв за 100 км. Голяма част от пробега на автомобилите е или в населеното място или до близките градове на дистанция 50-100 км. Така реално има достатъчно време за зареждане примерно през нощта или когато не се ползва.

    Коментиран от #9, #18, #23

  • 8 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 9 ало каунчо, колко ти писаха по икономика

    18 8 Отговор

    До коментар #7 от "От чужбина":

    сега вземи кажи като един икономист кога ще изплатиш тая тесла със тия 3лв разлика от малолитражката бе каунчо

    Коментиран от #38

  • 10 Мое мнение

    15 8 Отговор
    Сега модата на електромобилите може и да си отива. Обаче научните институти вече работят. Когато се създаде евтина батерия която се зарежда бързо и автомобила има пробег с нея 2000+ км. тогава наистина ще има бум на електромобилите. И нищо няма да ги спре. Дизеляците ще останат в историята.

    Коментиран от #13, #36

  • 11 4️⃣4️⃣5️⃣5️⃣

    7 13 Отговор
    Бъркате мода с необходимост! Рано или късно нефта ще свърши. Дотогава щем не щем трябва да сме преминали на електрически автомобили. А самолетите? А задавали си въпроса някой, когато свърши нефта, от какво ще произвеждаме пластмаса? Тя е рециклируема в малка степен. Така че, колкото по-рано, толкова по-добре!

    Коментиран от #12

  • 12 Хаха

    17 6 Отговор

    До коментар #11 от "4️⃣4️⃣5️⃣5️⃣":

    Нефта "свършва" още през 1960 година,оттогава все свършва ! Глобалното затопляне е измама,видя се от снега през октомври.Нивото на океана не се е повишило и Малдивите са още над водата с 2 метра надморска височина.

    Коментиран от #20

  • 13 кй87ъ6трхуй

    10 6 Отговор

    До коментар #10 от "Мое мнение":

    Смешников, проблема не е в размера на батериите щото и сегашните дето осигуряват 400км. пробег са ОК- за в града са идеални, за дълъг път спираш за едно кафе и зареждаш...

    ПРОБЛЕМЪТ (но не най-големият) е в зареждането- скорост, брой зарядни станции и цена... 80% от зарядните са с мощност ДО 50квт и зареждането вече не е за 15 минути докато пиеш кафе, а отива над 1 час... Извън градовете и главните пътища зарядни станции просто НЯМА... Бонус- цената е такава, че е по-евтино да си купя дизел...

    ОГРОМНИЯТ ПРОБЛЕМ е друг- отде ще вземеш нужният ток за тея електрокари??? Отдавна е смятано- само за да минат 3 млн. коли на ток колкото има у бг ще е нужно изграждането на 2 нови реактора като в Козлодуй. Кой ще плати масрафа за строежа? И колко ще струва тока после?
  • 14 кй87ъ6трхуй

    14 1 Отговор

    До коментар #5 от "Име":

    Електрокара има едно БЕЗСПОРНО предимство- идеален е за градска употреба щото не замърсява и не шуми... Прави се целият градски транспорт на ток (включително и такситата) и бусовете за доставки към магазините и вервай ми- ЩЕ УСЕТИШ РАЗЛИКАТА
  • 15 Левче 100тинков

    7 4 Отговор
    Не е имало мода,а умишлено насилствено внедряване!Преминаването на битовите потребители на ток,ще погребе окончателно електромобилите.
  • 16 Матилда

    7 4 Отговор
    Вече не е мода. Има си убедени в тази задвижваща технология. А тия които се правят на модерни и демонстриат възможности задължително в гаража си имат премиум автомобил ДВГ от немските авто концерни.
  • 17 2554

    11 3 Отговор
    Ел колите определено си имат предимства, но не да панацея. Ще си заемат определен процент и ще се после в продължение на десетилетия много бавно ще пълзят нагоре.

    Ще си отиде модата на насилствено бутане и тикане със всякакви методи да сменяме всички автомобили с електрички. Това ще стане след доста повече години по естествен път, когато хората сами се убедят в предимството им. Също така и когато построим необходимата инфраструктура за зареждане, осигурим достатъчно ток и измислим батерии с по-голям капацитет и екологично чисто рециклиране.

    С две думи - ще стане, ама иска чакане.

    Коментиран от #26

  • 18 Аре беги

    7 5 Отговор

    До коментар #7 от "От чужбина":

    И един розов мармот завива тесли в целофан🦄😂
  • 19 Очаквайте

    7 2 Отговор
    съвсем скоро и соларните да станат ретро и да ги събират с багери на купчини за да се почусти земята.
  • 20 4️⃣4️⃣5️⃣5️⃣

    2 2 Отговор

    До коментар #12 от "Хаха":

    И Земята е плоска........
  • 21 Ха ха,

    4 1 Отговор
    който смята така,е с разбиране на динозавър!Разбира се,че електромобилите са бъдещето,поне докато не се измисли нещо ново!//

    Коментиран от #32

  • 22 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 23 факуса

    4 2 Отговор

    До коментар #7 от "От чужбина":

    с тез непосилни цени ще си останат мода,а и двг с толкоз електроника също натам отива,да не говорим за качеството

    Коментиран от #30

  • 24 нннн

    6 2 Отговор
    Автомобилите с ДВГ са усъвършенствани в продължение на 150 години. Електрическите - десетина. С времето недостатъците на електричните ще бъдат преодолени и те ще се наложат. Затова трябва да строим Белене и разширяваме Козлодуй. Ама умната!

    Коментиран от #29

  • 25 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 26 1234

    5 1 Отговор

    До коментар #17 от "2554":

    както върви света няма да го има

    Коментиран от #31

  • 27 Анонимен

    4 3 Отговор
    Искам елекпичка, обаче първо да измислят евтини или надеждни батерии. В момента те са консуматив, вече се скрапират здрави 10-15 годишни коли, просто защото батерията им струва колкото нова кола с двг.
  • 28 Някой

    5 4 Отговор
    Най-добър е средният път хибридните автомобили. Като на Тойота и китайците, БиАйДи, които вече имат ДВГ с над 45% КПД.. На китайците е 1,5 литров, а на Тойота 1,8; 2.0 литрови.
  • 29 Някой

    3 7 Отговор

    До коментар #24 от "нннн":

    Атомната енергетика и атомните бомби трябва да се забранят. Радиоактивните боклуци оставащи след тях са с период на полуразпад 20 000 години. 95% от хората у нас дори не могат да проумеят какво означава това. За това са поддръжници на строеж на нови АЕЦ. 99% от бг политиците и министрите са невежи що се отнася да атомна енергитика и 99,9% са невежи що се отнася до отпадъците от нея.

    Франция е голямо зло именно защото налага АЕЦ в ЕС, надявам се да си плати цената. По същите причини Вашингтон е зло, Моковия е зло, зло са и бг рубладжиите опитващи се да строят нови АЕЦ у нас.
    Дано природата спре това безумие с нова трагедия като Фукошима.

    Коментиран от #34

  • 30 Някой

    4 3 Отговор

    До коментар #23 от "факуса":

    Днешните автомобили са скандално скъпи еднодневки, със скъпи батерии еднодневки. Еднодневки даунсайзинг едно литрови три цилиндрови ДВГ с алуминиеви вместо чугуни блокове. И за капак скъпи неремонтируеми еднодневни вариаторни скоростни кутии.

    Съвсем скоро, който не може да си позволи да си изхвърля старият автомобил сред 4-5 години и да си купува чисто нов автомобил от магазина за над 50 000 евро, дори над 100 000 евро ще ходи пеша.
  • 31 Някой

    3 2 Отговор

    До коментар #26 от "1234":

    Едно време живота на един автомобил беше над 20-25 години, сега само след няколко години никой не иска да си купи 3 годишен употребяван електромобил.

    Пластмасово-батерийнага ни цивилизацията ще катастрофира тотално, човека ще се върне в нова Каменната ера. След хиляди години археолозите ще датират историческия период 21 век като откриват пласта с артефакти прастмаса и батерии. Върху Атомните централи никой археолог няма да прови разкопки, защото и след 100 000 години ще са смъртоносни. А предишния исторически пласт ще е на ДВГ и парните двигатели.
    В историята имената на императорите Ангела Меркел, Урсула фон дер Лаен, Емануел Макрон, Доналд Тръмп, Владимир Путин ... ще стоят редом до имената на злодеи като римския император Нерон.
  • 32 Невеж си

    5 1 Отговор

    До коментар #21 от "Ха ха,":

    Преди 200 години тези като теб са смятали, че бъдещето е Парният двигател, железницата, парахода. Защото дори не са си представяли, че може са съществува бутален двигател с вътрешно горене, самолет от метал, реактивен двигател, гозова турбина, електричество, електро
    Да електродвигателите са бъдещето, но не и литиевите батерии, литиевите батерии са задънена улица каквато бяха ТВ с кинескопи. Днешните 20 годишни дори не знаят, че навремето е имало ТВ с лампи и кинескопи, че ТВ са били черно-бели...
    Според мен само след около 50 години литиевите батерии ще са отживелица. Както днес е отживелица въглерод-цинковата батерия.
  • 33 пенсионер

    2 0 Отговор
    Точно обратното.Модата на електромобилите тепърва започва.
  • 34 нннн

    4 0 Отговор

    До коментар #29 от "Някой":

    Колкото и да съм невежа, четох, че някои държави могат да обработват радиоактивните боклуци до безопасен вид. Вече са създадени и първите реактори с бързи неутрони, които нямат радиоактивни отпадъци. Като се изчерпи ресурсът на сегашните, ще монтираме такива.

    Коментиран от #37

  • 35 фйсъй

    1 1 Отговор

    До коментар #2 от "Факти":

    горивата няма да се махнат има си пречина за това
  • 36 жмьм

    1 0 Отговор

    До коментар #10 от "Мое мнение":

    да да друга песен ще пееете
  • 37 От чужбина

    0 0 Отговор

    До коментар #34 от "нннн":

    Добре си прочел, но не всичко е точно така. Ако някъде има такава технология, то останалите също ще се сдобият с нея. Това за реакторите на бързи неутрони НЕ е вярно. Създадени са доста отдавна и даже има вече затворени от тях. В Европа /един във Франция и един във Великобритания/ са затворени защото ги намират за опасни. В СССР пускат няколко. Единия е в Казахстан. Сега в Русия строят нов такъв и доста по-голям и мощен. Мисля, че и китайците също. Характерно за тези реактори е, че могат да изгорят Уран-235 и да превърнат Уран-238 в делящ се изотоп на Плутонии-239. При това количеството на получения Плутонии е повече от употребения Уран-235. От своя страна Уран-238 се явява отпадък при обогатяването на Уран. Тези реактори обаче им трябва да започнат работа с обогатен Уран-235 до около 30%. Недостатък е използването на течен натрии за отвеждане на топлината. Този натрии минава през топлообменник като от другата страна има вода. При евентуална авария реакцията на горещия натрии с водата е бурна и взривоопасна, отделя се водород. Що се отнася до радиоактивността, то продуктите от делене се оказва, че не са толкова дългоживящи , т.е радиоакртивния отпадък от горивото /от горивото/ е по-мало радиоактивен отколкото на сагешните реактори. Останалите радиоактивни отпадъци обаче пак ще си ги има. Това са дрехи, инструменти, оборудване, всичко което е ползвано вътре около реактора.
  • 38 От чужбина

    1 0 Отговор

    До коментар #9 от "ало каунчо, колко ти писаха по икономика":

    А ти искаш без пари ли да се возиш? Купи си магаре, а може и кон, че ще е "по-луксозно" и "по-тежкарско". Така де, не иска бензин и се зарежда само навсякъде край пътя. А на село кат са напиеш само да те метнат у каруцата и магарето само си знае къде да те закара.
  • 39 Иво

    0 0 Отговор
    YANGWANG (BYD) U9X 496.22 KM/H

    Еволюцията е неизбежа
Назад към анкетата