Анкета

Одобрявате ли карането с включени фарове през деня?

С подкрепата на
mobile.bg
Да, целогодишно.
37% (1338)
Да, но само през зимата.
27% (954)
Не, излишно е.
36% (1301)
Въвеждане на коментар към анкетата
Име :


Напишете кода от картинката
Визуална кептча
Коментар:
Коментари към анкетата
полезно е
(гост)

Неутрално
1 Отговор
мозъка е по-възприемчив като види светлината и дори реагира по-бързо полезно е за всички

Коментиран от #8


Оценка:
-23 +16

Профи
(гост)

Неутрално
2 Отговор
Сега не е нужно да се взирам за колите дали са паркирани или се движат. Още повече, че никой не спазва правилника с подаване на светлинен сигнал при потегляне. Много по-лесно е в ориентирането, а и повечето коли сами си гасят и палят фаровете при старт и изключване.

Оценка:
-13 +9

Западните Балкани
(гост)

Неутрално
3 Отговор
Идеята на включените фарове през деня е да се забелязват колите по-лесно и така да се избягвар проишествия. За целта не е нужно да се използват фаровете, може колита да се направят по-лесно забележими и с други способи - оцветяване например. Така ще се избягва заслепяването през деня.

Оценка:
-6 +6

Прф. Шофьор
(гост)

Неутрално
4 Отговор
С включени фарове хабим повече гориво и замърсяваме околната среда , никаква полза.
Те еколози кво правят...спят ли!!!

Оценка:
-2 +30

onq s konq
(гост)

Неутрално
5 Отговор
В началото бях твърдо Против да карам на къси щото акумулатора ми беше за смяна ,но след 2 глоби по 20 кинта осъзнах че е животоспасяващо ДА МЕ ВИЖДАТ НАСРЕЩНИТЕ и да не предприемат необмислени изпреварвания въобразявайки си,че карам с 90,а не със 180.Затова и съм си сложил възможно НАЙ-МОЩНИТЕ "Ангелски очи"/140 единици/,с които може да се кара дори само с тях в Града през нощта.

Оценка:
-24 +7

Ал та фанах Атаопънах
(гост)

Неутрално
6 Отговор
Всички хора си купуват коли със сив, черен и други тъмни цветове, само и само да не си личи че им е мръсна колата. Предишните коли бяха с ярки цветове, затова не беше нужно да се кара с светнати фарове. А сега колите се сливат с асфалта и е трудно да се виждат отдалеч. Ксеноните и силните светодиоди обаче са най-голямата простотия, защото вечерта даже на къси светлини те заслепяват.

Коментиран от #25


Оценка:
-6 +17

Шаран БГ
(гост)

Неутрално
7 Отговор
Много тенекия по улици и пътища - много нещо. Дори при силно обедно слънце, автомобилът сас вклюючени къси светлини / не някакви си там мъждукащи по броните лампички/ се забелязва от голямо разстояние. Това важи особено много сега, когато оцветяването на колите е под всякаква критика , относно пътната безопасност. Радкост е да се види дори бяло боядисана кола, камо ли някой фрапиращ, забележим от голямо растояние цвят !! Често по междуселските пътища водачи си позволяват да гасят светлините / "огромни" икономии правят/,което е неправомерно и опасно. И пътищата лоши - и скоростите големи......и без фарове ...и колите /много от тях дърти таралясници/ ...Все предпоставки за безопасно кормуване, нали ??

Коментиран от #21


Оценка:
-10 +7

САП
(гост)

Неутрално
8 Отговор

До коментар #1 от "полезно е":


Да но само за колите. Какво става с пешеходците?
Доказано е, че драстично намалява забелязването им от водачите. Просто навиците на мозъка, го карат да се вторачи в светлините и да игнорира другото.

Коментиран от #9, #10


Оценка:
-5 +10

луд
(гост)

Неутрално
9 Отговор

До коментар #8 от "САП":


Да и аз съм съгласен , докато се пулим в насрешните фарове и се чудим защо левия му фар свети като "на дълги", пропускаме да гледаме за пешеходци. Отделно сега ако някой е забравил да светне, го забелязвам два пъти по-късно, станали сме зависими от пуснатите фарове.

Коментиран от #11, #12


Оценка:
-2 +17

Инфо
(гост)

Неутрално
10 Отговор

До коментар #8 от "САП":


Елементарно е. Наближавайки пешеходна пътека си длъжен да намалиш и огледаш за пешеходци, в този смисъл не ти трябва да се оглеждаш за фарове. Такова нещо можеш да докажеш само ако игнорираш правилника. По вашата логика не трябва да шофирате при здрач, понеже пешеходците нямат светлини, което ще рече, че ще стане мазало.

Коментиран от #14


Оценка:
-10 +3

Инфо
(гост)

Неутрално
11 Отговор

До коментар #9 от "луд":


Такива ,,колеги,, дето не си регулират фаровете демонстрират произвол и нетолерантност и подлежат на санкция,а за това са отговорни контролните органи. Това е водач, който също игнорира правилника. Ако се съсредоточавате прекалено много по фаровете, това ще рече, че психически сте не пригоден за шофиране, и сте заплаха за околните.

Коментиран от #15, #29


Оценка:
-8 +5

САП
(гост)

Неутрално
12 Отговор

До коментар #9 от "луд":


Те хората са го казали отдавна. Ползата от дневните светлини зависи от географската ширина с граница около 46 - 50 паралел. Над 50 се увеличава ползата. Между 46-50 няма особено значение. Под 45 стават вредни.
Но ние пак откриваме топлата вода.
Има държави в, които е забранено карането на фарове (защотп се увеличава ПТП) през деня и те глобяват.
Всичко е свързано с реакциите на окото в зависимост на околната осветеност. Ама нали всичко западно е най добро.

Оценка:
-0 +15

Обикновен човек
(гост)

Неутрално
13 Отговор
Новите коли на дневни светлини(много важно-заводски), старите на къси свилини, при лошо време-всички на фарове и точка по тази тема. Друг е въпросът, че КАТ трябва повече да контролират за нерегулирани свелини и китайски ксенони.

Коментиран от #27


Оценка:
-8 +10

САП
(гост)

Неутрално
14 Отговор

До коментар #10 от "Инфо":


За твоя информация.
Пешеходците не са само на пешеходните пътеки. При определени условия могат да се движат по пътното платно. Не всички живеят в градове, където има тротоари. Много често пресичат неправилно или излизат внезапно.
И преди да напишеш, че не им е мястото на пътя се замисли, колко често ти си пешеходец и дали спазваш правилата.

Коментиран от #17


Оценка:
-0 +11

САП
(гост)

Неутрално
15 Отговор

До коментар #11 от "Инфо":


Ти май си психо тест.
Подобно нещо нито един психо тест не може да отчета.
"Вторачването" за което говоря не е психологическо, то вследствие на волевото налагане над защитните инстинкти(да избягва ярките обекти) на окото. Не виждане на па пешеходеца е следствие на свиването на зеницата за ограничаване на светлината от най яркия обект(фара на колата).

Коментиран от #16


Оценка:
-0 +7

Инфо
(гост)

Неутрално
16 Отговор

До коментар #15 от "САП":


Няма смисъл да се палиш. Психо-теста за водачи включва светлинни и звукови сигнали, като се наблюдава реакцията ви върху тях. Ако се вторачите в някоя светлина и не реагирате навреме с необходимото копче на таблото, психолога няма да ви допусне да продължите(ако не е корумпиран, разбира се)

Коментиран от #23


Оценка:
-7 +4

Инфо
(гост)

Неутрално
17 Отговор

До коментар #14 от "САП":


За невежите пешеходци си абсолютно прав, но проблема произлиза именно от неспазването на правилника, неправилно пресичащите са в нарушение, и трябва да бъдат санкционирани системно, иначе няма как да се научат да спазват правилата

Оценка:
-5 +4

Ха ха
(гост)

Неутрално
18 Отговор
За някои неща сме по европейци от западна Европа а за други сме направо от изтока.

Оценка:
-1 +10

VIKI
(гост)

Неутрално
19 Отговор
Много добре си беше преди 8-9 години. Знаеш зимни гуми и фарове целодневно от 1 ноември до 31 март задължително! - Ама нали трябва да се подмажем на Брюксел. Пък иначе преди 4 години Австрия отмениха целодневните задължително вкл. къси светлини като опасни - през лятото особено! Полза от фарове през деня има само късна есен - зима и ранна пролет при наще географски ширини - 1 ноември до 31 март!

Оценка:
-1 +12

злобар
(гост)

Неутрално
20 Отговор
Одобрявам само тогава когато се ползват като специални , сиреч както беше едно време когато недай си боже си принуден да караш някого в спешното.

Коментиран от #31


Оценка:
-0 +5

Шаран
(гост)

Неутрално
21 Отговор

До коментар #7 от "Шаран БГ":


ли се родиш, цял живот шаран ще си останеш.

Оценка:
-0 +1

22
Този коментар е премахнат от модератор
САП
(гост)

Неутрално
23 Отговор

До коментар #16 от "Инфо":


В психо теста се търсят реакции. Там не се изисква волево подтискане на инстинктивни реакции. Нещата са коренно различни.
А и реално психо теста в частта на машината за реакция за днешните поколения свикнали компютърните игри мисля, че е безсмислен. Те са толкова нетренирани да реагират, че за мен си губи смисъла.
Вторачване може би не е най точната дума на ситуацията, но поточна не се сещам.

Коментиран от #26


Оценка:
-0 +3

24
Този коментар е премахнат от модератор
Будала
(гост)

Неутрално
25 Отговор

До коментар #6 от "Ал та фанах Атаопънах":


Черното не си личало, че е мръсна?! Бялото не си личи! Всъщност светло сив (сребърен) металик...

Оценка:
-0 +0

Инфо
(гост)

Неутрално
26 Отговор

До коментар #23 от "САП":


виж сега, имаш право, съгласен съм. всеки човек има по някоя антипатия към определени неща. очевидно е че те дразнят насрещно движещи се светлини или проблясъци докато си в движение. мен лично светлините ме дразнят през ноща. през деня дори ме улесняват и за това дадох аматьорското си мнение като се позовах на психологията. не съм категоричен че мнението ми е правилно. моля да ме извините ако съм ви обидил

Оценка:
-1 +1

Хахото
(гост)

Неутрално
27 Отговор

До коментар #13 от "Обикновен човек":


А нещо да кажеш дали са намалели произшествията при запалени светлини, защото статистиката сочи, че няма никаква разлика. Така че това е нещо напълно излишно. Точка.

Коментиран от #30


Оценка:
-0 +3

Траян
(гост)

Неутрално
28 Отговор
Напълно излишно приумица на някой който незнае за какво взема заплата.

Оценка:
-1 +2

луд
(гост)

Неутрално
29 Отговор

До коментар #11 от "Инфо":


Сега прочетох какво си писал и мога да те уверя , че имам валиден психо-тест.

Оценка:
-0 +1

Обикновен човек
(гост)

Неутрално
30 Отговор

До коментар #27 от "Хахото":


Тук става дума за привличане на вниманието, а това, че българинът е "топ" шофьор се знае. Всичко е излишно, ненужно и пречи. Както е и с културата на шофиране...

Оценка:
-1 +0

1488
(гост)

Неутрално
31 Отговор

До коментар #20 от "злобар":


Това е най доброто решение но тук вече няма да стане. Нашите се позовават на Англия и Скандинавските страни. В Лондон се мръква към 3 часа, тук към 17:30 зимата и 21:30 лятото къде е логиката. Ние нямаме елементарна култура на пътя как очаквате да се промени нещо като повечето са от село и карат като талибани в града. Трябва всички независимо с каква категория сме да ни прекарат през независим изпит и ако го издържим да продължим да шофираме, ако не го издържим да ни отнемат свидетелствата и да ни дадат срок в рамките на месец да се явим повторно и да го издържим и ни връщат свидетелствата за управление. Ако това не стане наново курса но не при чичо и вуйчо, а както трябва.

Оценка:
-0 +0

Чичо
(гост)

Неутрално
32 Отговор
Категорично Да, със светлини. Мога да дам прост пример: В Гърция не са задължителни светлините през деня. В голямата движение /примерно Солун/ понякога трудно се следи от насрещните кой е паркирал , кой се движи. На паркинги, в двупосочно движение е същото. Затова - по-безопасно е със светлини. В Западна европа нямам спомен някой да кара без светлини, не знам какъв е законът навсякъде. На практика нищо не се пести - радход на гориво...и изхабяване на крушки, хайде стига........жалко е. Нищо не е .

Оценка:
-0 +1

Чичо
(гост)

Неутрално
33 Отговор
Само да добавя. Карам кола от 1983г. Всеки ден. Минал съм през периода , когато не се искаха светлини тук. Колите бяха други, движението беше друго.........Абе........да се пазим взаимно. Бъдете здрави.

Оценка:
-0 +0

ФАКТИ.БГ не толерира обидни коментари и спам. Некоректни коментари ще бъдат изтривани. Такива са тези, които съдържат нецензурни изрази, лични обиди и нападки, заплахи; нямат връзка с темата или са написани изцяло на език, различен от български.