Те са на един от водещите производителина автомобилни гуми Nokian и ако се вслушате в тях ще съхраните гумите си по-дълго и ще направите пътуването си по-спокойно и комфортно.
Коловозите, които са често срещани по много от българските пътища са пример за това. Може да се изкушите да минавате откъдето и хиляди други шофьори, но това води до повече шум и износване на гумата отколкото шофирането извън коловозите.
„По една и съща странна причина, хората предпочитат да шофират в коловозите, където асфалта е най-груб и рискът от аквапланинг е най-висок. Вместо да шофирате в пълните с вода коловози на пътя, карайте леко встрани от тях.“, съветва Мартин Дражик, продуктов мениджър на Nokian Tyres.
Стигнете комфортно и със стил
Стилът ви на шофиране се отразява на това колко стресиращо ще бъде пътуването за шофьора и за пътниците. Математически, когато намалите скоростта с десет километра в час, това ще ви забави с осем минути за сто километра, но може да направи пътуването много по-безопасно и комфортно.
Задминаването на други коли, с цел да се стигне по-бързо, е безкрайна борба за няколко минути разлика. Спокойното ускорение също ще запази гумите ви.
Правилното налягане в гумите
Когато колата и гумите ви са в добро състояние, можете да се насладите на сигурно шофиране. Правилното налягане в гумите предлага допълнителна спокойствие, подобрява комфорта при шофиране и удължава живота на гумите.
Проверявайте налягането в гумите си на няколко седмици и винаги когато се приготвяте за по-дълго пътуване. Всеки модел кола има подходящо налягане в гумите, определено от автомобилния производител, за пренасяне на леки и тежки товари. Препоръчителното налягане обикновено може да бъде открито на вътрешната страна на вратата или в ръководството на собственика. Повечето бензиностанции разполагат с оборудване за измерване и регулиране на налягането в гумите, а дори и покупката на собствен манометър не струва много.
“Правилното налягане на гумите е важно. Ако налягането е по-ниско, то колата няма да реагира на кормилното управление както трябва. Прекомерното налягане ще намали качеството на возене и ще увеличи шума от гумите. Това води до понижен комфорт.”, казва Петри Паананен, тест пилот на Nokian Tyres.
Качествените гуми имат добро сцепление
Има големи разлики по отношение на аквапланинг и сцепление между гумите от добре познати, отговорни производители на гуми и тези от по-неизвестни марки. Разликите са най-видими при екстремни условия. По-краткият спирачен път при висококачествените гуми допринася за безопасността и предотвратява инциденти.
„Дълбочината на протектора е много важен фактор по отношение на сцеплението на гумата и склонността към аквапланинг. Летните и зимните продукти на Nokian Tyres имат патентован индикатор за безопасно шофиране (DSI), който показва оставащата дълбочина на протектора.“ казва Мартин Дражик.
Фактът, че повечето европейски шофьори оценяват висококачествените гуми, бе доказано и от новото проучване за летни гуми, проведено от Nokian Tyres*. 58% от европейските шофьори са съгласни, че висококачествените гуми се представят по-добре при маневриране в различни пътни условия. Същият брой – 58% от шофьорите – също така потвърждават, че висококачествените гуми са по-безопасни при предизвикателни климатични условия и структурата им е по-устойчива. Според проучването сцеплението на гумата на мокра настилка е най-решаваща характеристика при покупката на летни гуми.
Профилът е от значение
Автомобилните производители дефинират стандартният размер и профил на гумите, както и допълнителни варианти за размер за всяка кола. Размерите на гумите се увеличиха, а профилите станаха по-ниски, но високопрофилните гуми все още означават по-голям комфорт при шофиране.
“Високопрофилните гуми допринасят за по-комфортно шофиране. Твърдият материал на гумите може да направи шофирането некомфортно: съпротивлението при търкаляне ще се увеличи и усещането при шофиране ще се влоши. Нивото на шума в купето също е фактор, който влияе на комфорта при шофиране, и трябва да го имате предвид когато четете за тестове на гуми в автомобилни списания.“ обяснява Мартин Дражик.
Съвети за гуми за безгрижно лятно шофиране
1. Изберете висококачествени летни гуми. Те издържат повече и имат по-добри характеристики. Можете да откриете помощ за избора си на гуми, като разгледате тестове в автомобилни списания и етикетите за гуми на ЕС, които предоставят информация за сцепление с мокра настилка, горивна ефективност и външен шум.
2. По-добро усещане при управление. По-широка гума с по-малък профил дава по-добро усещане при управление от по-тясна гума с по-висок профил. Това означава, че гумата ще бъде по-чувствителна към движенията на водача зад волана. Такава гума е подходяща за шофьори, който оценяват бързата реакция на кормилното управление и харесват по-спортно усещане.
3. Повече комфорт при шофиране. Широката гума ще бъде обаче по-чувствителна и към коловозите на пътя, затова високопрофилните гуми са по-добра алтернатива за шофьорите, които търсят комфорт. По-тясната гума е също така по-безопасна на мокри пътища, тъй като изтласква водата по-добре от широката гума.
4. Измервайте и регулирайте нивото на налягането. Правилното налягане в гумите подобрява безопасността, удължава живота на гумите и намалява разхода на гориво. Проверявайте налягането в гумите на всеки три седмици и винаги когато се отправяте на по-дълго пътуване. Проверявайте налягането когато гумите са студени.
5. Проверявайте протектора на гумите няколко пъти през лятото. Водачите, които шофират редовно трябва да правят това по-често. Препоръчителната минимална дълбочина на протектора е 4 милиметра, въпреки че закона позволява и по-ниско ниво.
6. Проверявайте равномерното износване на гумите. Неравномерното износване е знак, че нещо не е наред. Може да бъде причинено от неправилно налягане в гумите или проблем с окачването.
7. Проверете затягането на болтовете на колелата след като смените гумите. Когато ползвате алуминиеви джанти трябва да затегнете болтовете отново, след като карате няколкостотин километра.
8. Увеличете живота на гумите като сменяте предните със задните гуми, и обратно, когато разликата в дълбочината на протектора достигне 2 милиметра.
*Данните се основават на онлайн проучване направено през април-май тази година от Nokian Tyres в сътрудничество с изследователската компания Taloustutkimus Oy. Проучването бе проведено в пет държави (Германия, Полша, Чехия, Италия и Франция) с извадка от 1000 респонденти от всяка страна.
Напиши коментар:
КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА
1 Ганьо Балкански
Коментиран от #23
12:06 20.08.2018
2 Някой
12:13 20.08.2018
3 Офф
12:15 20.08.2018
4 Този коментар е премахнат от модератор.
5 гунаджията
13:17 20.08.2018
6 ПРОВЕРИЛ
14:25 20.08.2018
7 гумажията
Зимна гума - Continental TS 860
14:33 20.08.2018
8 Да ама- не
Коментиран от #9
16:19 20.08.2018
9 Емил
До коментар #8 от "Да ама- не":
2-3 години?! Това прави при нормален пробег 70-120 000 км. - такива гуми няма! Да се рекламират скъпите гуми е престъпно! Преди две години купих скъпи (23лв./бр.) някакъв Дънлоп - на 35000 ги изхвърлих. Само за едноминутно ускорение до 240, загубиха 3 мм.Коментиран от #16
19:11 20.08.2018
10 Бачево Кико
19:42 20.08.2018
11 Дедо1
19:57 20.08.2018
12 hater
21:48 20.08.2018
13 Гого
22:35 20.08.2018
14 просто фен
Коментиран от #17, #22
22:37 20.08.2018
15 Този коментар е премахнат от модератор.
16 Този коментар е премахнат от модератор.
17 Radara
До коментар #14 от "просто фен":
Евала Фен. Казал си по ценни неща от статията. Само леко бих коригирал трайноста на гумата при правилно дъхранение е за летни 5-6 а за зимни 6-7 години заради повечето саучук. В Бг доста се преекспонира значението на ДОТа.23:26 20.08.2018
18 куку руку ку
23:28 20.08.2018
19 Nakera
23:49 20.08.2018
20 vasik atanasova
00:02 21.08.2018
21 лошо
09:38 21.08.2018
22 Читател
До коментар #14 от "просто фен":
Препоръките ти са сравнително адекватни. Но пишеш с толкова правописни грешки, че ми приличаш на циганин с втори незавършен клас. А всяко неграмотно написана статия/коментар "олеква" като смисъл. Затова - пиши по-грамотно, ако трябва - върни се в училище и опитай да се дипломираш.09:58 21.08.2018
23 Не съм съгласен
До коментар #1 от "Ганьо Балкански":
Не съм съгласен колега,зимната гума буквално се пързалят под колата в много топло време и увеличава спирачният път.11:09 21.08.2018
24 Долу клебер
12:03 22.08.2018
25 коня на оня
17:03 22.08.2018
26 В БГ не се прави така
11:54 23.08.2018